Mikä on pahin tutkimus/toimenpide, missä olet ollut?
Kommentit (150)
Gastroskopia ilman lääkitystä (lääkitys oli luvattu, kun toimenpideaika varattiin), kun normaali puulastalla kielen painaminen kurkkua tutkittaessa saa oksennusrefleksin toimimaan. Voittaa mm. verisuonten polttamisen 100-0, vaikka sekin on aika helvetillistä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:55"]
Synnytyksessä tulleen täydellisen peräaukon repeämän ompelu vaillinaisessa puudutuksessa. Jalat oli ylöspäin kiinnisidottuna. Se oli henkinen raiskaus, myös saamani kohtelun osalta.
[/quote]
hyi helvetti :(
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:55"]
Synnytyksessä tulleen täydellisen peräaukon repeämän ompelu vaillinaisessa puudutuksessa. Jalat oli ylöspäin kiinnisidottuna. Se oli henkinen raiskaus, myös saamani kohtelun osalta.
[/quote]
hyi helvetti :(
[/quote]
Mikä vittu tekee terveydenhuollosta noin brutaalia? Millä oikeudella noin tehdään?
Pahin toimenpide oli varmaan häpyhuulten leikkaus. Ei se itse toimenpide itsessään tuntunut miltään, mutta kivut pari päivää sen jälkeen aika jäätävät. Tai se, kun mulla leikattiin ja kaavittiin ranteesta melkein kyynärtaipeeseen (n.14 cm, leveys n. 3cm) asti oleva haava uudestaan auki, jotta se saataisiin tikattua. 35 tikkiä tuli. Epämiellyttävintä siinä oli se ääni ja tieto siitä, että mun kättä leikataan auki. Ikävin tutkimus oli hermoratatutkimus. Hyi. Eihän se ole mukavaa saada sähköiskuja. Juuri kun huokaisin helpotuksesta ja luulin että se on ohi, niin alettiin tunkea neuloja lihaksiin. Hrrrr.
Laskimoverinäyte! Voi luoja se sattui kun sillä neulalla kaiveltiin ja ronkittiin... Itku pääsi. :(
Abortti. Itse toimenpide ei sattunut, tehtiin lääkkeeillä eikä vaatinut kaavintaa mutta pääsin kotiin liian aikaisessa vaiheessa ja vuodatin verta Käpylän Esson vessaan, tuntui että sitä tuli litratolkulla. Heikossa hapessa matkustin vielä bussilla Espooseen ja bussin takapenkille jäi iso verilammikko...
Hiv-testi koska olen neulakammoinen
Näytteenotto kohtuontelon limakalvosta ei ollut miellyttävimmästä päästä, mutaa kestihän tuon, kun ei vienyt hirveästi aikaa. Toinen kokemus on lapsuudesta. Olin karsastusleikkauksessa ja koska olin äskettäin täyttänyt 12 vuotta, niin ei nukutettu, vaan leikkaus suoritettiin paikallispuudutuksessa. Jo se puudutus koski (neulat oli siihen aikaan paksuja) ja se ei aluksi tehonnut, mutta leikkaus aloitettiin. Vasta leikkauksen loppupuolella puudutus oli sellainen kuin piti. Olin myöhemmin aikuisena samassa leikkauksessa uudelleen ja kas kummaa, nyt sain valita: nukutus vai puudutus. Ei kahta kysymystä: nukutus.
Olen ollut joo epämielyttävissä tutkimuksissa mutta kamalin vaihe on niiden tulosten kuuleminen...
Kolonoskopia. Hurjan herkkä ja silloin vielä tulehduksesta toipuva suolisto, niin sattui aikaslailla mojovasti.. Sain kyllä kipulääkkeet suoneen ja niiden avulla saatiin toimenpide hampaa purren loppuun. Eikä se onneksi kauaa kestä, ja kipu loppui heti, kun ottivat tähystimen pois.