15v ja raskaana
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:11"]Miksi teet lapsena lapsen?
[/quote]
hyvä kysymys
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:11"]Miksi teet lapsena lapsen?
[/quote]
Katso edellinen vastaukseni.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:14"]Sinne meni nuoruus
[/quote]
Mitä tarkoitat nuoruudella? En kaipaa ikätovereideni känniörveltämisiä tai välittämistä, vaan oman lapsen, jota voin rakastaa ja hoitaa. Olen kyllä miettinyt abortinkin mahdollisuutta, mutta en usko kykeneväni siihen. En halua riistää lapseltani mahdollisuutta elämään.
Ap
huoh.. oon 19 eli sua neljä vuotta vanhempi enkä olis valmis äidiks.. äitini oli 18v saadessaan mut niin sekin on tooosi nuori
Mä oon 21 enkä todellakaan valmis äidiksi koska oon jo ihan alkoholisti sekä sen lisäksi mielenterveysongelmia on vaikka muille jakaa.
Ihanaa että joku on jo noin nuorena niin kypsä, että haluaa ottaa vastuun toisesta ihmisestä. Ja mieti, kun sinä olet 30 niin lapsesi on jo 14 tai 15. :) Sinullehan jää sitten koko elämä vielä aikaa tehdä mitä vain kun lapsesi on aikuinen.
Välitä, rakasta ja anna kuria kun sitä tarvitaan niin osaat varmasti kasvattaa lapsestasi hyvän ihmisen. Minä en tuohon olisi kuusi vuotta sitten pystynyt. Tsemppiä. :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:25"]Mä oon 21 enkä todellakaan valmis äidiksi koska oon jo ihan alkoholisti sekä sen lisäksi mielenterveysongelmia on vaikka muille jakaa.
Ihanaa että joku on jo noin nuorena niin kypsä, että haluaa ottaa vastuun toisesta ihmisestä. Ja mieti, kun sinä olet 30 niin lapsesi on jo 14 tai 15. :) Sinullehan jää sitten koko elämä vielä aikaa tehdä mitä vain kun lapsesi on aikuinen.
Välitä, rakasta ja anna kuria kun sitä tarvitaan niin osaat varmasti kasvattaa lapsestasi hyvän ihmisen. Minä en tuohon olisi kuusi vuotta sitten pystynyt. Tsemppiä. :)
[/quote]
Kiitos tuesta ja tsempeistä! :) Uskon todella, että minusta olisi kasvattamaan lapsi, joten on aivan uskomattoman lämmittävää saada lukea näin kannustavia viestejä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:25"]Mä oon 21 enkä todellakaan valmis äidiksi koska oon jo ihan alkoholisti sekä sen lisäksi mielenterveysongelmia on vaikka muille jakaa.
[/quote]
Kiitos tuesta ja tsempeistä! :) Uskon todella, että minusta olisi kasvattamaan lapsi, joten on aivan uskomattoman lämmittävää saada lukea näin kannustavia viestejä.
Ap
[/quote]
Tottakai tsemppaan, isosiskoni sai lapsen samanikäisenä kuin sinä ja hyvä äiti hänestäkin tuli. Miksi ei sinustakin siis voisi tulla? :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:25"]Mä oon 21 enkä todellakaan valmis äidiksi koska oon jo ihan alkoholisti sekä sen lisäksi mielenterveysongelmia on vaikka muille jakaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
Tottakai tsemppaan, isosiskoni sai lapsen samanikäisenä kuin sinä ja hyvä äiti hänestäkin tuli. Miksi ei sinustakin siis voisi tulla? :)
[/quote]
Kiitos rohkaisevista sanoista! Olen pohtinut koko tätä asiaa niin paljon ja epäillyt omaa kyvykkyyttäni kasvattaa ihan oikea lapsi, että on tosi kiva lukea rohkaisevia kkommentteja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:40"]Milläs ajattelit elättää sen?
[/quote]
Vanhempani tietävät raskaudestani ja ovat luvanneet auttaa ja tukea minua kaikin tavoin. Ajattelin myös mennä töihin niin pian kuin suinkin, vaikka opiskelut taitavat kyllä kärsiä jonkin verran.
Ap
Ajattelin mennä tänään kauppaan ostamaan konvehtirasian, mutta en sitten jaksanutkaan. Hyvä niin :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:49"]
Ajattelin mennä tänään kauppaan ostamaan konvehtirasian, mutta en sitten jaksanutkaan. Hyvä niin :)
[/quote]
Mielenkiintoisin viesti koko ketjussa.
Et pääse edes Ruotsinlaivalle lapsesi kanssa kahdestaan, koska olet itsekin vielä lapsi. Ja monia muitakaan asioita et pysty hoitamaan...aika noloa. Kasvapa aikuiseksi ja leiki sitten kotia.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:49"]Ajattelin mennä tänään kauppaan ostamaan konvehtirasian, mutta en sitten jaksanutkaan. Hyvä niin :)
[/quote]
Sääli, sillä konvehdit ovat kyllä hyviä. Ehkäpä huomenna jo jaksaisit?
Ap
Sinne meni nuoruus