Mikä on pahin tutkimus/toimenpide, missä olet ollut?
Kommentit (150)
Gastroskopia.Oksensin ja oksensin koko toimenpiteen ajan ja luulin et tukehdun siihen ja räkääni. Kaiken lisäksi joku hiton aasialainen lääkäri, joka ei puhunu mitään koko aikana :/
Perä pukamien poisto polttamalla! Lääkäri ei saanut koko aluetta puuttumaan ja itse puudutusk sattui kamalasti. .
kaike huipuksi ne puksmat palasivat! Tällä kertsa Päätin, että yritän vain elää niiden kanssa
Mulle on tehty vallan vaikka mitä, mutta ehkä pahin oli virtsakatetri kahden viikon ajan. Se ärsytys ja kipu oli jatkuvaa, ei voinut oikein vaihtaa asentoa ja lopulta koko kroppaa särki kun joutui olemaan tietyssä asennossa kauan sängyssä. Ja se, että se ärsytys on jatkuvaa, muttei kuitenkaan niin kivulias että kaikki keskittyminen menisi siihen kipuun, kuten leikkauksen jälkeen kävi. Selkäydinpunktiossa kipu kesti sinänsä niin vähän aikaa, ettei se niin paha ollut. Ruokatorven ja vatsalaukun tähytys meni ihan mukavasti. Leikkaukset menneet ihan hyvin jne. Se jatkuva ärsytys oli pahin, vaikkei missään nimessä kivuliain.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:30"]Hyi kamala! Mulla huomenna gastroskopia ja täällä pelotellaan :(
[/quote]
Sama homma! Mulla myös pian ja näitä lukiessa alkaa pyöryttää
Luuydinnäytteen otto rintalastasta. Tätä ei edes tehty minulle, mutta aikanaan, kun opiskelin hoitsuksi, seurasin tuota sivusta. Potilas huusi ja karjui, ja rintalastasta kuului karseaa rutinaa. Kävi potilasta todella sääliksi.
Kaikenlaista on tehty. Sen sanon että mukava hoitaja ja lääkäri saavat kamalankin tutkimuksen tuntumaan paljon helpommalta. Esim vatsalaukun tähystyksessä lääkäri oli tosi rauhallinen, antoi mun yökkäillä rauhassa, kehui ja kannusti niin että jälkeen päin tunsin olevani kuin suuri sankari. Paksusuolen tähystyksessä hoitaja piti kädestä kun kävi kipeää ja lääkäri kehui sisäistä kauneutta. Pahinta on kuitenkin ollut kun ultrattiin kuollutta sikiöä. Suloinen vanhempi sairaanhoitaja piti kädestä ja silitteli ja lääkäri oli tosi kohtelias ja jotenkin arvokas. Jäi tavallaan hyvä fiilis siitäkin, vaikka se oli yksi elämäni surullisimmista ja raskaimmista jutuista. Jotkut sopii hoitoalalle.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:07"]Syöpähoidot
[/quote]
:(
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:10"]Luuydinnäytteen otto rintalastasta. Tätä ei edes tehty minulle, mutta aikanaan, kun opiskelin hoitsuksi, seurasin tuota sivusta. Potilas huusi ja karjui, ja rintalastasta kuului karseaa rutinaa. Kävi potilasta todella sääliksi.
[/quote]
Hyi helvetti :( siis mikä ihme siinä on ettei noita toimenpiteitä voida tehdä yhtään inhimillisemmäksi? Suomessa ei kai vaan olla kiinnostuneita siitä puolesta.
Ainoa oikea operaatio missä olen ollut oli sappikivien poisto-operaatio. Eihän se itse temppu mitään satuta kun et ole tajuissasi, mutta ne olot kuukausia ennen sitä, ja ensimmäinen viikko sen jälkeen.
Keisarinleikkaus jossa puudutus lakkasi kesken operaation kun revennyttä kohtua yritettiin saada supistumaan ja kursia sitä kasaan.
Onko kolposkopia paha?peruin ajan kun oon niin toimenpidekammonen..
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:30"]Hyi kamala! Mulla huomenna gastroskopia ja täällä pelotellaan :(
[/quote]
Sama homma! Mulla myös pian ja näitä lukiessa alkaa pyöryttää
[/quote]
Joo no mä en uskalla ees mennä nukkumaan, kun ko tutkimus edessä huomenna.
Kolonoskopia, kyynelkanavan sondeeraus, valtimoverinäytteenotto (pistettiin kolmesti) epiduraali synnytyksessä (pistettiin kolmesti), episiotomiahaavan ompelu ilman puudutusta. tässä nyt muutama ikävin.
Huh huh. Oonpas päässy väheisellä ainakin toistaiseksi. Ainoa epämielyttävä ja kamala kokemus on tuo vatsalaukuntähystys.
Rasvaimu vatsasta paikallispuudutuksessa. Pyörryin kivusta kun vatsaa puudutettiin. Ja ennen kuin joku tuomitsee, niin kyse oli auto-onnettomuudesta tulleen vamman korjauksesta. Arpialueen tasoittamiseksi tehtiin pieni rasvansiirto. Olen ollut monessa leikkauksessa, mutta tämä on sattunut ylivoimaisesti eniten.
Alatie ultra vko 23 jossa todettiin lapseni kuolleen kohtuun
Pieleenmennyt juurihoito. Hammas ei ollut kuollut kunnolla, puudutus ei auttanut ja nasta upposi leukaluuhun.
Nyt aloin pelkäämään, että joudun näihin mainittuihin toimenpiteisiin.
Mulle myös on tehty iso selkäleikkaus ja kivut olivat aivan hirveät, mutta silti pelkään ja kammoksun näitä joita täällä on kerrottu. Ehkä olen outo.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:02"]Enmg-tutkimus kaulasta varpaisiin. Teki mieli sanoa pari ärräpäätä.
[/quote]
Enmg oli vähän häijy, mutta ei yhtään niin paha kuin pelkäsin.