15v ja raskaana
Kommentit (92)
Minkälainen kasvatusfilosofia sulla on? Oletko lukenut kirjan Viisas lapsesi (jesper juul)? Jos olet, mitä tykkäsit?
Millä perusteella sanot että sulla ei oo harhakuvitelmia äitiydestä? Mun mielestä sitä ei mitenkään voinut kuvitella etukäteen vaikka paljon olen pienten lasten kanssa ollut tekemisissä.
Ymmärrän halusi tulla äidiksi ja uskon että jotkut suoriutuvat teiniäitiydestä vallan mainiosti ja kuka täällä maapallolla on ketäkin arvostelemaan, kunhan pitää huolen itsestään ja niistä joista on vastuussa. 15 vuotias on kuitenkin vasta niin nuori... Et ole vielä kehittynyt omaksi itseksesi, murrosikä on kesken ja nykyyhteiskunnassa lapsi ja lapsen lapsi ovat oman onnensa nojassa. Toivottavasti pääset lapsiarjeltasi kouluttautumaan, etkä jää syrjään yhteiskunnasta. Jotkut ihmiset elävät elämänsä eri järjestyksessä kuin toiset, mutta se tulee olemaan vaativaa. Onko sinulla paljon ikäisiäsi ystäviä? Onko sinulla ystäviä noin ylipäätänsä? Lukio tai amiskoulu aika on tärkeää nuoren elämässä, mutta kerkeäähän sinne mennä vuoden myöhässäkin :)Toivottavasti olet oikeasti tarpeeksi kypsä tehtävään ja viet pointsit kotiin. Tsembbiä!
Terv. N20
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:04"]Minkälainen kasvatusfilosofia sulla on? Oletko lukenut kirjan Viisas lapsesi (jesper juul)? Jos olet, mitä tykkäsit?
[/quote]
En ole lukenut kyseistä kirjaa, enkä ajatellut lukeakaan. Haluan kasvattaa lapsestani suvaitsevaisen ja muut ihmiset huomioonottavan ihmisen, mutta toivoisin hänelle myös hyvää itsetuntoa ja kyvyn ajatella itseänsäkin. Ei ole hyvä elää vain toisia ajatellen.
Uskon, että kasvatuksessa selviää pitkälti maalaisjärjellä.
Ap
en tajuu miks menkat alkaa jo n.12 vuotiaana mut sit kuitenkaan ihmiset lisääntyy vast n.30 vuotiaina ? haha :D ihminen on ''tarkotettu lisääntymään siitä hetkest ku menkat alkaa eikö?
Mikset tee lasta vasta aikuisena?
Jos lapsi oli kerran "toivottu" niinkuin väität...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:07"]Miten tuet isän suhdetta lapseen?
[/quote]
Isä ei halua olla tekemisissä lapsen kanssa, mutta hänen muuttaessa mielensä pyrkisin kyllä antamaan hänelle mahdollisuuden nähdä lasta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:16"]en tajuu miks menkat alkaa jo n.12 vuotiaana mut sit kuitenkaan ihmiset lisääntyy vast n.30 vuotiaina ? haha :D ihminen on ''tarkotettu lisääntymään siitä hetkest ku menkat alkaa eikö?
[/quote] Jos ihmiset olisivat edelleen primitiivisiä simpansseja
Taidat olla joku 12v, en viitsi vaivautua...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:52"]
Et pääse edes Ruotsinlaivalle lapsesi kanssa kahdestaan, koska olet itsekin vielä lapsi. Ja monia muitakaan asioita et pysty hoitamaan...aika noloa. Kasvapa aikuiseksi ja leiki sitten kotia.
[/quote]
sehän olikin se tärkein ei pääse ruotsinlaivalle hahhah kun naurattaa. Ja mitäköhän ne muut asiat on mitä hän ei pysty hoitamaan!!! Koska hän on päättänyt pitää lapsen tekee hän varmasti kaikkensa lapsen hyvinvoinnin vuoksi!!! Joten lähdeppä sinä sinne ruotsinlaivalle örveltämään niin muut kasvavat aikuiseksi!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:16"]
en tajuu miks menkat alkaa jo n.12 vuotiaana mut sit kuitenkaan ihmiset lisääntyy vast n.30 vuotiaina ? haha :D ihminen on ''tarkotettu lisääntymään siitä hetkest ku menkat alkaa eikö?
[/quote]
Ei ihmistä mihinkään tarkoitettu ole, mutta mahdollista se on joo. Lähinnä yhteiskunta asettaa sitten rajoituksia, koska on tiettyjä velvollisuuksia opiskeluineen jne mitkä pitäisi hoitaa tietyn ikäisenä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:16"]en tajuu miks menkat alkaa jo n.12 vuotiaana mut sit kuitenkaan ihmiset lisääntyy vast n.30 vuotiaina ? haha :D ihminen on ''tarkotettu lisääntymään siitä hetkest ku menkat alkaa eikö? [/quote] Jos ihmiset olisivat edelleen primitiivisiä simpansseja Taidat olla joku 12v, en viitsi vaivautua...
ja sä taidat olla se simpanssi? ihan täysikänen oon tiedoks
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:09"]Millä perusteella sanot että sulla ei oo harhakuvitelmia äitiydestä? Mun mielestä sitä ei mitenkään voinut kuvitella etukäteen vaikka paljon olen pienten lasten kanssa ollut tekemisissä.
[/quote]
Harhakuvitelmilla tarkoitin lähinnä sitä, etten kuvittele äitiyden olevan helppoa tai mitään pilvilinnoissa hyppelyä. Ei vanhemmuus tietenkään mitään tuskaa koko ajan ole, mutta ei aina niin helppoakaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:52"]Et pääse edes Ruotsinlaivalle lapsesi kanssa kahdestaan, koska olet itsekin vielä lapsi. Ja monia muitakaan asioita et pysty hoitamaan...aika noloa. Kasvapa aikuiseksi ja leiki sitten kotia.
[/quote]
Tiedän kyllä olevani vielä nuori, eikä minulla ole mitään harhakuvitelmia äitiydestä. Elämä lapsen kanssa ei tule olemaan helppoa, mutta olen hyvin tosissani asian kanssa. Ei tämä ole minulle mitään leikkiä - lasta ei voi vain heittää pois jos siihen kyllästyy, ja minä olen päätökseni tehnyt. Aion pitää lapsen ja kasvattaa siitä hyvän ihmisen, kävi miten kävi.
Ap