Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä osannut 13v kummityttö kiittää joululahjastaan..

Vierailija
26.12.2014 |

Viimeinen kerta kun postitan paketteja. Synttäritkin olisivat tammikuussa ja jos/kun sinne ei taaskaan tule kutsua, niin enpä koe velvollisuudekseni lähettää lahjaakaan. Voisitteko opettaa teinejänne edes tekstarikiitoksen lähettämään!

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Vierailija
2/157 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni olen opettanut niin, että kiitetään viimeistään seuraavana päivänä. Tämä siksi, että he eivät kiitä tekstarilla vaan soittamalla ja "vanhukset" menevät niin aikaisin nukkumaan ettei heille välttämättä ehdi enää sinä päivänä soittaa kun paketti postista haettu (viime minuuteilla). Kummeja lapsillani ei ole, kun emme kirkkoon kuulu. Mutta siis isovanhempia kiitetään toki ja on kiitetty ihan pienestä asti. (meillä kun ei ole uskoteltu joulupukin olemassa oloa niin lapset tienneet aina mistä lahkjat tulee)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:20"]Miten niistä kiittää, kun eihän niistä edes tiedä mikä on keneltäkin? Meillä vanhemmat pisti postista tulleet postin laatikosta lahjapaperiin, eikä me ikinä tiedetty kuka kummi lähetti lahjan.
[/quote] Tietenkin paketoin lahjalaatikon, joka oli erillisessä postituslaatikossa. Ja paketoidun laatikon sisällä oli joulukortti kummilapselle. T. Ap

Vierailija
4/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10- vuotias ei saanut kummitädiltään lahjaa koska yhdessä niin päätimme. Tammikuussa pääsee sitten teatteriin kummitädin kanssa. Tyttö ei edes kysynyt miksi ei kummi laita lahjaa mutta osaa kyllä arvostaa yhteistä aikaa ja teatterikokemusta. Viime vuonna totesi, että on kiva kun häntä viedään teatteriin ja muihin kivoihin juttuihin, kun oli kummitädin kanssa teatterissa. Vuoden mittaan pidämme harvakseltaan yhteyttä, joten yhteinen aika on kivempi juttu kuin materiaalinen lahja.

Vierailija
5/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:24"]Mun 10- vuotias ei saanut kummitädiltään lahjaa koska yhdessä niin päätimme. Tammikuussa pääsee sitten teatteriin kummitädin kanssa. Tyttö ei edes kysynyt miksi ei kummi laita lahjaa mutta osaa kyllä arvostaa yhteistä aikaa ja teatterikokemusta. Viime vuonna totesi, että on kiva kun häntä viedään teatteriin ja muihin kivoihin juttuihin, kun oli kummitädin kanssa teatterissa. Vuoden mittaan pidämme harvakseltaan yhteyttä, joten yhteinen aika on kivempi juttu kuin materiaalinen lahja.
[/quote] Ja miten tämä liittyi alkuperäiseen aiheeseen..?

Vierailija
7/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömiä kakaroita ja niiden vanhempia riittää..

Vierailija
8/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:24"]Mun 10- vuotias ei saanut kummitädiltään lahjaa koska yhdessä niin päätimme. Tammikuussa pääsee sitten teatteriin kummitädin kanssa. Tyttö ei edes kysynyt miksi ei kummi laita lahjaa mutta osaa kyllä arvostaa yhteistä aikaa ja teatterikokemusta. Viime vuonna totesi, että on kiva kun häntä viedään teatteriin ja muihin kivoihin juttuihin, kun oli kummitädin kanssa teatterissa. Vuoden mittaan pidämme harvakseltaan yhteyttä, joten yhteinen aika on kivempi juttu kuin materiaalinen lahja. [/quote] Ja miten tämä liittyi alkuperäiseen aiheeseen..?

[/quote]

No, ehkä ei mitenkään. Tuli vaan mieleen, ettei tytttöni aiemmin voinut kiittää koska luuli että pukki tuo lahjat. Nyt kun uskoo edelleen pukkiin mutta tietää vanhempien ostavan lahjat, ei osaa odottaa kummilta mitään. Sen sijaan odottaa yhteistä aikaa ja teatteria koska se on niin harvinaista herkkua. 

Jos kummi joskus antaa jonkun lahjan, käsken tietysti soittaa kiitoksen.

Vierailija
9/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ikinä tiedä keltä paketit on kun kukaan ei viitsi niihin kortteja mukaan laittaa. Toimittavat vainn paketit vanhemmilleni/antavat rahaa vanhemmille, jotka ostavat lahjat. Ja ikää on nyt 22, joten eipä niitä lahjoja enää tule, mutta siis ennen. En edes tiedä ketä kiittää?

Vierailija
11/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ei ollut kummonen lahja.
Minä olen saanut tädiltäni kirppikseltä ostetun kirjan. Jos ei ole varaa antaa kunnollista, ei anna ollenkaan.

Vierailija
12/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tapana laittaa joululahjoihin lahjan antajan nimeä. Joulussa on kyse nimenomaan pyyteettömästä antamisesta, ei odoteta edes kiitosta siis.

Vierailija
13/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka moni kiitti esim anoppia lahjasta ja sit tuli tänne palstalle haukkumaan sekä lahjan että antajan?

Vierailija
14/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:17"]Mun 8-vuotiaalle puhutaan vielä joulupukista joka tuo lahjat.. ei kummit tai mummit tai vanhemmat.. :P
[/quote] No 8-vuotias on eri asia kuin melkein 14-vyotias. T. Ap
[/quote]

Mä kirjoitin tuon, että 8v soittaa ja kiittää tai lähettää viestin. Meillä on ollut aina tapana että sekä joulupukki tuo lahjat ja on puhuttu myös, että ihmiset voi keskenään antaa lahjoja jouluna.

Ihmettelen tätä asennetta, että mitä ihmeellistä kiitoksen kerjäystä. Eihän siitä ole kyse, vaan meillä ainakin haöutaan lapsille osoittaa kiitollisuutta ja huomaavaisuutta ylipäätään. Konkreettisin esimerkki lapsille on se, että joku on nähnyt sinun vuoksesi vaivaa ja muistanut sinua. Lapset ymmärtävät että aivan, soittavat kummille, että hyvää joulua teille ja kiitos kun muistit minua. Tavallista huomaavaisuutta.

Vierailija
15/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas suurin lahja teille kitisijöille, että ette saa sitä kiitosta. Jos sieltä tulisikin se kiitosviesti, niin menisihän siinä teidän joululta pohja kun ei saisikaan kitistä, sitten pitäisi löytää jokin uusia asia jostta ruikuttaa.

Itse annan lahjat pyyteettä, ilman odotuksia, se on lahja ja täysin vapaaehtoisuuteen perustuva, jos haluaa antaa niin antaa ja silloin on vitun noloa odottaa kiitosta. Onko vielä niin, että kalliimmasta lahjasta pitää saada enemmän kiitosta kuin halvemmasta, no siitä alatte sitten ruikuttamaan jos joku pilaa teidän tulevaisuuden joulut kiittämällä lahjasta, voi voi kun laittoi vaan tekstarin :/

Vierailija
19/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mekään ikinä tiedetty mikä lahja oli keneltäkin jouluna edes teini-iässä, korkeintaan vähän arvailtiin. En ole sitten ikinä älynnyt että joululahjoista pitäisi kiittää kun niitä ostetaan ihan puolin ja toisin kaikille (lastemme kummit ovat sisaruksiamme suurin osa, tai muuten läheisiä). Muutenkin niitä lahjoja annetaan ihan siitä antamisen ilosta, tosi ihanaa kun keksii tosi kivan lahjan jollekin. Toki tavattaessa kysellään ja kerrotaan että mitä mieltä oltiin lahjoista ja saatetaan kiittää että olipa hyvä lahja, tuli tarpeeseen. Ja meillä ei muuten kukaan ole lähetellyt kenellekään lahjaa erikseen jos ei ole päässyt synttäreille esim paikan päälle, silloin on helppo kiittääkin.

Vierailija
20/157 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kännykällä ja haluan sivulle kaksi. Joten joudun vastaamaan puutaheinää että näen viimeimmät vastaukset. Miksi tätä palstaa ei saada kuntoon??. Monessa työpaikassa tulisi loparit tälläisesta puuhastelusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme