Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ilmaista yst. tavalla ettei vauva ole tervetullut aikuisten juhliin?

Vierailija
01.09.2006 |

Järjestämme ensi viikonloppuna mieheni synttärijuhlat meillä kotona, tarkoitus on järjestää riehakkaat aikuisten kekkerit. Omat lapset menevät mummille yökylään.

Ystävämme saivat kesällä vauvan, nyt ilmoittivat tekstarilla (pyysimme ilmoittautumisia) että " tullaan kaikki jos jaksetaan" ...

Mitä ihmettä?! Kutsussa lukee selkeästi, että kutsu ei koske lapsia (monilla ystävillämme on lapsia, kuten meilläkin ja järjestämme usein perhejuhlia, joihin ystävät tulevat koko perheen voimin, mutta nyt erityisesti mainitsimme ettei lapsia ole kutsuttu!)

Emme halua bileisiin muutaman kk ikäistä vauvaa. Miten sanoa tästä nätisti mutta tiukasti?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä itsekkyys sitten on, jos ei sitä, ettei ota vieraitaan huomioon?

Ja mitä itsekkyys on, ellei sitä että hoetaan, kuinka MINULLA on oikeus järjestää sellaiset juhlat kuin MINÄ haluan? Määritelkää minulle uudelleen ITSEKKYYS!

Kun niitä ehdottomia juttuja on muutenkin ihan tsiljoona, kun lapset on vietävä hoitoon, niin miksi niitä ehdoin tahdoin on järjestettävä vielä lisää? Voihan juhliin tulla kuka vain ilman lapsia, jos haluaa, vaikka kutsu ei olisikaan ehdottomasti vain aikuisille.

No, anteeksi, mut jos mä haluun järjestää vaikka grillibileet, ni kai mä nyt saan ne järjestää.. vai pitääkö pistää galluppi pystyyn kaveripiirissä että anteeksi, mutta millaset bileet mun pitäsi teidän mielestä järjestää??

Ja pöh, järkkään sellaset bileet ku järkkään, ja jos ei miellytä, ni ei tarvi tulla. Ois sekin aika paksua et kutsuttu ottais yhteyttä ja rupeis kertomaan etttä " ei mitään grillibileitä, vaan coctail-kutsut" ja se ois pakko ottaa huomioon ettei vaan ois itsekäs :D

Vierailija
62/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällaisesta ei taida olla tässä tapauksessa kyse. Kenenkäänhän ei ole pakko mennä (pellen) bileisiin, jos ei halua/kiinnosta/pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varmaan tosiaan ole kauaa jos tulee.

Jos ehdottomasti sitä vaavia ei sovi tuoda niin sitten laittaisin viestiä että hei, oletteko tulossa, saitteko lapsenvahtia järjestymään, ja ehkä vielä lopuksi jotain tyyliin " varatkaa krapulalääkettä aamuksi" että varmasti tajuavat ettei ole mitkään lastenjuhlat.

Jos ihan naamatusten tai puhelimessa tulee puhuttua niin voihan sanoa vaikka että eivät toisi sitä vauvaa kun " tiedäthän miten kaikki (miehen kaverit jossei muuten mee läpi) sitten haluaa sylkyttää ja retuuttaa sitä kun ovat päissään" tai sit et paikalle tulee joku lapseton tai just keskenmenon kokenut (miehen kaveri joka ei sit tullutkaan lopulta)... toi ois jo kyllä aika härskiä valehtelua mutta hätä ei lue lakia.

Vierailija
64/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä on itsekäs, jos järjsetää rajatut juhlat ja huomaavainen, jos toivottaa kaikki tervetulleeksi. Vieras taas on itsekäs, jos tuo vauvan rajauksesta huolimatta ja huomaavainen, jos järjestää lapselle hoidon tai jättää juhlat väliin.

Vierailija
65/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan pitää kolmekymppiset, joissa on pukukoodina puku. Eräs ystäväni soitti, ja puheli, että hänen miehellään ei ole lainkaan pukua, mutta kai siistit vaatteet käyvät. Miten sanon ystävällisesti tälle ystävälle, että on olemassa pukuvuokraamoja. En halua, että hänen miehensä tulee juhliin pilaamaan tunnelman. Pysyköön poissa, jos ei aikuinen mies ymmärrä hankkia itselleen pukua.

Olen myös ajatellut pitää kesän viimeiset grillijuhlat ja pitää ne oikein sikajuhlina. Ostan kokonaisena palvatun sian ja kaikki saavat syödä yllin kyllin. Eräs kutsuttu laittoi tekstarin, että muistanhan, että hän on kasvissyöjä. Mutta minähän saan pitää millaiset bileet haluan. Ja minä haluan sikajuhlat. Jos ei ruoka kelpaa, niin ainahan kasvissyöjät voivat jäädä kotiinsa.

Vierailija
66/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsussa luki vain aikuisten nimet eli lapset eivät oleet kutsuttuja ja niitä ei myöskään voinut ottaa mukaan. No, ei ongelmaa saatiin kyllä lapsenvahti. Mun mielestä jos itse järjestää juhlan niin voi myös määritellä ketä sinne haluaa kutsua jne.

Eli pidä vaan sikajuhlat :) ja voi kohteliaasti ilmoittaa että olemme ajatelleet pitää nämä juhlat vain aikuisten kesken.

Vierailija
67/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ihan ok, hääpari saa itse päättää millaiset juhlat pitää, ja olivat omatkin muksunsa hommanneet hoitoon (siis jo pidempään yhdessä ollut pari joka nyt vaan meni sitten naimisiin) ja piti juhlat aikuisten kesken.

Mutta silti musta oli tökeröä, että eräskin parikuisen vauvan äiti oli " pakotettu" jättämään vauvansa hoitoon - mun mielestä senikäinen vauva kulkee lähtökohtaisesti äitinsä mukana, eikä kukaan ulkopuolinen saa päättää, että vauvan pitää nyt jäädä hoitoon. Mutta jos vauvan äiti olisi jättänyt tulematta, olisi ystävä loukkaantunut - kyseessä kuitenkin häät eikä vain bileet.

Medän puolestaan on tosi vaikeaa saada lapsenvahtia, ei ole sellaisia ystäviä kuin pari joille voi jättää (mummit liian vanhoja ja sairaita), joten jouduimme palkkaamaan kotiin aivan vieraan ihmisen. Tuli suht. kalliiksi lopulta ne häät (palkka+lahja+matkakustannukset) ja juhlista ei nauttinut yhtään, kun koko ajan huoletti miten kotona pärjätään.

Vierailija
68/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen taas täällä tätä porukkaa, jotka ihmettelevät että mitä haittaa vauvasta muka on? No, jos ihminen haluaa omassa kodissaan järjestää juhlat ilman lapsia, hänellä on siihen oikeus, oli niistä vauvoista haittaa tai ei. Ja minulla myös kaks lasta. ( 5kk ja 3v )

Ja jos kutsu lapsettomiin juhliin tulisi, ottaisin sen innolla vastaan sellaisena kun se on esitetty enkä ITSEKKÄÄSTI vaan ajattelisi omaa napaansa!

Ja taas jos itse puolestani haluaisin järjestää riehakkaat juhlat aikuisille ilman lapsia, en haluaisi sinne sitten ainoatakaan lasta, edes vauvaa mukaan.

Joutuisin koko ajan miettiä että onkohan musiikki nyt liian kovalla pienen korville tms.

Lopettakaa ihmiset se minä minä asenne! Joka paikkaan ne omat kullannuput ei vaan sovi vaikka ovat kuinka lutusia tahansa. Ikuisesti ne ei vauvoja ole, joten jos parit kekkerit jää väliin sen takia ettei halua vauvaa hoitoon viedä, niin voi kamala!!

Vierailija
69/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. lapset hoitoon

Vierailija
70/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. kävi vielä mielessä muistuttaa että koska juhlissa rymytään ja juodaan niin olisi varmaan parempi jättää vauva hoitoon. toivottavasti pääsette!

ei sitä taida kohteliaammin voida sanoa.

Vierailija
71/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei huoli pulloa, niin häntä on mahdoton jättää hoitoon.

Vierailija
72/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu kuitenkin siihen, että ystäväsi loukkaantuu, kun ei saa ottaa kullannuppuaan mukaan. Tuossa vaiheessa tuoreet äidit ovat melko haavoittuvaisia. T: 7kk ikäisen kullannupun äiti.

Vierailija
73/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se äiti voi jättää yhdet bileet väliin imetyksen takia jos niin on.

mulla on yksi kamala tarina taustalla mitä tapahtui kun äiti päätti tulla lapsen kanssa juhliin ja veti perseet. mystinen juttu kun juhlat meni pilalle, äiti riehui humalassa ja muut hoiti vauvaa.

Vierailija
74/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku voi ajatella, että eihän siitä vauvasta mitään haittaa ole kun ei liiku, on pieni jne. Ja jos tosiaan on syntynyt kesällä niin voipi olla kokonaan imetyksellä eli ei ole vaan tullut mieleen, että kutsu ei koskisi heitä kaikkia. Eli täysin imettäville äideille on turha edes kutsuja lähettää tyyliin ei saa tuoda vauvaa. Sehän on suoraan sanottuna sama kuin, että emme halua edes sinua tänne.

Vierailija
75/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakaan äiti ei pääse.

Silti, en haluaisi vauvaa bileisiin... Suokaa anteeksi jos olen tyly (en tarkoita olla suorastaan tyly) mutta haluaisin järjestää vain-aikuisille juhlat. Mulla on kaksi omaa lasta (nyt 3v ja 5v) joten aikuisten juhlia osaan arvostaa ihan uudella tavalla.

Vierailija
76/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omat lapsesi olivat parin kuukauden ikäisiä? Jäitkö aina kiltisti kotiin vai otitko mukaan? Minä en suoraan sanottuna ymmärrä, mitä häiriötä siitä parikuisesta voi olla? Meillä oli aina esikoinen mukana vauvana ja monet monituiset juhlat ollaan juhlittu ihan aikuisjuhlina, vaikka siellä joku pieni vauva olisikin ollut mukana.

3- ja 5-vuotiaiden poisjättämisen ymmärrän, mutta ei vauva voi niin paljon häiritä, että sen takia sulkee sitten jonkun perheen pois.

Vierailija
77/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imettää niin ei voi olla erossa vauvasta.

Pieni sylivauva ei ketään häirisitse.

3 ja 5 vuotiaat ovat ihan eri asia.

Vierailija
78/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kukaan haluaa jättää noin pientä vauvaa hoitoon ja aika tökeröä olisi evätä tuleminen vauvan takia. Vauva-arjessa pieni tuulahdus ulkomaailmasta tekee hyvää.

Jos perhe pistäytyy hetkeksi vauvan kanssa niin onko se nyt niin hirveää?

Vierailija
79/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vieraana en voisi ottaa ja olo olisi vauvan puolesta jotenkin tukala.

ja mikä ihme siinä on ettei voi emännän toiveita noudattaa!? jos ihminen saa kerran vuodessa tai harvemmin olla ilman lapsia eikä halua sinne muidenkaan muksuja niin mikä siinä on ettei sitä toivetta voida kunnioittaa?

vai onko tämä jotain sellaista että kyllä vauvan äidin pitää keskipiste olla? en tajua.

3 lasta mullakin.

Vierailija
80/108 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halua olla pienestä lapsesta iltaa erossa. Kiittäisin kuitenkin kutsusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan