Mikä on pahin tutkimus/toimenpide, missä olet ollut?
Kommentit (150)
Lapsuuden ajoilta löytyy,mutta ne kuulostavat niin vähäpätöisiltä,että taidan tälläkertaa jättää kertomatta.
Se on suht fifty- fifty kumpi on pahempi: gastroskopia ilman lääkitystä vai koko suoliston röntgenkuvaus. Gastroskopia tuntui pahemmalta, koska minulla on tosi herkkä oksennusrefleksi ja oksensin aina putkea liikutettaessa, mutta toisaalta suolistoröntgen kesti kauan ja tuntui nöyryyttävältä.
Ruokatorven tähystys sellaisella letkulla, joka työnnettiin vatsaan kurkusta. Ei se sattunut, mutta auta armias sitä yökötystä ja pahoinvointia. Oksennusta tuli koko ajan, kun se letku oli vatsassa. Kaiken lisäksi lääkäri ja hoitaja olivat tosi tylyjä ja kyllästyneen oloisia.
Hyi kamala! Mulla huomenna gastroskopia ja täällä pelotellaan :(
Virtsarakon tähystys. Letku virtsaputkesta sisään...
Pahimmat on vatsalaukun tähystysty, paksusuolen tähystys ja viisaudenhampaan poisto. Ehkä tuo hampaanpoisto on pahin koska tumpelo lääkäri ei meinannut saada hammasta millään irti, väänsi ja väänsi puoli tuntia niin että mulla oli 3 viikkoa leuka ihan paskana.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:27"]
Mangeettikuvaus!
[/quote]
minusta se oli kaikista mielyttävin lääketieteellinen tutkimus, jossa olen ollut. Sinne melkein nukahti, kiva päivälepo.
Gastroskopia. Yökkäily ja melkein paniikkikohtaus sen aikana.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:20"]Selkäydinpunktio.
[/quote]
Minulla sama. Ei niinkään itse punktio vaan se jumalaton päänsärky jota kesti 3viikkoa..
Ehdottomasti paksusuolen tähystys. :(
Sternaalipunktio tai suolen puhkeamiseen johtanut kolonoskopia...
Virtsarakon tähystys. Toimenpide sattui mutta elämäni pahin kipu oli pissaaminen tuon jälkeen...
Hematooman leikkaus emättimestä synnytyksen jälkeen:( Nyrkin kokoinen verihyytymä.
Selkäydinpunktio.