Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja saadakin? 

Kommentit (206)

Vierailija
1/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Riittää kun uskot. Olet autuas vaikka kuolisit heti sen jälkeen.

Mitään omia tekoja ei tarvita. Ei ole mitään vaatimuksia.

Vierailija
2/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Riittää kun uskot. Olet autuas vaikka kuolisit heti sen jälkeen.

Mitään omia tekoja ei tarvita. Ei ole mitään vaatimuksia.

Todellakin saat kaikki synnit anteeksi, kun uskot synninpäästön suullisessa syntien anteeksiantamuksessa.

Suurimman synnin joka on epäusko, sekä ihan kaikki synnit saat anteeksi. Eikä Jumala niitä enää ikinä muista.

Ne ovat taivaassa anteeksi annetut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintojeni mukaan tässä voidaan silti tarvita jonkunlainen Jumalallinen vaikutus joko Jeesuksen kautta tai muuten. Armoa on mutta miten ja milloin se armo vaikuttaa. Sanalla voi olla painoarvoa mutta harva jos kukaan voi itse muokata sanojensa painoarvoa ja vaikutusta.

Vierailija
4/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se homma vaatii kolme asiaa yhtä aikaa ja sitten se herää eloon. Halu Jumalan yhteyteen, tunne siitä, että on synninpäästön tarpeessa ja sitten kuulla syntinsä anteeksi annetuiksi. Sitä seuraa ihan konkreettinen tunne siitä, että olet turvassa ja vapaa. 

 

Ja kyllä, ihan kuka tahansa saa uskoa syntinsä anteeksi synninpäästön kuullessaan. Yleensä siitä seuraa sotten myös halu saada se myöhemmin omakohtaisesti osoitetuksi. 

Vierailija
5/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Vierailija
6/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni mukaan tässä voidaan silti tarvita jonkunlainen Jumalallinen vaikutus joko Jeesuksen kautta tai muuten. Armoa on mutta miten ja milloin se armo vaikuttaa. Sanalla voi olla painoarvoa mutta harva jos kukaan voi itse muokata sanojensa painoarvoa ja vaikutusta.

Yllättävän monrsti synninpäästön antaja epäilee, voiko hänen kauttaan siirtyä anteeksianto ja silti vastaanottaja tuntee sen. 

 

Siis ihan kahdenkeskisissä keskusteluissa, mutta kyllä puhujatkin välillä sanovat, että tuntuu vaikealta ajatella, että Jumalan sana kulkisi niin syntisen kautta. 

 

Vl ei siis koe mitään voimantuntoa tai egobuustia "vallastaan" antaa synnit anteeksi. Pikemmin se on lohdutus, jota voi tarjota toiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Vierailija
8/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi. 

Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Eikö me kaikki olla....? 

Vierailija
10/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni mukaan tässä voidaan silti tarvita jonkunlainen Jumalallinen vaikutus joko Jeesuksen kautta tai muuten. Armoa on mutta miten ja milloin se armo vaikuttaa. Sanalla voi olla painoarvoa mutta harva jos kukaan voi itse muokata sanojensa painoarvoa ja vaikutusta.

Yllättävän monrsti synninpäästön antaja epäilee, voiko hänen kauttaan siirtyä anteeksianto ja silti vastaanottaja tuntee sen. 

 

Siis ihan kahdenkeskisissä keskusteluissa, mutta kyllä puhujatkin välillä sanovat, että tuntuu vaikealta ajatella, että Jumalan sana kulkisi niin syntisen kautta. 

 

Vl ei siis koe mitään voimantuntoa tai egobuustia "vallastaan" antaa synnit anteeksi. Pikemmin se on lohdutus, jota voi tarjota toiselle. 

Niin. Sana voi vaikuttaa kenessä vain ja milloin vain. Mutta tuo on myös tärkeää, ettei ottaisi siitä itselle kunniaa vaikka jonkunlaisena välikätenä toimisi Jumalan vaikutuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Vierailija
12/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi. 

Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?

Ihmisellä on etsikkoaika. Jos kävelee etsikkoaikansa ohi, ei ole enää mitään tarvetta saada syntejään anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Vierailija
16/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Katuva saa kaikki synnit anteeksi, ne kamalimmatkin.

”Mene, äläkä enää syntiä tee.”


Rikokset pitää ilmoittaa ja sovittaa myös maallisen lain edessä.

Vierailija
17/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Vierailija
18/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.

Vierailija
19/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Raiskaajat, juopot ja muut väkivaltaiset antaa itselleen helposti kaiken anteeksi. (Rikosten uhreja tuo ei kuitenkaan hyödytä. Samat tekijät julistaa uhreilleen: Kaikki ovat syntisiä, sinäkin olet..

Vierailija
20/206 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi