Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raamattu

Vierailija
27.09.2021 |

Olen jokin aikaa sitten iltaisin aloittanut raamatun lukemisen, kannesta kanteen. Nyt olen ehtinyt puoleen väliin, saa nähdä, olenko kääntänyt viimeisen sivun jouluun mennessä, sehän olisi oiva päätepysäkki.

Kommentit (577)

Vierailija
221/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo millainen tämä maailma on, niin ei voi kuin ihmetellä millainen ihminen haluais palvoa tällaisen teoksen luojaa?

Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon valita, seuraako Jumalaa vai S aatanaa. Kun katsot maailmanmenoa, näet, miten suurin osa on valinnut.

Kaikkivaltias Jumala kumoaa vapaan tahdon mahdollisuuden. Vain toinen voi olla totta.

Vierailija
222/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tuleuskoon.fi/tarinat/

Tässä muutamien tarinoita, miten se Jumalan usko löytyi.

Tarinoita on, mutta mitenkäs ne todisteet?

En viitsisi sekaantua näihin merkityksettömiin vastarannanväittäjiin. Jokaisen kokemus ja todiste on jokaisessa ihmisessä itsessään ja uniikki, se on asia, jota ei torinkulmalla välttämättä kovaan ääneen julista, jos ei halua. Jokainen saa kokea Jumalan tai uskon ihan siten, kun se omaa mieltä rauhoittaa. Minun ei ole velvoitetta todistaa yhtään mitään kenellekään, se on minun ja Yläkerran Isän välinen asia, ei joka asiaan kannata ihmistä/ihmisiä sekoittaa. Tunne on tunne, se on kuin veteen piirretty viiva, se EI NÄY!

Eli myönnät itsekin, että jumala on vain sinun pään sisällä oleva kuvitelma?

En elänyt hänen aikakaudellaan, entä sinä. Nyt onkin kysymys USKOMISESTA eikä konkreettisesta NÄKEMISESTÄ.

Todistit siis ihan itse, että jumala on vain uskomuksen varassa. Ei oikeasti olemassa.

Kysy historoitsijoilta, lue opuksia, sieltä löytyy, EI TÄLTÄ PALSTALTA, tämä on vain maallisten ja merkityksettömien temmellyskenttä.

Olen lukenut vaikka mitä ja keskustellut erilaisten henkilöiden kanssa, mutta ei, yhtäkään todistetta ei ole vielä kukaan esittänyt. 

Mikä olisi riittävä todiste? Valokuva Jeesuksen ylösnousemisen hetkeltä?

Ei, koska tuolloin ei ollut vielä valokuvaustekniikkaa olemassa, joten kyseinen kuva olisi väärennös. 

Mutta ihan mikä vain todiste siitä, että joku jumala on olemassa. Mikä tahansa jumala kelpaa. 

Eikö valokuva satoja tai tuhansia vuosia ennen valokuvauksen keksimistä olisi juurikin aika yliluonnollinen ja sitä kautta väkevä todiste?

Ja sellainenhan juuri meillä on Torinon käärinliinassa. Kukaan ei ole pystynyt selittämään miten siinä voi olla valokuvanegatiivi ihmisestä satoja tai tuhansia vuosia ennen valokuvausta.

Torinon käärinliina on tehty joskus 1300-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun joku löytää todisteen jostain jumalasta, niin alan uskomaan siihen. Toistaiseksi sellaista ei ole tullut vastaan. Raamattu on kooste tarinoita ja siihen valittiin parhaat palat, jotta saadaan rahvaat pidetyä ruodussa. 

Sinulta tippuu fakta nyt käsistäsi, väität, että Raamatun kuvauksen, jota pelkäksi keksityksi tarinaksi kutsut, eli he, jotka Jumalaa & Jeesusta kuvasivat, olivat vain satuhahmoja?

Et edes tiedä ketkä raamaton kaikki osat ovat kirjoittaneet. Kukaan ei tiedä. Ja sitä paitsi jopa uskovat raamatuntutkijat ovat myöntäneet että raamatussa on väärennettyjä tarinoita.

Muun muassa Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat kaikkien vakavasti otettavien historiantutkijoiden mukaan olleet todellisia henkilöitä

Eikä ole. Yksikään vakavasti otettava historian tai Raamatuntutkija ei pidä heitä todellisina henkilöinä, ja vielä vähemmän heidän mukaansa nimettyjen evankeliumien kirjoittajana.

Ateistin usko on vahva silloinkin, kun sille ei löydy mitään pohjaa...

Muuten hyvä mutta ateisti ei usko mihinkään.

Aivan. Ei edes tieteelliseen historiantutkimukseen.

Vierailija
224/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kirjotetaan isolla.

Minä kirjoitan ihan piruuttani raamatun ja jumalan pienellä kielioppisääntöjen vastaisesti.

Sulle on varmaan hyvä olla itsesi kanssa.

Olet varmaan onnellinen ja löytänyt elämän tarkoituksen.

Vierailija
225/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun joku löytää todisteen jostain jumalasta, niin alan uskomaan siihen. Toistaiseksi sellaista ei ole tullut vastaan. Raamattu on kooste tarinoita ja siihen valittiin parhaat palat, jotta saadaan rahvaat pidetyä ruodussa. 

Sinulta tippuu fakta nyt käsistäsi, väität, että Raamatun kuvauksen, jota pelkäksi keksityksi tarinaksi kutsut, eli he, jotka Jumalaa & Jeesusta kuvasivat, olivat vain satuhahmoja?

Et edes tiedä ketkä raamaton kaikki osat ovat kirjoittaneet. Kukaan ei tiedä. Ja sitä paitsi jopa uskovat raamatuntutkijat ovat myöntäneet että raamatussa on väärennettyjä tarinoita.

Muun muassa Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat kaikkien vakavasti otettavien historiantutkijoiden mukaan olleet todellisia henkilöitä

Eikä ole. Yksikään vakavasti otettava historian tai Raamatuntutkija ei pidä heitä todellisina henkilöinä, ja vielä vähemmän heidän mukaansa nimettyjen evankeliumien kirjoittajana.

Ateistin usko on vahva silloinkin, kun sille ei löydy mitään pohjaa...

Muuten hyvä mutta ateisti ei usko mihinkään.

Aivan. Ei edes tieteelliseen historiantutkimukseen.

Siihen ei tarvitse uskoa. Faktat ovat faktoja uskoi niihin tai ei. Kuten faktat, että evankeliumit ovat kirjoitettu vuosien 70-150 välillä ja niiden kirjoittajat ovat tuntemattomia.

Vierailija
226/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahaksi on meno yltynyt armaassa synnyinmaassamme. Miehet naivat miehiä, jotkut naisiakin. Naiset makaa naisten kanssa, mutta välillä miehenkin. Sukupuoli on monen nuoren mielestä väärä, mutta sen voi korjauttaa. Homma maksaa noin 100.000e/kärsä. Sitten voi tuntua, että entinen olikin parempi. Joten... aletaanpa alusta. 😂

Ai sä uskot että sukupuolia on vain kaksi kun Raamatussakin niin sanotaan. Olet kyllä kauhean vanhanaikainen.

Joo, olen vanhanaikainen ja haluan olla sitä jatkossakin. Uskon, että sukupuolia on vain kaksi. Myös meidän lapset uskovat niin ja nyt heilläkin on lapsia.🥰Tämän Raamatusta peräisin olevan mallin sain omilta vanhemmiltani josta olen kiitollinen.

Terveisin mummo 51v.

Sukupuolet opetetaan koulussa, ei niihin tarvita uskomista tai raamattua lainkaan. Ja kyllä niitä on tasan kaksi ihmisillä ja lähes kaikilla muillakin eläimillä.

Vierailija
227/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kirjotetaan isolla.

Minä kirjoitan ihan piruuttani raamatun ja jumalan pienellä kielioppisääntöjen vastaisesti.

Sulle on varmaan hyvä olla itsesi kanssa.

Olet varmaan onnellinen ja löytänyt elämän tarkoituksen.

Eikö ne herran haltuun itsensä antaneet monesti oo jotain rikollisia tai narkkareita, eli niitä joilla ei oo hyvä olla itsensä kanssa?

Vierailija
228/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut raamatun, vain koska ISÄNI joskus sanoi, että SE ei ole mies eikä mikään, jos ei raamattuaan tunne.

Luin sen siis vasta aikuisena, mutta on nykyään hienoa jutella ihmisten kanssa jotka todellakin tunttevat raamatun tarinat. En ole uskovainen, mutta keskustelen mielelläni teologiasta sekä raamatusta.

Vierailija
229/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lyödä teitä kaikkia persuuksille Raamatulla. Mustalla Raamatulla.

Mahdatko edes tietää mikä se on. Usein vihreäkantinen ohuehko kirja, jossa nimenä Kuudes ja seitsemäs mooseksenkirja. Täynnä melko erikoisia voimansa menettäneitä loitsuja aarteista ja sineteistä, ilman mitään vahvempaa tai pysyvämpää merkitystä ihmiselle. 

Ei mitään, jolla olisi todella vahvaa tai tärkeää merkitystä ihmisenä olemiselle tai sen arvostelulle, tai arvostamiselle, mikä siinä voisi olla merkityksellistä.

Surkeasti käännetty, sekava loitsukokoelma.

Musta Raamattu tekee vaikutuksen vain

1. Lapseen/keskenkasvuiseen

2. Mielisairaaseen

3. Todella oppimattomaan

4. Ateistiin

(mahdollisesti laiskaan sellaiseen, ei ole kiinnostunut ainakaan muista "kirjoituksista" "käännoksistä" mikä on se todellinen kieli ja edelleen monille selvittämäton kaunis kokonaisuus niiden muutamien merkkien salaisuutena). 

Vierailija
230/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi Testamentti on silmiä avaava kokemus, kun sen lukee ajatuksella läpi.

Jos joku kaipaa todisteita Jumalan olemassaolosta, niin sieltä se löytyy.

Satuolento on ja pysyy sellaisena vaikka hihhulit miten muuta väittäisitte. :)

Ei sinun näkemyksesi ole yhtään sen todempi kuin toistenkaan.

Vierailija
231/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi Testamentti on silmiä avaava kokemus, kun sen lukee ajatuksella läpi.

Jos joku kaipaa todisteita Jumalan olemassaolosta, niin sieltä se löytyy.

Satuolento on ja pysyy sellaisena vaikka hihhulit miten muuta väittäisitte. :)

Ei sinun näkemyksesi ole yhtään sen todempi kuin toistenkaan.

Totta kai on.

Vierailija
232/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 4 vuotias, tiesin että olen tyttö, en muista että kukaan olisi kertonut. Pikkuveljellä oli pippeli ja hän oli poika, selvähän se.

Nykyään elämä on monimutkaista kun keski-iässä vasta selviää kumpi on. Eikä ehkä varmuudella sittenkään.

Koulussa nääs opetetaan ala-asteella, että sukuouoli selviää vanhempana. 🤣

Vierailija
233/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahaksi on meno yltynyt armaassa synnyinmaassamme. Miehet naivat miehiä, jotkut naisiakin. Naiset makaa naisten kanssa, mutta välillä miehenkin. Sukupuoli on monen nuoren mielestä väärä, mutta sen voi korjauttaa. Homma maksaa noin 100.000e/kärsä. Sitten voi tuntua, että entinen olikin parempi. Joten... aletaanpa alusta. 😂

Ai sä uskot että sukupuolia on vain kaksi kun Raamatussakin niin sanotaan. Olet kyllä kauhean vanhanaikainen.

Joo, olen vanhanaikainen ja haluan olla sitä jatkossakin. Uskon, että sukupuolia on vain kaksi. Myös meidän lapset uskovat niin ja nyt heilläkin on lapsia.🥰Tämän Raamatusta peräisin olevan mallin sain omilta vanhemmiltani josta olen kiitollinen.

Terveisin mummo 51v.

Sukupuolet opetetaan koulussa, ei niihin tarvita uskomista tai raamattua lainkaan. Ja kyllä niitä on tasan kaksi ihmisillä ja lähes kaikilla muillakin eläimillä.

Normaaliälyiset lapset tietävät sukupuolensa kouluun mennessään.

Ei siihen ole ennenkään opettajia tarvinnut. Nykyopettajat sönkkää kaikenmaailman transuista pikkulapsille. On aikoihin eletty!

Vierailija
234/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede kertoo meille taivaankappaleiden liikkeet, ennustaa säät, parantaa sairaat, auttaa ravitsemisessa,  tuo meille kaiken maailman tiedon hetkessä kaikkialle. Raamatulle ja uskolle on jäänyt aika vähän tilaa nykyajan ihmiselle. Ei tarvitse uskoa asioita kun nyt ne tiedetään. Toki pienempi osa ei edelleenkään usko tieteeseen ja asiantuntijoihin, vaan hakee mieluummin uskonsa ja tietonsa valemediasta, QAnonista, Trumpista, ja vastaavista hörhöistä lähteistä. 

Vierailija
235/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on heitä jotka mieluummin uskovat omaan EPÄuskoonsa, kuin suostuvat tunnustamaan todellisen Jumalaan uskomisen todellisuuden.  Valintoja yhtäkaikki.  Jumalaan usko vain antaa rauhan ja tulevaisuuden.

Vierailija
236/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on heitä jotka mieluummin uskovat omaan EPÄuskoonsa, kuin suostuvat tunnustamaan todellisen Jumalaan uskomisen todellisuuden.  Valintoja yhtäkaikki.  Jumalaan usko vain antaa rauhan ja tulevaisuuden.

Todisteet tästä "todellisesta Jumalasta", kiitos.

Vierailija
237/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. (Jer29:11)

- Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava.  (Hebr 10:23)

- Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. ( 1 Piet 1:3)

Ihania lupauksia heille jotka suostuvat etsimään Jumalaa, löytääkseen Hänet.

Vierailija
238/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiede kertoo meille taivaankappaleiden liikkeet, ennustaa säät, parantaa sairaat, auttaa ravitsemisessa,  tuo meille kaiken maailman tiedon hetkessä kaikkialle. Raamatulle ja uskolle on jäänyt aika vähän tilaa nykyajan ihmiselle. Ei tarvitse uskoa asioita kun nyt ne tiedetään. Toki pienempi osa ei edelleenkään usko tieteeseen ja asiantuntijoihin, vaan hakee mieluummin uskonsa ja tietonsa valemediasta, QAnonista, Trumpista, ja vastaavista hörhöistä lähteistä. 

"Tiede" koronaolkiukkoineen ja Joe-setineen kertoo meille ZeroCovid voitosta, Rokotelaumasuojaihmeestä, Siveellisestä kasvojen piilottamisesta ja kauhistuttavasta korona-pedosta joka haluaa surmata ihmiset.

Vierailija
239/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiede" koronaolkiukkoineen ja Joe-setineen kertoo meille ZeroCovid voitosta, Rokotelaumasuojaihmeestä, Siveellisestä kasvojen piilottamisesta ja kauhistuttavasta korona-pedosta joka haluaa surmata ihmiset.

No niin, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ;)

Vierailija
240/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. (Jer29:11)

- Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava.  (Hebr 10:23)

- Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. ( 1 Piet 1:3)

Ihania lupauksia heille jotka suostuvat etsimään Jumalaa, löytääkseen Hänet.

Kiitos tästä.

Näihin Raamatun sanoihin luottaen saamme turvassa käydä levolle.

Rauhaisaa yötä Jeesus myötä.🙏