Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä osannut 13v kummityttö kiittää joululahjastaan..

Vierailija
26.12.2014 |

Viimeinen kerta kun postitan paketteja. Synttäritkin olisivat tammikuussa ja jos/kun sinne ei taaskaan tule kutsua, niin enpä koe velvollisuudekseni lähettää lahjaakaan. Voisitteko opettaa teinejänne edes tekstarikiitoksen lähettämään!

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitä on ylipäänsä pyydetty kummeiksi? Tuntuu, että monet ovat ihan vieraita kummilapsilleen. Luulisi, että jonkinlainen yhteys olisi olemassa edes kummilapsen vanhempiin??

Vierailija
42/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:05"]

Meillä taas tilanne päinvastoin. Kummit ei kiitä lahjoistaan, mutta eivät osta kummilapselle mitään.

[/quote]

No mitä te niille lahjoja ostelette? Jos vielä kiitoskin uupuu? Voi herranen aika, miten itsekkäitä ihmiset on! Vedetään hernemaa nenään, kun ei omaa antamista suostuta pokkuroimaan!! Hyi olkoon, onneksi en ole teidän ystävänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:26"]

Miksi teitä on ylipäänsä pyydetty kummeiksi? Tuntuu, että monet ovat ihan vieraita kummilapsilleen. Luulisi, että jonkinlainen yhteys olisi olemassa edes kummilapsen vanhempiin??

[/quote]

minä tiedän tapauksen, jossa lapselle pyydettiin kummitädiksi äidin ystävää, johon välit olivat viilentyneet, ja äiti tahtoi tällä tavoin saada välit läheisemmiksi. Noooh.. ystävä suostui kummiksi, ja lopun voitte varmaankin arvata.

Vierailija
44/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kun kirkko vaatii ne kaksi kummia. Ja kummit ovat täysiä idiootteja, kuten taas tästäkin ketjusta huomaa.

Vierailija
45/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ei ikinä käyny mielessäkään kiittää lahjasta. Enkä tosiaankaan odota sitä myöskään keltään. En edes kummilapseltani. En oo muutenkaan kuullu, että Suomessa ois käytössä sellanen tapa, ei kukaan tuttavapiirissä tee niin. Ainoastaan kuullu kiitettävän, kun lahja annettu henkilökohtasesti ja samassa yhteydessä avattu.

[/quote]

MOUKKA! Ei voi muuta sanoa!

Vierailija
46/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:22"]

Näitä juttuja kun lukee, niin olen niiiin onnellinen, että olemme tehneet periaatepäätöksen mieheni kanssa, että pyydämme kummeiksi vain sisaruksiamme, ja suostumme kummeiksi vain sisarusten lapsille. Tällä tavoin lahjoja ei koskaan tarvitse lähetellä postissa, kun kummit ja kummilapset viettävät aina joulua yhdessä ja olemme paikalla syntymäpäiväjuhlissa. 

[/quote]

Hienoa, jos läsnäolo onnistuu. Entä jos elämäntilanteet muuttuvat, muutto ulkomaille? Vietättekö kaikki aina kaikki joulut yhdessä, ah miten ahdistavaa!

Vierailija
47/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]Minusta olette nyt aika hätäisiä, jos ihmettelette, että vielä ei ole tullut kiitosta paketista, jonka on saanut toissapäivänä. Kyllä on ihan normaalia, että kiitosten lähettämiseen menee muutama päivä. Mutta kieltämättä minuakin on harmittanut, kun olen lähettänyt kummilapselle postissa lahjan eikä siitä ole tullut minkäänlaista kiitosta missään vaiheessa. Jää vähän mietityttämään, onko lahja tullut edes perille. [/quote] Kyllä omat lapseni lähettävät kiitostekstarit heti aattona! Ja tiedän kyllä paketin menneen perille sillä onhan mulla seurantakoodi paketille. T. Ap [/quote] Lähettää tekstarit kun sä pakotat...  [/quote] Lapseni ovat 10v ja 12v ja tottakai muistutan kiitoksen laittamisesta. (12v POIKA muisti tosin tänä vuonna kiittää ihan itsekin.) Ja vanhempien tehtävähän se on ne käytöstavat opettaa, eikö? T.ap

[/quote]

Siksi sä et kestä, kun muut toimivat toisin ja tunnut olevan vihainen, etkä anna rakkaudella.

Vierailija
48/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän kuin mun isäni. Laittaa lahjaksi suoraan lasten tilille parikymppiä. Minä en lasten tilitietoja näe joten en välttämättä pysty muistuttamaan kiittämisestä. Isäni tapasi nostaa asiasta hirveän haloon kun teinit eivät muistaneet kiittää. Jaksoi monen puhelun ajan jäkättää asiasta kunnes multa kärähti viimein käämit, kerroin hänelle ettei tarvitse laittaa yhtään mitään lahjoja kun lapset ovat noin itsekkäitä ja huonosti kasvatettuja. Ei muutenkaan ole ollut kovin läsnä lasten elämässä juhlapuheistaan huolimatta joten menetys ei ole kovin suuri.

Mun mielestäni lahja annetaan hyvästä tahdosta eikä kiitoksen takia. Ei minunkaan kummityttöni 15v ole kiittänyt, ei myöskään siskon lapset 12v ja 10v. Ei haittaa, ihania lapsia ovat kuitenkin. haluan jatkossakin hankkia heille lahjoja ja muistaa muutenkin

Vierailija
49/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää ainakaaan lapsena osannu ketään kummeja kiittää paitsi jos näki heitä kasvotusten. Lapsena ajattelin että lahjat oli joulupukilta tai niiltä jotka välittivät, eikä tarvinnut erikseen ruveta miettimään anonyymeja lahjoja että keltä ne olivat. Oudoista asioista ihmiset vetelee taas herneitä. Kiitosta itse odotan vain silloin kun ojennan lahjan jollekin. Tiedän että kummiLAPSET ovat kiitollisia mielessänsä. Se riittää minulle :)

Vierailija
50/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:30"]

Itellä ei ikinä käyny mielessäkään kiittää lahjasta. Enkä tosiaankaan odota sitä myöskään keltään. En edes kummilapseltani. En oo muutenkaan kuullu, että Suomessa ois käytössä sellanen tapa, ei kukaan tuttavapiirissä tee niin. Ainoastaan kuullu kiitettävän, kun lahja annettu henkilökohtasesti ja samassa yhteydessä avattu.

[/quote]

MOUKKA! Ei voi muuta sanoa!

[/quote]

Toinen hyvätapainen :) Annatko rakkaudella vai käsi selän takana pyyntövaateen kanssa?

Vierailija
51/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

no on sulla erikoinen tuttavapiiri! Kyllä meilläpäin aina kiitetään lahjoista. Lapsen kummitäti lähettää lahjat ja kortit useimmiten postitse, ja AINA lapsi soittaa ja kiittää. Jonkun pitäis opettaa sun tuttavapiirille vähän käytöstapoja.

Vierailija
52/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:32"]Olet vähän kuin mun isäni. Laittaa lahjaksi suoraan lasten tilille parikymppiä. Minä en lasten tilitietoja näe joten en välttämättä pysty muistuttamaan kiittämisestä. Isäni tapasi nostaa asiasta hirveän haloon kun teinit eivät muistaneet kiittää. Jaksoi monen puhelun ajan jäkättää asiasta kunnes multa kärähti viimein käämit, kerroin hänelle ettei tarvitse laittaa yhtään mitään lahjoja kun lapset ovat noin itsekkäitä ja huonosti kasvatettuja. Ei muutenkaan ole ollut kovin läsnä lasten elämässä juhlapuheistaan huolimatta joten menetys ei ole kovin suuri.

Mun mielestäni lahja annetaan hyvästä tahdosta eikä kiitoksen takia. Ei minunkaan kummityttöni 15v ole kiittänyt, ei myöskään siskon lapset 12v ja 10v. Ei haittaa, ihania lapsia ovat kuitenkin. haluan jatkossakin hankkia heille lahjoja ja muistaa muutenkin
[/quote] Onhan noita moukkia perheitä & kummilapsia näköjään muitakin kuin ap: n tuntemat..

Vierailija
53/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarpuoleni eivät osaa kiittää saamistaan lahjoista. Pidän tilannetta erittäin ikävänä.

Vierailija
54/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN OIKEIN SULLE AP JA MUILLE KIITOSTA VAATIVILLE, ETTEI TEITÄ KIITETTY! Oppikaa huomaamaan se, miten kiittämättömiä itse olette. Se on asian oppiläksy. Mutta opitteko te sen? Ette? Olette suut happamina kuin sitruunat. 

Vierailija
55/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:25"]Mua on myös aina ihmetyttänyt, etten ole koskaan kiitosta saanut kummitytöltäni joulu- tai synttärilahjoista. Nyt hän on jo aikuinen, enkä mitään enää lähetä, mutta koskaan en ole häneltä kiitosta saanut. En myöskään hänen veljeltään, vaikka hänellekin aina lahjan lähetin. Omille lapsilleni ole opettanut, että lahjoista kiitetään. Muistutan aina, että lähettävät edes tekstarin. Kuopus ei vielä kiitä joululahjoista, kun uskoo joulupukkiin :)

Kyllä mun mielestä hyviin tapoihin kuuluu kiittää lahjoista. Kummityttäreni vanhemmat eivät vain ole ymmärtäneet opettaa lapsilleen käytöstapoja tuossa asiassa, kuten eivät monessa muussakaan asiassa. Eivät ole esim. koskaan ymmärtäneet kannustaa lapsia opiskeluun, mieluummin on aina epäilty lasten kykyjä. Vanhemmat ovat oikein mukavia ihmisiä, mutta eivät vain ymmärrä mikä on lasten parhaaksi.
[/quote] Onko lapsen parasta se että kiittää pakolla jotain puolituttua lahjasta ( joka oli luokkaa maalattu käpy) Vanhemmat ovat todella olleet ymmärtämättömiä kun on moisen kiitoksia kerjäävän taliaivon kummiksi pyytänyt. Mahtaa kaduttaa

Vierailija
56/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, en minäkään kiitä jokaista lahjanantajaa erikseen, enkä myöskään odota mitään kiitoksia... Kiitän, jos tavataan tai muuten asia tulee puheeksi.

Vierailija
57/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että on näin paljon pyyteettömyyteen kykenemättömiä kummeja. Mä olen luullut, että kummin hommana on toimia pyyteettömästi. Mutta te olette rakentaneet kummiudesta itsellenne velvollisuuden olla jotakin (lähettää lahjoja, vaikka mielenne pahoittuu, kun ei kiitetä) ja sitten haluatte sädekehää päänne päälle hyvästä kummiudesta? Outoa. 

Jos mä saan neuvoa, niin jos teette jotain, tehkää se pyyteettömästi. Silloin ette pahastu, jos ei kiitetä, koska teidän ei tarvitse ajatella, että toinen on velkaa jotakin. Te itse ajattelette pahaa muista, ettekö huomaa?

Vierailija
58/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat on paketin ottanut vastaan ja laittaneet muiden sekaan, ei lapsi välttämättä edes tiedä keneltä mikäkin paketti on. Jos perheessä on vielä nuoria lapsia jotka uskovat joulupukkiin, niin ei siinä aleta vanhemmille lapsillekkaan kertoa että tämä paketti on tältä ja tältä.. Vaan ne kaikki paketit on tasapuolisesti joulupukilta.

Vierailija
59/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:22"]

Näitä juttuja kun lukee, niin olen niiiin onnellinen, että olemme tehneet periaatepäätöksen mieheni kanssa, että pyydämme kummeiksi vain sisaruksiamme, ja suostumme kummeiksi vain sisarusten lapsille. Tällä tavoin lahjoja ei koskaan tarvitse lähetellä postissa, kun kummit ja kummilapset viettävät aina joulua yhdessä ja olemme paikalla syntymäpäiväjuhlissa. 

[/quote]

Hienoa, jos läsnäolo onnistuu. Entä jos elämäntilanteet muuttuvat, muutto ulkomaille? Vietättekö kaikki aina kaikki joulut yhdessä, ah miten ahdistavaa!

[/quote]

Meillä on mukavat perheet, enkä koe lainkaan ahdistavana viettää jouluja heidän kanssaan. On ollut meilläpäin tapana. Kuinkas teillä? Ja joskus olosuhteiden pakosta, on lahja lähetetty myös postissa, ja silloin siitä tietysti myös kiitetään. Pointtini oli se, että lapsillani on kummit, jotka ovat heidän elämässään osallisina kokonaisvaltaisesti, eikä vain lahjoja postitse lähettävinä täteinä ja setinä. Ja sellaisia läsnäolevia kummeja haluamme myös mieheni kanssa olla meidän kummilapsille.

Vierailija
60/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Naurettavaa ja lapsellista kitinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän