Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok juoda joka päivä viiniä töiden jälkeen?

Vierailija
21.04.2022 |

Tämä on nyt tullut tavaksi. Tulen kotiin, heittäydyn sohvalle ja nautin lasillisen punaviiniä, sen jälkeen toisen. Usein se jää tähän, mutta joskus otan vielä kolmannen. Tulee hyvä ja rento fiilis, ja jaksan keskittyä kotitöihin ja muiden asioiden hoitamiseen. Nämä 2-3 lasia eivät ole vaikuttaneet yöuniini, ja aamulla herään ihan virkeänä töihin. Voinko jatkaa näin, vai onko tässä jotain ongelmaa? Riippuvaiseksi en ole tullut enkä varmasti tulekaan, sillä olen ollut elämässäni pitkiä aikoja juomatta, enkä ole muutenkaan riippuvaisuuteen taipuvainen ihminen.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos on alkoholisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa syöpäriski kasvaa.

Vierailija
4/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka päivä viiniä mutta riippuvainen en ole.

😂😂😂

Vierailija
5/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän olet jo riippuvainen, jos tarvitset viinin rentoutuaksesi ja jaksaaksesi tehdä kotityöt

Vierailija
6/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kasvaa tupakanpoltossakin, mutta jostain syystä kukaan ei ikinä täällä kysele, että onko ok polttaa 2-3 tupakkaa joka päivä töiden jälkeen. Sen kun polttavat vaan mitään keneltäkään kyselemättä.

Jos ap:lla lompakko kestää ostaa useampi viinipullo viikossa, niin antaa mennä vaan. Ei kukaan täältä kuitenkaan hengissä selviä.

Vierailija
7/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Kävelen myös joka päivä tietyn lenkin, mutta en ole riippuvainen kävelystä. En ole siis riipuvainen viinistä, vaikka otankin sitä joka päivä. Esim. pari viikkoa sitten lomallani en ottanut minään päivänä viiniä, viikon loma. 

Vierailija
8/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän olet jo riippuvainen, jos tarvitset viinin rentoutuaksesi ja jaksaaksesi tehdä kotityöt

Saan kyllä rentouduttua ja tehtyä kotityöt muutenkin, mutta viinin kanssa ne tuntuvat mukavammilta. 

Vierailija
9/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt noin vuosia. Viikonloppuna juon usein hiukan enemmän. Just kävin terveystarkastuksessa ja mm. laajassa verenkuvassa, kaikki aivan kunnossa. Lääkäri ei uskonut kun sanoin paljonko juon :D Toki myös harrastan liikuntaa ja olen hoikka, ei siis sellaistakaan ongelmaa. Ikää 42v. Olen nainen.

Vierailija
10/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kasvaa tupakanpoltossakin, mutta jostain syystä kukaan ei ikinä täällä kysele, että onko ok polttaa 2-3 tupakkaa joka päivä töiden jälkeen. Sen kun polttavat vaan mitään keneltäkään kyselemättä.

Jos ap:lla lompakko kestää ostaa useampi viinipullo viikossa, niin antaa mennä vaan. Ei kukaan täältä kuitenkaan hengissä selviä.

Kestää lompakko, kk-palkkani on 5600 eur. Eikös jengillä Etelä-Euroopassakin kulu about tämän verran päivässä, kun juovat lounaalla ja illallisella viiniä?

Vierailija
11/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helvetin jees 🤗👍🏻

Vierailija
12/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jo olut päivässä on alkoholismia.

Vierailija
13/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys mulle on ihan sama mitä juot tai teet.

Vierailija
14/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella maksakirroosin kehittymiseen ei vaadita kovin suuria määriä alkoholia, olen nähnyt väitettävän, että vain parikin päivittäistä lasia viiniä voi huonolla tuurilla tähän riittää. Toki voit ajatella niitä etelä-eurooppalaisia ja laskea sen varaan, että et ole itse yksi niistä keille käy huonosti.

Vierailija
15/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpäriski lisääntyy 10 prosenttia. Muutkin syövät jonkin verran. Tissuttelu vaikka 1 lasi joka päivä on pahaksi. Keksi muita rentoutumiskeinoja ja kotiintulorituaaleja.

Vierailija
16/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kysymys mulle on ihan sama mitä juot tai teet.

Enhän mä sulta kysynytkään, vaan muilta!

Vierailija
17/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Niin, mikä tuossa Ap:n lauseessa nyt oli se kohta jota et ymmärrä?

Noin törppö kommentti - joka ei edes ole kirjoitettua tekstiä vaan pelkkiä hymiöitä, tässä aiheessa - on niin perin suomalainen ilmiö.

Katsos, kunnianarvoisa naurusymbolikommentaattori: kun tuo Ap ei varmasti otakaan siksi, etteikö voisi olla ottamattakin niin halutessaan, vaan siksi, että hänen mielestään viini on hyvää ja sen pieni vaikutus on miellyttävä, ja siksi hän haluaa ottaa sitä nautintoaineenaan snadisti iltaisin.

Siks'toiseen vinkku on terveellistä, jonka seikka on ollut ihan kaikkien yleistä tietoa ihan ihmiskunnan alusta asti - no, näköjään joitain poikkeusyksilöitä lukuunottamatta.

Vierailija
18/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

3 lasia viiniä on jo puolikas pullo. Vaikka elimistö tuon kestääkin niin alkaa näkyä naamassa varsin pian. Minua kyllä huvittaa nämä jotka todistelevat juovansa melkein joka päivä, mutta "ongelmaa ei ole". Niinpä, eihän se viina alkoholistille ole ongelma vaan viinan loppuminen.

Vierailija
19/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Niin, mikä tuossa Ap:n lauseessa nyt oli se kohta jota et ymmärrä?

Noin törppö kommentti - joka ei edes ole kirjoitettua tekstiä vaan pelkkiä hymiöitä, tässä aiheessa - on niin perin suomalainen ilmiö.

Katsos, kunnianarvoisa naurusymbolikommentaattori: kun tuo Ap ei varmasti otakaan siksi, etteikö voisi olla ottamattakin niin halutessaan, vaan siksi, että hänen mielestään viini on hyvää ja sen pieni vaikutus on miellyttävä, ja siksi hän haluaa ottaa sitä nautintoaineenaan snadisti iltaisin.

Siks'toiseen vinkku on terveellistä, jonka seikka on ollut ihan kaikkien yleistä tietoa ihan ihmiskunnan alusta asti - no, näköjään joitain poikkeusyksilöitä lukuunottamatta.

Juuri näin, kiitos! 

Terveisin ap

Vierailija
20/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos maistuu.

Töissä ollessani join melkein joka ilta kolme bissee.

Ja hengissä ollaan 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan