Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin changesta liivit ja kuppikoko kasvoi kolme pykälää

Vierailija
02.01.2015 |

Kävin tänään mittauttamassa itseni alusvaateliikkeessä ja yllätyin tosi paljon heidän kokotaulukostaan. Olen aikaisemmin käyttänyt kokoa 75A koska olen hieman pullea mutta rinnaton lauta, siihen malliin ettei minulla ole edes rintavakoa vaan pikemminkin laakso eikä mitään rinnanalusia. Myyjän mielestä 65/70 oli oikea ympärys (edes vyötäröni ei ole noin kapea!) ja sovittelu aloitettiin E-kupista. Marssin ulos D-kuppisena, huh huh.

Mikä changen kokoja oikein vaivaa? Onko sovitusasteikko tehty hivelemään vain naisten itsetuntoa? Kyllähän sokeakin jo näkee etten minä mikään 70D ole, 70A olisi samalla asteikolla miinusmerkkinen... Mielestäni on typerää että koot menevät noin naurettaviksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan myös ympäryksestä vähän löysän puoleisia ne changen liivit. halpiskaupoista ostan 75D, jossa ympärys on liian suuri. changella törkkäs 60-65G-I kuppeja. ja lopulta tulin tulokseen että tosiaan se I kuppi sopiva, mutta kaikki tarjotut ympärykset vähintään yhtä löysiä kuin nämä halvat 75cm. Myyjä ei tietenkään olisi millään hyväksynyt ettei heidän puljustaan sopivaa löytynyt, vaan pelmahti koppiin venyttelemään ympärystä. Huomasi kyllä sitten itekin että ympärys kireimmäsäkin löysä kuin mikä, eikä auttanut itku markkinoilla. ei tullut kauppoja. nykyään ostan alennusmyynneistä halpisliikkeistä 75D/80C ja kavennan 5-10cm tapauskohtasesti poies. kuppi sopii ja liivit sopii, ja tulee halvaksi kun noukkii henkkamaukan alelaarista 7e eikä laita 50e palamaan changella.

Vierailija
2/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vain changessa. Mä ole siellä joku k-kuppinen ja se on ihan naurettavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän muiden merkkien rintsikoissa kokoa 75A tai joskus harvoin 70B. Changessa olen kokoa 65C, myös 60C vois kuulemma joissain malleissa olla hyvä. Toisaalta Changen myyjä myös sanoi heillä olevan vähän "erilainen kokoluokitus" ja toisaalta, en ainakaan itse ole huomannut, että heillä olisi edes juuri myynnissä A- tai B-kupin liivejä.

Oma mielipiteeni on, että koot siellä on tehty juurikin nostamaan naisten itsetuntoa (pieni ympärys, iso kuppikoko)...

Vierailija
4/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei edes sen hetken myymälässä olevien rintaliivien koot riittäneet. Aloitettiin ihan ihme ympärysmitasta, ajattelin pyörtyväni sinne koppiin. Jäi liivit ostamatta.

Vierailija
5/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi Changen laskurilla 60G rinnat :Dd Oikeasti 70E.

Vierailija
6/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämpti ympärysmitta antaa tukea ja ryhtiä. Ja jos se liivien ympärysmitta pienenee niin kuppikoko suurenee. Onhan se paremman näköistä että ne rinnat pysyy siä kupeissa kokonaan ettei pursuile yli!

Vierailija
7/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 70G, oikeasti olen 75E tai F. En ymmärrä miksi ympärysmitta on 70 jos mittani rinnan alta on 76cm?

Vierailija
8/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:19"]Jämpti ympärysmitta antaa tukea ja ryhtiä. Ja jos se liivien ympärysmitta pienenee niin kuppikoko suurenee. Onhan se paremman näköistä että ne rinnat pysyy siä kupeissa kokonaan ettei pursuile yli!
[/quote]
Eihän tässä muuta ole väitetty.

Change on (anteeksi vaan) kehittänyt oman mittataulukon, koska minulla koko oikeissa palvelevissa liikkeissä on ihan eri kuin tuossa Halpisputiikissa.

Vaikka onhan se imartelevaa, kun kuppikoko on yllättäen G.

Vierailija
9/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä myyty minulle liian pientä ympärystä. Kupit tuntuu olevan ihan kunnolla muihin vastaaviin kauppoihin ja merkkeihin verrattuna pieniä. Minulla eroa 2-3 kuppikokoa.

Vierailija
10/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on aika nerokas markkinointikikka, huonoitsetuntoiset pikkutissit ostaa liivejä ihan kiimaisina.

Vierailija
11/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla kasvoi kanssa D-kupista H-kuppiin... :D huhhuh. No, kävin siellä siksi, että edellisestä myyjän kanssa tehdystä tsekkauksesta oli aikaa sekä raskaus ja imetys vielä päälle. Nyt en osaa sitten ostaa enää muualta (lähinnä siis nää Lindexit ym.).

Vierailija
12/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changella myyjät suitsuttaa että kyllä pitää sovituskopissa olla ympärys tosi kireä kun käytössä löystyy niin paljon. No eipä löystyny, kyljissä painaumat ku veitsen viillot ja liivit päällä ei saa henkeä.

Vierailija
13/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sama juttu kaverilla. Ollaan molemmat tismalleen samankokoisia ja molempien kuppikoko (merkkiä esim. h&m) on aina ollut B. Kaveri kävi Changella ja nyt hän on kuppikokoa E. Jaksaa koko ajan toitottaa, kuinka suuret(???) rinnat hänellä on ja kuinka vaikea löytää E-kupin rintaliivejä mistään. Tekisi mieli pyytää laskeutumaan sieltä ylhäältä takaisin maan pinnalle ja kokeilemaan niitä muiden merkkien B-kuppeja, mitkä aina ennen hänelle sopivat.

Vierailija
14/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD mikäköhän mulla olis tuon puljun mukaan, kun marketin 80E on sopiva :DD

Vierailija
15/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin halpispulju kun laatu niin ja näin mutta maksavat ihan kunnon liivin verran. En asioi enää.

Vierailija
16/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:36"]:DD mikäköhän mulla olis tuon puljun mukaan, kun marketin 80E on sopiva :DD
[/quote]
Minulla 80F/G ja changessa tunkevat 75I/J, en osta sieltä enää. Ainoastaan bikinit olleet sopivat ja niissä koot menivätkin S, M jne.

Vierailija
17/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän nettilaskuri olis luotettava? Vaikka millä lasken, saan aina liian suuren kuppikoon. Oikea kokoni on 70d, mutta nää nettikauppojen laskurit antaa kooksi 70e, f tai g. Ikinä ei kävis mulle noin isot liivit, vai onko näillä nettikaupoilla ihan omat taulukot??

Vierailija
18/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:47"]Mikähän nettilaskuri olis luotettava? Vaikka millä lasken, saan aina liian suuren kuppikoon. Oikea kokoni on 70d, mutta nää nettikauppojen laskurit antaa kooksi 70e, f tai g. Ikinä ei kävis mulle noin isot liivit, vai onko näillä nettikaupoilla ihan omat taulukot??
[/quote]
Sovittamalla se vaan selviää, kun jokasella merkillä melkeinpä omat taulukkonsa.

Vierailija
19/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kompromissi olisi varmaan paras Changen kokofilosofian ja muiden ketjujen - kun näissä kaiken maailman lindexeissä ja henkkamaukoissa ei yleensä ole kokoa yli D:n, ihmiset päätyvät edullisia rintsikoita halutessaan ostamaan liian pienen kuppikoon ja kompensoimaan isommalla ympäryställä. Mutta jos Changen kokoihin lähtee niin vähänkään isorintaisempi päätyy vastaavasti liian pieneen ympärysmittaan ja sellaisiin ämpärikuppeihin että kaarituet jäytävät jossain kaukana kainaloiden alla. Kyllä Changestakin saa liivejä joiden kaarituet mahtuvat ihmisen etupuolelle, kun ei tottele myyjien painostusta ostaa liivejä koossa 65J.

Vierailija
20/30 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:50"]Joku kompromissi olisi varmaan paras Changen kokofilosofian ja muiden ketjujen - kun näissä kaiken maailman lindexeissä ja henkkamaukoissa ei yleensä ole kokoa yli D:n, ihmiset päätyvät edullisia rintsikoita halutessaan ostamaan liian pienen kuppikoon ja kompensoimaan isommalla ympäryställä. Mutta jos Changen kokoihin lähtee niin vähänkään isorintaisempi päätyy vastaavasti liian pieneen ympärysmittaan ja sellaisiin ämpärikuppeihin että kaarituet jäytävät jossain kaukana kainaloiden alla. Kyllä Changestakin saa liivejä joiden kaarituet mahtuvat ihmisen etupuolelle, kun ei tottele myyjien painostusta ostaa liivejä koossa 65J.
[/quote]
Lindexillä nykyään mallisto normaalilla ympäryksellä ja isolla kupilla (f-kuppiin asti). Myös sokos myy ainakin g:n asti. Ja maksavat molemmissa jopa vain sen 20 euro tai alle. Ehkä muutkin ketjut heräävät pian, kun monissa tähän asti ollut isoa kuppia vain plussaympäryksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi