Kuinka empaattinen todella olet? (englanninkielinen testi)
Ohessa on engalnninkielinen psykologinen testi, joka antaa arvion siitä, kuinka empaattinen olet ja antaa sinulle empatiaosamäärän Tein ämän testin tänään, ja minua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia lukemia muut saavat. Jos sinulla on vartti aikaa, vastaa kysymyksiin huolellisesti ja kerro tuloksesi täällä. Kysymysten joukossa on muutama, jossa täytyy olla tarkkana, onko väite kielteinen vai myönteinen.
Mitä huolellisemmin vastaat, sitä luotettavampi tulos on. Voit myös kertoa tuloksen yhteydessä, kuinka osuvana sitä pidät.
http://psychology-tools.com/empathy-quotient/
Kiitos!
Kommentit (383)
28
En ole yllättynyt, tiedostan hyvin, että minulla on Asperger-ominaisuuksia ja ihmisten tulkitseminen toisinaan on todella vaikeaa.
37/80. Oli arvattavissa. Luulen testin olevan aika tarkka, "pelkäsin" saavani korkeammat pisteet tiettyjen vastausten perusteella, mutta ilmeisesti painotukset pisteytyksessä ovat harkittuja. En ole kovin empaattinen ihminen, tosin pystyn naksauttamaan empaattisuuden päälle tarvittaessa.
Sain 34/80, aika vähän.
Samalla testisivustolla oli toinenkin empatiatesti, siinä sain 50/64 ja olen sen tulkinnan mukaan keskimääräistä empaattisempi, keskiarvorajan ollessa siinä testissä 45! Mielestäni en ole superempaattinen, mutta nimenomaan ennemmin empaattinen kuin epäempaattinen, joten tuo testi vastasi paremmin käsitystäni itsestäni. Koitan saada linkkiä jos onnistun...
Tässä se toinen empatiatesti:
https://psychology-tools.com/toronto-empathy-questionnaire/
t.äskeinen
Your Empathy Quotient score was 78 out of a possible 80.
Scores above 30 are generally not indicitive of an Autism Spectrum disorder.
Vähän tulos korkea, no sen huomaan tarkkasilmäisyytenä josta on apua. Palstaa seuranneena olenkin ajatellut hajonnan olevan kutakuinkin tätä kuin ketjussa.
" Your Empathy Quotient score was 20 out of a possible 80.
Scores of 30 or less indicate a lack of empathy common in people with Autism or Asperger’s Syndrome.
Higher scores indicate greater levels of empathy."
Oon tosi yllättynyt tästä, sillä olen mielestäni suht empaattinen. :o Olen vain epävarma sosiaalisissa tilanteissa ja huono ennakoimaan asioita, en osaa "taktikoida sosiaalisesti" enkä lukea salattuja tunteita. Mielestäni olen kuitenkin myötätuntoinen ja osaan asettua muiden asemaan. Olisin luullut saavani vähintään puolet pisteistä. Ehkä olen ollut sokea joillekin puolille itsessäni.
Vierailija kirjoitti:
Your Empathy Quotient score was 78 out of a possible 80.
Scores above 30 are generally not indicitive of an Autism Spectrum disorder.Vähän tulos korkea, no sen huomaan tarkkasilmäisyytenä josta on apua. Palstaa seuranneena olenkin ajatellut hajonnan olevan kutakuinkin tätä kuin ketjussa.
Palstalla on kiusaamista ilmennyt joka tuli ilmi mm unelmien poikamies Suomi sarjaa seuratessa - se oli aika hyvä empatiatesti.
Tämän palstan pääkäyttäjät saisivat empatiatestissä alapään tuloksia koko väestöön verrattuna ? Täällä ei edes tunnusteta milloin on kyse omista ja toisen tunteusta tai asioista. Minusta tätä empatiakyvyttömyyttä pitäisi seurata Suomessa siksi ettei vastuullisiin virkoihin tulisi alhaisilla pistemäärillä varustettuja.
Olisi kyllä mielenkiintoista teettää tämä testi poliiseilla ja seurakunnan työntekijöillä - näissä on kiusaamista eniten ammattikunnittain.
Your Empathy Quotient score was 70 out of a possible 80
Varmaan aika lailla paikkansa pitävä. Tein kyllä aika nopeesti eli saattoi mennä joku vastaus aina kiireessä väärään pallukkaan, mutta kyllä mä olen erittäin empaattinen ja korkeeta tulosta odotinkin.
Edellisestä 78 ja nyt tuli täydet
Your score was 64 out of a possible 64 points.
This indicates above average empathy (using the observed average score of 45).
Vierailija kirjoitti:
Your Empathy Quotient score was 70 out of a possible 80
Varmaan aika lailla paikkansa pitävä. Tein kyllä aika nopeesti eli saattoi mennä joku vastaus aina kiireessä väärään pallukkaan, mutta kyllä mä olen erittäin empaattinen ja korkeeta tulosta odotinkin.
Sama täällä 78 ja toinen testi täydet tein vaan nopeesti heti miltä tuntui
39. En olekaan niin empaattinen kuin olen luullut. t. Hoiva-alalla työskentelevä.
Vierailija kirjoitti:
22/80.
Ehkä vähän alhaisempi tulos kuin mitä odotin. En ole mitenkään erityisen empaattinen ihminen enkä todellakaan odottanut korkeita pisteitä, mutta yllätti, että pisteet jäivät noin selkeästi tuon 30 pisteen alle. Minun mielestä olen kuitenkin ihan "perusempaattinen": tuttujen ihmisten suru ja hätä koskettaa minua, ja hyvien kirjojen tai elokuvien henkilöiden kohtalot kiinnostavat minua (huonoissa taas yleensä henkilöt ovat sen verran epäuskottavia ja yksiulotteisia, etteivät jaksa kiinnostaa). Uutisiin olen jotenkin turtunut, ne eivät jaksa järkyttää.
Tuosta toisesta testistä, missä keskiarvo oli 45 pistettä, sain 37/64 pistettä. Tämä kuulostaa ihan järkevältä tulokselta, eikä yllättänyt ollenkaan.
- 318
40.
Yllättävän alhainen. Töissäkin minut valitaan aina tiiminvetäjäksi. Olen kaikkien kaveri. Kai se empatiasta jotain kertoo.