Jätitkö aku ankasta lukematta jonkun tietyn hahmon seikkailut?
Itse hypin pepi seikkailut yli ja useimmat sepe sudet
Kommentit (493)
Sepet, Pepit, eli kaikki mitkä ei kuulu Ankkalinnan "universumiin" ollenkaan. Don Rosat on mun lemppareita.
Mikki hiiri on aina ollut ärsyttävä wannabee poliisi ja naapurikyylä.
Pikku Hukkahan oli aluksi Pikku Paha Hukka, mutta pahuus siistittiin pois. Pepi oli viisivuotiaille tytöille. Mikki oli aikanaan (60-luvun alkupuolella) hyvä, mutta muuttui liian streitiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu. Menkää Aku Ankan omalle keskustelupalstalle keskustelemaan tästä jos haluatte puhua. Mutta tämä on Vauvan AV.
mitä toi av tarkoittaa?
Kaikki aina kovaan ääneen puhuvat näistä eri piirtäjistä, kuka on paras ja kuka aivan tökerö. Minä en erota eri piirtäjiä, samoja tarinoita ne kaikki kuitenkin ovat.
Tämä on faktaa, tiesittekö että kun:
-Suomalaisilta kysytään mieli hahmoa on se Aku Ankka
-Ruotsalaisilta kysytään mieli hahmoa on se Hanhu Hanhi
Minusta tämä kuvaa erittäin hyvin sitä mikä ero on Suomalaisissa ja Ruotsalaisissa ihan oikeasti ja ihan yleisesti :-D
Jos pysytään Ankkalinnan hahmoissa, niin Mikin jutut jäivät usein lukematta. Pienenä vain ärsytti se näsäviisastelu ja kuinka hänellä ei tuntunut olevan mitään kunnon vikoja. Joku taskaripiirtäjä on jäänyt mieleen ihan vain sen takia että piirtäjä osasi näyttää tuon Mikin näsäviisastelun huonommassakin valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se polkupyörällä ajava sirkuskarhu.
Pongo! 😀 niitä ei varmaan montaa ollut
Vanha kunnon Ponu!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on faktaa, tiesittekö että kun:
-Suomalaisilta kysytään mieli hahmoa on se Aku Ankka
-Ruotsalaisilta kysytään mieli hahmoa on se Hanhu Hanhi
Minusta tämä kuvaa erittäin hyvin sitä mikä ero on Suomalaisissa ja Ruotsalaisissa ihan oikeasti ja ihan yleisesti :-D
Amerikkalaisten lempihahmo on Mikki Hiiri.
Minä en ole koskaan oikein pitänyt Hannu Hanhesta. Minusta hän on töykeä ja itsekeskeinen. Aku Ankka on paljon empaattisempi. Lisäksi häneen helpompi samaistua, koska kaikilla menee joskus huonosti.
Milla Magia on outo. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Unkka T. Kumiankka on heittämällä paskin hahmo, toinen on Heimo ankronikasta. Näitä en lue. Lukematta jää usein myös Mikki Hiiren seikkailut ja varsinkin mustakaapu. Samoin akun 001 seikkailut taskareissa.
Touhon sähellykset ärsyttää, esim. tuhoaa innostuksissaan kaiken eikä osaa lopettaa. Pelle pelottomat usein tylsiä, jos tarinoissa jotain isoja robotteja. Luen nämä kuitenkin pääpiirteittäin silmäillen.
Pepi, sepe susi, hiawatha, ankronikka, skippaan nämäkin usein.
Parhaimpia Don Rosan tarinat, samoin Roopen nuoruuden seikkailut. Palle pulppu on myös symppis 😊
Unkka on aivan hulvaton. Näissä tarinoissa on ihan omalaatuinen huumorinsa mitä ei muissa jutuissa esiinny.
Don Rosat jätän lukematta. Kamala piirrostyyli, miten voikaan saada sympaattisista hahmoista niin hirvittävän rumia. Liian paljon tekstiä ja huonot tarinat.
Kaiken muun luen ja olen aina lukenut Aku Ankasta.
Oho yllättävää et muutkin skippasi Mikit :D Luulin että olin tyyliin ainoa joka ei jaksanut koskaan lukea niitä.
Yllätyin todella että miten moni täällä vihaa Don Rosaa! Mies innosti minut aikoinaan piirtämään ja kirjoittamaan tarinoita ja jopa tutustumaan historiaan joten arvostan häntä kovasti. Ymmärrän toki että kaikki eivät sivistystä arvosta tai sitä että asioita pitää tietää jotta saa kaiken maksimaalisen irti tarinasta.
Itse luin aina koko lehden, joskin selasin sen ensin läpi ja luin huonoimmat tarinat ensiksi (huonoin = Mikki Hiiri (etenkin etsivä ja Eka Vekara tarinat yök!), Sepe Susi, Kolme pientä mulker*a, Hiawatha, Pepi, Hessu....) Ja viimeiseksi säästin suosikkini eli lähinnä Rosan tarinat ja muutaman muun hyvän piirtäjän tarinat. Valitettavasti sitä on niin monta vuotta kun olen Aku Ankkaa lukenut etten enää muista suosikki piirtäjiäni, aika moni taisi olla italialaisia?
Mutta siis; suosikkejani ovat aikalailla ankka hahmot ja ankkronikka kööri (paitsi tässä 2017 versiossa en pitänyt Tepasta ja Dellasta, ärsyttäviä hahmoja), Milla Magia ja Karhukopla, muita ei oikeastaan tule mieleeni että olisin erityisesti pitänyt. Sudenpentu tarinat oli kivoja, etenkin jos niihin ei liittynyt Aku joka yrittää päteä omilla taidoillaan. Lisäksi rakastin niitä tarinoita joissa Roope, Aku ja pojat seikkailevat. Toivoin aina vain että Tupu, Hupu ja Lupu eroaisivat toisistaan enemmän eivätkä olisi kolme kloonia samasta hahmosta koska nyt voisi ihan hyvin olla yksi ankanpoikanen kolmen sijaan. Sen tuo Ankkronikka 2017 sarja teki oikein että antoi meille kolme eri hahmoa (vihreä ankanpoika paras! En muista nimeään) mutta se on animaatio joten aiheen vierestä.
Vihaan Unkkaa ja Eka Vekaraa ja muita Mikki Hiiri tarinoiden sivuhahmoja kuten Simo Sisua ja komisario Kaasia. En hirveästi välittänyt pelkkää Iinestä käsittelevistä tarinoista etenkään niistä päiväkirja jutuista koska olivat tylsiä, mutta Iinestä itseään en vihaa. Montaa tuntuu ärsyttävän Iineksen heilastelu sekä Akun että Hannun kanssa mutta itse en ikinä sitä vihannut, Iines ei vain vielä ole päättänyt kumman kanssa olisi ja tarinat pitää lukea yksittäisinä toisistaan irrallisina juttuina eikä jatkumona. Ylipäätään suurin osa tarinoista pitää lukea toisistaan riippumattomina että niissä on järkeä ellei kyseessä ole jatkosarja.
Ai joo ja ehkä vähän pyhäinhäväistys; en pidä Walt Disneyn ja Carl Barksin tarinoista. Seksististä muka hauskaa skeidaa. Onhan se nyt hillitöntä että Iines/Minni sanoo Akulle/Mikille että ole ajoissa kun mennään treffeille, mutta kun Aku/Mikki saapuu ajoissa niin Iines/Minni ei olekaan vielä meikannut ja pitää odottaa tunti tolkulla koska naiset nyt vaan on tälläsiä hihii hahaa!!! Top tier huumoria!!! (Joo ei uppoa)
Don Rosa on vähän kuin uusi Coca-Cola resepti. Jos oli kasvanut vanhalla niin se uusi oli vaan pahaa. Aku Ankat oli tosiaan hyviä suurinpiirtein vuoteen 1990. Nykyisiä en ole edes paljoa lukenut mutta en voi nauttia mistään mitä on sievistelty poliittisesti korrektiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni inhoaa Eka Vekaraa? Ainakin vuosikymmeniä vanhoissa klassikkosarjoissa hän on ihan ok.
Lapset toivoi Aku Ankan taskukirjaa ei Eka Vekara taskukirjaa.
Mikki Hiiri. En tiiä mikä siinä oikein ärsytti ja ärsyttää vieläkin