Onko sopivaa ajaa polkupyörällä hautausmaalla?
Kommentit (24)
Ei ole sopivaa. Pyörän voi jättää odottamaan. Täällä ainakin jokaisella hautausmaalla pyörätelineet joko hautausmaan aitojen sisä- tai ulkopuolella. En ymmärrä miksi pitäisi pyörää raahata mukana hautausmaalla.
Kunhan et nyt ihan niiden hautojen välistä puikkelehdi.
Hautausmaan läpi mennessä oikaisisi matkaa huomattavasti. Ap
Miksi ei olisi "sopivaa"? Ei ne vainajat ainakaan siitä pahastu.
Kunhan ei vaaranna tm. haudalla kävijöitten ja hautausmaatyöntekijöitten kulkua, niin on asiallista ja sallittua ajaa. Itse ajan hautausmaan läpi hitaasti, jos on muita näköpiirissä. Normaalisti, jos ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä on tie mistä ajaa. En niitä polkuja ja selkeästi hautojen välissä meneviä teitä ole sopivaa ajaa. Jos ei ole ajokiwltomerkkiä. Saa siellä viedä koiriakin, niin miksei pyörää?
Varmasti on ajokiwltomerkki, jos ei saa ajaa
Olin väärässä. Hautausmaalle ei saa ajaa pyörällä, viedä koiria tai edes lenkkeillä.
Hautausmaa on hyvin kaunis puineen ja istutuksineen. Pyöräilen usein siellä. Saattaa vierähtää parikin tuntia. En todellakaan aja kenenkään hautojen päältä, vaan pysäytän pyöräni poluille. Saatan katsella kiviä ja niiden tekstejä. Saatan istua penkille hetkeksi ja taas ajella. Keneltä se on pois?
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaa on hyvin kaunis puineen ja istutuksineen. Pyöräilen usein siellä. Saattaa vierähtää parikin tuntia. En todellakaan aja kenenkään hautojen päältä, vaan pysäytän pyöräni poluille. Saatan katsella kiviä ja niiden tekstejä. Saatan istua penkille hetkeksi ja taas ajella. Keneltä se on pois?
Et sitten ääliö osaa kävellä siellä hautausmaalla?
Saa pyöräillä niitä pääväyliä pitkin, mutta varaudu siihen, että jotain kaaleppia tai annelia se häiritsee. Haudassa makaavia se tuskin haittaa.
Löysin netistä tiedon, että hautausmaalla ei saa pyöräillä. Se on sitten kyllä kumma juttu, koska ei porteilla mitään kieltomerkkiäkään ole. Hautuumailla ei myöskään saa lenkkeillä, tuoda sinne eläimiä eli esim. taluttaa koiraansa sen läpi, tai hiihtää. Moni muukin asia on kiellettey, kuten melaminen.
Voi hyvää päivää. Kyllä on tiukkapipoista ja taikauskoista kansaa, että on tuommoiset säännöt tarvinnut laatia. Minä olen ajanut pyörää hautausmaalla, jossa on omakin omainen haudattuna.
Muo ainakin vituttaisi jos olisin kuollut.
Täytyy jatkossa muistaa, ettei aja, jos ei kerran saa.
Vierailija kirjoitti:
Löysin netistä tiedon, että hautausmaalla ei saa pyöräillä. Se on sitten kyllä kumma juttu, koska ei porteilla mitään kieltomerkkiäkään ole. Hautuumailla ei myöskään saa lenkkeillä, tuoda sinne eläimiä eli esim. taluttaa koiraansa sen läpi, tai hiihtää. Moni muukin asia on kiellettey, kuten melaminen.
Voi hyvää päivää. Kyllä on tiukkapipoista ja taikauskoista kansaa, että on tuommoiset säännöt tarvinnut laatia. Minä olen ajanut pyörää hautausmaalla, jossa on omakin omainen haudattuna.
Saa pyöräillä ja ulkoiluttaa koiraa mikäli sitä ei ole erikseen kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Taluta, jos pyöräily kielletty.
Hautausmaalla saa taluttaa koiraa. Sitä ei voi edes kylteillä kieltää, koska lukee järjestyslaissa. Tietysti soisin silti omistajien jälleen kerran arvostavan oikeuttaan niin, että koira pidetään lyhyellä hihnalla eikä anneta kulkea tai tehdä tarpeitaan ihan holtittomasti. Minulle se on itsestään selvää, mutta olen nähnyt että kaikille ei.
Joillakin ei ole näköjään mitään kunnioitusta toisia kohtaan. On vain ajatus "kun mä haluun!".
Itse talutan pyörän hautausmaan poikki. Kuljen siis haudalta haudalle niin, että menen toiselta puolelta hautausmaata sisään ja toiselta ulos. Ei minua häiritse, jos joku mummeli polkee vastaan, mutta ei sen mikään läpifillarointibaana pidä olla.
Minulla on hautausmaalle 12 km. En uskalla jättää pyörää aidan ulkopuolelle kun sitä ei saa lukittua mihinkään kiinni. Jos pyörän joku varastaa, miten pääsen kotiin. Usein haudoilla liikkuvat mullistelee ja katsoo pahasti kun pyörä on kulkuväylän laidassa mutta kuitenkin alueen sisällä. Talutan en aja. Vielä ei kukaan ole ääneen paheksunut. Ajattelinkin toivottaa Jumalan siunausta jos joku tulee neuvomaan. Ikää minulla on 67v
Tanssi yli hautojen.