Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murhatut lapset: isän osuus äidin kuuntelemisessa

Vierailija
26.11.2014 |

En halua lietsoa mitään syyllistämistä, se tehkööt nyt selväksi heti. 

Jos perheen äiti (tai isä) voi huonosti, eikä se toinen osapuoli ota toisen puheita tosissaan, vaan jatkaa normaalia elämäänsä. Niin mieleeni nousee kysymys, että kuunteleeko se toinen osapuoli hätää ollenkaan vai eikö ota tosissaan? " Joo, joo, sulla on nyt rankkaa, mutta mä meen nyt" tms. Kyse ei ole siitä, onko toisen poissaolon aihe työ tai muu, mutta eikö puolisot enää kuuntele toisiaan vai onko kyse pakenemisesta? Kun en vaan voi ymmärtää, näitä nyt on ollut pienessä ajassa liian monta. Vaiko ovatko nämä anteeksiantamattomat teot totaalisia yllätyksiä, ettei asiaa ole kertaakaan edes sivuttu? En tiedä, en vaan ymmärrä.

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan bibot ja muut joilla on todettu mt.ongelmia, ovat automaattisesti ja ennaltaehkäisevästi lastensuojelun asiakkaita. mitään erityistä siis ei ole tarvinnut tapahtua ennen tätä, että ovat päätyneet lastensuojeluun. Biboille lapsen saaminen on aina iso riski, koska hormoonit saa ihan terveenkin ihmisen mielialan heittelemään. Bibot ovat myös siis alttiimpia synnytyksen jälkeiselle masennukselle ja lapsivuodepsykoosille. Ehkä tästä on ollut tässäkin kyse. Miestä on turha syyllistää, kukaan ei voi tietää kuinka paljon mies on tukenut äitiä, ja nyt oli se hetki kun hänenkin oli aika päästä hengähtämään. Voi myös olla että naisen sairaus on ollut aiemmin aina hyvässä hallinnassa, tai lieväoireinen, joten mies ei välttämättä ole koskaan todella nähnyt sitä pimeää puolta, eikä osannut kuvitellakaan mitä siitä voisi seurata. Lastensuojelu ei myöskään ollut havainnut äidissä vakavan sairauden merkkejä. 

Lisäksi, isien syyllistäminen tekee jokaisesta yh.äidistä potentiaalisen tappajan.

Vierailija
42/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen. [/quote]   Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita? Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa? [/quote] Tuo edellinen viestini oli ensimmäinen koko ketjussa ja sinä sanot minua jo sekopääksi :o Sitä edellistä viestiä en ole kirjoittanut. Ei oikeus ei ole tappaa lapsia missään olo suhteissa, mutta suututtaa se, että sinä jauhat joistain töissä käymisestä kun mies ei töissä ollut vaan kaverin kanssa vapaallaa. Kukaan ei sanonut, että töissä ei saisi käydä sinä vain otit asian niin. [/quote] Olen menossa viikonloppuna lätkämatsiin, pitäisikö minun pelätä että vaimoni tappaa lapset? Tajuatteko miten hullulta nämä teidän jutut rupeavat kuulostamaan. Vetäkää nyt pikkuisen happea, miettikkää edes 10 sekuntia näitä teidän juttujanne. [/quote] Onko vaimosi bipolaarinen, synnyttänyt juuri 1,5kk sitten? Jos on en jättäisi yksin. En sen takia, että olisi pelko, että vaimoo pimahtaa lopullisesti ja tappaa lapset. Vaan siksi, että vaimo ei ole henkisesti siinä kunnossa, että jaksaisi kahden lapsen kanssa yksin.

[/quote]

Miksi tuollaisilla ihmisillä on lapsia hoidettavana, ne pitäisi ottaa pois. Jokaiselta ihmiseltä pitää ottaa lapset pois jos on pelko, että he tappavat lapset sinä aikana kun mies on vaikka lätkämatsissa. Ei kukaan mies pysty valvomaan toista ihmistä 24 tuntia päivässä, joskus pitää myös nukkua.
[/quote]

Ei ollut kyse siitä, että tappaa lapset. Vaan siitä, että voi henkisesti huonosti. Henkistä huonoa oloa on eriasteista, tällä Kuopion äiti voi henkisesti todella pahoin. Se mitä hain takaa oli se, että jos vaimo voi henkisesti huonosti sitä ei jätetä yksin kahden lapsen kanssa, koska se äärimmäisen raskasta sille vaimolle. Silloin jäädään kotiin auttamaan vaimoa, ettei tilanne pahene ja korjaantuu. Miksi lapset pitäisi ottaa pois jos toinen vanhempi on kunnossa? Toinen vanhempi auttaa silloin toista. Kaksin jaksaa paremmin kuin yksin. Tilanne ei kumminkaan ole ikuinen, vaan asiat on muutettavissa, kun on tukea ja apua tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:14"]

Miksi mies tekee lapsia bipon kanssa?

[/quote]

Kun ei muuta saa ??    Ps. äijä on tuontitavaraa itärajan takaa.  

Vierailija
44/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:16"]Mun käsityksen mukaan bibot ja muut joilla on todettu mt.ongelmia, ovat automaattisesti ja ennaltaehkäisevästi lastensuojelun asiakkaita. mitään erityistä siis ei ole tarvinnut tapahtua ennen tätä, että ovat päätyneet lastensuojeluun. Biboille lapsen saaminen on aina iso riski, koska hormoonit saa ihan terveenkin ihmisen mielialan heittelemään. Bibot ovat myös siis alttiimpia synnytyksen jälkeiselle masennukselle ja lapsivuodepsykoosille. Ehkä tästä on ollut tässäkin kyse. Miestä on turha syyllistää, kukaan ei voi tietää kuinka paljon mies on tukenut äitiä, ja nyt oli se hetki kun hänenkin oli aika päästä hengähtämään. Voi myös olla että naisen sairaus on ollut aiemmin aina hyvässä hallinnassa, tai lieväoireinen, joten mies ei välttämättä ole koskaan todella nähnyt sitä pimeää puolta, eikä osannut kuvitellakaan mitä siitä voisi seurata. Lastensuojelu ei myöskään ollut havainnut äidissä vakavan sairauden merkkejä. 

Lisäksi, isien syyllistäminen tekee jokaisesta yh.äidistä potentiaalisen tappajan.
[/quote]

Asiaa, eikö Kuopiossa säästetä juuri vähentämällä perhetyöntekijöitä. Perhetyön apu tässäkin olisi ollut juuri se mikä olisi auttanut äidin henkiseen jaksamiseen edes vähän.

Vierailija
45/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasen äitien väsymys on jotain sellaista, jota ei voi juuri ymmärtää, ellei itse ole sitä kokenut. Olen ollut itse ns. totaali-yh, eli odotin ja synnytin lapsen yksn. Toin vastasyntyneen lapseni ystävättäreni kanssa synnytyslaitokselta kotiin ja siitä arki alkoi. Samaan aikaan kävin läpi vihan tunteita lapsen isää kohtaan. Hän tapasi lastaan  noin kolme kertaa vuodessa anelujeni jälkeen. No, nyt kun lapseni on jo nuori aikuinen, tilanne on parempi. Mutta aiemmin kävimme läpi lähes kaikki mahdolliset kriisit aina ala-asteikäisenä olleesta masennuksesta myöhempiin alkoholi- ja muihin ongelmiin, poliisi oli meillä muutaman kerran hälytettynä murrosikäisen aggressiivisuuden takia. Hän oli sijoitettuna jonkin aikaa ja kerran teholla itsetuhoisen käytöksen takia. Takana on myös tuomioistuimelta pari  ei kovin suurta rangaistusta. Mutta en onneksi koskaan täysin  masentunut, vaikka pahimpina aikuina  huusin ulos tuskaani.  Jaksoin aina vaan hakea tukea ja apua, niin että erilaiset auttamisverkostot tulivat tutuiksi. Uskon että heikko isäkuva ja isän haluttomuus tavata lasta  tai jopa lapsen kieltäminen oli yksi syy lapseni ongelmiin, mutta myös oma väsymys työn ja kodin puristuksessa. Nyt asiat ovat hyvin, elleivät peräti erinomaisesti. Jostain syystä hän vain  kasvoi aikuisemmaksi, opinnot ovat  menneet ihan hyvin ja hänellä on ollut hyviä ystäviä. Toki itse olen aina edelleen varuillani, en vieläkään meinaan osata nukkua. Nyt olen hakeutumassa tukihenkilökoulutukseen- haluaisin auttaa jotain  yh-perhettä, sillä muistan itse, kuinka pienikin apu saattoi olla   suuri helpotus. Itse olisin halunut tukihenkilön, kun elin ns. kovia vuosia.

Vierailija
46/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:30"]Pienten lasen äitien väsymys on jotain sellaista, jota ei voi juuri ymmärtää, ellei itse ole sitä kokenut. Olen ollut itse ns. totaali-yh, eli odotin ja synnytin lapsen yksn. Toin vastasyntyneen lapseni ystävättäreni kanssa synnytyslaitokselta kotiin ja siitä arki alkoi. Samaan aikaan kävin läpi vihan tunteita lapsen isää kohtaan. Hän tapasi lastaan  noin kolme kertaa vuodessa anelujeni jälkeen. No, nyt kun lapseni on jo nuori aikuinen, tilanne on parempi. Mutta aiemmin kävimme läpi lähes kaikki mahdolliset kriisit aina ala-asteikäisenä olleesta masennuksesta myöhempiin alkoholi- ja muihin ongelmiin, poliisi oli meillä muutaman kerran hälytettynä murrosikäisen aggressiivisuuden takia. Hän oli sijoitettuna jonkin aikaa ja kerran teholla itsetuhoisen käytöksen takia. Takana on myös tuomioistuimelta pari  ei kovin suurta rangaistusta. Mutta en onneksi koskaan täysin  masentunut, vaikka pahimpina aikuina  huusin ulos tuskaani.  Jaksoin aina vaan hakea tukea ja apua, niin että erilaiset auttamisverkostot tulivat tutuiksi. Uskon että heikko isäkuva ja isän haluttomuus tavata lasta  tai jopa lapsen kieltäminen oli yksi syy lapseni ongelmiin, mutta myös oma väsymys työn ja kodin puristuksessa. Nyt asiat ovat hyvin, elleivät peräti erinomaisesti. Jostain syystä hän vain  kasvoi aikuisemmaksi, opinnot ovat  menneet ihan hyvin ja hänellä on ollut hyviä ystäviä. Toki itse olen aina edelleen varuillani, en vieläkään meinaan osata nukkua. Nyt olen hakeutumassa tukihenkilökoulutukseen- haluaisin auttaa jotain  yh-perhettä, sillä muistan itse, kuinka pienikin apu saattoi olla   suuri helpotus. Itse olisin halunut tukihenkilön, kun elin ns. kovia vuosia.
[/quote]

Ja miksiköhän tätä on alapeukutettu, tahtoisin tietää. Minusta oli mukavaa, että joku kertoi avoimesti millaista pikkulapsi ajan väsymys voi olla. Jaksamisia hänelle.

Vierailija
47/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikilta naisilta lapset pois jo synnytyslaitoksella, hoitoon isälle ja sukulaisille , ettei äiti vaan väsy, masennu, rasitu ja tapa.

Tehdään tästä kansalaisaloite ja lakiin kirjaus. Samalla lailla kielletään miesten vapaa-aika, ainoastaan kaupassakäynti sallittua töissäkäynnin lisäksi, ettei vaan äiti ehdi tappamaan, koska ei ole äidin tukena, koska lapset on otettu pois ja on vaikeaa.

Iltasanomissa muuten kerrotaan juuri, kuinka naisen toiminta oli harkittua ja ennalta suunniteltua.

Olisiko isä saanut siis lähteä sinne töihinkään? Ei. Eli palataan tuohon lasten äidiltä pois ottamiseen jo

synnytyslaitoksella. Kaikki ovat tyytyväisiä ja naiset eivät murhaa, koska "väsy".

Vierailija
48/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen. [/quote]   Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita? Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa? [/quote] Tuo edellinen viestini oli ensimmäinen koko ketjussa ja sinä sanot minua jo sekopääksi :o Sitä edellistä viestiä en ole kirjoittanut. Ei oikeus ei ole tappaa lapsia missään olo suhteissa, mutta suututtaa se, että sinä jauhat joistain töissä käymisestä kun mies ei töissä ollut vaan kaverin kanssa vapaallaa. Kukaan ei sanonut, että töissä ei saisi käydä sinä vain otit asian niin. [/quote] Olen menossa viikonloppuna lätkämatsiin, pitäisikö minun pelätä että vaimoni tappaa lapset? Tajuatteko miten hullulta nämä teidän jutut rupeavat kuulostamaan. Vetäkää nyt pikkuisen happea, miettikkää edes 10 sekuntia näitä teidän juttujanne. [/quote] Onko vaimosi bipolaarinen, synnyttänyt juuri 1,5kk sitten? Jos on en jättäisi yksin. En sen takia, että olisi pelko, että vaimoo pimahtaa lopullisesti ja tappaa lapset. Vaan siksi, että vaimo ei ole henkisesti siinä kunnossa, että jaksaisi kahden lapsen kanssa yksin.

[/quote]

Kyllä sellaisessa tilanteessa olevalle vaimolle pitää saada osastohoitoa jos toinen puolisko ei uskalla selkäänsä kääntää. Kannattaa muistaa että mies on ollut vaimon tukena ja turvana koko vaikean raskauden ajan.

Olisiko miehen pitänyt kieltää vaimolta korteista ennustaminen? Jos hän olisi tehnyt niin, häntä haukuttaisiin siaksi. Ystävättären blogikirjoituksesta päätellen vaimo vaikutti lievästi sanottuna vainoharhaiselta lasten suhteen. Aivan kuin isä olisi jo ohitettu siinä puheluvaiheessa lapsia rakastavana ja hoivaavana isänä. 

Minun mielestäni korteista ennustaminen on humpuukia ja on sääli että jotkut siihen kuitenkin uskovat. 

Vierailija
49/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:16"]Mun käsityksen mukaan bibot ja muut joilla on todettu mt.ongelmia, ovat automaattisesti ja ennaltaehkäisevästi lastensuojelun asiakkaita. mitään erityistä siis ei ole tarvinnut tapahtua ennen tätä, että ovat päätyneet lastensuojeluun. Biboille lapsen saaminen on aina iso riski, koska hormoonit saa ihan terveenkin ihmisen mielialan heittelemään. Bibot ovat myös siis alttiimpia synnytyksen jälkeiselle masennukselle ja lapsivuodepsykoosille. Ehkä tästä on ollut tässäkin kyse. Miestä on turha syyllistää, kukaan ei voi tietää kuinka paljon mies on tukenut äitiä, ja nyt oli se hetki kun hänenkin oli aika päästä hengähtämään. Voi myös olla että naisen sairaus on ollut aiemmin aina hyvässä hallinnassa, tai lieväoireinen, joten mies ei välttämättä ole koskaan todella nähnyt sitä pimeää puolta, eikä osannut kuvitellakaan mitä siitä voisi seurata. Lastensuojelu ei myöskään ollut havainnut äidissä vakavan sairauden merkkejä.  Lisäksi, isien syyllistäminen tekee jokaisesta yh.äidistä potentiaalisen tappajan. [/quote] Asiaa, eikö Kuopiossa säästetä juuri vähentämällä perhetyöntekijöitä. Perhetyön apu tässäkin olisi ollut juuri se mikä olisi auttanut äidin henkiseen jaksamiseen edes vähän.

[/quote]

Mitä se hyödyttää että perhetyöntekijää istuu huushollissa kirjaamassa papereitaan ja ottamassa kuvia pyykkikorista etc? Konkreettinen kotisisar/kodinhoitaja tässä olisi auttanut enemmän.

Vierailija
50/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän "keskustelun" taso on hyvin matala. Outoa huutamista, sättimistä ja mitätöintiä. En yhtään ihmettele, että ihmiset voivat nykypäivänä huonosti - jos yleisemminkin tällainen mauton kouhottaminen on vallalla.

Kärkäs mustavalkoisuus, syyttely ja taustatekijöiden arvailu eivät auta ketään, eivätkä kehitä arvomaailmaa terveemmäksi. Olisiko pohjimmiltaan kyse siitä, että ihmisen on vaikea tunnustaa itsessään asuva potentiaalinen pahuus? Siksikö tunteet roihahtavat tässäkin ketjussa niin valtoimilleen?

Vierailija
51/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, äitisi on uskomaton kusipää. Kiukuttelevan pikkulapsen vuoksi jättää juuri keskenmenon kokeneen tyttärensä yksin kahden pienen kanssa... Uskomatonta. Miehesi sen sijaan vaikuttaa ihanalta. :-)

Vierailija
52/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita?

Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa?

[/quote]

On se kumma että on ok jos nainen haluaa hemmotella naiseuttaan parin kolmen tunnin ajan ja kukaan ei paheksu sitä. Jos isä haluaa käydä kaverinsa kanssa lätkämatsissa niin se on jotenkin paheellista toimintaa naisen touhuihin verrattuna. Kamalaa se on vaikka mies olisi entinen kiekkojunnu. Nyt toivoisinkin jonkun kirjoittavan asiallisen listan miehille sallituista hengähdystauoista. Kaikki eivät ole kiinnostuneita teatterista. Kirjoitan tämän kommentin siis yleisellä tasolla.

Vierailija
53/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:53"]

Jos perheen äiti (tai isä) voi huonosti, eikä se toinen osapuoli ota toisen puheita tosissaan, vaan jatkaa normaalia elämäänsä. Niin mieleeni nousee kysymys, että kuunteleeko se toinen osapuoli hätää ollenkaan vai eikö ota tosissaan? " Joo, joo, sulla on nyt rankkaa, mutta mä meen nyt" tms. Kyse ei ole siitä, onko toisen poissaolon aihe työ tai muu, mutta eikö puolisot enää kuuntele toisiaan vai onko kyse pakenemisesta? 

[/quote]

Tämä kysymyksenasettelu vanheni tänään, kun ilmeni että äiti oli suunnitteluut lasten murhaamista pitkään. Sillä, että isä poistui tuona iltana kotoa ei ollut lasten kohtalon kannalta merkitystä. Äiti olisi murhannut lapsensa jonain muuna ajankohtana, jos isä olisi jäänyt paikalle.

Vaikea myöskään uskoa, etteikö isä olisi äidin nelivuotisen mielisairauden aikana kokonaan jättänyt kuulematta vaimoaan. Luultavammin vaimo oli kuuntelemisen tavoittamattomissa. Höpöphöpö meditaatiot ja joogatkaan tuskin auttoivat äidin aivokemian pitämisessä tolkullisessa tilassa. Mahdollisesti vain sekoittivat sekaisin menevää päätä.

Vierailija
54/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:16"]Mun käsityksen mukaan bibot ja muut joilla on todettu mt.ongelmia, ovat automaattisesti ja ennaltaehkäisevästi lastensuojelun asiakkaita. mitään erityistä siis ei ole tarvinnut tapahtua ennen tätä, että ovat päätyneet lastensuojeluun. Biboille lapsen saaminen on aina iso riski, koska hormoonit saa ihan terveenkin ihmisen mielialan heittelemään. Bibot ovat myös siis alttiimpia synnytyksen jälkeiselle masennukselle ja lapsivuodepsykoosille. Ehkä tästä on ollut tässäkin kyse. Miestä on turha syyllistää, kukaan ei voi tietää kuinka paljon mies on tukenut äitiä, ja nyt oli se hetki kun hänenkin oli aika päästä hengähtämään. Voi myös olla että naisen sairaus on ollut aiemmin aina hyvässä hallinnassa, tai lieväoireinen, joten mies ei välttämättä ole koskaan todella nähnyt sitä pimeää puolta, eikä osannut kuvitellakaan mitä siitä voisi seurata. Lastensuojelu ei myöskään ollut havainnut äidissä vakavan sairauden merkkejä.  Lisäksi, isien syyllistäminen tekee jokaisesta yh.äidistä potentiaalisen tappajan. [/quote] Asiaa, eikö Kuopiossa säästetä juuri vähentämällä perhetyöntekijöitä. Perhetyön apu tässäkin olisi ollut juuri se mikä olisi auttanut äidin henkiseen jaksamiseen edes vähän.

[/quote]

Mitä se hyödyttää että perhetyöntekijää istuu huushollissa kirjaamassa papereitaan ja ottamassa kuvia pyykkikorista etc? Konkreettinen kotisisar/kodinhoitaja tässä olisi auttanut enemmän.

[/quote]

auttanut missä? siinä ettei äiti murhaa? olisiko kotisisar siis ollut paikalla 24/7 isän kanssa vessavuoroja ja roskienvientikeikkoja vuorottelemassa? Kaikille äideillä 24/7 valvonta, etteivät murhaa?

Vierailija
55/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:33"]

Kun ihmisellä on hätä, ainoa mikä auttaa on toinen ihminen. Tuki, turva. Sairasta ajatella, että toisen ihmisen ei tarvitsisi ottaa toisen hätää tosissaan. Että jossain on joku ylin viranomaisisä tai äiti jonka velvollisuuksiin kuuluu rientää apuun. Sellaista ei ole. Eikä sellainen ainakaan tule paikalle silloin kun tarvitaan. Ihmisten kuuluu pitää huolta toisistaan. Vähintäänkin perheestään. Että kyllähän se todellakin on isän asia tukea ja auttaa hakemaan lisätukea. Usein on vain niin, että se isäkin on niin tunnevammainen, ettei tajua omilta ongelmiltaan toisen hätää. Jos ei olisi, tajuaisi ja auttaisi. Luin tutukimuksen, jossa sanottiin, että noin 50% suomalaisista miehistä on välttelevästi kiintyviä (kiintymyssihdeteoria) joka tarkoittaa käytännössä sitä, että kun toinen tarvitsee emotionaalista tukea, tällainen mies nostaa kytkintä ja häipyy, koska toisen tarvitsevuus on niin ahdistavaa. Ne joilla on turvalliseen kiintymyssuhteeseen kykenevä kumppani, saavat myös tukea puolisolta silloin kuin tarvitsevat. Miehistä näitä on aika pieni osa. Siinä missä "sekoaminen" ei ole oma vika, ei ole tuo kiintymyssuhdevammakaan. Mutta molemmat tarvitaan, jotta tilanne ajautuu katastrofiin. Jos toinen osaa toimia, katastrofin mahdollisuus pienenee huomattavasti. Itse olin liitossa tuollaisen välttelevät miehen kanssa. Hän oli ulospäin avulias ja kaikin puolin mukava, mutta kertaakaan, kun olisin syvästi tarvinnut tukea, hän ei pystynyt auttamaan. Useimmiten hän keksi jonkun tekosyyn millä pääsi ovesta ulos. lasten ollessa pieniä en siis koskaan saanut häneltä tukea. Hän vain lähti, ja jätti mut lasten ja ongelmien kanssa ja tuli takaisin kuin mitään ihmeellistä ei olis ollutkaan. Onneksi selvisin, vaikka olikin monenlaisia ongelmia. Joten, KAIKKI LIITTYY KAIKKEEN, myös isän toiminta siihen, miten asiat menevät. Kukaan ei ole yksin maailmassa.

[/quote]

Mitä isän olisi pitänyt tehdä? Lopettaa työnteko ja olla kädessä kiinni 24/7?

Tilata ruoat kotiin? Pyytää ystävät kotiin siksi aikaa kun vie roskapussin? Ei vahingossakaan itse sairastua, koska terveyskeskukseen tai lääkäriin ei voi lähteä?

Täysin sairas ajattelutapa.

Mies on varmasti tukenut 4 vuoden aikana (mt-ongelmat)  tuota murhaajaa. Ihminen joka ei olisi välittänyt, olisi jo lähtenyt lätkimään helpomaan elämän perässä.

Olet oikeasti ihan pimeä tuon miehen syyllistämisesi kanssa.

[/quote]

Sulla on tuo luetunymmärtäminen sitten vähän haastavaa. Missä tuo kirjoittaja noin väitti. Ei hän syyllistä, vaan pohtii ja ihan hyvin pohtiikin. Jotain nyt kuitenkin meni pieleen tuossakin perheessä. Kotona oli mieleltään epäterve äiti. Ehkä hänen paikkansa ei olisi ollut kotona. Mahdotonta on kenenkään vahtia toista 24/7, mutta miten olisi sitten kuitenkin jäädä itse kotiin hoitamaan pientä vauvaa, jos toisella menee huonosti. En minä jättäisi lapsiani päivästä toiseen sairaan isän kanssa kotiin. Me emme voi tietää mitä keskusteluja ja ehdotuksia tuossa perheessä on käyty. Voihan se olla, että äiti on kieltäytynyt menemästä töihin tai päästämästä isää kotiin myös. Äiti tässä on se murhaaja, se on selvää, mutta ei niiden lapsiparkojen paikka ollut kotona sen äidin kanssa. Kyllä kiinnostaisi tietää mitä isä oli tehnyt estääkseen niiden lapsien olemisen äidin kanssa päivästä toiseen kotona, vai oliko mitään.

Vierailija
56/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täysin sairasta luettavaa.

Ei äiti ole täyspäinen, kun teki mitä teki. Tuo niin selvää kuin selvä voi olla.

Mies on juuri menettänyt koko perheensä;  menettänyt lapsensa ja puolisonsa (joko linnaan elinkautista tai vuosiksi tai pakkohoitoon).

Av:n äärimammat ja provoilijat jaksavat vääntää ketjua siitä, että miehen vika kun ei kuunnellut, ymmärtänyt, aavistanut.  

Vierailija
57/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmsti isä tullaan kuulustelemaan sen päivän tapahtumista sekä edeltävistä. Aikanaan ainakin osa päätyy julkisuuteen ja saamme tiedonjanomme sammutettua eikä tarvitse luoda itse todellisuutta kun emme sitä tiedä. Ellemme ole tuo isä. Hän voisi kirjoittaa kaiken sen mitä tapahtunut. Muiden jutut ovat tässä vaiheessa pelkkää typerien lätinää siitä mitä olisi pitänyt ja voitu tehdä.

Vierailija
58/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:59"]

29. Vielä kirjoittaa....ei tälläisissä tilanteissa ole suoraan yhtä syyllistä. Tai kiistämätön fakta on se että, äiti on lapsensa ottanut hengiltä ja on syyllinen siihen tekoon. Mutta teon takana on miljoonia asioita joita ei voi ketään tietää, mieleltään terve ihminen ei lastaan tapa. On hyvä että asia herättää keslustelua ja ehkä yhteiskuntakin alkaisi pikkuhiljaa heräilemään ihmisten pahaan oloon...lapsenmurha ei ole mikään uusi asia, mutta sen taustalla vaikuttavat asiat ovat erilaisia kuin vaikka 100 vuotta sitten...

[/quote]

Lapsimurhia tehdään ihan täydessä ymmärryksesäkin. Eli mieleltään terve kyllä saattaa tappaa.
[/quote]
siis väitätkö että, ihminen kellä on asiat ok , esim joku kaunis sunnuntai aamu vaan kaikessa järjissään tappaa lapsensa tai kenen ihmisen vaan. Tietäen mitä tekee ja sen seuraukset....voiko tälläinen ihminen olla " terve"? Väännä rautalangasta mulle, kyllä jokaisella ihmisellä on motiivi tai tunne joka sitä ohjaa tekemään asioita, tai sitten ihmisellä tulee totaali bugi aivoihin. Murhat ja tapot ovat hirveitä ja tuomittavia tekoja, mutta mun on kyllä vaikea käsittää että ihminen olisi sen tehdessään ns. Terve...

Vierailija
59/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon perhee viime hetken tapahtumat tullaan selvittämään sekä lehdistö pyrkii onkimaan niistä kaiken mahdollisen tiedon. Ei meidän typeryksien tarvitse ryhtyä niitä arvailemaan kun emme kuitenkaan tiedä. Kannattaa käyttää aikansa johonkin hyödyllisempään ja jos on äiti niin hoitaa niitä lapsiaan eikä tappaa niitä.

Vierailija
60/155 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas huudetaan terveyspalveluita ja lastensuojelua apuun ja selomaan. Yleensähän täällä haukutaan neuvolan urkkimiskaavakkeet ja -kysymykset, "mitä vittua meidät asiat kuuluu terveydenhoitajalle" -tyylillä.
Niin, onko parempi seuloa ja urkkia jos sillä saadaan edes yksikin perhesurmaaja hoidon piiriin ennen kuin mitään ehtii tapahtua? Vai annetaanko jokaisen elää elämäänsä luottaen että sairas osaa ja jaksaa hakea apua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi