Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka empaattinen todella olet? (englanninkielinen testi)

Vierailija
11.12.2014 |

Ohessa on engalnninkielinen psykologinen testi, joka antaa arvion siitä, kuinka empaattinen olet ja antaa sinulle empatiaosamäärän Tein ämän testin tänään, ja minua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia lukemia muut saavat. Jos sinulla on vartti aikaa, vastaa kysymyksiin huolellisesti ja kerro tuloksesi täällä. Kysymysten joukossa on muutama, jossa täytyy olla tarkkana, onko väite kielteinen vai myönteinen.

Mitä huolellisemmin vastaat, sitä luotettavampi tulos on. Voit myös kertoa tuloksen yhteydessä, kuinka osuvana sitä pidät.

http://psychology-tools.com/empathy-quotient/

Kiitos!

Kommentit (383)

Vierailija
341/383 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39. En olekaan niin empaattinen kuin olen luullut. t. Hoiva-alalla työskentelevä.

No se hyvä mitä saat aikaan on empaattisuutesi aidoin osoitus :)! Älä tuijota näitä pisteitä niin. Hedelmät viimekädessä ratkaisevat.

Vierailija
342/383 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

39. En olekaan niin empaattinen kuin olen luullut. t. Hoiva-alalla työskentelevä.

No se hyvä mitä saat aikaan on empaattisuutesi aidoin osoitus :)! Älä tuijota näitä pisteitä niin. Hedelmät viimekädessä ratkaisevat.

Ps sait itse melkein täpötäydet pisteet mutta ihan varmasti oma hyväntekoni on mitätöntä sinuun verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/383 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps sait itse melkein täpötäydet pisteet mutta ihan varmasti oma hyväntekoni on mitätöntä sinuun verrattuna.

Ps korjaus : sain

Vierailija
344/383 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your Empathy Quotient score was 67 out of a possible 80.

Vierailija
345/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

47/80. En yhtään tiennyt mitä odottaa, koska omasta mielestäni olen välillä empaattinen ja välillä erittäin epäempaattinen. Jonain toisena päivänä olisi saattanut tulla alhaisemmat pisteet... Ehkä tuollainen about puoliväli onkin siksi ihan oikea tulos minulle. Ja varmaan yleisin myös.

Vierailija
346/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32. Tulos oli odotettu. Olen varmaankin oppinut tunnekylmyyden isältäni. Monesti kyllä haluaisin osoittaa myötätuntoa, mutta jotenkin tulee ajateltua, ettei se sopisi miehelle. Aistin kohtuu hyvin muiden tunnetiloja ja ilmapiiriä, mutta en toimi useinkaan havaintojeni pohjalta, ellei ole kyse läheisistä.

Mielenkiintoinen kommentti. Minä itse taas toimin myötätuntoisesti, vaikka minusta ei tuntuisi siltä oikeasti. Eli päinvastoin kuin tässä kommentissa. Siksi olen useimpien mielestä empaattisempi kuin mitä itse koen olevani. En sitten toisaalta tiedä miltä myötätunto oikeasti tuntuu, ehkä se on juuri tätä? Olen nainen ja sain 47 pistettä.

Vierailija
347/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

48/80. Lieneekö naisten ja miesten keskiarvoissa paljon eroa. Olen mielestäni huomattavasti keskivertomiestä empaattisempi.

Vierailija
348/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 pistettä sain. Olisin odottanut korkeampia tuloksia, mutta ehkä tämä oli sitten ihan oikea. 

Itken herkästi toisten kärsimyksen vuoksi, mutta en jää vellomaan toisten ongelmiin. Huomaan myös herkästi toisten epämukavan olon ryhmässä, ja pyrin ottamaan heitä huomioon, mutta silti koen toisinaan olevani sosiaalisesti kömpelö ja hämmentynyt siitä, mitä on meneillään.

Ehkä Tässä testissä ei oikein osattu erotella empatiakykyä ja sosiaalisia taitoja, jotka ovat kaksi eri asiaa. Luulen olevani melko empaattinen, mutta en osaa aina toimia automaattisesti, kuten ihmiset haluaisivat. Usein myös kuvittelen, että ihmisillä on parempi itsetunto kuin heillä oikeasti onkaan. Saataan siis olla liian "rohkea" jutuissani, mutta huomaan Kyllä, jos loukkaan jotakuta. Sitten nolottaa ja joudun pyytelemään anteeksi (vaikka toinen ei mitään sanoisikaan, mutta huomaan kuitenkin käytöksestä, että menin liian pitkälle).

Vierailija
349/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32. Tulos oli odotettu. Olen varmaankin oppinut tunnekylmyyden isältäni. Monesti kyllä haluaisin osoittaa myötätuntoa, mutta jotenkin tulee ajateltua, ettei se sopisi miehelle. Aistin kohtuu hyvin muiden tunnetiloja ja ilmapiiriä, mutta en toimi useinkaan havaintojeni pohjalta, ellei ole kyse läheisistä.

Mielenkiintoinen kommentti. Minä itse taas toimin myötätuntoisesti, vaikka minusta ei tuntuisi siltä oikeasti. Eli päinvastoin kuin tässä kommentissa. Siksi olen useimpien mielestä empaattisempi kuin mitä itse koen olevani. En sitten toisaalta tiedä miltä myötätunto oikeasti tuntuu, ehkä se on juuri tätä? Olen nainen ja sain 47 pistettä.

Empatia on kykyä asettua toisen asemaan. Myötätunto on tunnepohjaista halua lievittää toisen kokemaa kärsimystä.

Vierailija
350/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja sain 47, mutta vähän jäi mietityttämään, että noinkohan empatia pitää käsittää niin kapeasti, että siihen kuuluu suorastaan konfliktitilanteiden välttely. Vähän tuli mieleen kysymyksistä, joissa kyllä aika todennäköisesti tiesin sen "oikean" vastauksen, mutta vastasin toisin. Empaattinen ihminen hyppää kaivoon, jos kaikki muut edeltäkin ovat hypänneet?

Vierailija
351/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your Empathy Quotient score was 53 out of a possible 80.

Scores above 30 are generally not indicative of an Autism Spectrum disorder.

Oli muuten matalampi kuin kuvittelin.

Vierailija
352/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 42/80

Osaan päätellä helposti, mitä muut ajattelee asioista, miltä heistä tuntuu jne, mutta ihmiset eivät kiinnosta mua yhtään. Pysyttelen omissa oloissani, se on mukavaa.

Vierailija
353/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

63/80

Vierailija
354/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

36.

Yllätyin. Olen kuvitellut olevani empaattinen ihminen koska mulle on monesti sanottu niin ja koska pärjään keskimääräistä paremmin kaikissa niissä asioissa joissa empatiaa tarvitaan. Mutta ihan mahdollista että en silti ole, kompensoin monta muutakin heikkoutta älyllä niin ettei niitä huomaakaan.

Toisaalta, näen kyllä paljon kritisoitavaa siinä testissäkin.

Vierailija
355/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 pistettä sain. Olisin odottanut korkeampia tuloksia, mutta ehkä tämä oli sitten ihan oikea. 

Itken herkästi toisten kärsimyksen vuoksi, mutta en jää vellomaan toisten ongelmiin. Huomaan myös herkästi toisten epämukavan olon ryhmässä, ja pyrin ottamaan heitä huomioon, mutta silti koen toisinaan olevani sosiaalisesti kömpelö ja hämmentynyt siitä, mitä on meneillään.

Ehkä Tässä testissä ei oikein osattu erotella empatiakykyä ja sosiaalisia taitoja, jotka ovat kaksi eri asiaa. Luulen olevani melko empaattinen, mutta en osaa aina toimia automaattisesti, kuten ihmiset haluaisivat. Usein myös kuvittelen, että ihmisillä on parempi itsetunto kuin heillä oikeasti onkaan. Saataan siis olla liian "rohkea" jutuissani, mutta huomaan Kyllä, jos loukkaan jotakuta. Sitten nolottaa ja joudun pyytelemään anteeksi (vaikka toinen ei mitään sanoisikaan, mutta huomaan kuitenkin käytöksestä, että menin liian pitkälle).

Kuvauksesi mukaan olet sympaattinen, mutta et kovin empaattinen henkilö. Eroavaisuus on juurikin siinä auttamishalussa.

Vierailija
356/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

62/80, yleisesti ottaen koen olevani empaattinen, pisteitä tiputtaa luultavasti se, että keskustelussa usein kiinnostaa oman mielipiteen esiintuominen enemmän kuin toisen mielipiteen kuuntelu, valitettavasti.

Vierailija
357/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerin pisteethän sieltä putkahti, tosin minulla nuo puutteet ovat enemmän emotionaalisessa empatiassa kuin kognitiivisessa empatiassa, päinvastoin kuin aspergerilla. Eli siis ennemminkin psykopaattiosastoa.

Vierailija
358/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista teettää tämä testi poliiseilla ja seurakunnan työntekijöillä - näissä on kiusaamista eniten ammattikunnittain.

Myös hoitajista löytyy paljon kiusaajia.

Vierailija
359/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummaa trendien seuraamisella, unien näkemisellä tai aamu-unisuudella on tekemistä empaattisuuden kanssa?

👎

Vierailija
360/383 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa trendien seuraamisella, unien näkemisellä tai aamu-unisuudella on tekemistä empaattisuuden kanssa?

👎

Minä myös mietin samaa, varsinkin se aamu-unisuus, eihän se liity empaattisuuteen mitenkään :D Tai se, oletko siisti ihminen ja oletko impulssiivinen tai varovainen.

Aika erikoisia kysymyksiä kyllä, jos niillä selvitetään empaattisuutta, mutta loppuyhteenvedon perusteella tuo olikin joku autismi-testi eikä varsinaisesti empaattisuustesti. En lukenut sitä aloitusrimpsua.