Mitäpä luulette, parantaisiko tupakoinnin lopettaminen ihoni
Olen vasta 24 v ja ihohuokoset tosi isot. Olen polttanut kymmenisen vuotta. Jos lopetan niin paraneeko iho?
Kommentit (10)
Tietynlaista harmautta, jos sellaista on, tupakoinnin lopettaminen voi ihosta viedä pois. Mutta ihohuokosten koko on perinnöllinen eikä siihen valitettavasti voi oikein millään vaikuttaa. Tupakoinnin lopettaminen kyllä kannattaa ihonkin kannalta siksi, että tupakointi aiheuttaa ryppyjä, etkä varmasti halua olla jo kolmevitosena ryppyinen.
Lihonko? Syön kyllä nytkin tosi hyvin ja olen hoikka. Olen lukenut että se lihottaa ja muutama tuntemani on lihonut lopettamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:40"]Lihonko? Syön kyllä nytkin tosi hyvin ja olen hoikka. Olen lukenut että se lihottaa ja muutama tuntemani on lihonut lopettamisen jälkeen.
[/quote]
Se lihottaa vain sen takia että ihmiset syövät silloin kun olusi tupakan aika. Eli se on omasta itsestään kiinni lihooko.
Mieti valmiiksi jokin korvaava touhu tupakan tilalle. Niin voit välttyä lihomiselta :)
Todennäköisesti parantaa, ainakin iho tulee paljon terveemmän näköiseksi. Itse olin välillä 10 vuotta polttamatta ja ihoni oli paljon eloisamman näköinen. Aloitin uudestaan (tyhmä kun olin) ja nyt ihoni on taas harmahtava ja huonomman näköinen joten tavoite olisi taas lopettaa. Riippuu varmaan vähän elintavoista ja tottumuksista lihoaako lopettamisen jälkeen. Minä tiedän että ruoka alkaa maistua liiankin paljon kun en polta ja riski on että alkaa paino nousta.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:40"]Lihonko? Syön kyllä nytkin tosi hyvin ja olen hoikka. Olen lukenut että se lihottaa ja muutama tuntemani on lihonut lopettamisen jälkeen. [/quote] Se lihottaa vain sen takia että ihmiset syövät silloin kun olusi tupakan aika. Eli se on omasta itsestään kiinni lihooko. Mieti valmiiksi jokin korvaava touhu tupakan tilalle. Niin voit välttyä lihomiselta :)
[/quote]
Ei pidä paikkaansa että lihottaisi VAIN tuosta syystä. Kyllä nikotiini ihan tutkimusten mukaan kiihdyttää aineenvaihduntaa ihan merkittävästi, 10-20%, joten samalla tavalla syödenkin lihoo jonkun verran tupakoinnin lopettamisen jälkeen.
Itse olen satunnainen bilepolttaja. Röökin välillä voi olla kuukausia taukoa.
Mutta sen yhdenkin tupakan jälkeen naamasta näkee. Epäpuhtauksia saa kaivaa lapiolla pari viikkoa.
Kyllä se lopettaminen kannattaa muutenkin kuin ihon takia! Suosittelen! Paljon parempi näin, kunhan selviää ekoista viikoista! :)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:40"]Lihonko? Syön kyllä nytkin tosi hyvin ja olen hoikka. Olen lukenut että se lihottaa ja muutama tuntemani on lihonut lopettamisen jälkeen. [/quote] Se lihottaa vain sen takia että ihmiset syövät silloin kun olusi tupakan aika. Eli se on omasta itsestään kiinni lihooko. Mieti valmiiksi jokin korvaava touhu tupakan tilalle. Niin voit välttyä lihomiselta :)
[/quote]
Ei pidä paikkaansa että lihottaisi VAIN tuosta syystä. Kyllä nikotiini ihan tutkimusten mukaan kiihdyttää aineenvaihduntaa ihan merkittävästi, 10-20%, joten samalla tavalla syödenkin lihoo jonkun verran tupakoinnin lopettamisen jälkeen.
[/quote]
Se muutos on tyyliin 100 kcal:n lisäkulutus vuorokaudessa, eli ei mikään huima. Tämä siis jos polttaa askin päivässä. Kyllä se suurin tekijä on se, että ruoka maistuu paremmin.
Kyllä.