Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.
Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.
Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.
Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
Kommentit (798)
Sinulla ilmeisen vähän, nuoruus = kaikkitietävyys ;)
Kiva kun osaat näin hyvin asiat itsellesi ja muillekin selittää. Nyt voit taas nukkua rauhassa, maailmassa kaikki hyvin.
Kannattaa tosiaan kuunella tätä loogista ja tieteellistä henkilöä, hänellähän on hallussa kaikki tieto myös tulevista ,ei vain olevista tieteellisistä saavutuksista ja tavoista selittää maailmankaikkeus. Halleluja, Aamen !
Onko tuo reinkarnaatio vain jokin ylhäisimpien säätyjen etuoikeus tai rodullisesti siirtyvä ominaisuus? En muista koskaan kuulleeni kenenkään nähneen edellistä elämäänsä esim.maaorjan lapsena tai mustana lapsisoturina Afrikassa. Herttuattaria ja muita ylempien säätyjen edustajia kyllä "jälleensyntyneissä"löytyy. Kuitenkin tähän mennessä todella harva sielu on elänyt hyväosaisena tai länsimaissa ylipäänsä. Miten jälleensyntymisoppi selittää tämän? Vai eikö vaatimatonta sieluhistoriaa vain tuoda niin hanakasti julki?
Miksi puhut koko ajan yliluonnollisesta ? Ethän tiedä mikä on luonnollista, mikä ei. Tiedät vain, ettet vielä tiedä miten se toimii. Maailmassa EI OLE mitään yliluonnollista. Jos jokin on, se on.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:39"]
Huh huh noo ei se mitään, vaikka täällää riidellaan ja väitellään niin kovasti lukijan määrä kertoo jo sinänsä aihen olevan ajankohtainen. Joskus ihmisten on vaikea myöntää olevansa väärässä. Koska ihmiset jotka eivät jostain syystä muistavat menneilta ajalta mitään niin eivät uskaltaa myöntä itseään osana SUURTA UNIVERSUMIA jossa ei oo loppua eikä alkua vaan fyysinen olemus on kaikkialla joka vain vaihta muotoja mutta sisältö jää. Oman kokemuksensa vailla riidella jostain aihesta ja väittää olevansa oikeassa on mahdottomuuden huippuu. Sama asia kun vadelmaleivoksen syönnen yrittää vakuutta "Voi kuinka hyvä se oli ja herkullinen ja terveellinen kun marjoja oli niin paljon ja täysvehnäjauhoa käytettiin ",kun toinen ihminen jos ei oo koskaan nähnyt kyseistä leivosta eikä muuta ei uskoo sen olevan totta ja syyttää kaveria että hän on patolooginen valehtelja. Kapernik joudui roviolle kun väittii MAAPALLON OLEVAN PYÖREÄ. Ennen katoolinen kirkkokunta estänyt totuuden paljastuvan. Onko maapallo littea vai pyöreä??? Ennen sen takia ihmisia poltettiin. Minulla on kokemuksia jälleensyntymisesta-ihan omia,voin kertoa. Enkä pelkä mennä vaikka roviolle sen takia,koska totuuden puolesta tai totuudesta ei saa tinkia-sen mitä on itse kokenut niin ei sen kuka voi ottaa minulta pois :))). Se on osaa minua ja minun historia ja oma elämä :)))
[/quote]
Ohis:
Kuka ihme on Kapernik?
Epäilen, että tarkoitit Kopernikusta, joka keksi maapallon kiertävän aurinkoa eikä toisinpäin. Hänen oppia kirkko ei alkuun hyväksynyt, mutta ei häntä sen takia poltettu roviolla. Hän eli ihan hyvä pitkän elämän 70-vuotiaaksi. Keskiajalla ei muutenkaan poltettu ketään roviolla, koska olisi uskonut maapallon olevan pyöreä. Silloin jo (itse asiassa jo antiikin aikana) tiedettiin maapallon olevan pyöreä.
Aiheesta lisää: http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/view/4093/3824
[/quote]
Ja itse asiassa tuonkin esimerkin ottaminen toimii nyt vähän nurinkurisesti. Maan litteyshän oli nimenomaan uskomus aivan kuten nyt jälleensyntymäkin ja se että nämä lasten kertoilut olisivat oikeasti tarinointia jälleensyntymästä. Samaa oli myöskin uskomus asiasta, että aurinko kiertäisi maata.
Sitten kun porukka alkoi saada selvyyttä asioista, niin uskomuksia ei haluttu rikkoa. Galileokin joutui inkvisition eteen esittäessään todisteita siitä, että maa kiertää aurinkoa. Tätä ei haluttu hyväksyä, vaan haluttiin pitää tiukasti kiinni aiemmista uskomuksista, joita tosin ei voitu perustella mitenkään muulla kuin uskolla.
Vähän sama kuin tässäkin keskustelussa asian tieteelliset tulkitsijat haukutaan vain idiooteiksi ja mielenvikaisiksi. Vaan siksi koska heidän uskomustaan uhataan.
Ihan mielenkiinnosta te, jotka uskotte näihin lapsen jälleensyntymiskokemuksiin: mitä te ylipäätään tiedätte asioista? Näin niinkun historiasta, fysiikasta, psykologiasta jne?
Etkö ole koskaa kuullut etä suurimmat kalat uivat hiljaisissa vesissä. Tyhjät tynnyrit ne vai kumisee...
Voi kyllä niitä on, etsivä löytää. Oletko etsinyt ?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:17"]
Onko tuo reinkarnaatio vain jokin ylhäisimpien säätyjen etuoikeus tai rodullisesti siirtyvä ominaisuus? En muista koskaan kuulleeni kenenkään nähneen edellistä elämäänsä esim.maaorjan lapsena tai mustana lapsisoturina Afrikassa. Herttuattaria ja muita ylempien säätyjen edustajia kyllä "jälleensyntyneissä"löytyy. Kuitenkin tähän mennessä todella harva sielu on elänyt hyväosaisena tai länsimaissa ylipäänsä. Miten jälleensyntymisoppi selittää tämän? Vai eikö vaatimatonta sieluhistoriaa vain tuoda niin hanakasti julki?
[/quote]
Mitä sä muistat omasta elämästäsi? Muistatko lukemattomat arkipäivät jolloin ei tapahtunut mitään, vai muistatko paremmin synttärit, joulut, valmistumisen, hääpäivän... Todennäköisesti muistat useammat synttärit kuin arkipäivät, vaikka synttäreitä on vain 1/365 päivistä. Tottakai ne erikoisemmat elämätkin jättävät syvemmän jäljen.
Olen samaa mieltä, kuten muutama täällä on jo todennutkin, että enemmän ihmisen psyykkeen heikkoudesta ja jonkinlaisesta herkkyydestä sairastua muelenterveysongelmiin kertoo se, että tullaan vänkäämään keskusteluun, joka itseä ei muka kiinnosta, joka on muka täyttä huuhaata ja täysin mahdotonta.
Uskon, että kiinnostusta aiheeseen kyllä löytyy, mutta ei vaan uskalleta uskoa, koska pelätään, että jos uskotaan johonkin, mitä ei tiede voi selittää, pää menee täysin sekaisin eikä sitten kyetä enää ollenkaan loogiseen ajatteluun.
Ne joita aihe ei oikeasti kiinnosta tai jotka eivät todellakaan usko, skippaavat suosiolla koko ketjun. Toki on olemassa myös niitä heikkoitsetuntoisia ihmisiä, joille mikä tahansa mahdollisuus mollata muita tuo helpotusta omaan elämään, mutta ei sekään ihan tervettä ole.
Nämä ovat mielipiteitäni enkä aio niistä jäädä tänne jankkaamaan, joten turha provosoitua tai yrittää provosoida :) Läheiselläni on useampia uskottavia kokemuksia kuoleman ennustamisesta tai ns. välitilaan jääneiden sielujen kohtaamisesta ja kuulisin mielelläni lisää myös mahdollisita reinkarnaatiokokemuksista.
Jankkaajathan voi perustaa oman ketjun vaikkapa nimellä "reinkarnaatio on huuhaata" ja jatkaa tieteellisten todisteiden penäämistä siellä.
Tavanomaiseen ajatustapaan indoktrinoitu ihminen uskoo niin vahvasti omaan maailmankuvaansa, että hän pelkää lähes kaikkea siitä poikkeavaa. Hän ei huomaa tätä itse, eikä myöskään kuinka mieltä rajoittava se on, eli jos jollain on mielen ongelmia, niin onko se henkilöllä jolla on vapaa mieli vai henkilöllä jolla on vankila mielessä?
Jos sisäinen vapaus ja totuuden löytäminen kiinnostaa, voin suositella tutustumaan Alkuajatukseen. Se ei tarjoa mieltä rajottavia uskoja tai todellisuudesta irrallisia mielikuvitustarioita, vaan suoraa ja toimivaa tietoa, joka auttaa löytämään vastaukset elämän suuriin kysymyksiin. Ole siis mielummin outo kuin normaali ja käy tutustumassa siihen täällä: http://www.alkuajatus.org
Tällaisena skeptikkona kun olen en mihinkään näistä tarinoista täällä usko, ellen kuule suoraan niiden lasten suusta. Ihmisillä nääs on tapana liitellä asioita toisiinsa vaikkei niillä olisi mitään tekoa toistensa kanssa. Ja etenkin äidit kehittää milloin minkäkinlaista soopaa lapsistaan. En kuitenkaan kiellä uudelleensyntymistä sillä en ole kuullut paljoa todisteita sitä vastaan. Silti pysyn sillä kannalla että jokainen elävä elää vain yhden elämän, nykyisillä tiedoillani maailmasta se vain vaikuttaa paljon todennäköisemmältä.
Jos kuitenkin alan itseäni analysoimaan ja sillä perusteella tulkitsen itselleni mahdollisen entisen elämän, voisin olettaa olleeni kissa. Kaikenlaisia yhteneväisyyksiä vaan löytyy aika paljonkin. Esimerkiksi löydän aina jonkun mukavan asennon paikoista, joiden luulisi olevan todella epämukavia. Sitten taas mukaviksi tarkoitetut paikat eivät oikein sovi minulle. Sänkykin tuntuu olevan epämukava. Persoonaltani muistutan joillain lailla kissaa, olen useimmiten rauhallinen enkä hirveästi välitä muiden touhuista, silleen kissamaisesti. Sosiaaliset "merkkini" myös ovat jotkut kuin kisojen, esim. toisen koskeminen merkitsee luottamusta, hieman eri lailla kuin "normaaleilla" ihmisillä. Tunnen myös tuntevani jonkinlaista läheisyyttä Kuolemaan ja kissojenhan on monesti uskottu liittyvän kuolemaan eri tavoin.
Näin päätellen olen siis ollut kissa (tai muu vastaavan käytöksen oleva eläin). Ei sitä kukaan voi kieltää, toisaalta ei sitä voi myöskään kukaan varmentaa. Kiva näitä teorioita on kuitenkin väännellä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:46"]Olen samaa mieltä, kuten muutama täällä on jo todennutkin, että enemmän ihmisen psyykkeen heikkoudesta ja jonkinlaisesta herkkyydestä sairastua muelenterveysongelmiin kertoo se, että tullaan vänkäämään keskusteluun, joka itseä ei muka kiinnosta, joka on muka täyttä huuhaata ja täysin mahdotonta.
Uskon, että kiinnostusta aiheeseen kyllä löytyy, mutta ei vaan uskalleta uskoa, koska pelätään, että jos uskotaan johonkin, mitä ei tiede voi selittää, pää menee täysin sekaisin eikä sitten kyetä enää ollenkaan loogiseen ajatteluun.
Ne joita aihe ei oikeasti kiinnosta tai jotka eivät todellakaan usko, skippaavat suosiolla koko ketjun. Toki on olemassa myös niitä heikkoitsetuntoisia ihmisiä, joille mikä tahansa mahdollisuus mollata muita tuo helpotusta omaan elämään, mutta ei sekään ihan tervettä ole.
Nämä ovat mielipiteitäni enkä aio niistä jäädä tänne jankkaamaan, joten turha provosoitua tai yrittää provosoida :) Läheiselläni on useampia uskottavia kokemuksia kuoleman ennustamisesta tai ns. välitilaan jääneiden sielujen kohtaamisesta ja kuulisin mielelläni lisää myös mahdollisita reinkarnaatiokokemuksista.
Jankkaajathan voi perustaa oman ketjun vaikkapa nimellä "reinkarnaatio on huuhaata" ja jatkaa tieteellisten todisteiden penäämistä siellä.
[/quote]
Olisi kyllä kiva kuulla sinunkin tarinoitasi, jos vaan siis haluat niitä täällä kertoa. :)
Ymmärrän kyllä jos et halua.
Hölmö. Mistä muka luulet sen tietäväsi? Jos sinä et muista edellisiä elämiäsi niin kukaan mukaan ei voi muistaa vai? Itse tiedän jopa nimeltä kolme aiempaa elämää.
Onko kellään enempää kokemuksia? Serkkuni oli parivuotiaana ollut museossa ja kertonut, että noilla hänet oli viety sairaalaan. Oli osoittanut kärryjä. Kukaan ei ollut hänelle kertonut, että kyseessä oli vanhat ambulanssikärryt.
Siinäpä sinulle pohdittavaa. Tervetuloa mielenkiintoiselle matkalle !
Voih, tällä ajattelun tasolla muistan itse olleeni n 13 vuotiaana. Paljon on vettä virrannut Vantaassa niistä päivistä...
Jo oikeasti kuulisit noita juttuja edellisestä elämästä omalta lapseltasi ymmärtäsit kyllä eron. Puhuvat sellaisista asioista ja paikoista joista heillä ei voi olla ikänsä ja kokemuksensa mitään tietoja, ei edes tv-ohjelmista tms. saatua.