"Yksi jätkistä" -naiset ihmetyttää
Olen ollut havaitsevinani, että usein naiset jotka toitottavat olevansa yksi jätkistä, eivät olekaan niin kovin rempseitä ja reteitä. He haluavat olla yksi jätkistä että saisivat miesten jakamattoman huomion. Jos kuvioon tulee muita viehättäviä naisia, ollaankin naama mytryssä. Tunnetteko tällaisia naisia?
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:37"]
Ketju täynnä toisten naisten henkilökohtaisten kokemusten ja muistojen vähättelyä ja mitätöintiä. "Jos sua ei kiinnosta mun prinsessaleikit, niin oot lesbo ja naisia vihaava nainen! Yrität vain tehdä miehiin vaikutuksen! Munkin miehellä on tollasia naiskavereita, jotka on samanlaisia kuin sinä ja erilaisia kuin minä - eli minun mielestä ne on vääränlaisia ja minä oikea nainen. Ne vain vikittelee mun miestä! Ne ei oikeasti kiinnosta mun miestä muuten kuin sen valheellisen vikittelyn takia, koska mun miestä ei kiinnosta viisaat naiset! Sitä kiinnostaa nämä minun prinsessaleikkini! Mun mielestä ne muut naiset vetoaa siihen vain seksuaalisesti, ja siksi mä vihaan niitä - vihaan sinua! Alapeukku, alapeukku, alapeukku!"
[/quote]
Itse en ole koskaan ollut kiinnostunut jostain prinsessaleikeistä, tai jostain oksettavista koti/vauva leikeistä, mutta en tosiaankaan vihaa toisia naisia ja kuvittele miesten ystävällisyyden tarkoittavan niiden pitävän minua jonain hyvänä, mutta seksikkäänä, jätkänä....
Oman kokemukseni perusteella sanon, että teissä naisvihaaja/hyvä jätkä naisissa on aina jotain vialla päässä.
Mä muistan aina sen sillon joskus parikymppisenä kun meidän porukkaan tuli näitä ns. Pissiksiä joita istutettiin sylissä ja pussattiin mut joiden kanssa ei voinu keskustella. Sitte ne kilaroi kundeilleen ku ne jutteli mun, kaverinsa kanssa, kun oma muija oli niin airhead ettei voinu keskustella. "Vittu sun pitää jutella mulle eikä soittaa sille lehmälle."
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:01"]
Kysymys kuuluu, voisiko edes teoriassa miesten foorumilla olla tällainen ketju, jossa haukutaan niitä miehiä, jotka pakenee stereotyyppistä, opittua mieskäytöstä. Eli voisko olla keskustelu, jossa miehet kokevat uhkaksi ne miehet, jotka ei jaksa jauhaa jostain matkaoppaan perseestä tai telkkarijuontajan suihinottosuusta. Enpä usko. Miehet sietää erilaisuutta ja osaa nauraa stereotyyppisyydelleen sekä vaihtaa puheenaiheetta.
[/quote]
Olisiko miesten foorumilla ketjua, jossa dissataan koko oma sukupuoli tietynlaiseksi ja samalla ylennetään itse erilaiseksi ja vähän fiksummaksi, koska muistuttaa enemmän vastakkaista sukupuolta?
Ja nyt mä kyllä suutuin tästä ihan todella.
............näin monta hernettä vedin nenään jo............
136:n Tane-mies ja Ritu-kaveriesimerkki on LOISTAVA.
Mun kollegan mies oli jäänyt viikonloppuna kiinni pettämisestä. Kollega on nyt kaksi päivää kälättänyt, miten se toinen nainen "iski" hänen "avuttoman" miehensä, ja että johtuiko tämä siitä, kun toisella naisella on mustat hiukset mutta hän ei ole värjännyt omiaan mustiksi sitten seurusteluaikojen. Eli että avuton tyhmä mies meni hiusten värin perässä. Kollega tilasi tänään kampaajan ja meinaa laittaa myös ripset ym. Etsi koko päivän netistä ohjeita ja pohti katsovansa tuon toisen naisen tiedot verokannasta ja mihin kaikkialle pääseekään. Luki tuon toisen naisen joitain peruskoulun aikaisia kouluja Koulukavereista ja kävi tyhmä LinkedIn profiilissa. Kaikki "siskot" soitettu läpi ja meille työkavereille on kuin takiainen, istumme samassa huoneessa ja hän kävi hieromassa hartioita ja halailemassa ja katseli myrtsinä, kun mulla on perheemme kuva pöydällä. Varmaan jotain hömppäleffoista opittua kalkkunan käytöstä, en muuten osaa selittää, miksi hän toimii noin eikä avaa keskustelua miehensä kanssa. He on olleet yhdessä pitkään ja miehen sivusuhde ollut melkein koko ajan, vasta nyt paljastui. Luulisi että soittaisi itkien lakimiehelle, mutta ei, toisen naisen profiilikuville vain vittuilee ja miettii, miten saisi itsestään samannäköisen, niin ehkä se mies sitten pysyisi kotona.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:52"]
136:n Tane-mies ja Ritu-kaveriesimerkki on LOISTAVA.
Mun kollegan mies oli jäänyt viikonloppuna kiinni pettämisestä. Kollega on nyt kaksi päivää kälättänyt, miten se toinen nainen "iski" hänen "avuttoman" miehensä, ja että johtuiko tämä siitä, kun toisella naisella on mustat hiukset mutta hän ei ole värjännyt omiaan mustiksi sitten seurusteluaikojen. Eli että avuton tyhmä mies meni hiusten värin perässä. Kollega tilasi tänään kampaajan ja meinaa laittaa myös ripset ym. Etsi koko päivän netistä ohjeita ja pohti katsovansa tuon toisen naisen tiedot verokannasta ja mihin kaikkialle pääseekään. Luki tuon toisen naisen joitain peruskoulun aikaisia kouluja Koulukavereista ja kävi tyhmä LinkedIn profiilissa. Kaikki "siskot" soitettu läpi ja meille työkavereille on kuin takiainen, istumme samassa huoneessa ja hän kävi hieromassa hartioita ja halailemassa ja katseli myrtsinä, kun mulla on perheemme kuva pöydällä. Varmaan jotain hömppäleffoista opittua kalkkunan käytöstä, en muuten osaa selittää, miksi hän toimii noin eikä avaa keskustelua miehensä kanssa. He on olleet yhdessä pitkään ja miehen sivusuhde ollut melkein koko ajan, vasta nyt paljastui. Luulisi että soittaisi itkien lakimiehelle, mutta ei, toisen naisen profiilikuville vain vittuilee ja miettii, miten saisi itsestään samannäköisen, niin ehkä se mies sitten pysyisi kotona.
[/quote]
Miten tämä vuodatus nyt liittyi mihinkään?
Teininä tunsin tällasen. Oli iha tajuttoman itsekäs, ilkeä ja teki mitä tahansa, että sai huomiota. Niin ja kotona oli äidin pikkutyttö eikä yhtään niin räväkkä, kuin antoi ymmärtää. Sama jatkui niin kauan kun oltiin tekemisissä eli 19-vuotiaaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:45"]Mä muistan aina sen sillon joskus parikymppisenä kun meidän porukkaan tuli näitä ns. Pissiksiä joita istutettiin sylissä ja pussattiin mut joiden kanssa ei voinu keskustella. Sitte ne kilaroi kundeilleen ku ne jutteli mun, kaverinsa kanssa, kun oma muija oli niin airhead ettei voinu keskustella. "Vittu sun pitää jutella mulle eikä soittaa sille lehmälle."
[/quote]
Kyllä tämä on ihan niiden miesten omaa tyhmyyttä, itse ne ovat seuransa valinneet. Ja toisaalta eikö joku vähän älyllisesti rajoittuneempikin ole ansainnut arvostavan ja kunnioittavan parisuhteen?
Taas tätä lokeroimista ja oman sukupuolen halventamista.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:37"]
Ketju täynnä toisten naisten henkilökohtaisten kokemusten ja muistojen vähättelyä ja mitätöintiä. "Jos sua ei kiinnosta mun prinsessaleikit, niin oot lesbo ja naisia vihaava nainen! Yrität vain tehdä miehiin vaikutuksen! Munkin miehellä on tollasia naiskavereita, jotka on samanlaisia kuin sinä ja erilaisia kuin minä - eli minun mielestä ne on vääränlaisia ja minä oikea nainen. Ne vain vikittelee mun miestä! Ne ei oikeasti kiinnosta mun miestä muuten kuin sen valheellisen vikittelyn takia, koska mun miestä ei kiinnosta viisaat naiset! Sitä kiinnostaa nämä minun prinsessaleikkini! Mun mielestä ne muut naiset vetoaa siihen vain seksuaalisesti, ja siksi mä vihaan niitä - vihaan sinua! Alapeukku, alapeukku, alapeukku!"
[/quote]
Luetaanko me samaa ketjua ollenkaan? Ketjussa yritetään oikoa ihmisiä, jotka yrittävät jonkun satunnaisen kokemuksen perustella alentaa koko naissukupuolen stereotyyppiseksi kanaksi ja ylentää miehet jotenkin naisten yläpuolelle. Mistä tällainen itseinho kumpuaa? Kotikasvatuksesta?
Muuten asiasta viidenteen. Miksi naiset ovat aina raivoissaan sille toiselle naiselle jos mies jää pettämisestä kiinni? Omalle miehelle ei olla mutta nainen haukutaan ja juuri niikuin tuossa yhdessä kommentissa mainittiin, kaivetaan kaikki paska esiin jne..mä olisin kyllä vihanen miehelleni jos se heittäis tosta vaan monen vuoden suhteen ku rukkasen seinään sen takia että sen molo halus törmätä johonki mihin päivä ei paista.
Ketjusta selviää hyvin kuinka jotkut naiset kokevat toisten naisten seuran huonoksi. Eikä tähän voi mitään älä yleistä korttia heittää koko ajan, jos näinkin moni nainen on sitä mieltä, että paljon olisi parannettavaa naisten välisessä kanssakäymisessä ja kaveruudessa.
Minusta on hienoa jos löytää hyviä ystäviä joihin voi luottaa ja joiden kanssa viihtyy, olivatpa he miehiä tai naisia. Ihan selvästi moni ei ole tälläistä seuraa löytänyt varsinkaan naisista. Kommentti #127 tuo esiin hyvän pointin, ei tosiaan voi aina muita syyttää, jos joku valitsee parempaa seuraa eikä jaksa juoruamista, ilkeilyä, selkäänpuuttomista, kaksinaamaisuutta jne..
Ei siinä ole mitään omansukupuolen halventamista jos kutsuu toista airheadiksi. Olen minä miehiäkin sillä nimellä kutsunut. Suoranainen tyhmyys ei ole kyllä viehättävää.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:01"]
Sosiologinen interventio:
Mieheni ei jaksanut kuunnella duunipaikkansa miesten sählyporukan armeija- ja tissipersejuttuja. Kun hän sanoi lopettavansa, hän sai kehuja ja suitsutusta suoraselkäisyydestään ja lopulta kävi jopa niin, että miehet pyysivät häntä takaisin, koska olivat asiaa ajateltuaan itsekin aika kypsyneitä noihin stereotyyppisiin puheenaiheisiin.
Minä en jaksanut kuunnella duunipaikkani juoksukoulun naisten juttuja, jotka pyörivät vain muiden naisten haukkumisen ympärillä. (Pakko oli jotain puhua, koska puheen kulku on sen indikaattori, menetkö sopivalla vauhdilla, eli koko ajan tarkkaillaan, pystyykö puhumaan läkähtymättä -> jos pystyy, vauhti hyvä.) On ihan saa-ta-nan kuluttavaa, että fiksut naiset alentuu porukassa juoruilemaan ja heittään kaikenlaista paskaa. Tunnelma oli niin negatiivinen, että alkoi vituttaa koko homma, joten kerroin syytä mainitsematta, että lopetan lenkit heidän kanssaan ja yritän jatkaa yksin juoksua. Useimmat noista naisista laittoi mun kanssa heti välit poikki, lounaalla menevät istumaan kauemmas ja projekteissa viestintä tulee heiltä mulle kolmannen osapuolen kautta. Yksi juoksukouluun jäänyt kollega kertoi, että siellä on lähtöni jälkeen haukuttu mua ja keksitty kaikenlaista mun perheestä. Kuulemma siellä tulkittiin, että olen olevinani ja pidän itseäni jonain prinsessana, kun ei heidän seuransa maistu. Olivat oikein hyvin ymmärtäneen perimmäisen syyn kyllä, sillä minua oli arvosteltu kovin sanoin siitä, miten pidän heitä "kanakorina", vaikka he vain "keskustelevat työasioista".
Ero ei ole biologinen eikä muutenkaan universaali, vaan jostainhan naiset täällä ovat oppineet, että makeanhimo, tyytymättömyys ulkonäköön, siiderin valinta oluen sijaan ja esimerkissäni ilmenyt epäluulo toisia naisia kohtaan on muka normaalia. Samoin kuin miehet ovat jostain oppineet, että miesporukassa on pakko muistella varusmiesaikaa tai höhöttää kiimaisena jonkun tytön tisseille, vaikkei edes kiinnosta.
Kysymys kuuluu, voisiko edes teoriassa miesten foorumilla olla tällainen ketju, jossa haukutaan niitä miehiä, jotka pakenee stereotyyppistä, opittua mieskäytöstä. Eli voisko olla keskustelu, jossa miehet kokevat uhkaksi ne miehet, jotka ei jaksa jauhaa jostain matkaoppaan perseestä tai telkkarijuontajan suihinottosuusta. Enpä usko. Miehet sietää erilaisuutta ja osaa nauraa stereotyyppisyydelleen sekä vaihtaa puheenaiheetta.
[/quote]
Tai olisko vaikka niin, että kaikki miehet eivät todellakaan siedä erilaisuutta ja kaikki naiset eivät sitä siedä. Jos on vääränlaisessa porukassa, se johtuu siitä että on vääränlaisessa porukassa eivätkä ihmisten henkiset kyvyt selity heidän sukupuolellaan.
Miksi muuten et selvittänyt häipymistäsi - kuten miehesi teki? Totta kai se herättää hämmennystä. Olisit voinut itse toimia suoraan ja avoimesti tilanteessa.
Ihan keinotekoinen koko jako. Naisilla on ne omat "pinnalliset" juttunsa kuten vaatteet, meikit ja hiustenpidennykset. Miehillä omansa, autot, naisten perseet ja kalja. Sitten on myös naisia jotka tykkää puhua näistä miesten pinnallisista jutuista ja miehiä jotka vastaavasti naisten.
Sitten on niitä ihmisiä, jotka puhuvat mielummin jostain muista aiheista, niin miehiä kuin naisiakin. Ja vielä meitä, lienemme enemmistössä, jotka mielellään silloin tällöin keskustelevat kengistä ja siitä mistä joku on ihanan puseronsa ostanut, mutta kuitenkin myös politiikasta, tieteestä, kulttuurista ja niiiiin monesta muusta asiasta.
Naurettavaa vastakkainasettelua, aikuiset naiset. Jos olette törmänneet vain "ilmapäisiin" naisiin ja vastaavasti säkenöivää keskusteluseuraa oleviin miehiin, älkää kuvitelko että se on jokin sukupuoliominaisuus, ei ole, vaan pelkästään persoona- ja kultuurikysymys.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:10"]No mä en oo naama mytryssä, vaikka olenkin yleensä porukan ainoa tyttö. Tosin ne muut tytöt on lähteneet porukasta aika pian.
[/quote]
mikäs tässä on väärin? En mä niitä muita ole ajanut pois.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:50"]Veikkaan että aika monet käy tämän vaiheen läpi siinä teini-ikäisenä tai parinkympin korvilla (minä kävin), ja joillekin tämä huomionhakutaktiikka jää vaan päälle. Aikuinen kuitenkin yleensä tietää edes alitajuisesti motiivinsa, joten defenssit paukkuu jos aihe nostetaan tapetille. Jotkut sitten taas ovat pääasiassa miesten kavereita johtuen olosuhteiden pakosta, sattumasta tai ihan vaan siitä syystä, että miesten kanssa löytyy helpommin yhteinen sävel. Näillä ei kuitenkaan ole mitään tarvetta korostaa olevansa "yksi jätkistä", koska pitävät ystäviään ensisijaisesti ihmisinä eikä toisen sukupuolen edustajina. Saati sitten että luokittelisivat puolet maailman ihmisistä pinnallisiksi, juoruileviksi kanoiksi ja itsensä harvinaiseksi poikkeukseksi tästä säännöstä. [/quote] Mun mielestä suuri osa naisista ei ikinä juttele miesten kanssa, tai kaveeraa. Ei vaikka olisi oma mies. Pätee myös miehiin, eivät kaveeraa naisten kanssa, eivätkä juttele. Jakoa näkee jo pikkulapsilla. Onneks vielä päiväkodissa saa olla rauhassa poikatyttö, jos haluaa, eikä kukaan syyttele.
[/quote]
Mun ystäväpiirissä käytännössä katsoen kaikkien naisten paras ystävä on oma mies eikä ystäväpiirissä muutenkaan ole mitään selvää mies/naisjaottelua. Minusta se kuulostaa jotenkin hirveän viktoriaaniselta. Onkohan tämä joku koulutustasokysymys? Tuo jaottelu ja sukupuoliroolit yleensä ovat varmaan selvempiä alemmilla koulutusasteilla ja äärikonservatiivisissa piireissä. Sellaisissa elävät tai niistä ponnistavat naiset sitten kokevat miehisyydenkin jotenkin hienompana ja siksi dissaavat muita naisia ja kehuvat miehiä.
Tämä keskustelu on tyypillinen esimerkki kylläkin näiden "olen yksi jätkistä"-naisten olemuksesta. Kun toinen nainen toimii kuten mies = sanoo suoraan mielipiteensä heidän toiminnastaan, tämä nainen saa kuulla olevansa siiderivalas tms ja kauhea puolustusmekanismi on päällä.
Kaikki mum tuntemat naiset on just tollasia