Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ilmaista yst. tavalla ettei vauva ole tervetullut aikuisten juhliin?

Vierailija
01.09.2006 |

Järjestämme ensi viikonloppuna mieheni synttärijuhlat meillä kotona, tarkoitus on järjestää riehakkaat aikuisten kekkerit. Omat lapset menevät mummille yökylään.

Ystävämme saivat kesällä vauvan, nyt ilmoittivat tekstarilla (pyysimme ilmoittautumisia) että " tullaan kaikki jos jaksetaan" ...

Mitä ihmettä?! Kutsussa lukee selkeästi, että kutsu ei koske lapsia (monilla ystävillämme on lapsia, kuten meilläkin ja järjestämme usein perhejuhlia, joihin ystävät tulevat koko perheen voimin, mutta nyt erityisesti mainitsimme ettei lapsia ole kutsuttu!)

Emme halua bileisiin muutaman kk ikäistä vauvaa. Miten sanoa tästä nätisti mutta tiukasti?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä on herkkänahkaista porukkaa. Minua ei ainakaan aikoinaan yhtään haitannut, kun ihan puhelimessa suoraan sanottiin, että edes meidän kuusiviikkoinen vauva ei ole tervetullut juhliin, jotka olivat aikuisten juhlat. Juhlissa oli paljon ohjelmaa ja olivat syntymäpäivät ja vauva olisi ollut siellä aivan tarpeeton. Meillä oli onneksi hoitaja ja pullokin kelpasi, joten äiti juhli hyvillä mielin aamuun asti. Ja vauva oli mummon hoidossa nukkunut makeasti. Enkä olis loukkaantunut myöskään, mikäli hoito ei olisi järjestynyt, olen useammistakin juhlista samasta syystä jäänyt pois. Koko maailman ei tulekaan pyöriä vauvan ympärillä.

Vierailija
22/108 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassuahan se olisi, koska omat lapset olisi joka tapauksessa kotona. Jos ei ole mitään mummoloita, mihin lapset laittaa, kun pitää kemut, ajattelutapa on ihan toisenlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pieni vauva voi haitata aikuisten juhlissa? en tosiaan tajua.

Vierailija
24/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosiaan luullut (omalla kokemuksellani), että aikuisten juhliin ei tuoda lapsia juoksemaan, mutta paikallaan pysyvät vauvat ovat ok.

Vierailija
25/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelläkään ei ole lapsille mitään hoitajia olemassakaan, joten aikuisten juhlissa on aina lapset mukana, kaikenikäiset.

Vierailija
26/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan jos jaksetaan..

Ja jos ap on saanut lapset hoitoon ja muut vieraat saa lapset hoitoon, niin vauvan äiti pistää vauvan hoitoon tai on tulematta. Näin se vaan on.

Mua ainakin vituttais, jos oisin ns. lapsettomissa bileissä, omat lapset hoidossa, kerrankin ilman itkua ja kitinää ja tappelua ja ikuista äiti-äitiä ja sitten joku ääliö tuo sinne kitisevän vauvan!

Ymmärrän ap:ta täysin!

Vierailija
27/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko muuten maksatte itse palkalliselle lastenhoitajalle ja kuinka usein käytätte?

Vierailija
28/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tunne yhtään sellaista.

Vierailija
29/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen 15 vuoden aikana on aina jollakin ollut vauva, joten ei oltaisi oltu ystävät koolla aika pitkään aikaan, jos lapset olisi olleet kiellettyjä.

Vierailija
30/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sitten sitä mieltä, että jos joku järjestää ns. tyttöjen illan, on ihan ok, jos joku tuo miehensä mukaan? " mitä haittaa miehestä voi olla?"

Vierailija
31/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan noin niinkuin elintärkeässä ravintomielessä.

Vierailija
32/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hyvä ystäväni pitäis lapsettomat bileet ja tahtoisin mennä, niin maksaisin vaikka 10¿ tunti. Ihan sama. Osaan myös kunnioittaa ystäväni toivetta, mikäli hänellä on vapaata lapsista ja haluaa vapaata myös muiden lapsista.

Jos hoitajaa ei saa tai siihen ei ole varaa, niin sitten pitää pysyä kotona. As simple as that.

Vierailija
33/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mieheni elämä olis kiinni minusta, voisin pohtia, pitäisikö minun jäädä juhlista pois mieheni vuoksi. Koska mies tyttöjen illassa pilaisi ajatuksen. Ihan samoin kuin vauva aikuisten bileissä. t. 67

Vierailija
34/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä muutenkaan olisi biletuulella.

Mutta en kyllä minäkään käsitä, mitä haittaa vauvasta voi olla juhlissa?

68

Vierailija
35/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten kesken? Ei tulis mieleenkään että raahaisin vauvan sinne minne ei ole kutsuttu. Jos en sais hoitajaa(meille se ei muuten ole helppoa) niin en tietenkään menis itsekään. Onko ne nyt elämän ainoat juhlat niin että pitää vetää herneet nenään jos oma kultamussukka ei sinne pääsekään. Ei kenenkään tarvitse huolehtia toisten vauvojen äitien " tuulettumisesta" . Oikein odotan milloin meille tulisi tuollainen kutsu ja etsisin hoitajan vaikka kiven alta. Niin että ap millos ne juhlat olikaan ?;)

Vierailija
36/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ehkä tuokaan ole se kaikkein tärkein syy. Se vaan jotenkin vaikuttaisi tunnelmaan. Muut vieraat ehkä miettisivät, miksi yksi saa tuoda lapsen ja muut eivät. Ajatukset ehkä pyörisivät helpommin lasten ympärillä eikä olisi niin sellaista biletunnelmaa kuin ilman. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Varmasti järjestetään paljon sellaisia juhlia, joihin lapsetkin ovat tervetulleita. Miksi siis ei voi jättää niitä yksiä väliin, jos ei saa hoitajaa hommattua. Ihan vaan järjestäjän toivetta kunnioittaakseen. 67

Vierailija
37/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi kyllä tarkoittaa sitäkin että tulemme jos vauva ei ole valvottanut muutamaa viime yötä... Itse menisin vain jos todella pystyisin nauttimaan juhlista eikä niin että nukahdan sohvalle puoli yhdeksän muutaman valvotun yön jälkeen...

En heti olettaisi moisesta lausahduksesta että ottavat vauvan mukaan...

Vierailija
38/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylysti sanottu minun mielestäni. Tuo " jaksaa" -sana on vähän sellainen, jota käytetään myös synonyymina sanalle viitsiä jne. eli vähän siten, että tullaan, jos sattuu huvittamaan...

Vierailija
39/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niihin sitten ole ollenkaan pakko osallistua jos tuntuu siltä, ettei halua lasta jättää tai jos ei vaikkapa ole varaa hoitajaan. On aika noloa, jos tunkee mukaan vauvan kanssa, jos muut ovat nimenomaan lapsensa hoitoon järkänneet ja aikovat (kerrankin) pitää lapsettomat juhlat. Kannatan muistutusta siitä, että jätättehän lapset pois näistä juhlista.

Vierailija
40/108 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut Keski-Euroopasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä