Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v ja raskaana

Vierailija
18.12.2014 |

Haluaisitteko kysyä jotain? :)

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27v äiti 2 vuotiaalle en ole koskaan käynyt lapseni kanssa laivalla voi kamala. Täytyykö sinne nyt lähteä kun se tuntuu olevan jollekkin elämä ja kuolema jos sinne ei pääse!

Vierailija
82/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:40"]Milläs ajattelit elättää sen?
[/quote]

Vanhempani tietävät raskaudestani ja ovat luvanneet auttaa ja tukea minua kaikin tavoin. Ajattelin myös mennä töihin niin pian kuin suinkin, vaikka opiskelut taitavat kyllä kärsiä jonkin verran.

Ap
[/quote]
Ei se ole sun vanhempien tehtävä elättää sun lasta. Mun mielestä asia on niin, että jos on muka tarpeeksi kypsä hankkimaan/pitämään lapsen, niin silloin on tarpeeksi kypsä muuttamaan omaan asuntoon, maksamaan itse laskut, laittamaan ruoan jne. Toki vanhempiakin äitejä voi auttaa omat vanhemmat, mutta auttaminen ei tarkoita sitä että heidän lapsensa on vielä täysin riippuvainen vanhempiensa rahoista ja hoitoavusta. Ja kuka kypsä ja normaali aikuinen ihan oikeasti on onnessaan kun 15vee kertoo olevansa paksuna, eikä lapsen isäkään kuvioissa?! Jos haluat olla nuori äiti niin 20-23 -vuotiaatkin ovat vielä tosi nuoria, mutta lähtökohdat pärjätä itsenäisesti lapsen kanssa ovat yleensä paljon paremmat kuin 15-vuotiaalla. T: 17-vuotiaana abortin tehnyt, sillä 'lapsen' isän kanssa ei parisuhdetta, vaikka kuvioissa olisikin ollut, enkä todellakaan halunnut yhteiskunnan loiseksi, sillä vanhempani eivät tosiaan olisi alkaneet minun äitileikkejä kustantamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:40"]Milläs ajattelit elättää sen? [/quote] Vanhempani tietävät raskaudestani ja ovat luvanneet auttaa ja tukea minua kaikin tavoin. Ajattelin myös mennä töihin niin pian kuin suinkin, vaikka opiskelut taitavat kyllä kärsiä jonkin verran. Ap [/quote] Ei se ole sun vanhempien tehtävä elättää sun lasta. Mun mielestä asia on niin, että jos on muka tarpeeksi kypsä hankkimaan/pitämään lapsen, niin silloin on tarpeeksi kypsä muuttamaan omaan asuntoon, maksamaan itse laskut, laittamaan ruoan jne. Toki vanhempiakin äitejä voi auttaa omat vanhemmat, mutta auttaminen ei tarkoita sitä että heidän lapsensa on vielä täysin riippuvainen vanhempiensa rahoista ja hoitoavusta. Ja kuka kypsä ja normaali aikuinen ihan oikeasti on onnessaan kun 15vee kertoo olevansa paksuna, eikä lapsen isäkään kuvioissa?! Jos haluat olla nuori äiti niin 20-23 -vuotiaatkin ovat vielä tosi nuoria, mutta lähtökohdat pärjätä itsenäisesti lapsen kanssa ovat yleensä paljon paremmat kuin 15-vuotiaalla. T: 17-vuotiaana abortin tehnyt, sillä 'lapsen' isän kanssa ei parisuhdetta, vaikka kuvioissa olisikin ollut, enkä todellakaan halunnut yhteiskunnan loiseksi, sillä vanhempani eivät tosiaan olisi alkaneet minun äitileikkejä kustantamaan

[/quote]

Näin on ainoa vaan, että tytön vanhemmat ovat luvanneet auttaa ja tukea. Se on varmasti vaikuttanut päätökseen.

Vierailija
84/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa alkunsa luonnollisesti, pitää myös isän puoltaa sitä että lapsi on toivottu. Et voi yksin toivoa ja tehdä lasta, jossei isä ole anonyymi sperman luovuttaja.

Vierailija
85/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:40"]Milläs ajattelit elättää sen? [/quote] Vanhempani tietävät raskaudestani ja ovat luvanneet auttaa ja tukea minua kaikin tavoin. Ajattelin myös mennä töihin niin pian kuin suinkin, vaikka opiskelut taitavat kyllä kärsiä jonkin verran. Ap [/quote] Ei se ole sun vanhempien tehtävä elättää sun lasta. Mun mielestä asia on niin, että jos on muka tarpeeksi kypsä hankkimaan/pitämään lapsen, niin silloin on tarpeeksi kypsä muuttamaan omaan asuntoon, maksamaan itse laskut, laittamaan ruoan jne. Toki vanhempiakin äitejä voi auttaa omat vanhemmat, mutta auttaminen ei tarkoita sitä että heidän lapsensa on vielä täysin riippuvainen vanhempiensa rahoista ja hoitoavusta. Ja kuka kypsä ja normaali aikuinen ihan oikeasti on onnessaan kun 15vee kertoo olevansa paksuna, eikä lapsen isäkään kuvioissa?! Jos haluat olla nuori äiti niin 20-23 -vuotiaatkin ovat vielä tosi nuoria, mutta lähtökohdat pärjätä itsenäisesti lapsen kanssa ovat yleensä paljon paremmat kuin 15-vuotiaalla. T: 17-vuotiaana abortin tehnyt, sillä 'lapsen' isän kanssa ei parisuhdetta, vaikka kuvioissa olisikin ollut, enkä todellakaan halunnut yhteiskunnan loiseksi, sillä vanhempani eivät tosiaan olisi alkaneet minun äitileikkejä kustantamaan

[/quote]

Näin on ainoa vaan, että tytön vanhemmat ovat luvanneet auttaa ja tukea. Se on varmasti vaikuttanut päätökseen.

[/quote]

auttaa ja tukea eivät ole synonyymeja lapsen elatukselle. 

Vierailija
86/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo

Vierailija
87/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:42"]Oletko vielä peruskoulussa vai missä opiskelet? Mikä on englannin, matikan ja äikän kirjasi nimi? Veikkaan tätä provoksi, liian aikuismaista tekstiä 15-v kirjoittamaksi. Sori.
[/quote]
Ei tää välttämättä oo provo, ja kyllä 15 -vuotias osaa jo kirjoittaa aika hyvin. En kuitenkaan ymmärrä sen ikäisenä mitään perheleikkejä..

Vierailija
88/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ei mutta vanhemmat VARMASTI tiesivät joutuvansa elättämään myös lapsenlapsensa kun ilmoittivat tukevansa. Muussa tapauksessa vanhempien olisi pitänyt sanoa että meiltä ei rahaa tipu. Mitä en kyllä hyväksyisi.

Vierailija
89/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ei mutta vanhemmat VARMASTI tiesivät joutuvansa elättämään myös lapsenlapsensa kun ilmoittivat tukevansa. Muussa tapauksessa vanhempien olisi pitänyt sanoa että meiltä ei rahaa tipu. Mitä en kyllä hyväksyisi.

[/quote]

Mikset? lapsia tehdään vasta silloin kun on varaa elättää ne 

Vierailija
90/92 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tämän ketjun kirjoittajista taitaa olla niitä 18 - 23 vee kaikkitietäviä, juuri ensimmäisiä vuosiaan töitä tekeviä tyyppejä. Kun on ihan itse opittu maksamaan laskuja. 90% vastaajista on niitä kun vain haluavat olla eri mieltä kaikkien kanssa. Ja KYLLÄ erimieltä saa olla. Mutta ne lapselliset " vitun idiootti" "kakara" ynnä muut älyttömät kommentit voisi jättää pois ja keskustella asiallisesti. Ihan niin kuin ketjun aloittajakin keskusteli. Vaikka onkin vasta 15vuotias osaa kyllä ilmaista asiansa paljon paremmin kuin moni muu!!! 

Vierailija
91/92 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai aio abortoida? Tosi paljon tsemppiä sulle jos aiot pitää lapsen!
T. 18v

Vierailija
92/92 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:57"]Et kai aio abortoida? Tosi paljon tsemppiä sulle jos aiot pitää lapsen!
T. 18v
[/quote]

En missään nimessä aio tehdä aborttia. Lapsi on toivottu ja mielestäni osaisin hoitaa sitä hyvin.

Ap