Miehellä toinen nainen mielessä. Neuvoja?
Olen yrittänyt etsiä kertomuksia kokemuksista netistä, mutta en löydä. Siksi haluankin kysyä teiltä josko joku olisi ollut tilanteessani...
Mieheni on erittäin ihastunut toiseen naiseen. Minua kohtaan kuulemma tuntee rakkautta. Olemme olleet yhdessä pitkään. Tiedän että ihastuksia voi tulla ja mennä, MUTTA!
Kysymys kuuluukin, miten menetellä vaimona? Pitääkö vaan odotella että ihastus ehkä menee ohi vuoden sisällä (nainen samalla työpaikalla) ja tyytyä osaansa sukanpesijänä kotona? Jos näin niin miten kestätte sen ajan kun tiedätte miehenne tunteiden olevan muualla? Minä ainakin naisena tunnen itseni täysin romahtaneeksi.
Tarvitsen rakkautta!
Kommentit (375)
Miehelle se ei olekaan kriisi. Ajattelee juuri noin, että hän saa olla ihastunut. Se on hänen aluettaan. Ymmärrän kyllä sen, mutta onko minulla velvollisuus vaan kestää ilman että saa osakseen teeskentelemätöntä rakkautta? Saa olla aika viilipytty jos sen kestää.
t. ap
Kunnioitat itseäsi tarpeeksi vaatimalla joko miehen työpaikan vaihtoa tai lähdet itse tilanteesta. Tosin tossa tilanteessa on peli jo menetetty, nehän on varmaan panneet viikkoja jo kuitenkin.
Miksi ihmeessä mies on sulle edes kertonut jos kyse on vaan yksipuolisesta ihastuksesta??? Jos kyse on jo suhteesta näiden kahden välillä, niin sitten ymmärrän, mutta en sitä, että mies vaan omaksi ilokseen sulle kertoo asiasta mille ei ilmeisesti edes aio tehdä mitään.
Kuulostaa jotenkin sadistiselta...
Haluaisinkin lähteä pois, mutta meillä on lapsia... Mies kertoi, koska huomasin muuttuneen käytöksen yms. Oli pakko myöntää että tunteita on toista kohtaan.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:30"]
Haluaisinkin lähteä pois, mutta meillä on lapsia... Mies kertoi, koska huomasin muuttuneen käytöksen yms. Oli pakko myöntää että tunteita on toista kohtaan.
t. ap
[/quote]
Eli sua on petetty jo.
Tuo vaatimalla vaatiminen on ihan turhaa energian hukkaa. Itse miehen on tunteensa käsiteltävä eikä siksi, että kotona vaatimalla vaaditaan. Se vaatiminen kun ei kuitenkaan vaikuta lopputulokseen. Mutta miten dottaja tuosta selviää täysipäisenä. Ei varmasti mitenkään helposti. Siksi moni ei noista ihastumisistaan puhu puolisolle lainkaan, kun siitä sitten seuraa juuri tuota vaatimista, eikä sen myötä ole tilaa ja aikaa käsitellä niitä ihastumisen tunteita perusteellisesti läpi.
.
Minä varmaan yrittäisin rukoilla itselleni voimia. Rukoileminen ei tietysti ole kaikkien juttu, mutta joka tapauksessa sinuna etsisin elämään niitä asioitä, jotka antavat voimaa ja mielenterveyttä. Pariterapiaakin on saatavilla esim. Perheasiain neuvottelukeskuksesta. Ammattilainen osaa esittää teille kummallekin sellaisia kysymyksiä, joilla saatte työstettyä tilannetta tehokkaammin eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:30"]
t. ap
[/quote]
Lapsillekaan ei tee hyvää elää perheessä, jossa vanhemmilla on jotain hampaankolossa toisiaan kohtaan, ei niiden takia kannata yhteen jäädä. T. joku, jolla olisi ollut huomattavasti mieluisampi lapsuus, jos vanhemmat olisivat ymmärtäneet erota.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:25"]
Miehelle se ei olekaan kriisi. Ajattelee juuri noin, että hän saa olla ihastunut. Se on hänen aluettaan. Ymmärrän kyllä sen, mutta onko minulla velvollisuus vaan kestää ilman että saa osakseen teeskentelemätöntä rakkautta? Saa olla aika viilipytty jos sen kestää.
t. ap
[/quote]
Miksi ajattelet, että sua kohtaan tunnettu rakkaus olisi teeskenneltyä, vaikka mies olisikin ihastunut myös johonkin toiseen? Avausviestisi perusteella kyllä ajattelisin, et miehesi sua kohtaan tuntema rakkaus on syvempää kuin joku ihastus. Ja juuri noista tuntemuksista kehoitinkin keskustelemaan, ei sulle saa aiheuttaa pahaa mieltä ja pakottaa sua kestämään jotain, mitä et kestä, mutta et sä voi lopettaa miehesi ihastustakaan. Jos et kertakaikkiaan kestä miehesi ihastusta ja miehesi kuitenkin rakastaa sua ja haluaa olla sun kanssa, mielestäni miehen velvollisuus on pyrkiä aktiivisesti unohtamaan se työpaikan nainen. Tärkeintä kuitenkin on, et nyt juttelette kunnolla toisianne ja itseänne kunnioittaen. Tsemppiä! :)
Itse pyysin että voisimmeko yrittää keskittyä toisiimme ja ohjata ajatuksia enemmän meihin. Tämä ei kuitenkaan miehellä käynyt. Haluaa vaan olla ihan normaalisti. Hänellä on oikeus olla ihastunut... Näin ollen sitten oletan tietenkin, että hän haluaa olla siinä tunteessaan, joka tuskin katoaa niin kauan kun toinen ympärillä pyörii.
Minä en ole niin "cool", että voin vaan antaa olla. Tuntuu liian pahalta...
t. ap
Tuossa nousee pintaan kaikki omat epävarmuutesi ja keskeneräisyytesi. Eli varmaan riippuu juuri siitä miten pääsi kestää.
Ei ole varmaan helppoa mutta muista, että asia ei ole helppo miehellesikään tai sille naiselle. Tiedätkö tietääkö nainen miehesi ihastumisesta ja onko myös ihastunut? Voisi olla helpompaa jos nainen on autuaan tietämätön miehesi ihastuksesta.
Itse jos ihastuisin oikein kunnolla varmaan kokisin oikeaksi laittaa suhteen poikki. Yleensä ihmiset jäävät niihin mukavuuden halusta. Ja kuka sen voi sanoa meneekö ihastus ohi vai ei. Minusta oli pettämistä joka suuntaa harrastaa seksiä jos olisin ihastunut toiseen.
Kurja tilanne, mutta noin käy meille kaikille. Olis ollut parempi, ettet tiedä.
Nainen ei ainakaan miehen mukaan tiedä. Kyseessä erittäin nuori nainen ja keski-ikäinen mies. Niin juuri, kuka sen sanoo meneekö ihastus ohi? Kestämätön tilanne. Tosiaan jutteleminen meillä on vaan sitä, että mies haluaa että jatkamme normiarkea. "Mikään ei ole muuttunut". Piste.
t. ap
Voi harmi ja voimia. Mies teki kyllä oikein kun kertoi ja hänellä on tosiaan oikeus olla ihastunut. Mutta mielstäni on outoa jos ei halua sitoutua siitä ihastuksesta ylipääsemiseen. Vai ajatteleeko asian vaan hiipuvan omiaan pois? Minusta olisi hyvä idea juuri panostaa suhteeseen extraa mutta ehkä miehesi kokee sen vaivaannuttavaksi ja teeskentelyksi juuri nyt.
Aijaa..no sitten ei ainakaan ole riksiä, että tuo nainen lähtisi mukaan peliin. Taitaa olla keski-iän kriisi menossa:) Sano, että asiat ovat muuttuneet sinulle. Ja miehen täytyy tulla jollain tavalla vastaan asiassa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]
Alkaako AP:n nimi S-kirjaimella?
[/quote]
Miten niin? Ei ala.
Ala käyttäytyä ja esiintyä mahdollisimman itsenäisesti. Anna ymmärtää olevasi hyväntuulinen ja että sulla on omiakin menoja -ja järkkää niitä myös, vaikka väkisin!
Näytä että olet itsenäinen ja ettei sulle kelpaa mikä vain. Anna sen miehesi itse pyrkiä sun puheille...siihen asti vaikuta vain siltä, että olet hyväntuulinen ja suunnittelet Omaa tulevaisuuttasi (ja tee niin myös). Kuolee turhat työpaikkaihastumiset aika äkkiä, kun mahdollisuus sen oikeasti tärkeimmän (eli sinun) menetyksestä konkretisoituu. Pahin, mitä nyt voit tehdä, on olla takertuvainen ja antaa miehen ymmärtää, että rakastat ja haluisit vain, että hän olisi taas kokonaan sun. Silloinhan miehellesi on ilman sun menettämisen pelkoa helppoa fantasioida samalla jostain toisesta.
Jossain vaiheessa sun vaan täytyy sitten päättää jaksatko itse tuota miestä enää.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]
Alkaako AP:n nimi S-kirjaimella?
[/quote]
Miten niin? Ei ala.
[/quote]
Tilanne kuulosti vaan yhdeltä tutulta, mutta taitaa olla kyse siinä vähän nuoremmista ihmisistä. :)
Ei kai sun auta kuin antaa olla, koska toista ihmistä ei voi omistaa. Pitkässä suhteessa on ihan tavallista, että molemmatkin joskus ihastuu toisiin ihmisiin, mutta se, tekeekö mitään, onkin sitten oma valinta. Pariskunnat voi tehdä vaikka minkälaisia järjestelyjä ulkopuolisien suhteen tai sopia pitävänsä suhteensa suljettuna muilta. Tärkeintä on nyt kommunikointi, avoimuus ja rehellisyys.
Todennäköisintä on, että ihastus vain hiipuu ja menee ohi. Työpaikan nainen ei välttämättä edes tiedä miehen tunteista saati vastaa niihin ja kun mies kerran sanoo rakastavansa sinua, hän varmasti tiedostaa myös, ettei sua kannata menettää. Puhukaa ja rakastakaa toisianne, ton ei tarvitse olla kriisi. :)