Murhatut lapset: isän osuus äidin kuuntelemisessa
En halua lietsoa mitään syyllistämistä, se tehkööt nyt selväksi heti.
Jos perheen äiti (tai isä) voi huonosti, eikä se toinen osapuoli ota toisen puheita tosissaan, vaan jatkaa normaalia elämäänsä. Niin mieleeni nousee kysymys, että kuunteleeko se toinen osapuoli hätää ollenkaan vai eikö ota tosissaan? " Joo, joo, sulla on nyt rankkaa, mutta mä meen nyt" tms. Kyse ei ole siitä, onko toisen poissaolon aihe työ tai muu, mutta eikö puolisot enää kuuntele toisiaan vai onko kyse pakenemisesta? Kun en vaan voi ymmärtää, näitä nyt on ollut pienessä ajassa liian monta. Vaiko ovatko nämä anteeksiantamattomat teot totaalisia yllätyksiä, ettei asiaa ole kertaakaan edes sivuttu? En tiedä, en vaan ymmärrä.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:01"]
Isä se kuulkaa oli se joka ne lapset hoiti. Hieno isä. Suomalainen isä. Ei alkoholisti, ei narkki. Isä, jolle ne lapset oli kaikki kaikessa. Se isä järjesti kaiken niin että lapsilla oli hyvä. EH ne lapsensa tappoi, ja isä on siihen syytön.
[/quote]
Aivan mahtava isä, kun ei edes huumeita käyttänyt! Ajatella!
[/quote]
Tekö ihan oikeasti ja pokalla haukutte miestä, joka on ollut bipoa sairastavan naisen tukena vuosia?
Ja jonka vaimo murhasi sen miehen pienet lapset.
Ymmärrän teidän vihaavan omia miehiänne, mutta ei jokaiseen asiaan tarvitse heijastaa omia ongelmiaan ja vihaansa, varsinkaan tällaiseen.
[/quote]
Ajattele nyt itse tuota alkuperäistä lainausta. Että on jotenkin mainitsemisen arvoista ettei ole juoppo tai narkki. Lapset menevät jopa viinan ja huumeiden ohi.
En todellakaan hauku kyseistä miestä, mutta järkevä päihteiden käyttö (edes täällä Suomessa) ei ole mikään meriitti! "Hieno mies, ei edes hakannut lapsiaan" niinkö?
[/quote]
Kuinka sairas ihminen kirjoittaa tuollaista paskaa miehestä, jolta on mennyt kaikki?
Mene tutkituttamaan pääsi!
[/quote]
Mene sinä opiskelemaan luetun ymmärtämistä! Missä kohtaa kirjoitin "paskaa" miehestä? Kommentoin vain jonkun vastaajan viestiä, jossa ERIKSEEN mainittiin ettei ole alkoholisti tai narkki. Miksi tuo asia pitää erikseen mainita?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen.
[/quote]
Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita?
Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa?
Naisia pitäisi valvoa 24h päivässä ettei ne tapa lapsiaan, tähän on tultu. Aika sairasta porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:14"]
Miksi mies tekee lapsia bipon kanssa?
[/quote]
Miksi mies tekee lapsia suomalaisen naisen kanssa, näitä teidän juttuja kun lukee niin miksi kukaan tekee lapsia yleensäkkään, senverran hulluja naisia tämä maa täynnä. Tähänkin ketjuun kirjoittavista naisista suurin osa mielisairaita.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:45"]Mun pahin viikonloppuni oli, kun lapset olivat 11 kk ja 2v. Miehellä oli työreissu Tukholmaan.
Perjantaina oli kaavinta raskausviikolla 15 keskenmenon takia. Olin pyytänyt äitini viikonlopuksi apuun ja muutenkin siinä olemaan, kun paljon meillä viikonloppuisin on. Selvähän se hänelle.
Mies oli perjantaina tukena kaavinnassa ja sen jälkeen illalla ja kaiken se teki ja oli niin pahoitteleva, kun lauantain aamuyöllä lensi Tukholmaan. Tämä oli täysin MUN päätös, että mene ihmeessä mutsi on jelppimässä! Kyllä täällä pärjätään.
Lauantai tässä touhuttiin lasten kanssa ja sitten piti lähteä kauppaan. Mutsin kanssa yhdessä todettiin, että mennään kävellen, että saadaan kukin energiaa kulutettua. Meiltä on kauppaan vajaa 2 kilometriä.
Kauniissa talvimaisemassa me sitten talsittiin kauppaan ja äitini sanoi, että mene vaan tekemään ostoksia, niin hän lähtee katsomaan vanhemman kanssa leluja.
Nuorempi nukkui ja keräsin rauhaksiin viikonlopun ruuat koko sakille ja äitini makuun herkkujakin. Soitin äidille, että olen kassalle meno valmis missä olette... Äitini tuli hetken päästä myrskyn merkkinä, että se sun hirviökakaras teki tän taas. SE vaan juoksee paikasta toiseen ja sen vaan juoksee ja juoksee ja nauraa juostessaan!?!?!?!
No, esikoinen sieltä sitten JUOKSI samantien luokseni ja oli hurjan tyytyväinen. En mä sitä osannut torjua, mutta sanoin, että palataan myöhemmin asiaa, jos ongelma nyt vaan ollut juokseminen.
Päästin takaisin himaan, niin äitini siinä sitten hetken tiuskahteli ja tuumas, että hänen on parempi lähteä kotiin. MITÄ?! Koska sä et torju tota sun hullua pentuas ikinä mistään. se on sairas. se pitää toimittaa hoitoon!!!
Niin se lähti, mun viikonlopun apu ovet paukkuen. Selvä, mä pärjään yksin. Hienosti pärjäsinkin ja sain lapset hyvissä ajoin jopa nukkumaan.
Kun jäin yksin, niin sitten se helvetin synkkyys iski. Hormoonit oikein heittelehti ja voi hyvä jumala minkä paniikkikohtauksen sainkaan. Menin suihkuun ja tästä on NYT selvittävä. Mä olin aivan loppu, paniikissa, mä en tajunnut mitä tapahtuu. Istuin siellä suihkussa sitten istumassa ja veri vaan valui alapäästä satunnaisina. Itkin, itkin! Se tunne, että happi loppuu! Mä en osaa tätä! Mä en pärjää!
Mä olin suihkussa pari tuntia!
Havahduin kun puhelin soi(mulla oli aina puhelin suihkuhuoneen hyllyllä ja ovi auki myös, kun lasten kanssa olin). En ehtinyt vastaamaan, mutta vartin päästä mies soitti taas uudestaan. Kyseli miten menee. Ainoa kerta kun olen miehelleni kaatanut koko paskan niskaan. Mä taas itkin ja sätin, että niin jätit mut tänne lasten kanssa. Mutta entäs äitis... Mutsi lähti jo ajat sitten, kun kyllästy "tyhmään lapseen". < kaunistelen, mutten halua enää sitä kaikkea käydä läpi enää, josta miestäni syyllistin.
Mies otti ekan lennon minkä sai ja oli sunnuntai aamusta himassa tekemässä aamupalaa. Otti lapset haltuun ja hemmotteli mua tuliaisilla, mitä nyt oli ehtinyt siinä hetkessä haalia. Suklaa ja kahvi on aina pop.
Tuosta on nyt kutakuinkin tasan kymmenen vuotta. Mua ei kuunneltu ja mua kuunneltiin. Enempää muksuja en tohtinut edes yrittää, vaan nuo kaksi murmelia. Onneksi mieheni kuunteli mua, oikeesti, koska eihän se elämä siitä vaan kahvintuoksuisena jatkunut... on ymmärtänyt monestikin mun pään juttuja on hurjasti tukena.
Ne suihkutunnit olivat mustia. Liian mustia. Eikä mieleen silloin juolahtunutkaan lasten tulevaisuus. Mä olin auki ja jos se puhelin ei olisi soinut sillä seitsemällä hetkellä, en tiedä mitä mun suhteen olisi tapahtunut.
[/quote]
En jaksanut lukea paskalta vaikutti
[/quote]
Eli miehen vikahan tämä. Eli raskautti naisen, kahlisti kotiin , ja oli siksi syyllinen murhiin. Vapautetaan nainen, ja tehdään hänestä Pyhimys!
Sopiiko tämä sinulle?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 03:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:53"]
En halua lietsoa mitään syyllistämistä, se tehkööt nyt selväksi heti.
Jos perheen äiti (tai isä) voi huonosti, eikä se toinen osapuoli ota toisen puheita tosissaan, vaan jatkaa normaalia elämäänsä. Niin mieleeni nousee kysymys, että kuunteleeko se toinen osapuoli hätää ollenkaan vai eikö ota tosissaan? " Joo, joo, sulla on nyt rankkaa, mutta mä meen nyt" tms. Kyse ei ole siitä, onko toisen poissaolon aihe työ tai muu, mutta eikö puolisot enää kuuntele toisiaan vai onko kyse pakenemisesta? Kun en vaan voi ymmärtää, näitä nyt on ollut pienessä ajassa liian monta. Vaiko ovatko nämä anteeksiantamattomat teot totaalisia yllätyksiä, ettei asiaa ole kertaakaan edes sivuttu? En tiedä, en vaan ymmärrä.
[/quote]
Jos kumppani on egoistinen narsisti niin miten paljon ymmärtäminen auttaa?
Narsisteista ei pääse eroon yleensä millään lailla ja mikään ymmärtäminen ei aiheuta muuta kuin sen että on entistä enemmän sen hämähäkin verkossa kiinni.
Nettisivujen perusteella sen kuopion ämmän pää on ollut aika sekaisin. Tärkeintä oli imago ulospäin, että kaikki näyttää siltä että on mieletön ura, oikea uraohjus, nopeaa kiihkeää elämää, mahtava perhe ja kaikki tip top.
Mitä vaikeammaksi tuon imagon ylläpitäminen meni niin se ei nähnyt siitä muuta ulospääsyä kuin lasten tappamisen. olis nyt vielä tappanut itsensä mutta mikä helvetin järki oli murhata lapsensa??????
Ainoa tapa päästä ulos tuosta imago kierteestä olisi oppia se ettei ulkoisella imagolla ole mitään merkitystä vaan sisäisellä rauhalla.
Miksi pitäisi esittää muille jotain tiettyä imagoa???? oli vielä tutustunut erilaisiin itämaisiin filosofioihin, joiden perusteema on usein ulkoisista mittareista eroon pääsy jne...
Ei tuollaista voi ymmärtää...
[/quote]
Onkohan tuo tappaja-äiti jotain sukua alkuvuodesta kuolleelle kommunistipoliitikolle? Sukunimi ainakin näyttää olevan sama ja kyseisen aatteen nuorisoliikkeessä kasvanut voi kyllä potea ihan mitä vaan mielenterveydellistä.
[/quote] Eikös se kuollut politiikko ollut muuualta Suomesta. Enkä ole mikään pöpi vaikkka sitä aatetta kannatan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"]
[/quote]
[/quote]
Tuo edellinen viestini oli ensimmäinen koko ketjussa ja sinä sanot minua jo sekopääksi :o Sitä edellistä viestiä en ole kirjoittanut.
Ei oikeus ei ole tappaa lapsia missään olo suhteissa, mutta suututtaa se, että sinä jauhat joistain töissä käymisestä kun mies ei töissä ollut vaan kaverin kanssa vapaallaa. Kukaan ei sanonut, että töissä ei saisi käydä sinä vain otit asian niin.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:26"]
[/quote]
Eli miehen vikahan tämä. Eli raskautti naisen, kahlisti kotiin , ja oli siksi syyllinen murhiin. Vapautetaan nainen, ja tehdään hänestä Pyhimys!
Sopiiko tämä sinulle?
[/quote]
Eikö palstalla yleensä syytetä naisia, jotka tekevät lapsia välinpitämättömän alkoholistin/ väkivaltaisen/ x isän kanssa?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen. [/quote] Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita? Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa? [/quote] Tuo edellinen viestini oli ensimmäinen koko ketjussa ja sinä sanot minua jo sekopääksi :o Sitä edellistä viestiä en ole kirjoittanut. Ei oikeus ei ole tappaa lapsia missään olo suhteissa, mutta suututtaa se, että sinä jauhat joistain töissä käymisestä kun mies ei töissä ollut vaan kaverin kanssa vapaallaa. Kukaan ei sanonut, että töissä ei saisi käydä sinä vain otit asian niin.
[/quote]
Olen menossa viikonloppuna lätkämatsiin, pitäisikö minun pelätä että vaimoni tappaa lapset? Tajuatteko miten hullulta nämä teidän jutut rupeavat kuulostamaan.
Vetäkää nyt pikkuisen happea, miettikkää edes 10 sekuntia näitä teidän juttujanne.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:45"]Mun pahin viikonloppuni oli, kun lapset olivat 11 kk ja 2v. Miehellä oli työreissu Tukholmaan.
Perjantaina oli kaavinta raskausviikolla 15 keskenmenon takia. Olin pyytänyt äitini viikonlopuksi apuun ja muutenkin siinä olemaan, kun paljon meillä viikonloppuisin on. Selvähän se hänelle.
Mies oli perjantaina tukena kaavinnassa ja sen jälkeen illalla ja kaiken se teki ja oli niin pahoitteleva, kun lauantain aamuyöllä lensi Tukholmaan. Tämä oli täysin MUN päätös, että mene ihmeessä mutsi on jelppimässä! Kyllä täällä pärjätään.
Lauantai tässä touhuttiin lasten kanssa ja sitten piti lähteä kauppaan. Mutsin kanssa yhdessä todettiin, että mennään kävellen, että saadaan kukin energiaa kulutettua. Meiltä on kauppaan vajaa 2 kilometriä.
Kauniissa talvimaisemassa me sitten talsittiin kauppaan ja äitini sanoi, että mene vaan tekemään ostoksia, niin hän lähtee katsomaan vanhemman kanssa leluja.
Nuorempi nukkui ja keräsin rauhaksiin viikonlopun ruuat koko sakille ja äitini makuun herkkujakin. Soitin äidille, että olen kassalle meno valmis missä olette... Äitini tuli hetken päästä myrskyn merkkinä, että se sun hirviökakaras teki tän taas. SE vaan juoksee paikasta toiseen ja sen vaan juoksee ja juoksee ja nauraa juostessaan!?!?!?!
No, esikoinen sieltä sitten JUOKSI samantien luokseni ja oli hurjan tyytyväinen. En mä sitä osannut torjua, mutta sanoin, että palataan myöhemmin asiaa, jos ongelma nyt vaan ollut juokseminen.
Päästin takaisin himaan, niin äitini siinä sitten hetken tiuskahteli ja tuumas, että hänen on parempi lähteä kotiin. MITÄ?! Koska sä et torju tota sun hullua pentuas ikinä mistään. se on sairas. se pitää toimittaa hoitoon!!!
Niin se lähti, mun viikonlopun apu ovet paukkuen. Selvä, mä pärjään yksin. Hienosti pärjäsinkin ja sain lapset hyvissä ajoin jopa nukkumaan.
Kun jäin yksin, niin sitten se helvetin synkkyys iski. Hormoonit oikein heittelehti ja voi hyvä jumala minkä paniikkikohtauksen sainkaan. Menin suihkuun ja tästä on NYT selvittävä. Mä olin aivan loppu, paniikissa, mä en tajunnut mitä tapahtuu. Istuin siellä suihkussa sitten istumassa ja veri vaan valui alapäästä satunnaisina. Itkin, itkin! Se tunne, että happi loppuu! Mä en osaa tätä! Mä en pärjää!
Mä olin suihkussa pari tuntia!
Havahduin kun puhelin soi(mulla oli aina puhelin suihkuhuoneen hyllyllä ja ovi auki myös, kun lasten kanssa olin). En ehtinyt vastaamaan, mutta vartin päästä mies soitti taas uudestaan. Kyseli miten menee. Ainoa kerta kun olen miehelleni kaatanut koko paskan niskaan. Mä taas itkin ja sätin, että niin jätit mut tänne lasten kanssa. Mutta entäs äitis... Mutsi lähti jo ajat sitten, kun kyllästy "tyhmään lapseen". < kaunistelen, mutten halua enää sitä kaikkea käydä läpi enää, josta miestäni syyllistin.
Mies otti ekan lennon minkä sai ja oli sunnuntai aamusta himassa tekemässä aamupalaa. Otti lapset haltuun ja hemmotteli mua tuliaisilla, mitä nyt oli ehtinyt siinä hetkessä haalia. Suklaa ja kahvi on aina pop.
Tuosta on nyt kutakuinkin tasan kymmenen vuotta. Mua ei kuunneltu ja mua kuunneltiin. Enempää muksuja en tohtinut edes yrittää, vaan nuo kaksi murmelia. Onneksi mieheni kuunteli mua, oikeesti, koska eihän se elämä siitä vaan kahvintuoksuisena jatkunut... on ymmärtänyt monestikin mun pään juttuja on hurjasti tukena.
Ne suihkutunnit olivat mustia. Liian mustia. Eikä mieleen silloin juolahtunutkaan lasten tulevaisuus. Mä olin auki ja jos se puhelin ei olisi soinut sillä seitsemällä hetkellä, en tiedä mitä mun suhteen olisi tapahtunut.
[/quote]
En jaksanut lukea paskalta vaikutti
[/quote]
Mä en ymmärrä miten av-mammoille on niin ylivoimaisen vaikeaa asettua toisen rooliin ja omistaa edes jonkinlainen empatiakyky. Sinulle ehkä tilanne ei olisi ollut vaikea tai mistä tiedät edes kun et tilanteessa ole ollut, mutta tuon tekstin kirjoittajalle tilanne oli vaikea. Pari vuorokautta lapsen kanssa yksin on helppoa joillekin ja vaikeaa joillekin. Ota huomioon myös se, että kirjoittajalle oli tehty juuri abortti viikolla 15. Oletko koskaan kokenut aborttia edes ennen viikkoa 12, jos olet ihmettelen yhä miksi vähättely. Abortti on yksinään jo henkisesti vaikea ja fyysisesti kivuliasta. Silloin se viikonloppu yksin lapsien kanssa voi tuntua äärimmäisen rankalta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen. [/quote] Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita? Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa? [/quote] Tuo edellinen viestini oli ensimmäinen koko ketjussa ja sinä sanot minua jo sekopääksi :o Sitä edellistä viestiä en ole kirjoittanut. Ei oikeus ei ole tappaa lapsia missään olo suhteissa, mutta suututtaa se, että sinä jauhat joistain töissä käymisestä kun mies ei töissä ollut vaan kaverin kanssa vapaallaa. Kukaan ei sanonut, että töissä ei saisi käydä sinä vain otit asian niin.
[/quote]
Olen menossa viikonloppuna lätkämatsiin, pitäisikö minun pelätä että vaimoni tappaa lapset? Tajuatteko miten hullulta nämä teidän jutut rupeavat kuulostamaan.
Vetäkää nyt pikkuisen happea, miettikkää edes 10 sekuntia näitä teidän juttujanne.
[/quote]
Onko vaimosi bipolaarinen, synnyttänyt juuri 1,5kk sitten? Jos on en jättäisi yksin. En sen takia, että olisi pelko, että vaimoo pimahtaa lopullisesti ja tappaa lapset. Vaan siksi, että vaimo ei ole henkisesti siinä kunnossa, että jaksaisi kahden lapsen kanssa yksin.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:26"]
[/quote]
Sopiiko tämä sinulle?
[/quote]
Tehdään naisesta patsas Mannerheimin patsaan viereen, patsas kuvastaa kaikkien marttyyriäitien kärsimyksiä mitä he ovat joutuneet kokemaan. Kansalaisaloite pystyyn.
Jokainen voi käydä purkamassa tuskaansa patsaan luona, siitä tulee äitien virallinen itkumuuri tähän maahan. Pyhiinvaelluskohde.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää? [/quote] No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin! [/quote] Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen. [/quote] Mistä sä sen menemiset tiedät? Jos tuo matsi olikin osa työkuvioita? Olet ihan sekopää. Eli jos mies lähtee lätkämatsiin, lapset saa tappaa? [/quote] Tuo edellinen viestini oli ensimmäinen koko ketjussa ja sinä sanot minua jo sekopääksi :o Sitä edellistä viestiä en ole kirjoittanut. Ei oikeus ei ole tappaa lapsia missään olo suhteissa, mutta suututtaa se, että sinä jauhat joistain töissä käymisestä kun mies ei töissä ollut vaan kaverin kanssa vapaallaa. Kukaan ei sanonut, että töissä ei saisi käydä sinä vain otit asian niin. [/quote] Olen menossa viikonloppuna lätkämatsiin, pitäisikö minun pelätä että vaimoni tappaa lapset? Tajuatteko miten hullulta nämä teidän jutut rupeavat kuulostamaan. Vetäkää nyt pikkuisen happea, miettikkää edes 10 sekuntia näitä teidän juttujanne. [/quote] Onko vaimosi bipolaarinen, synnyttänyt juuri 1,5kk sitten? Jos on en jättäisi yksin. En sen takia, että olisi pelko, että vaimoo pimahtaa lopullisesti ja tappaa lapset. Vaan siksi, että vaimo ei ole henkisesti siinä kunnossa, että jaksaisi kahden lapsen kanssa yksin.
[/quote]
Miksi tuollaisilla ihmisillä on lapsia hoidettavana, ne pitäisi ottaa pois. Jokaiselta ihmiseltä pitää ottaa lapset pois jos on pelko, että he tappavat lapset sinä aikana kun mies on vaikka lätkämatsissa. Ei kukaan mies pysty valvomaan toista ihmistä 24 tuntia päivässä, joskus pitää myös nukkua.
Se on selvä että työssä täytyy käydä ja äiti pitää äitiyslomaa. Mikäli vauva ja parivjuotias niin laittaa päiväkotiin jos ei jaksa olla oman lapsen kanssa. Nykyään on tiskikoneet, pesukoneet, jääkaapit, pakastimet, leivänpaahtimet ja sen seitsemän härveliä. Taloustyöt ei pahemmin rasita. Mikä siinä tekee niin vaikeaksi olla omien lasten kanssa kotona. Yleensähän ne viedään hoitoon viimeistään monesti parivuotiaana. En ota kantaa siihen jos joku on mielenterveysongelmainen muuta kuin sen että menee saamaan apua.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:57"]
Se on selvä että työssä täytyy käydä ja äiti pitää äitiyslomaa. Mikäli vauva ja parivjuotias niin laittaa päiväkotiin jos ei jaksa olla oman lapsen kanssa. Nykyään on tiskikoneet, pesukoneet, jääkaapit, pakastimet, leivänpaahtimet ja sen seitsemän härveliä. Taloustyöt ei pahemmin rasita. Mikä siinä tekee niin vaikeaksi olla omien lasten kanssa kotona. Yleensähän ne viedään hoitoon viimeistään monesti parivuotiaana. En ota kantaa siihen jos joku on mielenterveysongelmainen muuta kuin sen että menee saamaan apua.
[/quote]
Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:57"]
Mikä siinä tekee niin vaikeaksi olla omien lasten kanssa kotona.
[/quote]
Joku saattaa kokea vaikeaksi olla vastuussa toisten elämästä kaiken aikaa. Vaikeaa ja uuvuttavaa saattaa olla myös vastaamassa toisten tarpeisiin 24/7. Jollekin on, toiselle ei, erilaisia kun ollaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:31"]Jos pienin lapsi on muutaman viikon ja äidillä mielenterveysongelmaa, ei heitä jätetä yksin. Ainakaan kiekkomatsin takia. Mikä on tärkeää?
[/quote]
No montako viikkoa pitää kotona olla kun 6 ei riitä? Toisten on käytävä ihan töissäkin!
[/quote]
Tässä ei puhuttu töissä käymisestä, totta helvetissä töissä käydään, mutta kiekkomatsi kaverin kanssa ei ole pakollinen.