15v ja raskaana
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:11"]Tykkäätkö muffineista?
[/quote]
Pidän erityisesti suklaamuffineista :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:12"]Mitä olet toivonut joululahjaksi?
[/quote]
Lähinnä rahaa ja vauvalle tarvikkeita, vaikka osan saankin käytettyinä ja ilmaiseksi.
Ap
Miten hoidat deittailun, vaikka se ei nyt ehkä tunnu ajankohtaiselle, niin se varmasti tulee eteen ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen? Miten nopeasti lapsi tulee tapaamaan poikaystäväsi? Miten monta poikaystävääsi lapsi tapaa ennen kuin on täysi-ikäinen? Montako sisarusta lapsesi vielä sinun puolestasi saa? Miten monelle isälle?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:24"]Mitä vastaat lapselle kun kyselee isänsä perään?
[/quote]
En ole vielä miettinyt sitä tarkkaan, sillä asia ei ole vielä erityisen ajankohtainen. Totuuden kertominen lienee paras vaihtoehto, tietenkin lapsen iän huomioiden.
Ap
Mitä mieltä olet tästä blogitekstisä? http://blogit.kaksplus.fi/kiljuvapikkunalka/en-suosittele-teiniaitiytta/
Miten lapsi voi olla toivottu jos lapsen isä ei tahdo olla lapsen kanssa tekemisissä?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:31"]Miten hoidat deittailun, vaikka se ei nyt ehkä tunnu ajankohtaiselle, niin se varmasti tulee eteen ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen? Miten nopeasti lapsi tulee tapaamaan poikaystäväsi? Miten monta poikaystävääsi lapsi tapaa ennen kuin on täysi-ikäinen? Montako sisarusta lapsesi vielä sinun puolestasi saa? Miten monelle isälle?
[/quote]
Näihin kysymyksiin on kyllä aika hankala vastata ihan yhtäkkiä. En ole mikään ennustaja.
Ap
Mua oikeasti vähän hirvittää ajatuskin 15-vuotiaasta äidistä. Kyllähän sitä voi hokea noita kliseisiä "varmasti on rankempaa mutta jaksan paremmin, on kivaa olla nuori äiti" jne. mutta todellisuus on vielä aivan jotian toista. Omalla kohdallani voin sanoa että ihan iisiä ei ole ollut näin "vanhanakaan" 21-vuotiaana tulla äidiksi. Se on vaan niin valtava elämänmuutos kelle tahansa vaikka ikää olisi jo 35+, että jos siinä ohessa pitäisi itse vielä kasvaa ihan teinistä edes suht aikuiseksi ja järkeväksi ihmiseksi niin se on oikeasti kova paikka.
Toivon kovasti ettet myöhemmin kadu päätöstäsi, ymmärsin että tämä lapsi on ihan haluttu ja tekemällä tehty? Ei kukaan 15-vuotias ole vielä niin kypsä kuin kuvittelee olevansa. Itse olin siinä iässä täys kakara vaikka tietysti ajattelin olevani jo lähes aikuinen :) Ja toivottavasti sinulla on hyvät tukiverkot ympärilläsi. Yksin et tule pärjäämään. Hyvää joulua ja kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi!
Taitavat olla itsekkin teinejä nämä kirjoittelijat! Niin on typerää ja lapsellista juttua suurimmat osat! Hankkikaa omat elämät ja jättäkää muut rauhaan! Jokaisella on oikeus tehdä elämällään ihan mitä itse tahtoo, vain surkimukset kuuntelevat toisten typeriä kommentteja!!!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:14"]Sinne meni nuoruus
[/quote]
Mitä tarkoitat nuoruudella? En kaipaa ikätovereideni känniörveltämisiä tai välittämistä, vaan oman lapsen, jota voin rakastaa ja hoitaa. Olen kyllä miettinyt abortinkin mahdollisuutta, mutta en usko kykeneväni siihen. En halua riistää lapseltani mahdollisuutta elämään.
Ap
[/quote]
Lapsi oli toivottu, mutta mietit abortin mahdollisuutta? Selvä se!
Alkoi oksettaa ajatus lapsesta hankkimassa lapsia. Ihmiset on niin itsekkäitä kusipäitä ja sen takia tulevatkin sukupolvet ovat.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:52"]Et pääse edes Ruotsinlaivalle lapsesi kanssa kahdestaan, koska olet itsekin vielä lapsi. Ja monia muitakaan asioita et pysty hoitamaan...aika noloa. Kasvapa aikuiseksi ja leiki sitten kotia.
[/quote]
No miksi pitäisi mennä ruotsinlaivalle? Sekö on nykyään asia, jota on perheissä pakko pystyä tekemään, tai haluta tehdä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:58"]
Alkoi oksettaa ajatus lapsesta hankkimassa lapsia. Ihmiset on niin itsekkäitä kusipäitä ja sen takia tulevatkin sukupolvet ovat.
[/quote]
onpas itsekästä haluta lapsia! Itsekkäämpää on se että kuvittelee saavansa muut muuttamaan mieltään tällaisten kusipäiden kommenttien takia!
Oletko vielä peruskoulussa vai missä opiskelet? Mikä on englannin, matikan ja äikän kirjasi nimi? Veikkaan tätä provoksi, liian aikuismaista tekstiä 15-v kirjoittamaksi. Sori.
Minkälainen tukiverkosto sinulla on? Kenestä saat aikuisseuraa vauva/ lapsiarkipäiviin, jos seinät alkaa kaatua päälle? Tedätkö mistä löydät apua jos synnytyksenjälkeinen masennus yllättää? Missä iässä mielestäsi lapsi voi mennä ensimmäistä kertaa yöksi hoitajalle?