Millä saada lautasellinen kaurapuuroa äkkiä haaleaksi jos ei ole pakastemarjoja?
Kommentit (72)
Itse olen kohdannut tämän. Aamukiire, puuro ainoa syötävä, pakastimessa ei ollutkaan marjoja.
Kaadoin puuron kulhoon ja hanasta kylmää vettä päälle. Tuloksena oli tietysti velli, mutta pakkorako!
Vierailija kirjoitti:
Maito.
En käytä.
ap
Onko joku muuten laskenut kauanko kestää ison mikrotetun kaurapuurolautasen viileneminen syömiskuntoon? 20 min? 30 min?
Mulla jäähtyy ehkä minuutissa. Teen sillä välin jotain muita aamutoimia.
Puuro valmiiksi edellisenä päivänä ja vain nopea lämmitys mikrossa ennen syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut tämän. Aamukiire, puuro ainoa syötävä, pakastimessa ei ollutkaan marjoja.
Kaadoin puuron kulhoon ja hanasta kylmää vettä päälle. Tuloksena oli tietysti velli, mutta pakkorako!
Tietenkin sen veden olisi voinut valuttaa puuron sijaan altaaseen, mutta mikäs siinä, jos velli maistuu enemmän. Pari minuuttia kylmässä vesihauteessa toimii.
Pakasta mehukeittoa kuutioina ja heittele niitä puuron sekaan.
Lautanen lillumaan jääkylmään veteen tiskialtaaseen, jääpaloja sekaan :D No eihän kukaan oikeasti noin viitsi säätää. Tee se aamupuuro edellisenä iltana jääkaappiin valmiiksi.
En ole moista ongelmaa huomannut puuron kanssa. Ensinnä lautanen on huoneenlämpöinen ja ei mikään pikkukulho vaan tavallinen laakeampi soppalautanen. Puuro on kuuminta keskeltä eli syö reunoja lusikallinen kerrallaan ja kun pääset yhden kierroksen ympäri niin seuraava onkin jo jäähtynyt syöntilämpöiseksi.
Jääkuutioita pakastimesta puuron sekaan. Mutta ei kai kukaan nykyään mitään kaurapuuroa syö hah.
hyi helvetti, haaleaa kaurapuuroa. Ihme kun ette tapettiliisteriä syö.
Vierailija kirjoitti:
Puuro valmiiksi edellisenä päivänä ja vain nopea lämmitys mikrossa ennen syömistä.
Parempi tehdä tuorepuuroksi illalla. Siinä ei edes ole sitä ominaisuutta, että verensokerin nousun jälkeen romauttaisi ne pikavauhtia alas niin kuin lämpimässä puurossa.
T DM1
Voi jeesus mikä first world kermaberc-ongelma taas. Herätkää 5 minuuttia aiemmin jos ette muuta keinoa ongelman ratkaisuun keksi. Tai olkaa syömättä aamiaista.
Hyi saatana, kaikkea ihmiset syökin. Edellisen päivän puuroja ja hanvesivellejä 😬 Siirtykää syömään leipää kunnon päällisillä aamiaiseksi ja jättäkää litistetyt viljat elukoiden rehuksi.
Kylmäkalle puurolautasen alle. Vanha kikka.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus mikä first world kermaberc-ongelma taas. Herätkää 5 minuuttia aiemmin jos ette muuta keinoa ongelman ratkaisuun keksi. Tai olkaa syömättä aamiaista.
Tai tekee puuron ekaksi, ja sen jälkeen kaiken muun. Kyllä se siinä pikkuhiljaa jäähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Jugurttia sekaan
Tämä on paras konsti. Auttaa mulla jopa siihen, että se puuroateria ei romauta sokereita vajaan puolentoista tunnin päästä pikavauhtia hypoille niin kuin kuuma puuro.
T DM1
Maito.