Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ilmaista yst. tavalla ettei vauva ole tervetullut aikuisten juhliin?

Vierailija
01.09.2006 |

Järjestämme ensi viikonloppuna mieheni synttärijuhlat meillä kotona, tarkoitus on järjestää riehakkaat aikuisten kekkerit. Omat lapset menevät mummille yökylään.

Ystävämme saivat kesällä vauvan, nyt ilmoittivat tekstarilla (pyysimme ilmoittautumisia) että " tullaan kaikki jos jaksetaan" ...

Mitä ihmettä?! Kutsussa lukee selkeästi, että kutsu ei koske lapsia (monilla ystävillämme on lapsia, kuten meilläkin ja järjestämme usein perhejuhlia, joihin ystävät tulevat koko perheen voimin, mutta nyt erityisesti mainitsimme ettei lapsia ole kutsuttu!)

Emme halua bileisiin muutaman kk ikäistä vauvaa. Miten sanoa tästä nätisti mutta tiukasti?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun ollaan sen ikäisiä, että kaikilla lapset on pieniä. Aikuisten juhlien aika on sitten myöhemmin. Ap on jollain tavalla itsekäs, kun hän on nyt saanut lapsensa kasvamaan jo peräti kolmevuotiaiksi, niin hänen tekee mieli juhlia aikuismaisesti, koska hän myös saa lapsensa hoitoon ja koska hänen lapsensa pärjäävät hoidossa. Viis siitä, että muiden lapset eivät ole vielä yhtä vanhoja ja viis siitä, että muiden pitää ehkä jättää juhlat väliin ap:n tarpeiden vuoksi. Viis siitä, kaikkien vieraiden pitää järkätä hoitopaikat ja viis siitä, että osa kutsutuista tuntee itsensä syrjäytetyiksi.

Mutta tottahan toki ap saa järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa. Paha vaan, että se hänen haluamisensa tarkoittaa samalla sitä, että vieraiden tarpeet sivuutetaan.

Vierailija
42/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vieraat olivat ihan onnessaan, kun kerrankin juhlitaan ilman lapsia. Olen itse jättänyt aika monet juhlat väliin tässä viimeisen kuuden vuoden aikana, kun olen ollut äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin panit sitten itse vahingon kiertämään heti kun pystyit?

Vierailija
44/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omia lapsia ei saisi pois kotoa, niin tuskin vaatisi muitakaan jättämään lapsensa pois. Ja jos taas kavereista ei kukaan koskaan tulisi kun ei olisi lastenhoitajaa, niin varmaan lapsetkin olisi tervetulleita. Minäkään en ymmärrä, miten pieni vauva voi pilata aikuisten juhlat.

Vierailija
45/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pikkupaikkakunnalla kutsuu kymmenenkin ystäväpariskuntaa ilman lapsia, niin luulisi olevan aika tavallista, että niin montaa lastenhoitajaa ei mistään saa yhtäaikaa edes palkattua.

Vierailija
46/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saat kuvan että lapsi olisi tulossa mukaan, minä en ainenkaan. Ja jos tuleekin niin mitä sitten jos vanhemmat poistuvat ajoissa. Meidän juhlissa kaikki on aina tervetulleita kunhan vain tietävät rajansa.

Vierailija
47/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on pieniä lapsia? Mielestäni ap on toiminut aivan korrektisti. Jokainen saa itse päättää, pääseekö tulemaan eikä ap lähde päättämään kenenkään puolesta, voivatko he jättää lapsensa hoitoon vai eivät. Kai ap:llä on oikeus järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa? Itselleni ainakin tuollaiset juhlat toisivat tervetullutta vaihtelua.

Vierailija
48/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä auta päättäminen, jos ei palkallista lapsenvahtia ole saatavilla.

Vierailija
49/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap on jollain tavalla itsekäs, kun hän on nyt saanut lapsensa kasvamaan jo peräti kolmevuotiaiksi, niin hänen tekee mieli juhlia aikuismaisesti, koska hän myös saa lapsensa hoitoon ja koska hänen lapsensa pärjäävät hoidossa. Viis siitä, että muiden lapset eivät ole vielä yhtä vanhoja ja viis siitä, että muiden pitää ehkä jättää juhlat väliin ap:n tarpeiden vuoksi. Viis siitä, kaikkien vieraiden pitää järkätä hoitopaikat ja viis siitä, että osa kutsutuista tuntee itsensä syrjäytetyiksi.

Mutta tottahan toki ap saa järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa. Paha vaan, että se hänen haluamisensa tarkoittaa samalla sitä, että vieraiden tarpeet sivuutetaan.

Jos mä järkkään juhlat, niin totta hemmetissä ne juhlat on mun näköiset ja mennään mun ehdoilla! Mitä itsekästä on siinä, että järjestää toisille juhlat? Jos juhlan tyyliin ei sovi lapset, niin ei sovi. Kyllä niitä kakarakestejä on ihan väkisinkin synttäreiden yms. muodossa. Ei se tee kenestäkään huonoa vanhempaa, jos joskus käy ilman Nico-Petteriä juhlimassa. Ja jos ei saa hoitajaa, niin kannattaa ehkä katsoa myös peiliin.. Miksi ei ole ystäviä, jotka hoitaisivat tai miksi ei ole varaa palkata hoitajaa..?

Vierailija
50/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai heillä on omia lapsia

Vierailija
51/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun he käyvät töissä ja heillä on omat lapset, joiden kanssa täysi työ. Lisäksi heillä ei ole työssäkäyvinä aikaa edes omille lapsilleen tai aikaa tehdä pakollisia kotihommia riittävästi, ja siksi, että he ovat vain tavallisia ihmisiä, jotka väsyvät itsekin riittävästi arjen puristuksessa.

Vierailija
52/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksei voi auttaa ystävää hädässä hoitamalla lapsia, vaikka olisi omiakin?

Vierailija
53/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät minusta ole " hädän hetki" .

Normaalilapsiperheessä on ihan tarpeeksi oikeitakin tilanteita, joissa voi joutua turvautumaan ystävien apuun. Kun joku sairastuu tms.

Vierailija
54/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne mahtaisi olla ihmeissään, kun ovat vihdoin viikonloppuna hetken kotona väsyneenä ja miljoonat hommat tekemättä, ja ehtivät hetken olla omien lastensa kanssa, jos pyytäisin vielä hoitamaan omiani, että pääsisin jonkun bileisiin.

Vierailija
55/108 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tilanne, ymmärrän että sua nyppii, ap.

Olette lähettäneet kutsun jossa selkeästi kerrotaan ettei juhla ole lapsille. Jos joku vieraista on niin pönttö, ettei tajua kutsun messagea, et sinä emäntänä sille mitään voi. Olisi epäkohteliasta käydä vänkäämään kaverillesi uudestaan ettei lapset saa tulla. Jos hän tulee vauvan kanssa, niin sitten täytyy vaan toivoa että hän pian tajuaa ettei kyseessä todellakaan ole mitkään vauvajuhlta ja poistuu ajoissa.

Vierailija
56/108 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoneet lapsettomia juhlia. Kyseessä on HEIDÄN juhlansa, eivät sinun ja lapsesi.

Vierailija:

kun omat lapsesi olivat parin kuukauden ikäisiä? Jäitkö aina kiltisti kotiin vai otitko mukaan? Minä en suoraan sanottuna ymmärrä, mitä häiriötä siitä parikuisesta voi olla? Meillä oli aina esikoinen mukana vauvana ja monet monituiset juhlat ollaan juhlittu ihan aikuisjuhlina, vaikka siellä joku pieni vauva olisikin ollut mukana.

3- ja 5-vuotiaiden poisjättämisen ymmärrän, mutta ei vauva voi niin paljon häiritä, että sen takia sulkee sitten jonkun perheen pois.

Vierailija
57/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen miljoona kertaa ottanut ystävien lapset hoitoon, jotta vanhemmat saavat olla hetken kahden tai käydä kaupassa tai vaikka mennä jonkun " pellen" juhliin. Ja vastavuoroisesti ovat meidän lapsemme olleet hoidossa ystävillä, kun on tullut tarve hoitopaikalle.

Ja ihan työssäkäyviä ihmisiä ollaan kaikki.

Mulle tollanen hoitopaikan järjestymättömyys on suuri mysteeri. Totta hemmetissä kavereita autetaan.

Ja jos kyseessä on tosiaan jonku " pellen" bileet, niin niihin tuskin haluasin mennä, mutta rakkaiden ystävieni juhliin kylläkin. Ja ilman lapsia, jos näin kutsussa toivotaan.

Vierailija
58/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis näitä jotka väen vängällä raahaisivat lapsensa juhliin joihin ei ole kutsuttu. Mutta itse kyllä pitäisi päästä ja ap on itsekäs kun ei ymmärrä että vieraat ne on jotka päättää millaiset juhlat ap järjestää? Kyllä pitää olla idiootteja taas liikkeellä. Kai nämä itsekkäät vaatijat sitten laittavat etukäteen ilmoituksen millainen tarjoilun on oltava ja nicojessicalle sitten tarvitaan oma huone ja juhlien on loputtava klo 22, tai ainakin täysi hiljaisuus on oltava ettei nicojessica häiriinny. Ja se on kuule ap sun vastuulla tämä lapsen henki, nimittäin olet häirinnyt lapsen imetystä kutsumalla ystäviäsi juhliin!

Vierailija
59/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä itsekkyys on, ellei sitä että hoetaan, kuinka MINULLA on oikeus järjestää sellaiset juhlat kuin MINÄ haluan? Määritelkää minulle uudelleen ITSEKKYYS!

Kun niitä ehdottomia juttuja on muutenkin ihan tsiljoona, kun lapset on vietävä hoitoon, niin miksi niitä ehdoin tahdoin on järjestettävä vielä lisää? Voihan juhliin tulla kuka vain ilman lapsia, jos haluaa, vaikka kutsu ei olisikaan ehdottomasti vain aikuisille.

Vierailija
60/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun mielestä on, niin tapaus on silloin itse kovin itsekäs, koska juhlat täytyisi järjestää HÄNEN ehdoillaan, ei suinkaan isäntäväen ehdoilla.

Anna mun kaikki kestää. Luojan kiitos mä en tunne irl ketään noin daijua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi