Kuinka empaattinen todella olet? (englanninkielinen testi)
Ohessa on engalnninkielinen psykologinen testi, joka antaa arvion siitä, kuinka empaattinen olet ja antaa sinulle empatiaosamäärän Tein ämän testin tänään, ja minua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia lukemia muut saavat. Jos sinulla on vartti aikaa, vastaa kysymyksiin huolellisesti ja kerro tuloksesi täällä. Kysymysten joukossa on muutama, jossa täytyy olla tarkkana, onko väite kielteinen vai myönteinen.
Mitä huolellisemmin vastaat, sitä luotettavampi tulos on. Voit myös kertoa tuloksen yhteydessä, kuinka osuvana sitä pidät.
http://psychology-tools.com/empathy-quotient/
Kiitos!
Kommentit (383)
26/80 yllätti minut. Sosiaaliset tilanteet ovat kyllä aina olleet minulle vaikeita, mutta omasta mielestä olen usein empaattisempi esim. asiakkaita kohtaan kuin mitä työkaverini ovat. En silti usko, että työkaverit kuuluisivat autismin kirjoon. Tai se olisi minusta aika outoa.
Toisaalta tulos varmaan selittää, miksi niin usein en oikein tunne kuuluvani joukkoon.
Sain 79/80 ja olin yllättynyt. Empaattisena itseni toki uuvutan ja herkkä olen. Testiin veikkaan suomalaisten yleisesti vastaavan varovaisemmin kuin amerikkalaisten - enemmän siis "slightly"-vaihtoehtoja, mikä tiputtaa pisteitä. Vaatimattomuus ei siis tässä testissä kaunista :) ! Kulttuurisidonnaisuus on aina hyvä huomioida tulosten tulkinnassa.
24, eikä yllätä. Tiedostan, että toiset reagoivat esim kärsimykseen ja kuolemaan voimakkaastikin tunteillaan sekä sen, että ihmisten tunteita ei voi "vertailla". Tiedostan, että ihminen voi "järkyttyä" vaikkapa jotain uutista. Tiedostan, että olemukseini voi olla hyvinkin kiusaantunut seurassa, siksi vältän sitä. Mulla on perhe (äiti ja sisko) ja pitkäaikainen poikaystävä (6v) jonka kanssa on täydellistä. Muuten minulla ei ole ystäviä eikä ole ollut yläasteen jälkeen. En ole kertaakaan tuntenut kaipaavani ystäviä. Isäni kuolemaa en surrut enkä sure vieläkään. Sairauden aiheuttama valtava kärsimys loppui, siitä olen iloinen. Olen hyvin järjestelmällinen ja analyyttinen ja osaan "aistia" tai muuten (ilmeet, eleet) tulkita, mitä toinen tuntee, vaikka en osaakkaan yleensä samaistua. En koe juurikaan voimakkaita tunteita, positiivisia tai varsinkaan negatiivisia. Tulen kuitenkin kaikkien kanssa toimeen ja osaan "näytellä" sosiaalisissa tilanteissa päästäkseni helpoimmalla.
N22