Miehellä toinen nainen mielessä. Neuvoja?
Olen yrittänyt etsiä kertomuksia kokemuksista netistä, mutta en löydä. Siksi haluankin kysyä teiltä josko joku olisi ollut tilanteessani...
Mieheni on erittäin ihastunut toiseen naiseen. Minua kohtaan kuulemma tuntee rakkautta. Olemme olleet yhdessä pitkään. Tiedän että ihastuksia voi tulla ja mennä, MUTTA!
Kysymys kuuluukin, miten menetellä vaimona? Pitääkö vaan odotella että ihastus ehkä menee ohi vuoden sisällä (nainen samalla työpaikalla) ja tyytyä osaansa sukanpesijänä kotona? Jos näin niin miten kestätte sen ajan kun tiedätte miehenne tunteiden olevan muualla? Minä ainakin naisena tunnen itseni täysin romahtaneeksi.
Tarvitsen rakkautta!
Kommentit (375)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:48"]
Ala käyttäytyä ja esiintyä mahdollisimman itsenäisesti. Anna ymmärtää olevasi hyväntuulinen ja että sulla on omiakin menoja -ja järkkää niitä myös, vaikka väkisin! Näytä että olet itsenäinen ja ettei sulle kelpaa mikä vain. Anna sen miehesi itse pyrkiä sun puheille...siihen asti vaikuta vain siltä, että olet hyväntuulinen ja suunnittelet Omaa tulevaisuuttasi (ja tee niin myös). Kuolee turhat työpaikkaihastumiset aika äkkiä, kun mahdollisuus sen oikeasti tärkeimmän (eli sinun) menetyksestä konkretisoituu. Pahin, mitä nyt voit tehdä, on olla takertuvainen ja antaa miehen ymmärtää, että rakastat ja haluisit vain, että hän olisi taas kokonaan sun. Silloinhan miehellesi on ilman sun menettämisen pelkoa helppoa fantasioida samalla jostain toisesta. Jossain vaiheessa sun vaan täytyy sitten päättää jaksatko itse tuota miestä enää.
[/quote]
Minusta tuntuu että tuo voisi olla järkevintä. Tähän asti olen ollut juuri tuollainen kuvailemasi "takertuvasti" käyttäytyvä. Vaatii vaan voimaa olla noin itsevarmana. Lupaan yrittää!
t. ap
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:42"]Itse pyysin että voisimmeko yrittää keskittyä toisiimme ja ohjata ajatuksia enemmän meihin. Tämä ei kuitenkaan miehellä käynyt. Haluaa vaan olla ihan normaalisti. Hänellä on oikeus olla ihastunut... Näin ollen sitten oletan tietenkin, että hän haluaa olla siinä tunteessaan, joka tuskin katoaa niin kauan kun toinen ympärillä pyörii.
Minä en ole niin "cool", että voin vaan antaa olla. Tuntuu liian pahalta...
t. ap
[/quote]
Kyllä ne tunteet yleensä katoaa, vaikka siellä samassa työpaikassa edelleen pyöritäänkin. Mulla pienet ihastumiset on menneet ohi juuri sillä, että annan sen tunteen vaan pyöriä siinä ohella niin kauan,että se kuluu voimattomaksi. Sitten sitä vain jonain päivänä huomaa, että onpa tunne tosiaan laimentunut ihan itsestään, vain kulumalla.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:48"]
Ala käyttäytyä ja esiintyä mahdollisimman itsenäisesti. Anna ymmärtää olevasi hyväntuulinen ja että sulla on omiakin menoja -ja järkkää niitä myös, vaikka väkisin! Näytä että olet itsenäinen ja ettei sulle kelpaa mikä vain. Anna sen miehesi itse pyrkiä sun puheille...siihen asti vaikuta vain siltä, että olet hyväntuulinen ja suunnittelet Omaa tulevaisuuttasi (ja tee niin myös). Kuolee turhat työpaikkaihastumiset aika äkkiä, kun mahdollisuus sen oikeasti tärkeimmän (eli sinun) menetyksestä konkretisoituu. Pahin, mitä nyt voit tehdä, on olla takertuvainen ja antaa miehen ymmärtää, että rakastat ja haluisit vain, että hän olisi taas kokonaan sun. Silloinhan miehellesi on ilman sun menettämisen pelkoa helppoa fantasioida samalla jostain toisesta. Jossain vaiheessa sun vaan täytyy sitten päättää jaksatko itse tuota miestä enää.
[/quote]
Minusta tuntuu että tuo voisi olla järkevintä. Tähän asti olen ollut juuri tuollainen kuvailemasi "takertuvasti" käyttäytyvä. Vaatii vaan voimaa olla noin itsevarmana. Lupaan yrittää!
t. ap
[/quote]
Tai sitten mies on helpottunut kun huomaa sut itsenäisemmäksi kuin luuli. Lähtee syyllisyys perheen hylkäämisestä vex..jos ymmärrät.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]Nainen ei ainakaan miehen mukaan tiedä. Kyseessä erittäin nuori nainen ja keski-ikäinen mies. Niin juuri, kuka sen sanoo meneekö ihastus ohi? Kestämätön tilanne. Tosiaan jutteleminen meillä on vaan sitä, että mies haluaa että jatkamme normiarkea. "Mikään ei ole muuttunut". Piste.
t. ap
[/quote]
Mutta eihän mikään olekaan muuttunut. Sinä olet edelleen miehen elämänsä nainen. Mies tietää ihan hyvin, ettei tuo nuori nainen koskisi häneen pitkällä tikullakaan. Miehelle ihastumisen tunne on virkistävä, hän haluaa nauttia sen tuomasta energiasta. Ja miksiei nauttisi, kun tuo ihastuminen vaikuttaa olevan täysin vaaraton.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]Nainen ei ainakaan miehen mukaan tiedä. Kyseessä erittäin nuori nainen ja keski-ikäinen mies. Niin juuri, kuka sen sanoo meneekö ihastus ohi? Kestämätön tilanne. Tosiaan jutteleminen meillä on vaan sitä, että mies haluaa että jatkamme normiarkea. "Mikään ei ole muuttunut". Piste. t. ap [/quote] Mutta eihän mikään olekaan muuttunut. Sinä olet edelleen miehen elämänsä nainen. Mies tietää ihan hyvin, ettei tuo nuori nainen koskisi häneen pitkällä tikullakaan. Miehelle ihastumisen tunne on virkistävä, hän haluaa nauttia sen tuomasta energiasta. Ja miksiei nauttisi, kun tuo ihastuminen vaikuttaa olevan täysin vaaraton.
[/quote]
Ei se minusta siinä mielessä ole vaaratonta, että minä oikeasti jään paitsi. Kuka ihminen kestää ilman aitoa tunnetta, kosketusta, rakkautta, rakastelua... Siitä kaikesta minä vaimona jään paitsi kun miehen ajatukset muualla.
t. ap
Vaikka olisivatkin samassa työpaikassa mies kykenee silti työstämään ihastustaan pois. Nyt olisi se aika jolloin sen kannattaisi tehdä sinun kanssasi kaikkea kivaa, ottaa irti arjesta, viedä vaikka viikonlopuksi romanttiselle reissulle eikä haahuta tyhjän ihastuksensa pauloissa. Töissä jos voi, voi katsella eri projekteja tai vaikka eri ruokavuoroja ettei tarvitse koko päivää hinkata ihastuksen kyljessä.
Totta on, että pitkässä suhteessa ihastuksia saattaa tulla, mutta niille on myös määrätietoisesti tehtävä jotain etteivät ne tuhoa varsinaista suhdetta. Jos eivät olisi samassa työpaikassa, kannattaisin, että eivät näkisi toistaiseksi. Kukaan ihminen ole avuton tunteittensa kanssa, kyllä niitä voi työstää haluamaansa suuntaan, jos halua on. En siis antaisi miehen haahuta ja unelmoida ihan kaikessa rauhassa niinkuin tuntuu haluavan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:12"]
Vaikka olisivatkin samassa työpaikassa mies kykenee silti työstämään ihastustaan pois. Nyt olisi se aika jolloin sen kannattaisi tehdä sinun kanssasi kaikkea kivaa, ottaa irti arjesta, viedä vaikka viikonlopuksi romanttiselle reissulle eikä haahuta tyhjän ihastuksensa pauloissa. Töissä jos voi, voi katsella eri projekteja tai vaikka eri ruokavuoroja ettei tarvitse koko päivää hinkata ihastuksen kyljessä.
Totta on, että pitkässä suhteessa ihastuksia saattaa tulla, mutta niille on myös määrätietoisesti tehtävä jotain etteivät ne tuhoa varsinaista suhdetta. Jos eivät olisi samassa työpaikassa, kannattaisin, että eivät näkisi toistaiseksi. Kukaan ihminen ole avuton tunteittensa kanssa, kyllä niitä voi työstää haluamaansa suuntaan, jos halua on. En siis antaisi miehen haahuta ja unelmoida ihan kaikessa rauhassa niinkuin tuntuu haluavan.
[/quote]
Juuri tuollaista miehelle olen ehdottanut. Ajatusten kohdistamista meihin. Mies vähättelee, eikä halua. Minä aion tästä lähtien paskat enää välittää. Itseppä menettää enemmän kuin luuleekaan. Ihastelkoon rauhassa.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:48"]Ala käyttäytyä ja esiintyä mahdollisimman itsenäisesti. Anna ymmärtää olevasi hyväntuulinen ja että sulla on omiakin menoja -ja järkkää niitä myös, vaikka väkisin!
Näytä että olet itsenäinen ja ettei sulle kelpaa mikä vain. Anna sen miehesi itse pyrkiä sun puheille...siihen asti vaikuta vain siltä, että olet hyväntuulinen ja suunnittelet Omaa tulevaisuuttasi (ja tee niin myös). Kuolee turhat työpaikkaihastumiset aika äkkiä, kun mahdollisuus sen oikeasti tärkeimmän (eli sinun) menetyksestä konkretisoituu. Pahin, mitä nyt voit tehdä, on olla takertuvainen ja antaa miehen ymmärtää, että rakastat ja haluisit vain, että hän olisi taas kokonaan sun. Silloinhan miehellesi on ilman sun menettämisen pelkoa helppoa fantasioida samalla jostain toisesta.
Jossain vaiheessa sun vaan täytyy sitten päättää jaksatko itse tuota miestä enää.
[/quote]
Just näin tekisin itse.
Samaa mieltä 32 kanssa. Ihastumisia tulee ja menee. Vaarallisella alueella ollaan, jos ihastumista ei torju aktiivisesti tai vielä pahempaa - hakeutuu ihastumisen kohteen läheisyyteen.
Varattu työkaveri oli erittäin ihastunut minuun. Mutta pidin hänestä vain kaverina, vaikka olin imarreltu. Tuolloin hänen avioliitossaan oli huono vaihe ja lisäksi oli rahahuolia yms. Olisi ollut katastrofi, jos vaimo olisi jättänyt hänet ihastuksen, joka ei koskaan johtanut tekoihin, takia. Nyt pariskunta on taas onnellinen yhdessä ja miehen ei edes tarvinnut laittaa välejä poikki minuun, olemme tekemisissä silloin tällöin. Olemme kolmekymppisiä.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]Nainen ei ainakaan miehen mukaan tiedä. Kyseessä erittäin nuori nainen ja keski-ikäinen mies. Niin juuri, kuka sen sanoo meneekö ihastus ohi? Kestämätön tilanne. Tosiaan jutteleminen meillä on vaan sitä, että mies haluaa että jatkamme normiarkea. "Mikään ei ole muuttunut". Piste. t. ap [/quote] Mutta eihän mikään olekaan muuttunut. Sinä olet edelleen miehen elämänsä nainen. Mies tietää ihan hyvin, ettei tuo nuori nainen koskisi häneen pitkällä tikullakaan. Miehelle ihastumisen tunne on virkistävä, hän haluaa nauttia sen tuomasta energiasta. Ja miksiei nauttisi, kun tuo ihastuminen vaikuttaa olevan täysin vaaraton.
[/quote]
Ei se minusta siinä mielessä ole vaaratonta, että minä oikeasti jään paitsi. Kuka ihminen kestää ilman aitoa tunnetta, kosketusta, rakkautta, rakastelua... Siitä kaikesta minä vaimona jään paitsi kun miehen ajatukset muualla.
t. ap
[/quote]
Huhhuh oletpa sinisilmäinen. Miehes ei selkeästi ole kevyesti toiseen ihastunut kun seksi teillä on loppunut vaan niiden kahden tilanne on fyysinen jo.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:07"]
[/quote]
t. ap
[/quote][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]
t. ap
[/quote]
Eihän tuota kukaan tietenkään loputtomiin kestä. Mutta toisaalta kenenkään liitto ei ole loputonta ja tauotonta intohimoa ja palavaa tunnetta. Kyllä normaaliin liittoon kuuluu myös seesteisempiä kausia, eikä niistä tarvi mennä paniikkiin.
Onko mies enää viehättynyt sinusta? Oliko seksiä normaalisti ennen tätä ihastumista? Vai oliko jo hiipunut pois? Minusta sinulla on oikeus vaatia miestäsi panostamaan suhteeseen..hänellä ei ole oikeutta yksisilmäisesti ajatella vain omaa etuaan.
Paras vaihtoehto tähän, jolla saat samalla mitalla miehelle. (Joo tää ei ehkä oo kypsää, mutta so what.) ehkä fiksumpiakin vaihtoehtoja on.
Oot niinku ei kiinnostaisi pätkääkään. Paitsi jos tulee pettämisen merkkejä! Rupeet ite urheilemaan ja laittaudut arkenakin normaalia enemmän. Seksikkäät alusvaatteet jne. Rupeet itse katselemaan ympärillesi. Jokohan mies herää. Jos haluat kypsemmän homman pois. Niin jätä tästä muut jutut pois, mutta laittautumis ja muut jutut pidä. Näytä miehelle, että sen paikalle ois varmasti tunkua!!!!
Sun pitäis päästä eroon tuosta "rakkautemme ei ole enää aitoa jos on ihastumisen tunteita toiseen". Totta kai on. Nyt vaan yritätte saada sen uudelleen liekkeihin. Näytä itse miehelle, mitä suhteenne merkitsee sinulle.
Kriisit kuuluu elämään -ja jokaiseen pitkään suhteeseen.
Ole vahva ja selviät tästä kyllä hienosti!