Thaipoimijat jäämässä kotiin - onnenpotku työttömille
Työttömät ovat saamassa lottovoiton, kun thaipoimijoista iso osa on jäämässä kotiin työlupahakemusongelmien vuoksi. Ensimmäiset marjat tulevat ihan tässä heinäkuussa, joten työttömillä riittää puuhaa.
Kommentit (46)
Koululaisille ja opiskelijoille kesätöitä niinkuin ennen vanhaan.
Etkö ole saanut mustan miehen munaa?
Ei sinne pellolle kulje julkiset ja auto ei ole kannattavaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole saanut mustan miehen munaa?
En mustan miehen mut mustaa makkaraa olen saanut.
Ensimmäiset hillat on jo poimittu ja hillottu.
Vierailija kirjoitti:
Minä järkytyin eilen, kun joku kirjoitti paikallislehden kitinäpalstalla ettei kukaan jaksa kahdeksaa tuntia poimia marjoja. Itse lähdin 15 vuotiaana Suonenjoella noin 450 km matkaa, mansikoita poimimaan, siellä tehtiin töitä 7:30-16 puolen tunnin ruokatauko välissä. Nykyisin ei siis edes aikuiset jaksa, kun on kuuma ja hyttysiä, niin ei niitä ilmeisesti ennen ollut. Muistan kyllä että hiki valui siellä suojattomalla pellolla ja hyttyset + paarmat puri. Majoitus oli joskus 1800 luvun, ei ikinä remontoitu, purkukuntoisessa talossa, navetan takana oli huussi.
Vierailija kirjoitti:
Auto kuukaudeksi viiteen pekkaan 100e/naama. Tuossa voi viiden jampan porukka tienata ihan hyvän potin.
Voihan niitä itse poimia ja myydä. Hyvä tienesti on, eikä tarvitse maksaa veroja. Työtodistusta ei saa, mutta onpahan rahaa, millä voi hankkia jotain kivaa.
poimin mielelläni marjoja 20e/ tunti. Aivan mahtava uutinen lisää töitä!
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ilmoituksia odotellessa..
Ole vaan rohkeasti omatoiminen ja lähetä avoin hakemus marjafirmalle.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset hillat on jo poimittu ja hillottu.
Missä on jo kypsiä
https://www.dallavalle.fi/keraajille/marjojen-kasittely/
"Sienten ja marjojen osto suoraan yksityisiltä kerääjiltä kattavan ostoverkoston kautta. Ostoalueet:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto kuukaudeksi viiteen pekkaan 100e/naama. Tuossa voi viiden jampan porukka tienata ihan hyvän potin.
Ihan kuin löytyisi viisi tuttua, jotka asuisivat samalla alueella ja haluaisivat mennä saman työmatkan.
Työnantaja sitä paitsi vaatii työntekijöiden majoituksen 1800-luvun rotiskossaan ja vaatii siitä puolet palkasta vuokrana. Ruoka kuuluu mukaan, mutta se on laadutonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä järkytyin eilen, kun joku kirjoitti paikallislehden kitinäpalstalla ettei kukaan jaksa kahdeksaa tuntia poimia marjoja. Itse lähdin 15 vuotiaana Suonenjoella noin 450 km matkaa, mansikoita poimimaan, siellä tehtiin töitä 7:30-16 puolen tunnin ruokatauko välissä. Nykyisin ei siis edes aikuiset jaksa, kun on kuuma ja hyttysiä, niin ei niitä ilmeisesti ennen ollut. Muistan kyllä että hiki valui siellä suojattomalla pellolla ja hyttyset + paarmat puri. Majoitus oli joskus 1800 luvun, ei ikinä remontoitu, purkukuntoisessa talossa, navetan takana oli huussi.
Tämä. Minä kun oli 8 vuotias niin poimittiin vaikka oli metri lunta ja ukkosti. Ei ollut mitään luksus majoituksia vaan puun alla yövyttiin. Kyytejä ei ollut vaan joka aamu käveltiin 153km metsään poimimaan käsin marja kerrallaan rikkinäiseen tuohi koriin. Jos meinas tulla väsymys niin lyötiin toisiamme kepeillä selkään niin että verta tuli. Tämä virkisti mukavasti ja jaksoi poimia.
Vettä ja ruokaa ei ollut. Sitä ei tarvittu sitä sai sitten aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkasmarja Oy valitteli, että suomalaisilta on tullut liian vähän työhakemuksia. Kannattaa sinnekin päin laitella työhakemuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole pulaa tekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvi ilmoituksia,ilmainen ämpäri Tokmannilla alle5e poimuri jos ei vitosta poimi käsin ilmoitus ryhmiin mustikkaa myydään 60e ämpäri 10l ja rahaa virtaa ja laillisesti verovapaasti iskekää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin löytyisi viisi tuttua, jotka asuisivat samalla alueella ja haluaisivat mennä saman työmatkan.
Työnantaja sitä paitsi vaatii työntekijöiden majoituksen 1800-luvun rotiskossaan ja vaatii siitä puolet palkasta vuokrana. Ruoka kuuluu mukaan, mutta se on laadutonta
Ja höpö höpö. Suomalaisia ei noin kohdella. Thaimaalaisten tapauksessa thaimaalainen pomo oli se, joka keksi tehdä jäynää thaipoimijoille.
Ei ne metsämarjat ole minkään yrityksen omia, kuka tahansa voi niitä poimia ja myydä itse. Yrittäjät voivat ostaa marjansa näiltä henkilöiltä, ei tarvitse palkata ketään. Markkinataloutta.