Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti vai vauva - auttakaa :'(

Vierailija
13.01.2015 |

Elämäni vaikein ja kamalin päätös edessä huomenna. Minulle on varattu aika kaavintaan huomisaamuksi. En vain tiedä pystynkö siihen. Olen 28 vuotias nainen, jonka ei pitänyt koskaan hankkia omia lapsia. Parisuhde oli ja on tunnekuollut, yhteistä tulevaisuutta ei ilman lasta olisi enää kestänyt pitkään. Seksiä oli n. kerran kahdessa kuussa. Ja siitä sitten varmoilla päivillä sai tämä lapsonen alkunsa. Olen rv 11, mutta en tunne alkiota kohtaan mitään muuta kuin pelkoa ja ahdistusta. Joudun syömään rauhoittavia ja nukahtamislääkkeitä. Kävin viime perjantaina ultrassa, jossa todettiin kaiken olevan normaalisti, alkion sydän löi hurjaan tahtiin jne. Olen terve, OLIN tasapainoinen järkevä työssäkäyvä ihminen ennen tätä raskausuutista. En pidä vauvoista enkä raskaana olemisesta. Tuntuu, että elämäni päättyisi vauvan syntymään. En siis rakasta miestäni, nykyään lähinnä inhoan ja haluaisin muuttaa pois mikäli en olisi raskaana. Tuntuu vain ihan hirveältä pysäyttää alkion sydän ja tappaa viaton lapsi. Mutta raskauden jatkaminenkin tuntuu kuolemantuomiolta minulle. Olen todella eläinrakas ja pidän lapsista pieninä annoksina, mutta olen aina tuntenut ns. vauvainhoa. Tämä on elämäni hirvein ja vaikein päätös. Haluaisin abortin, mutta entä jos jään katumaan ja syyttelemään itseäni vauvan sydämen pysäyttämisestä. Olen taipuvainen ajattelemaan asioita tunteella enkä järjellä. Miten tästä voi selvitä hyppäämättä kerrostalon katolta?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:22"]Näille jotka sanovat että omaa lasta rakastaa aina, älkää viitsikö puhua paskaa. T äiti joka ei ole koskaan rakastanut lastaan oikeasti. [/quote] No ei sen lapsen ihmisarvo siitä riipukaan, mitä mieltä sinä oot. Elämässä on kyse muustakin kuin omasta äidistä ;)

[/quote]

Kenenköhän mielipiteellä sille lapselle on ensisijaisesti merkitystä, oman äidin vai muiden ihmisten? Jos lapsi ei tunne että äiti rakastaa, niin eiköhän hän pidä ihmisarvoaan olemattomana ja saata hyvinkin monta kertaa toivoa ettei olisi syntynytkään. Lapsi joka ei tunne itseään rakastetuksi saa todennäköisesti pitkäaikaiset traumat ja mielenterveydellisiä ongelmia, eikä kukaan ansaitse sellaista taakkaa heti syntymästään lähtien vaikka olisi kuinka oikeutettu syntymään. Joskus kannattaisi miettiä sitä lapsen elämänlaatua, kun jopa paremmatkin kortit saaneet joutuvat kärsimään paljon.

Vierailija
102/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:37"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:23"]Olen keskustellut asiasta lääkäreiden ja psykologin kanssa. Psykologi on kannustanut pitämään lapsen, lääkärit ovat puoltaneet aborttia. Erityisesti neuvolalääkäri sanoi, että hän ei yleensä ole aborttien kannalla, mutta noin voimakkaan ahdistuksen vuoksi hän sitä minulle suosittelisi. -Ap [/quote] Ahdistus voi mennä ohi, mutta lapsen elämää ei enää takaisin saa. [/quote] voi ja voi.... lapsiakin voi tehdä lisää. [/quote] Sitä lasta joka abortoidaan ei saa enää takaisin. Jos sun lapsi kuolee, niin voit ehkä saada uuden lapsen, mutta ei se ole se sama lapsi. Eikä aina uuden raskauden alkaminen ole mikään itsestäänselvyys.

[/quote]

Ainoastaan näiden aborttivouhkaajien mielestä se muutaman sentin toukka on jo konkreettinen lapsi ja ihminen. Harva abortintekijä itseasiassa katuu ratkaisuaan. Tai jos katuu, katuu siksi, että oli sellaisessa pakkoraossa, että oli pakko tehdä abortti, mutta lapsen syntymättä jäämistä ei kadu. Tämä on tabu mutta tosiasia.
[/quote]

No sää oot isoksi kasvanut toukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNA ADOPTIOON!!

Vierailija
104/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:11"]Tee abortti. Se on vasta katkarapu, ei mikään ihminen. Vaikutat niin ahdistuneelta että lapsikin kärsii raskauden jatkamisesta. Turha uskotella että kaikki oppisivat rakastamaan ei toivottua lasta. Ei se niin aina tapahdu. Lapsen synnyttäminen ei ole mikään sovitustyö. Ja lapsikauppaajat voivat sulkea suunsa. Adoptiossakin kärsii moni - myös se lapsi, joka ihmettelee miksei kelvannut.
[/quote]

Tällä katkaravulla on sykkivä sydän. Ja ymmärtänet että vauva kasvaa, ensin koko on pienempi mutta kaikki on jo kehittymässä hyvin varhain.

Vierailija
105/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="13.01.2015 klo 13:40"]Aika kaavintaan?

Noilla viikoilla keskeytys tehdään lääkkeellisesti, ei kaavinnalla. Paljon turvallisempi tapa. Ymmärrän, miksi joku haluaa provota juuri tällä aiheella ja juuri tuollaisella skenaariolla, mutta paheksun silti.

t. Oikeasti keskeytyksen kokenut rv15
[/quote]

Idiootti, sen saa valita kummin tekee. Itse keskeytin viikolla 7 ja vaihtoehtoina oli lääkkeet tai kaavinta. Tein lääkkeillä.

Vierailija
106/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:11"]Tee abortti. Se on vasta katkarapu, ei mikään ihminen. Vaikutat niin ahdistuneelta että lapsikin kärsii raskauden jatkamisesta. Turha uskotella että kaikki oppisivat rakastamaan ei toivottua lasta. Ei se niin aina tapahdu. Lapsen synnyttäminen ei ole mikään sovitustyö. Ja lapsikauppaajat voivat sulkea suunsa. Adoptiossakin kärsii moni - myös se lapsi, joka ihmettelee miksei kelvannut. [/quote] Tällä katkaravulla on sykkivä sydän. Ja ymmärtänet että vauva kasvaa, ensin koko on pienempi mutta kaikki on jo kehittymässä hyvin varhain.

[/quote]

Nimenomaan. Kehittymässä. Hyvin varhain. Vasta.

Vierailija
107/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:11"]Tee abortti. Se on vasta katkarapu, ei mikään ihminen. Vaikutat niin ahdistuneelta että lapsikin kärsii raskauden jatkamisesta. Turha uskotella että kaikki oppisivat rakastamaan ei toivottua lasta. Ei se niin aina tapahdu. Lapsen synnyttäminen ei ole mikään sovitustyö. Ja lapsikauppaajat voivat sulkea suunsa. Adoptiossakin kärsii moni - myös se lapsi, joka ihmettelee miksei kelvannut. [/quote] Tällä katkaravulla on sykkivä sydän. Ja ymmärtänet että vauva kasvaa, ensin koko on pienempi mutta kaikki on jo kehittymässä hyvin varhain.

[/quote]

[/quote]
Silti sillä katkaravulla on jo määritelty tietty ulkonäkö ja luonne jotka ovat ainutlaatuiset.

Vierailija
108/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin teet abortin jos noin ajattelet. Abortti EI todellakaan ole murha. Se pieni solumöykky ei ole vauva. Maailmaan ei tarvita enää yhtäkään ihmistä lisää, joten älä hanki lasta jota et todella halua.

Vierailija
109/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]
Silti sillä katkaravulla on jo määritelty tietty ulkonäkö ja luonne jotka ovat ainutlaatuiset.

[/quote]

Niin on sittiöissäkin tuhottomasti ainutlaatuista materiaalia - ja hups luonto tuhlaa niitä vähän väliä, kun lorahtaa sinne ja tänne. Valtaosa niistä menehtyy - eikä pääse tavoitteeseensa. Voi voi. Vietetäänpä nyt hiljainen heti näiden "melkein" ainutkertaisten elämien toteutumattomuudelle.

Vierailija
110/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei voi päättää sun puolestasi, ei kannata selata liikaa av:ta neuvojen toivossa.
Mä oon sua pari vuotta nuorempi ja olin muutama kuukausi sitten samassa tilanteessa ja päädyin pitkin hampain pitämään lapsen. En vaan keksinyt mitään "tarpeeksi painavaa" syytä abortille. Oon ihan hyvässä iässä, elämäntilanne on muutenkin ihan jees, oon terve ja jaksaisin varmasti hoitaa lasta, jos sellainen mulle tuupataan. Lohduttaudun myös ajatukseen, että kyllähän siitä lapsesta eroon pääsee halutessaan (adoptio), vaikka se aika kamalalta kuulostaakin.
Jos päädyt jatkamaan raskautta, niin varaudu siihen, että ei se ahdistus siihen lopu. Mä oon nyt raskauden puolessavälissä ja edelleen ahdistaa välillä ihan hirveästi. Sen kanssa pitää vaan kestää. Kyllä se aikanaan helpottaa.

Vierailija
111/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua lasta, etkä myöskään aborttia, paras ratkaisu on antaa lapsi adoptoitavaksi. Lapsi voi olla elämää suurempi lahja jollekin kauan lasta odottaneelle pariskunnalle ja voit olla varma että häntä on odotettu rakkaudella. 

Vierailija
112/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="13.01.2015 klo 13:40"]

Aika kaavintaan?

Noilla viikoilla keskeytys tehdään lääkkeellisesti, ei kaavinnalla. Paljon turvallisempi tapa. Ymmärrän, miksi joku haluaa provota juuri tällä aiheella ja juuri tuollaisella skenaariolla, mutta paheksun silti.

t. Oikeasti keskeytyksen kokenut rv15

[/quote]

Selittäisikö joku alapeukutukset? Lääkäri sanoi minulle tuolloin 1,5 vuotta sitten, kun oma keskeytykseni tehtiin, että näin varhaisilla viikoilla se tehdään aina lääkkeellisesti. Kaavinta vasta sitten, jos lääkkeellisessä ei tule kaikki ulos. Ja olin myöhäisemmillä viikoilla kuin ap nyt.

Vierailija
113/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:31"]No todellakin teet abortin jos noin ajattelet. Abortti EI todellakaan ole murha. Se pieni solumöykky ei ole vauva. Maailmaan ei tarvita enää yhtäkään ihmistä lisää, joten älä hanki lasta jota et todella halua.
[/quote]

Et tajua että siitä pienestä tulee isompi?
Ensin on oltava pieni jotta voi kehittyä lisää.

Vierailija
114/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin on sittiöissäkin tuhottomasti ainutlaatuista materiaalia - ja hups luonto tuhlaa niitä vähän väliä, kun lorahtaa sinne ja tänne. Valtaosa niistä menehtyy - eikä pääse tavoitteeseensa. Voi voi. Vietetäänpä nyt hiljainen heti näiden "melkein" ainutkertaisten elämien toteutumattomuudelle.
[/quote]

Pelkkä siittiö on eri asia! Jos se ei ole hedelmöittynyt munasolun kanssa.
Tämän tietää jo lapsetkin.

Vierailija
115/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio. Saa olla aika raakalainen tappaa oma pieni. Anna hyvää kotiin, jossa kaivataan kipeästi omaa pientä.

Vierailija
116/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää täällä itkeä, kun tietosesti on lapsen alulleen laittanut. Haloo!

Vierailija
117/145 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kuitenkin vauva vaan hetken, mutta lapsi pidemmän aikaa. Tunnen monia jotka haluaisi 4v tms ikäisen eikä vauvaa koskaan

Vierailija
118/145 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Paitsi, että sillä katkaravulla ei vielä ole luonnetta, sellainen tarvitsee paljon kehittyneemmän hermoston kuin noilla viikoilla on. Ja juu ulkonäkö päällepäin on ihmismäinen, mutta sisältä hyvin kehittymätön.

[/quote]

Ei vielä mutta se on sille jo rakkennettu dna:ssa. Aivan kuten sinustakin on kasvanut yksilö, abortoituna ei tulisi toista kaltaistasi.

Vierailija
119/145 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:37"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:23"]Olen keskustellut asiasta lääkäreiden ja psykologin kanssa. Psykologi on kannustanut pitämään lapsen, lääkärit ovat puoltaneet aborttia. Erityisesti neuvolalääkäri sanoi, että hän ei yleensä ole aborttien kannalla, mutta noin voimakkaan ahdistuksen vuoksi hän sitä minulle suosittelisi. -Ap [/quote] Ahdistus voi mennä ohi, mutta lapsen elämää ei enää takaisin saa. [/quote] voi ja voi.... lapsiakin voi tehdä lisää. [/quote] Sitä lasta joka abortoidaan ei saa enää takaisin. Jos sun lapsi kuolee, niin voit ehkä saada uuden lapsen, mutta ei se ole se sama lapsi. Eikä aina uuden raskauden alkaminen ole mikään itsestäänselvyys.

[/quote]

Voi ja voi, edelleenkin. Voi myös olla, että sitä abortoitua solumöykkyä, joka rv 11:llä on vielä muutenkin isossa riskissä mennä kesken EI mitenkään jää kaipaamaan, mutta VOI olla, että sitä syntyvää lasta katuu loppuiän.

Lapsi voi tuhota uran, avioliiton ja psyyken. Ei välttämättä, mutta voi. Ja varsinkin, jos lasta ei ole koskaan halunnut.

Vierailija
120/145 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:26"]

Ihme tyyppejä täälläkin neuvomassa. Ei eläimistä tarvitse luopua vaikka tulee vauva. Oletteko ihan sekaisin vai onko eläimet tosiaan täällä monille tunnekylmille ihmisille vain välineitä? Ei tulisi mieleenkään luopua kissasta tai koirasta sen takia, että tulee perheenlisäystä. NE OVAT MYÖS PERHETTÄ.

Kyllä ap sinä pystyt itsesi ja elämäsi säilyttämään. Kukaan ei voi puolestasi päättää mutta tiedäthän, että jos teet abortin niin siitä ei tosiaan ole paluuta. Sitten on turha itkeä sitä mitä ei koskaan ollut. Sitä on turha itkeä vuosia myöhemmin minkä ikäinen lapsi olisi. Entä jos se on tässä ja nyt, ettei tule toista mahdollisuutta? On paljon asioita joita kannattaa puntaroida.

Adoptio on aina hyvä mahdollisuus sillä perheitä jotka kipeästi kaipaavat omaa lasta etsivät suomalaista adoptiolasta. Tietenkin jos olet täysin varma ettet kykene tulevaa lasta rakastamaan niin on parempi mennä sinne kaavintaan.

Viimeinen vinkki. Lopeta se turha suhteesi eikä kannata seksiä harrastaa ihmisen kanssa jos ei ole valmis seurauksia kantamaan.

[/quote]

Ei ole paluuta siitäkään, jos lapsen synnyttää. Vai ajattelitko, että se äitiys lakkaa olemasta täysin, jos lapsen luovuttaa adoptioon - se se vasta rankka päätös onkin, ja voi aiheuttaa isoja traumoja. Luopua omasta ELÄVÄSTÄ lapsesta vs. adoptoida sentin parin mittainen solumöykky.