Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän kannattaa pitää tilillä 500 euron puskuria

Vierailija
29.08.2026 |

Jos tulee yllättävä rahanmeno selviää tilanteesta ilman pikavippiä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mitä ihmettä? Olen työtön ja käyttötilille on jotain 10 000 euroa. Loput rahavarat rahastoissa, osakkeissa ja osakesäästötilillä. Läheskään kaikki työttömät eivät ole tyhjätaskuja varsinkaan jos ovat yli 40-vuotiaita. Siihen mennessä on ehtinyt kyllä kerätä varallisuutta jos on ollut työelämässä.  

Vierailija
2/4 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Best I can do is 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, mitä ihmettä? Olen työtön ja käyttötilille on jotain 10 000 euroa. Loput rahavarat rahastoissa, osakkeissa ja osakesäästötilillä. Läheskään kaikki työttömät eivät ole tyhjätaskuja varsinkaan jos ovat yli 40-vuotiaita. Siihen mennessä on ehtinyt kyllä kerätä varallisuutta jos on ollut työelämässä.  

Olen 37, työelämässä 18 vuotta ennen kun jäin työttömäksi vajaa vuosi sitten. Säästöön sain tuon 18 v aikana 4000 e, vuokralla asunut aina. Ei kaikki tienaa 5000 e kuussa että on varaa säästää. Pskaduunia minimipalkalla itse aina tehnyt.

Vierailija
4/4 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vaan, ettei riittäisi tuokaan edes ei-yllättäviin menoihin. Yleistuki (ent. työmarkkinatuki) on niin onnettoman pieni, ettei sillä voi hoitaa mitään tiedossakaan olevaa isoa laskua, johon ei tuo puskurikaan riitä yksinään. Esim. kotivakuutus tai (koska kunta muutti sanelupolitiikalla tien yksityistieksi pois hoitovastuultaan) tiemaksu, joka 600e/vuosi. Tai jos silmälasit vaikka hajoaa, niin ei tuolla "puskurisummalla" niitä uusia saa. Terveisin: Ei muita tukia, työvuosia takana yli 30v, omakotitaloasukas. Näin yhteiskunta "tukee" ikänsä asiansa hoitanutta, verot ja maksut suorittanutta lainkuuliaista kansalaista. Onneksi lapset on jo omillaan ja aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme