Kuinka empaattinen todella olet? (englanninkielinen testi)
Ohessa on engalnninkielinen psykologinen testi, joka antaa arvion siitä, kuinka empaattinen olet ja antaa sinulle empatiaosamäärän Tein ämän testin tänään, ja minua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia lukemia muut saavat. Jos sinulla on vartti aikaa, vastaa kysymyksiin huolellisesti ja kerro tuloksesi täällä. Kysymysten joukossa on muutama, jossa täytyy olla tarkkana, onko väite kielteinen vai myönteinen.
Mitä huolellisemmin vastaat, sitä luotettavampi tulos on. Voit myös kertoa tuloksen yhteydessä, kuinka osuvana sitä pidät.
http://psychology-tools.com/empathy-quotient/
Kiitos!
Kommentit (383)
27/80 olen aina pitänyt itseäni todella empaattisena, mutta näköjään olen autisti.
68/80
Arvasin että saisin aika korkeat pisteet, olen aika hyvä samaistumaan ihmisten tunnetiloihin ja usein kaverini kääntyvät puoleeni jos haluavat jutteluseuraa/tukea jossain. Monesti on käynyt myös niin että olen saanut jostain ihmisestä "oudon" tai jollain tavalla epämiellyttävän tunteen, mutta en ole oikein osannut selittää minkä takia ja myöhemmin kyseinen henkilö on paljastunut esimerkiksi epärehelliseksi tai vaikka juoruilijaksi. Äitini on samalla tavalla hyvä "lukemaan" ihmisiä :) Empaattisuus on välillä myös todella raskasta, otan toisten ihmisten surut ja murheet myös itselleni kannettavaksi, mikä voi olla aika kuluttavaa..
N19
28/80 tulos oli tavallaan shokki, mutta uskon, että melko totuudenmukainen. Minulla on ollut hyvin vaikea elämä viimeiset kahdeksan vuotta, ja vakavan depression pitkittyessä olen tukahduttanut ja "kovettanut" itseni, koska en kestä tunteitani. Minusta on tullut katkera ja itsekäs säälittävä paskiainen. Oli kiva saada sille jotain todisteita, niin ei tarvitse enää miettiä, että olenko vai enkö ole.
Sain 30/80. Olen myös yllättynyt. Olen mielestäni kuitenkin empaattinen, mutta myös järjellä ajattelija enkä ole ns. miellyttämisenhaluinen.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:54"]
Sain 30/80. Olen myös yllättynyt. Olen mielestäni kuitenkin empaattinen, mutta myös järjellä ajattelija enkä ole ns. miellyttämisenhaluinen.
[/quote]
Luulen, että tämä kyllä vie meiltä pisteitä. Ilmeisesti empaattisuus edellyttää sitten voimakasta tunteellisuutta ja siitä, että muiden tunteet myös vaikuttavat itseen. Tunteet ovat kuitenkin vain mielen tuotoksia, joten niitä ei minusta kannattaisi ottaa liian tosissaan.
Esimerkki: Se, että anoppi loukkaantuu verisesti päätöksestämme olla joulu kahdestaan kotona, ei vielä tarkoita, että olisimme tehneet väärin tai että meidän pitäisi pyörtää päätöksemme. Ikävää, että anoppi on loukkaantunut, mutta se on kuitenkin lopulta hänen, aikuisen ihmisen, asiansa. Minä en sen vuoksi toimi arvojani vastaan. -ap
On tuo testi kyllä vähän outo. Teetin sen poikaystävälläni, joka on mielestäni todella empaattinen ihminen, siis ainakin minua empaattisempi. Hän sai 40/80. Itse sain 47.
Kun olen miettinyt tätä testiä tarkemmin, niin aika pepusta on. Sain ihan hyvät pisteet, ok. Mitä vituraa tekee tuo eläimien preferoimis kysymys tuolla? Tai politiikasta keskusteleminen?
Oman empiirisen kokemukseni perusteella ihminen on välillä äärimmäisen oksettava olio, ja eläinten kärsimykset järkyttävät kvattuordekiljoona kertaa enemmän kuin anopin joulunvietto.
Minä olen se, kuka sanoi että mulle ei voi valehdella. Joo, ainakin se on todella todella hankalaa.
Siksi mietin olenko narsisti, koska pidän itseäni älykkäämpänä kuin jotkut toiset ihmiset. En pidä itseäni yliälykkäänä, vaan paljon älykkäämpänä kuin muutamat ihmiset ketä tännekin kirjoittelee.
Myönnän että sorrun vähän ylianalysointiin välillä. Tulen oikeasti surulliseksi kun huomaan jonkun ihmisen olevan tyhmempi kuin minä. Se masentaa. Masentaa miettiä että sellaisia ihmisiä on miljoonia. Vähintään.
Tunnen myötätuntoa huippuälykkäitä syrjäytyneitä ihmisiä kohtaan, joille minäkin olen paviaanin tasolla. Sellaisen ihmisen tuskaa ei voi edes kuvitella. Uskomaton vitutus varmasti.
Joo eläimet ja yliälykkäät ihmiset ovat suurimmat sympatian kohteeni.
26 pistettä ja alle 30 tarkoittaa Aspergeria tms.
Ei tullut yllätyksenä, pidän itseäni ihan empaattisena mutta en siedä kiusaamista, solvaamista tai epäoikeudenmukaisuutta enkä taas käsitä valehtelua tai muuta kuin suoraa puhetta. Ja Asperger-testeihin olen menossa lähiaikoina.
Haaveena pelastaa ihmishenki? Eikö tuo nyt ole todella itsekästä? Mitä empaattista on siinä että haluaa hengenpelastusmitalin? Ei silti, olen kiitollinen jos joskus pelastat henkeni, mutta toivottavampaa olisi, ettei sellaista tilannetta koskaan tulisikaan... ts. pitäisit minut terveenä!
61/80. Olen kyllä empaattinen ja olen nyt aikuisällä joutunutkin kantapään kautta oppimaan sen, että jokainen kantaa omat murheensa. Tukena voi olla mutta ei voi liiaksi alkaa elää sitä toisen maailmaa. Siksi olen joutunut katkaisemaan ystävyysuhteenkin, kun se oli jo enemmän hyväksikäyttöä.
Your Empathy Quotient score was 16 out of a possible 80.
Scores of 30 or less indicate a lack of empathy common in people with Autism or Asperger’s Syndrome.
41. Pidän kyllä itseäni todella empaattisena. Siinä mielessä olisin odottanut suurempaa pistemäärää. En oikein usko tähän testiin, kun olen joskus tehnyt toisen testin missä erilainen tulos.
60/80 tosin olen huono englannissa, joten laitoin osan vastauksista siihen välivaiheille
Mitä ihmettä nuo eläinkysymykset tuolla tekivät? Vaikka en katkonut matoja lapsena, paitsi onkiessa, en ikinä pidä kuitenkaan yhtään eläintä missään tilanteessa kenenkään ihmisen arvoisena.
32! Mitä hittoa, minulla on kyllä Asperger-piirteitä (kuten suvussani melkein jokaisella), mutta olen aina pitänyt itseäni varsin empaattisena ihmisenä.
22/80.
Oletin kyllä tuon olevan matala, mutta ei nyt näin paljoa.
Ja ei, ei olla ainakaan todettu mitään ihmeellisempää
44/80. Periaatteessa oletin saavani enemmän, mutta toisaalta tuppaan vastaamaan tällaisiin aika helposti sen "vähän samaa/eri mieltä", vaikka oikeasti tarkoittaisin vahvasti samaa/eri mieltä. Olen diplomaattisesti keskitiellä jopa tällaisissa jutuissa, mikä on tosi hölmöä sinänsä.
44. Luulin että olen empaattinen mutta ei kai sitten...
41. Vähän ihmettelin. Olen herkkävaistoinen, mutta analyyttinen.
31. Uuups... :D Ei Aspergeria, lähinnä puhdasta ilkeyttä.