miten ilmaista yst. tavalla ettei vauva ole tervetullut aikuisten juhliin?
Järjestämme ensi viikonloppuna mieheni synttärijuhlat meillä kotona, tarkoitus on järjestää riehakkaat aikuisten kekkerit. Omat lapset menevät mummille yökylään.
Ystävämme saivat kesällä vauvan, nyt ilmoittivat tekstarilla (pyysimme ilmoittautumisia) että " tullaan kaikki jos jaksetaan" ...
Mitä ihmettä?! Kutsussa lukee selkeästi, että kutsu ei koske lapsia (monilla ystävillämme on lapsia, kuten meilläkin ja järjestämme usein perhejuhlia, joihin ystävät tulevat koko perheen voimin, mutta nyt erityisesti mainitsimme ettei lapsia ole kutsuttu!)
Emme halua bileisiin muutaman kk ikäistä vauvaa. Miten sanoa tästä nätisti mutta tiukasti?
Kommentit (108)
Joskus juhlitaan lasten kanssa ja joskus aikuisten. Minä nautin molemmista, mutta lapsipainotteisiksi nuo juhlat ovat menneet. Osaksi ehkä siitä syystä, että työmatkojen vuoksi vapaa-aika lapsen kanssa jää vähäiseksi.
Jos olemme lapsen kanssa menneet " aikuisten juhliin" , olen etukäteen varmistanut emännältä että se hänelle sopii. Ja toistaiseksi kaikki ovat rehellisesti vastanneet joko kyllä tai ei. Viimeksi olin lapsen kanssa juhlissa ja lähdimme siinä vaiheessa kun musiikki alkoi soida lujempaa ja sauna oli lämmennyt. Ja isäntäväki oli iloinen kun sentään kävimme.
Mutta joskus on ihanaa juhlia ihan huoletta, ilman lapsia. Ja silloin en todellakaan jaksa muidenkaan lapsia, en itkua minkään ikäiseltä. Joten sinuna soittaisin ystävälle ja sanoisin, että olin ajattelematon. Pyytäisin heidät etukäteen, kuten joku ehdottikin. Tai ihan erikseen.
Mulle tulisi ihan stressiä moisesta. Jos edellyttäisin, että ystäväni laittavat kymmeniä euroja lapsenvahteihin kutsujeni vuoksi, täytyisi menuunkin olla kyllä sitten sen mukainen. Mitä ap ajattelit tarjota?
todella paljon urpoja. En voi muuta sanoa. Toistan: Vauva ei ole maailman keskipiste ja jos hoitajaa ei ole helppo saada tai se maksaa liikaa tai siihen liittyy muita hankaluuksia, bileet jätetään väliin. Piste. Ilman että vedetään niitä herneitä sinne nenukkiin, kun vauva ei ollut tervetullut. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
mutta sinne salliittin vauva 3kk joka oli rintalapsi. Meistä oli ihan kivaa kun kaveri pääsivät tulemaan. Aluksi syötii ja kahviteltiin ja kun alettiin ottaa alkohoalia ei kukaan heti ole kännissä. Perhe lähti 21 maissa pois. Juhlat alkoivat klo 16.
Kaikilla oli kivaa ja paikalla noin 30 aikuista. Raakaa toimintaa ;)
vaas teinibileet, jonne tulevat kaikki, jotka olisivat voineet popsia pillereitä vielä eräitäkin vuosia.
Ärsyttää, kun joku kirjoitustaidoton pätee...
Nöyrin anteeksipyyntöni sivupolusta.
Vierailija:
todella paljon urpoja. En voi muuta sanoa. Toistan: Vauva ei ole maailman keskipiste ja jos hoitajaa ei ole helppo saada tai se maksaa liikaa tai siihen liittyy muita hankaluuksia, bileet jätetään väliin. Piste. Ilman että vedetään niitä herneitä sinne nenukkiin, kun vauva ei ollut tervetullut. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
kun ihmettelen, mikä niissä juhlissa sitten on tärkeintä, ellei se, että saa kaikki ystävänsä paikalle. Kännääminenkö vai kovaääninen musiikki vai mikä, siitä viis, ketä ihmisiä siellä nyt sattuu paikalla olemaan.