Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamattu

Vierailija
27.09.2021 |

Olen jokin aikaa sitten iltaisin aloittanut raamatun lukemisen, kannesta kanteen. Nyt olen ehtinyt puoleen väliin, saa nähdä, olenko kääntänyt viimeisen sivun jouluun mennessä, sehän olisi oiva päätepysäkki.

Kommentit (577)

Vierailija
181/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa. Minulta on moni kysynyt, saako Suomessa tosiaan valita käykö töissä, vai olla kotona ja saada elannon ihan ilmaiseksi. Olen vastannut, sí, kyllä. Sekö tehnee Suomesta niin "onnellisen maan"?

Kyllä 400,000 työtöntä työvoimapulan aikaan kertoo, että totta se on. Suomi on Onnela!

Tummapaahtoista tulijaa kiinnostaa...

Suomessa on moni asia hyvin, mutta valitettavasti ei kauan. Pää vetävän käteen on tulossa.

Vierailija
182/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nöyrtyy minun edessäni.

Avaa vain linkki.

https://www.artstation.com/artwork/KawD4x

Ei ole eroa ateistilla ja uskovaisella, kakkien polvien pitää notkistuman.

Jokaisen polvet notkistuvat Edvinan edessä, että hänessä on voima, jota ei voi voittaa.

Et voi kieltää asiaa.

Onko hänessä siis Jumala?

Mutta ehkä Jumala joka tapauksessa on, kuten jo sanoin aikaisemminkin.

Jumala on tai voi olla sitä sitä, mitä ihminen ei ymmärrä, ja joka tapauksessa aidosti suurempaa.

WOW.

Mikä vit.n Edvania? Tämähän on lastenbändi Iron Maidenin satuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo millainen tämä maailma on, niin ei voi kuin ihmetellä millainen ihminen haluais palvoa tällaisen teoksen luojaa?

Jos ymmärrät maailman pahuuden...niin et tietysti silloin ole sen pahan kanssa. Absoluuttinen paha ei halua myontää sitä, josta juuri kerroit...

Entäs asiat joihin ihmiset ei pysty vaikuttamaan, vaikka joku syöpä lapsella tms?

Jos nyt oletan oikein, niin tämä "absoluuttinen paha" on joku jumalasta ulkopuolinen olio? Niin vallan sitä luulis, että kaikkivoipa pystyis pitämään moiset kurissa

Ei Jumala ei ole sillä tavalla kaikkivoipa. Jos hän on olemassa. Vastuu on ihmisellä. Ihmisellä on tietoisuus, sielu, jolla on vastuu....Se voi olla vapaa kuin lintu, ehkä se on ikuinen, yhtä ikuinen kuin ääretön, tai vielä ikuisempi. Ehkä Jumala on äärettömämpi kuin ääretön...Hän on ääreton, joka loi itse itsensä.

Ajalla on alku.....

Ja ei syöpä lapsellakaan ole sitä täydellistä pahuutta. Eläminen ja siirtyminen ikuiseen elämään (jos se on olemassa) on nimen omaan elämistä.

Pakanallisia ajatuksia Egyptistä, tai peilaan Jumalakäsitystäni juuri sitä kautta.

Silloin se mikä ihmisessä mm. on ihmistä on nimenomaan tietoisuus; sielu. Ehkä se voi vaihtaa "alustaakin" miten haluaa. Lopulta. Olla vapaa kuin lintu.

Maybe. Ehkä voi........Epäilen, mutta en ole varma.....

(sama)

Vierailija
184/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahaksi on meno yltynyt armaassa synnyinmaassamme. Miehet naivat miehiä, jotkut naisiakin. Naiset makaa naisten kanssa, mutta välillä miehenkin. Sukupuoli on monen nuoren mielestä väärä, mutta sen voi korjauttaa. Homma maksaa noin 100.000e/kärsä. Sitten voi tuntua, että entinen olikin parempi. Joten... aletaanpa alusta. 😂

Raamattu varoittaa miestä makaamasta miehen kanssa. Miksiköhän ev.lut. kirkko vihkii papeiksi ho moja ja les boja? Ja miksi nämä papit vihkivät kristilliseen avioliittoon samaa sukupuolta olevia?

Mihin tällaiset seurakunnan paimenet perustavat uskonsa? Arkkipiispatkin kannattavat ho mo avioliittoja. Ihan outoa on kirkon touhu nykyään.

Vierailija
185/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahaksi on meno yltynyt armaassa synnyinmaassamme. Miehet naivat miehiä, jotkut naisiakin. Naiset makaa naisten kanssa, mutta välillä miehenkin. Sukupuoli on monen nuoren mielestä väärä, mutta sen voi korjauttaa. Homma maksaa noin 100.000e/kärsä. Sitten voi tuntua, että entinen olikin parempi. Joten... aletaanpa alusta. 😂

Ai sä uskot että sukupuolia on vain kaksi kun Raamatussakin niin sanotaan. Olet kyllä kauhean vanhanaikainen.

Joo, olen vanhanaikainen ja haluan olla sitä jatkossakin. Uskon, että sukupuolia on vain kaksi. Myös meidän lapset uskovat niin ja nyt heilläkin on lapsia.🥰Tämän Raamatusta peräisin olevan mallin sain omilta vanhemmiltani josta olen kiitollinen.

Terveisin mummo 51v.

Vierailija
186/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa. Minulta on moni kysynyt, saako Suomessa tosiaan valita käykö töissä, vai olla kotona ja saada elannon ihan ilmaiseksi. Olen vastannut, sí, kyllä. Sekö tehnee Suomesta niin "onnellisen maan"?

Totta haastat! Kyllä lähes puoli miljoonaa kotiin syötettävää "työtöntä" kertoo miten asiat oikeasti ovat.

Nyt hamutaan työntekijöitä ulkomailta.

Vierailija
187/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu varoittaa miestä makaamasta miehen kanssa. Miksiköhän ev.lut. kirkko vihkii papeiksi ho moja ja les boja? Ja miksi nämä papit vihkivät kristilliseen avioliittoon samaa sukupuolta olevia?

Mihin tällaiset seurakunnan paimenet perustavat uskonsa? Arkkipiispatkin kannattavat ho mo avioliittoja. Ihan outoa on kirkon touhu nykyään.

Perustavat Setaan ja Pride-marsseihin. Jumalatonta menoa, ei muuta voi sanoa.

Karut tulokset on nähtävillä.

Vierailija
188/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saamme nähdä kun jumalattomille kostetaan? Sana lupasi tällaistakin.

Vierailija
189/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nöyrtyy minun edessäni.

Avaa vain linkki.

Ei ole eroa ateistilla ja uskovaisella, kakkien polvien pitää notkistuman.

Jokaisen polvet notkistuvat Edvinan edessä, että hänessä on voima, jota ei voi voittaa.

Et voi kieltää asiaa.

Onko hänessä siis Jumala?

Mutta ehkä Jumala joka tapauksessa on, kuten jo sanoin aikaisemminkin.

Jumala on tai voi olla sitä sitä, mitä ihminen ei ymmärrä, ja joka tapauksessa aidosti suurempaa.

WOW.

Mikä vit.n Edvania? Tämähän on lastenbändi Iron Maidenin satuja.

Sotket Eddien ja Edvinan. Siis samalla Iron Maidenin, ja Tribute ryhmän Iron MaidenS:in. Vaikka Tietysti samasta asiasta siinä pohjimmiltaan on kyse: Sekä mies, että nainen ovat Jumalan lapsia, tai sitten eivät ole. 

Mitä näille tapahtuu, ja kenen kanssa ovat, niin käsitys vaihtelee hiukan uskonnoittain, kuten ketjussa jo toin esille.

Mutta kun kirjoitin egyptiläisestä käsityksestä, niin vielä hiukan lisää:

Egyptiläinen jakaa ihmisyyden muutamiin käsitteisiin:

- Sielu, Ba: Vapaa  tietoisuus kuin lintu

- Sydän Ib: Eletty ja tuleva elämä, toteutunut ja toteutuva moraali, tulos, objekti

- Varjo Khbt: Tekojen seuraukset, menneet ja tulevat, hyvät ja pahat, itselle ja muille:

- Ylös kohotetut kädet, Ka: Aikaan saatu viattomuus ja syyllisyys, tuomio sekä itselle että muille, mitä ihminen tekee ja teki sydämelle, omalleen ja muiden, millainen varjosta tuli ja tulee, omasta ja muiden 

- Sieluruumis, en muista tämän nimitystä, mutta tämä on olio eri muodossa; on kuin ihminen, mutta ei se kuollut ruumis joka jää hautaan. On Ba:n toinen olemus "kuoleman" jälkeen. Tietoisuus eri alustassa kuin siinä kuolleessa ruumiissa, joka jäi hautaan.

Mutta kirjoitin jo ketjuun siitä, että Egyptiläisessä teologiassa ei ole ikuista kärsimystä. Löydat tekstin ketjusta.

Vierailija
190/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo millainen tämä maailma on, niin ei voi kuin ihmetellä millainen ihminen haluais palvoa tällaisen teoksen luojaa?

Jos ymmärrät maailman pahuuden...niin et tietysti silloin ole sen pahan kanssa. Absoluuttinen paha ei halua myontää sitä, josta juuri kerroit...

Entäs asiat joihin ihmiset ei pysty vaikuttamaan, vaikka joku syöpä lapsella tms?

Jos nyt oletan oikein, niin tämä "absoluuttinen paha" on joku jumalasta ulkopuolinen olio? Niin vallan sitä luulis, että kaikkivoipa pystyis pitämään moiset kurissa

Ei Jumala ei ole sillä tavalla kaikkivoipa. Jos hän on olemassa. Vastuu on ihmisellä. Ihmisellä on tietoisuus, sielu, jolla on vastuu....Se voi olla vapaa kuin lintu, ehkä se on ikuinen, yhtä ikuinen kuin ääretön, tai vielä ikuisempi. Ehkä Jumala on äärettömämpi kuin ääretön...Hän on ääreton, joka loi itse itsensä.

Ajalla on alku.....

Ja ei syöpä lapsellakaan ole sitä täydellistä pahuutta. Eläminen ja siirtyminen ikuiseen elämään (jos se on olemassa) on nimen omaan elämistä.

Pakanallisia ajatuksia Egyptistä, tai peilaan Jumalakäsitystäni juuri sitä kautta.

Missä sielu on ennen ihmisen syntymää?

Mihin sielu joutuu jos nainen tekee abortin?

Vierailija
191/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä uskot että sukupuolia on vain kaksi kun Raamatussakin niin sanotaan. Olet kyllä kauhean vanhanaikainen.

Joo, olen vanhanaikainen ja haluan olla sitä jatkossakin. Uskon, että sukupuolia on vain kaksi. Myös meidän lapset uskovat niin ja nyt heilläkin on lapsia.🥰Tämän Raamatusta peräisin olevan mallin sain omilta vanhemmiltani josta olen kiitollinen.

Terveisin mummo 51v.

On ihmisiä joilla on syntyessään kummatkin sukupuolielimet.

Mitäs oot mummo mieltä?

50 luvulla näiltä leikattiin lapsena kysymättä kivekset pois.

Menikö oikein?

Vierailija
192/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummo 51v.

Uskovatko lapsenlapsesikin niin?

Vierailija
193/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖNIIN? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummo 51v.

Mun mummoni muni mun mammani mun mammani muni mun

Vierailija
194/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummo 51v.

Uskotko että Jumala ja enkelit ovat jeesuksen tavoin MIEHIÄ?

Vierailija
195/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afganistanissa syntyneen mummon vanhemmat uskovat että Allah on antanut naisen miehen palvelijaksi

Afgaanimummon tytär siepattiin ja r.aiska ttiin ta lib anin toimesta.

Mummo ja tytär uskovat silti edelleen Allahiin....

Mitäs MUMMO siihen tuumaat?

Vierailija
196/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummo 51v.

Uskotko että Jumala ja enkelit ovat jeesuksen tavoin MIEHIÄ?

Kuten rukouksissa sanotaan: Isä meidän joka olet taivaissa

siunausta

mummo51v

Vierailija
197/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afganistanissa syntyneen mummon vanhemmat uskovat että Allah on antanut naisen miehen palvelijaksi

Afgaanimummon tytär siepattiin ja r.aiska ttiin ta lib anin toimesta.

Mummo ja tytär uskovat silti edelleen Allahiin....

Mitäs MUMMO siihen tuumaat?

Vaikea sanoa..olen kristitty nainen...

mummo51v

Vierailija
198/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin saamme nähdä kun jumalattomille kostetaan? Sana lupasi tällaistakin.

Afganistanissa on aika raju meininki just nyt

Vierailija
199/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää todisteeksi jumalasta rukousvastaukset joita olen saanut. Esim lapsena oli tilanne, jossa minut jätetiin yllättäen ihan ulkopuolelle kaikista jutuista. Pari viikkoa kun tätä jatkui, rukoilin ja itkin ihan tosissani että jeesus auttaisi tässä tilanteessa. Seuraavana päivänä minut taas päästettiin mukaan porukkaan. Tämä oli todella iso asia pienelle ihmiselle ja sen jälkeen olen aina uskonut jumalan olemassa oloon.

Aikuisenakin on ollut sellaisia asioita, että tiedän 110% varmasti, että jumala on olemassa. Ja että jumala on rakkaus.

Nauti harhoistasi ihan rauhassa mummo51.v

Maailmassa on vain miehiä ja naisia...ym  shaicee

Mitä hyvää sinä olet kellekään ikinä tehnyt?

Vierailija
200/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää todisteeksi jumalasta rukousvastaukset joita olen saanut. Esim lapsena oli tilanne, jossa minut jätetiin yllättäen ihan ulkopuolelle kaikista jutuista. Pari viikkoa kun tätä jatkui, rukoilin ja itkin ihan tosissani että jeesus auttaisi tässä tilanteessa. Seuraavana päivänä minut taas päästettiin mukaan porukkaan. Tämä oli todella iso asia pienelle ihmiselle ja sen jälkeen olen aina uskonut jumalan olemassa oloon.

Aikuisenakin on ollut sellaisia asioita, että tiedän 110% varmasti, että jumala on olemassa. Ja että jumala on rakkaus.

Nauti harhoistasi ihan rauhassa mummo51.v

Maailmassa on vain miehiä ja naisia...ym  shaicee

Mitä hyvää sinä olet kellekään ikinä tehnyt?

Oletko ajatellut, että voisit tarvita itsellesi apua?