Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?

Vierailija
23.11.2014 |

Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.

Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.

Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.

Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!

Kommentit (798)

Vierailija
401/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:27"]Ei ole omia, mutta olin itse kertonut kerran vuotiaana kuolleeni isolla aidatulla leirillä, jonka portissa luki "työ tekee vapaaksi."Äiti oli kysellyt tarkemmin ja olin sanonut, että oli aina nälkä ja isä vietiin pois. Nykyään en muista edes tuota keskustelua. Äiti kertoi tuosta, kun mietin ääneen, että miksi holokausti kiinnostaa mua niin paljon ja miksi mulla on tarve katsoa kaikki dokumentit ja lukea jokainen kirja aiheesta.
[/quote]

Karkasi... Piti vielä laittaa, että oli äidillä noussut vähän karvat pystyyn, kun ei millään keksinyt miten 3-v tietää holokaustista. :D

Vierailija
402/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä.
[/quote]
Mulla meni maku koko keskusteluun, kun jotkut vatipäät tuli jankkaamaan muita "hulluiksi" ja "vajaiksi", joidenka täytyy mennä hoitoon.
Te vatipäät, osa teistä on varmaan kristittyjä? Samalla lailla voisinkin kysyä teiltä, että miten te todistatte jumalan olemassaolon? :D kun vastaus on, että emme voi tietää mikä on totta! Ihminen saa uskoa mihin haluaa, ja jos osa uskoo uudelleensyntymiseen, niin miten se häiritsee noin paljon teidän pyöräilyänne ja muita arkirutiinejanne? Ihan oikeasti :--D
Itsellä on ollut todella kauan vahva tunne, että uudelleensyntyminen on todellakin mahdollista. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon tähän, vaikka lähipiirissä monet tuntuu ottavan sen vitsinä.
Kaikkea shaibaa ei tarvitse uskoa ja osa on keksittyä juttua, mutta eihän 3 -vuotias todellakaan osaa päästään vetää juttuja, missä kertoo asuneensa tietyssä paikassa, tiettyjen ihmisten kanssa, tunnistaa valokuvista ihmisiä ja muistaa nimiä hyvin.

Ei tarvitse tulla tänne huutelemaan teidän Elli-Jaakon pikku pupusta, jonka väitti synnyttäneensä. Asia ei todellakaan ole sama. Menkää lapsenne kanssa leikkimään sillä pupulla, älkääkä täällä kuluttako aikaanne perusteettomien väitöksien esittämiseen ja muille nauramiseen. Tehkää oma ketju niille.
Kiitos! Ps, kappalejako ei toimi.
N19
[/quote]

Onko sinulla kolmevuotiasta lasta? 3v osaa todellakin keksiä päästään juttuja, todella yksityiskohtaisia ja monimutkaisia. Mielenkiintoista, että väität minun lapseni pupujuttujen olevan höpöhöpöä, vaikka ne ovat yhtä loogisia kuin muutkin tämän ketjun jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä.
[/quote]
Mulla meni maku koko keskusteluun, kun jotkut vatipäät tuli jankkaamaan muita "hulluiksi" ja "vajaiksi", joidenka täytyy mennä hoitoon.
Te vatipäät, osa teistä on varmaan kristittyjä? Samalla lailla voisinkin kysyä teiltä, että miten te todistatte jumalan olemassaolon? :D kun vastaus on, että emme voi tietää mikä on totta! Ihminen saa uskoa mihin haluaa, ja jos osa uskoo uudelleensyntymiseen, niin miten se häiritsee noin paljon teidän pyöräilyänne ja muita arkirutiinejanne? Ihan oikeasti :--D
Itsellä on ollut todella kauan vahva tunne, että uudelleensyntyminen on todellakin mahdollista. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon tähän, vaikka lähipiirissä monet tuntuu ottavan sen vitsinä.
Kaikkea shaibaa ei tarvitse uskoa ja osa on keksittyä juttua, mutta eihän 3 -vuotias todellakaan osaa päästään vetää juttuja, missä kertoo asuneensa tietyssä paikassa, tiettyjen ihmisten kanssa, tunnistaa valokuvista ihmisiä ja muistaa nimiä hyvin.

Ei tarvitse tulla tänne huutelemaan teidän Elli-Jaakon pikku pupusta, jonka väitti synnyttäneensä. Asia ei todellakaan ole sama. Menkää lapsenne kanssa leikkimään sillä pupulla, älkääkä täällä kuluttako aikaanne perusteettomien väitöksien esittämiseen ja muille nauramiseen. Tehkää oma ketju niille.
N19
[/quote]

Onko sinulla kolmevuotiasta lasta? 3v osaa todellakin keksiä päästään juttuja, todella yksityiskohtaisia ja monimutkaisia. Mielenkiintoista, että väität minun lapseni pupujuttujen olevan höpöhöpöä, vaikka ne ovat yhtä loogisia kuin muutkin tämän ketjun jutut.
[/quote]

Miten 3 vuotias osaa kertoa semmoisia asioita joita ei tiedä kuin asianosaiset itse? Miten selität tämän?
Et mitenkään, mutta yrität siltikin.

Vierailija
404/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:19"]

[/quote] Kyllä. Sinun taas olisi hyvä pohtia hetki asiaa. Jos poika alkaa kertoilemaan juttuja maailmansodasta ja olleensa siellä lentäjänä niin onko kyseessä A) Normaali kehitysvaihe, jolloin lapsi alkaa muodostaa mielessään tarinoita ja liittää tarinoihin kuulemiaan piirteitä. Tarinoilla lapsen mielikuvitus kasvaa ja kehittyy, sekä sanavaraston käyttö paranee. B) Poika on ollut edellisessä elämässään armeijan lentäjä toisessa maailmansodassa ja kuollut siellä. Jos nyt ihan tosissaan mietit, että kumpi kuulostaa järkevämmältä... [/quote] Ihan tosissani mietittyä asiaa B vaihtoehto on paljon järkevämpi. Miksikö? Ehkäpä ihan siksi, että miten selität skidin kertoneen asioita joita kuolleen lentäjän sisko on ainoastaan pystynyt toteamaan ne toteen? Kerrotko? Joo, kyllähän skidit tarinoita keksii, mutta kertooko ne yksityiskohtaisesti lennosta Iwo Jiman yllä ja kuinka japanilaiset ampuivat ko koneen alas juuri tietyssä kohdassa. Sulle taitaa olla täysin vieras käsite koko Iwo Jiman taistelu? Miten skidi on pystynyt todellakin sanomaan koneensa tunnistetiedot täydellisinä? Sinä uskot kehitysvaiheeseen, minä reinkarnaatioon. Kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä? Kumpiki ollaan ihan yhtä oikeessa ja ihan yhtä väärässä.

[/quote]

Sinä perustat faktasi ainoastaan ihmisten kertomuksiin. Kehottaisin olemaan hieman enemmän kriittinen, mitä ihminen kertoo tällaisista yliluonnollisista asioista, eikä uskomaan kaikkea kuulemaansa.

Nytkään sinä et tiedä esimerkiksi sitä, että paljonko lasta on johdateltu tuossa lentäjän siskolle kertomissa asioissa. Lasta on voitu johdatella kertomaan asioita ja sivuutettu ne seikat, jotka eivät osu yksi yhteen.

Usko mitä haluat, mutta usko vain siihen mitä näet. Älä siihen, mitä jossakin paranormaalisaitissa kerrotaan. Äläkä ainakaan ala sekottamaan lasten päitä tuollaisilla.

Btw. Mikäli paranormaaliblogin aikamääreet ovat kohdillaan, eli poika on ollut 11-vuotias tuolloin 2011, jolloin juttu on julkaistu, niin poika on ollut 3-vuotias vuonna 2003.

Tuosta voi sitten tehdä omia päätelmiään.

Vierailija
405/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä. [/quote] Mulla meni maku koko keskusteluun, kun jotkut vatipäät tuli jankkaamaan muita "hulluiksi" ja "vajaiksi", joidenka täytyy mennä hoitoon. Te vatipäät, osa teistä on varmaan kristittyjä? Samalla lailla voisinkin kysyä teiltä, että miten te todistatte jumalan olemassaolon? :D kun vastaus on, että emme voi tietää mikä on totta! Ihminen saa uskoa mihin haluaa, ja jos osa uskoo uudelleensyntymiseen, niin miten se häiritsee noin paljon teidän pyöräilyänne ja muita arkirutiinejanne? Ihan oikeasti :--D Itsellä on ollut todella kauan vahva tunne, että uudelleensyntyminen on todellakin mahdollista. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon tähän, vaikka lähipiirissä monet tuntuu ottavan sen vitsinä. Kaikkea shaibaa ei tarvitse uskoa ja osa on keksittyä juttua, mutta eihän 3 -vuotias todellakaan osaa päästään vetää juttuja, missä kertoo asuneensa tietyssä paikassa, tiettyjen ihmisten kanssa, tunnistaa valokuvista ihmisiä ja muistaa nimiä hyvin. Ei tarvitse tulla tänne huutelemaan teidän Elli-Jaakon pikku pupusta, jonka väitti synnyttäneensä. Asia ei todellakaan ole sama. Menkää lapsenne kanssa leikkimään sillä pupulla, älkääkä täällä kuluttako aikaanne perusteettomien väitöksien esittämiseen ja muille nauramiseen. Tehkää oma ketju niille. Kiitos! Ps, kappalejako ei toimi. N19 [/quote] Onko sinulla kolmevuotiasta lasta? 3v osaa todellakin keksiä päästään juttuja, todella yksityiskohtaisia ja monimutkaisia. Mielenkiintoista, että väität minun lapseni pupujuttujen olevan höpöhöpöä, vaikka ne ovat yhtä loogisia kuin muutkin tämän ketjun jutut. [/quote] Miten 3 vuotias osaa kertoa semmoisia asioita joita ei tiedä kuin asianosaiset itse? Miten selität tämän? Et mitenkään, mutta yrität siltikin.

[/quote]

Perustat jatkuvasti tietojasi siihen, että "yhellä sivulla luki näin". Onko sinulla mitään, millä voisit todistaa sanomaasi?

Muita vastaavia tapauksia esim? En oikein usko, että jos sielunvalellus olisi totta, niin miljardeista ihmisistä tuo olisi se maailman ainoa, joka muistaisi asioita tarkasti ja ainoa, jonka kertomuksia olisivat julkisuudenhakuiset vanhemmat vieneet medialle.

Vastapuolesi voi kuitenkin todistaa kantaansa tutkitulla fatkalla tuon ikäisten kehityksestä. Sinä nojaudut vain siihen, mitä olet toisen kertomaa kuullut. Eli jos nyt mietit, niin kumman kanta on uskottavampi?

Vierailija
406/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
407/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä. [/quote] Mulla meni maku koko keskusteluun, kun jotkut vatipäät tuli jankkaamaan muita "hulluiksi" ja "vajaiksi", joidenka täytyy mennä hoitoon. Te vatipäät, osa teistä on varmaan kristittyjä? Samalla lailla voisinkin kysyä teiltä, että miten te todistatte jumalan olemassaolon? :D kun vastaus on, että emme voi tietää mikä on totta! Ihminen saa uskoa mihin haluaa, ja jos osa uskoo uudelleensyntymiseen, niin miten se häiritsee noin paljon teidän pyöräilyänne ja muita arkirutiinejanne? Ihan oikeasti :--D Itsellä on ollut todella kauan vahva tunne, että uudelleensyntyminen on todellakin mahdollista. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon tähän, vaikka lähipiirissä monet tuntuu ottavan sen vitsinä. Kaikkea shaibaa ei tarvitse uskoa ja osa on keksittyä juttua, mutta eihän 3 -vuotias todellakaan osaa päästään vetää juttuja, missä kertoo asuneensa tietyssä paikassa, tiettyjen ihmisten kanssa, tunnistaa valokuvista ihmisiä ja muistaa nimiä hyvin. Ei tarvitse tulla tänne huutelemaan teidän Elli-Jaakon pikku pupusta, jonka väitti synnyttäneensä. Asia ei todellakaan ole sama. Menkää lapsenne kanssa leikkimään sillä pupulla, älkääkä täällä kuluttako aikaanne perusteettomien väitöksien esittämiseen ja muille nauramiseen. Tehkää oma ketju niille. Kiitos! Ps, kappalejako ei toimi. N19 [/quote] Onko sinulla kolmevuotiasta lasta? 3v osaa todellakin keksiä päästään juttuja, todella yksityiskohtaisia ja monimutkaisia. Mielenkiintoista, että väität minun lapseni pupujuttujen olevan höpöhöpöä, vaikka ne ovat yhtä loogisia kuin muutkin tämän ketjun jutut. [/quote] Miten 3 vuotias osaa kertoa semmoisia asioita joita ei tiedä kuin asianosaiset itse? Miten selität tämän? Et mitenkään, mutta yrität siltikin.

[/quote]

Perustat jatkuvasti tietojasi siihen, että "yhellä sivulla luki näin". Onko sinulla mitään, millä voisit todistaa sanomaasi?

Muita vastaavia tapauksia esim? En oikein usko, että jos sielunvalellus olisi totta, niin miljardeista ihmisistä tuo olisi se maailman ainoa, joka muistaisi asioita tarkasti ja ainoa, jonka kertomuksia olisivat julkisuudenhakuiset vanhemmat vieneet medialle.

Vastapuolesi voi kuitenkin todistaa kantaansa tutkitulla fatkalla tuon ikäisten kehityksestä. Sinä nojaudut vain siihen, mitä olet toisen kertomaa kuullut. Eli jos nyt mietit, niin kumman kanta on uskottavampi?
[/quote]

Hohhoijaa, kuten ketjussa on tullut jo muutamaan otteeseen julki, niin kaikkea ei tiede pysty todistamaan. Se ei silti tee siitä väärää tai valheellista.
Mutta jatka sinä valitsemallasi linjalla, niin teen minäkin. Minä uskon henkimaaimmaan ja reinkarnaatioon sinä et. En silti ole sairaampi kuin sinä mieleltäni.
Ehkäpä nyt vaan on parempi jättää asia todellakin sikseen kun edelleenkään et ole vastannut kysymyksiinikään. Hohhoijaa ja sä pidät ittees fiksuna.

Vierailija
408/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä.
[/quote]

N19
[/quote]

[/quote]
Ei ole, mutta kolme sisarusta ja nuorin 6 v.
Sanoinkin, että kaikkea ei tarvitse uskoa, mitä kuulee tai lukee.
Uskomatonta, että aikuinen ihminen rinnastaa jotkut ihan selvät höpönpöpö pupu -jutut sellaisiin, toisen lapsen muistamiin yksityiskohtaisiin asioihin, kuten vaikka siinä lentäjäjutussa se lentäjän sisko todisti pojan sanomat asiat oikeiksi. Asiat, mistä kukaan muu ei VOI edes tietää.
Argumentoit mielestäni todella huonosti.

Vierailija
409/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:27"]Ei ole omia, mutta olin itse kertonut kerran vuotiaana kuolleeni isolla aidatulla leirillä, jonka portissa luki "työ tekee vapaaksi."Äiti oli kysellyt tarkemmin ja olin sanonut, että oli aina nälkä ja isä vietiin pois. Nykyään en muista edes tuota keskustelua. Äiti kertoi tuosta, kun mietin ääneen, että miksi holokausti kiinnostaa mua niin paljon ja miksi mulla on tarve katsoa kaikki dokumentit ja lukea jokainen kirja aiheesta. [/quote] Karkasi... Piti vielä laittaa, että oli äidillä noussut vähän karvat pystyyn, kun ei millään keksinyt miten 3-v tietää holokaustista. :D

[/quote]

Kun miettii paljonko holokaustista puhutaan ja paljonko siitä esitetään dokumentteja, niin ei laisinkaan ihmettelisi jos lapsi saisi jostain imettyä itseensä tietoa asiasta.

Vierailija
410/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minun lapseni _uskoo_ mielikuvituspupun olevan totta, ei ole yhtään vähemmän tosi asia kuin se, että joku av-mamma _uskoo_ lapsensa puheen keijumaasta olevan totta.

Vierailija
411/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä.
[/quote]

Pelottavampaa - ja masentavampaa - on kaltaistesi ahdasmielisyys ja tuomitsevuus. Näitä kokemuksia on hyvin monella, ja sillä ei ole mielenterveyden kanssa mitään tekemistä. Kiinnostusta näihin juttuihin on vielä useammalla, mutta ei niistä viitsi juuri keskustella kun ahdasmieliset tunkevat paikalle syystä jota voin vain arvailla. En minäkään mene kristittyjen sekaan julistamaan kuinka harhaisia he mielestäni ovat.

Vierailija
412/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:08"]

Kyllä.

Sinun taas olisi hyvä pohtia hetki asiaa.

Jos poika alkaa kertoilemaan juttuja maailmansodasta ja olleensa siellä lentäjänä niin onko kyseessä

A) Normaali kehitysvaihe, jolloin lapsi alkaa muodostaa mielessään tarinoita ja liittää tarinoihin kuulemiaan piirteitä. Tarinoilla lapsen mielikuvitus kasvaa ja kehittyy, sekä sanavaraston käyttö paranee.

B) Poika on ollut edellisessä elämässään armeijan lentäjä toisessa maailmansodassa ja kuollut siellä.

Jos nyt ihan tosissaan mietit, että kumpi kuulostaa järkevämmältä...

[/quote]

Se on aika normaalia että lapsi keksii päättömiä tarinoita, mutta vanhempi ei ole normaali, jos uskoo nämä tarinat ja uskoo niiden olevan tarinoita edellisestä elämästä.

Vierailija
413/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:41"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä. [/quote] Mulla meni maku koko keskusteluun, kun jotkut vatipäät tuli jankkaamaan muita "hulluiksi" ja "vajaiksi", joidenka täytyy mennä hoitoon. Te vatipäät, osa teistä on varmaan kristittyjä? Samalla lailla voisinkin kysyä teiltä, että miten te todistatte jumalan olemassaolon? :D kun vastaus on, että emme voi tietää mikä on totta! Ihminen saa uskoa mihin haluaa, ja jos osa uskoo uudelleensyntymiseen, niin miten se häiritsee noin paljon teidän pyöräilyänne ja muita arkirutiinejanne? Ihan oikeasti :--D Itsellä on ollut todella kauan vahva tunne, että uudelleensyntyminen on todellakin mahdollista. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon tähän, vaikka lähipiirissä monet tuntuu ottavan sen vitsinä. Kaikkea shaibaa ei tarvitse uskoa ja osa on keksittyä juttua, mutta eihän 3 -vuotias todellakaan osaa päästään vetää juttuja, missä kertoo asuneensa tietyssä paikassa, tiettyjen ihmisten kanssa, tunnistaa valokuvista ihmisiä ja muistaa nimiä hyvin. Ei tarvitse tulla tänne huutelemaan teidän Elli-Jaakon pikku pupusta, jonka väitti synnyttäneensä. Asia ei todellakaan ole sama. Menkää lapsenne kanssa leikkimään sillä pupulla, älkääkä täällä kuluttako aikaanne perusteettomien väitöksien esittämiseen ja muille nauramiseen. Tehkää oma ketju niille. Kiitos! Ps, kappalejako ei toimi. N19 [/quote] Onko sinulla kolmevuotiasta lasta? 3v osaa todellakin keksiä päästään juttuja, todella yksityiskohtaisia ja monimutkaisia. Mielenkiintoista, että väität minun lapseni pupujuttujen olevan höpöhöpöä, vaikka ne ovat yhtä loogisia kuin muutkin tämän ketjun jutut. [/quote] Miten 3 vuotias osaa kertoa semmoisia asioita joita ei tiedä kuin asianosaiset itse? Miten selität tämän? Et mitenkään, mutta yrität siltikin. [/quote] Perustat jatkuvasti tietojasi siihen, että "yhellä sivulla luki näin". Onko sinulla mitään, millä voisit todistaa sanomaasi? Muita vastaavia tapauksia esim? En oikein usko, että jos sielunvalellus olisi totta, niin miljardeista ihmisistä tuo olisi se maailman ainoa, joka muistaisi asioita tarkasti ja ainoa, jonka kertomuksia olisivat julkisuudenhakuiset vanhemmat vieneet medialle. Vastapuolesi voi kuitenkin todistaa kantaansa tutkitulla fatkalla tuon ikäisten kehityksestä. Sinä nojaudut vain siihen, mitä olet toisen kertomaa kuullut. Eli jos nyt mietit, niin kumman kanta on uskottavampi? [/quote] Hohhoijaa, kuten ketjussa on tullut jo muutamaan otteeseen julki, niin kaikkea ei tiede pysty todistamaan. Se ei silti tee siitä väärää tai valheellista. Mutta jatka sinä valitsemallasi linjalla, niin teen minäkin. Minä uskon henkimaaimmaan ja reinkarnaatioon sinä et. En silti ole sairaampi kuin sinä mieleltäni. Ehkäpä nyt vaan on parempi jättää asia todellakin sikseen kun edelleenkään et ole vastannut kysymyksiinikään. Hohhoijaa ja sä pidät ittees fiksuna.

[/quote]

Lukeminen ja asioihin perehtyminen tuo viisautta. Suosittelen lämpimästi, se voi meinaan tehdä sinustakin viisaamman.

Sinä et kykene todistamaan kantaasi millään, vaikka asiasta keskustellaan ja parjaamatta pyydetään sinua esittämään asiaan muitakin todisteita kuin linkkejä paranormaaliblogiin ja sitä kautta findanceen.

Nuo "hohhoijaa" -kommentit valitettavasti eivät asiaasi edistä mitenkään, vaikka nyt niin toivoisitkin.

Vierailija
414/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:57"]Se, että minun lapseni _uskoo_ mielikuvituspupun olevan totta, ei ole yhtään vähemmän tosi asia kuin se, että joku av-mamma _uskoo_ lapsensa puheen keijumaasta olevan totta.
[/quote]
Ei olekaan, ja henk.koht. ajattelen, että sille keijumaalle on joku muu selitys kuin edellinen elämä.
Täällä oli tosi paljon MUITA juttuja, mitkä kuulostivat realistisimmilta ja ovat varmasti tottakin. Joten, mene pois jankkaamasta.

Vierailija
415/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä. [/quote] Pelottavampaa - ja masentavampaa - on kaltaistesi ahdasmielisyys ja tuomitsevuus. Näitä kokemuksia on hyvin monella, ja sillä ei ole mielenterveyden kanssa mitään tekemistä. Kiinnostusta näihin juttuihin on vielä useammalla, mutta ei niistä viitsi juuri keskustella kun ahdasmieliset tunkevat paikalle syystä jota voin vain arvailla. En minäkään mene kristittyjen sekaan julistamaan kuinka harhaisia he mielestäni ovat.

[/quote]

Ihminen voi tutkia asioita, mutta asioiden tutkiminen edellyttää faktojen ymmärtämistä ja olla sivuuttamatta niitä.

Se tässä nyt mättääkin, kun nämä täällä jälleensyntymiseen uskovat sivuuttavat täysin psykologiset ja aivojen rakenteen fyysiset faktat siitä miten kolme vuotias toimii ja ilmaisee itseään. Jos oikeasti olisit kiinnostunut asiasta, ottaisit nämä seikat huomioon ja kertoisit ymmärtäväsi asian, mutta pitäväsi vaihtoehdot avoimena. Sinä sen sijaan jankkaat pää punaisena pojan olevan aivan varma todiste jälleensyntymisestä, et sitä että tämä voisi ehkä olla mahdollista.

Takerrut hengenhädässä jokaiseen vastapuolen "ehkä" -argumenttiin, kuten esimerkiksi juurikin tuohon "poika on saattanut nähdä dokumentin aiheesta".

Paranormaaleja ilmiöitä tutkitaan laajasti ja jopa joskus yliopistotasoisesti. Asian tutkijoilta vaaditaan akateemista tutkimusta, jotta tutkijat osaavat ottaa huomioon luonnolliset seikat ja pitää ne tiukasti mukana tutkimuksessa, ilman niiden sivuuttamista. Sellainen tutkimus on hyväksi, sinunkaltaisesi jankkaaminen ja faktoilta silmien ummistaminen ei.

Vierailija
416/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:57"]Se, että minun lapseni _uskoo_ mielikuvituspupun olevan totta, ei ole yhtään vähemmän tosi asia kuin se, että joku av-mamma _uskoo_ lapsensa puheen keijumaasta olevan totta.
[/quote]
Ei olekaan, ja henk.koht. ajattelen, että sille keijumaalle on joku muu selitys kuin edellinen elämä.
Täällä oli tosi paljon MUITA juttuja, mitkä kuulostivat realistisimmilta ja ovat varmasti tottakin. Joten, mene pois jankkaamasta.
[/quote]

Tuo pupujuttu on niin paska vertaus kuin vain voi olla. Lentäjäpoika verrattuna minimii-pupuun jonka 3-vuotias lapsesi on synnyttänyt, ei ihan voi verrata keskenään.

Vierailija
417/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:57"]Se, että minun lapseni _uskoo_ mielikuvituspupun olevan totta, ei ole yhtään vähemmän tosi asia kuin se, että joku av-mamma _uskoo_ lapsensa puheen keijumaasta olevan totta.
[/quote]
[/quote]

Tuo pupujuttu on niin paska vertaus kuin vain voi olla. Lentäjäpoika verrattuna minimii-pupuun jonka 3-vuotias lapsesi on synnyttänyt, ei ihan voi verrata keskenään.
[/quote]
Samaa mieltä. Minkä ikäsiä täällä liikkuu, kun oikeasti verrataan noita kahta juttua keskenään?? Itse olen 19 :D

Vierailija
418/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:57"]Se, että minun lapseni _uskoo_ mielikuvituspupun olevan totta, ei ole yhtään vähemmän tosi asia kuin se, että joku av-mamma _uskoo_ lapsensa puheen keijumaasta olevan totta. [/quote] Ei olekaan, ja henk.koht. ajattelen, että sille keijumaalle on joku muu selitys kuin edellinen elämä. Täällä oli tosi paljon MUITA juttuja, mitkä kuulostivat realistisimmilta ja ovat varmasti tottakin. Joten, mene pois jankkaamasta. [/quote] Tuo pupujuttu on niin paska vertaus kuin vain voi olla. Lentäjäpoika verrattuna minimii-pupuun jonka 3-vuotias lapsesi on synnyttänyt, ei ihan voi verrata keskenään.

[/quote]

Miksi? Miksi lentäjätarina on sinusta uskottavampi 3-vuotiaan kertomana, kuin 3-vuotiaan kertomukset näkymättömästä pupusta?

Vierailija
419/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:57"]Se, että minun lapseni _uskoo_ mielikuvituspupun olevan totta, ei ole yhtään vähemmän tosi asia kuin se, että joku av-mamma _uskoo_ lapsensa puheen keijumaasta olevan totta. [/quote] Ei olekaan, ja henk.koht. ajattelen, että sille keijumaalle on joku muu selitys kuin edellinen elämä. Täällä oli tosi paljon MUITA juttuja, mitkä kuulostivat realistisimmilta ja ovat varmasti tottakin. Joten, mene pois jankkaamasta.

[/quote]

Miksi käsket keskustelijaa pois keskustelusta, kun et keksi hänelle pätevää syytä hänen kysymykseensä?

Hänen asiansa ei vastaa sinun kuvitelmiisi, joten se sivuutetaan täysin?

Ja vielä ihmettelet, miksei jälleensyntymästä saarnaavaa porukkaa oteta kovin tosissaan.

Vierailija
420/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä. [/quote] Pelottavampaa - ja masentavampaa - on kaltaistesi ahdasmielisyys ja tuomitsevuus. Näitä kokemuksia on hyvin monella, ja sillä ei ole mielenterveyden kanssa mitään tekemistä. Kiinnostusta näihin juttuihin on vielä useammalla, mutta ei niistä viitsi juuri keskustella kun ahdasmieliset tunkevat paikalle syystä jota voin vain arvailla. En minäkään mene kristittyjen sekaan julistamaan kuinka harhaisia he mielestäni ovat.

[/quote]

Ihminen voi tutkia asioita, mutta asioiden tutkiminen edellyttää faktojen ymmärtämistä ja olla sivuuttamatta niitä.

Se tässä nyt mättääkin, kun nämä täällä jälleensyntymiseen uskovat sivuuttavat täysin psykologiset ja aivojen rakenteen fyysiset faktat siitä miten kolme vuotias toimii ja ilmaisee itseään. Jos oikeasti olisit kiinnostunut asiasta, ottaisit nämä seikat huomioon ja kertoisit ymmärtäväsi asian, mutta pitäväsi vaihtoehdot avoimena. Sinä sen sijaan jankkaat pää punaisena pojan olevan aivan varma todiste jälleensyntymisestä, et sitä että tämä voisi ehkä olla mahdollista.

Takerrut hengenhädässä jokaiseen vastapuolen "ehkä" -argumenttiin, kuten esimerkiksi juurikin tuohon "poika on saattanut nähdä dokumentin aiheesta".

Paranormaaleja ilmiöitä tutkitaan laajasti ja jopa joskus yliopistotasoisesti. Asian tutkijoilta vaaditaan akateemista tutkimusta, jotta tutkijat osaavat ottaa huomioon luonnolliset seikat ja pitää ne tiukasti mukana tutkimuksessa, ilman niiden sivuuttamista. Sellainen tutkimus on hyväksi, sinunkaltaisesi jankkaaminen ja faktoilta silmien ummistaminen ei.
[/quote]

Ja sinä sivuutat EDELLEEN ne pienen pienet asiat kuten sen, miten 3 vuotias on pystynyt kertomaan sellaisia asioota joita vain uhrin sisko on pystynyt toteamaan toteen. Ihanko sulla on noin fiksu penikka joka pystyy "hatusta repimää" tommosta? Epäilenpä vain.
3 vuotiaat edelleen sepittää kyllä diipadaapaa ja muita sontaa, mut miten selität yksityiskohtaiset selitykset mistä tässä ketjussa on jo useaan otteeseen kysytty?
Miksi et vastaa kysymyksiin vaan sepität jotain asian sivusta josta et edes ymmärrä mitään?