Miksi ihmiset ei ymmärrä, että alkoholismi on sairaus siinä missä syöpä tai dementia?
Alkoholistit ansaitsee samat sympatiat ja avun kuin muutkin sairaat.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä ansaitse.
Suksi suohon sairaiden kiusaaja
alkoholismi on täysin itse aiheutettua ja kertoo huonosta itsekontrollista
Vierailija kirjoitti:
Dementia ja syöpä on täysin itseaiheutettu.
Olet oikeassa rinnastaessasi alkoholistin dementikkoon. Kummallakaan ei ole sairaudentuntoa eikä kumpikaan ymmärrä mihin hän tarvitsee apua ja hoitoa. Dementia ei edes parane. Alkoholisti on aina alkoholisti, ja alkoholidementia se vasta lysti sairaus onkin.
Syöpä on eri asia. Toki kaikki syöpäpotilaatkaan eivät tottele lääkäreitä eivätkä ole hoitomyönteisiä. Silloin he kantavat itse vastuun oman sairautensa etenemisestä ja kuolemastaan.
Siihen pystyy itse vaikuttamaan. Älä juo, niin ei ole ongelmaa. Moneen syöpään ja dementiaan ei itse samalla tavalla voi vaikuttaa, ne voi tulla vaikka omaisi terveelliset elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dementia on sikäli itse aiheutettu että useimmiten siihen sairastuvat tyhmät ja kouluttamattomat ihmiset, mutta miten esim. pieni lapsi on itse aiheuttanut aivosyöpänsä? Syntymällä vääristä geeneistä?
Vierailija kirjoitti:
Siihen pystyy itse vaikuttamaan. Älä juo, niin ei ole ongelmaa. Moneen syöpään ja dementiaan ei itse samalla tavalla voi vaikuttaa, ne voi tulla vaikka omaisi terveelliset elämäntavat.
Syöpään pystyy itse vaikuttamaan, älä vain elä niin pitkään että syöpä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä ansaitse.
Suksi suohon sairaiden kiusaaja
Suksi itse, alkoholistin hyysääjä = mahdollistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet lapsetkin voivat sairastua leukemiaan. Parasta siis kuolla sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dementia on sikäli itse aiheutettu että useimmiten siihen sairastuvat tyhmät ja kouluttamattomat ihmiset, mutta miten esim. pieni lapsi on itse aiheuttanut aivosyöpänsä? Syntymällä vääristä geeneistä?
Nyt ei kyllä ole kirjoittajalla mitään tietoa dementiasta, eikä sitä älyäkään...
Minä olen alkoholisti ja voin sanoa sen kymmenien vuosien kovan juomisen kokemuksella, että kyllä se on täysin oma ehtoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos lisääntyy paskoilla geeneillä.
Kaverini on alkoholisti. Ei ole avannut korkkia 20 vuoteen. Hyvin sillä menee, ei tarvitse sympatiaa.
Kyllä. Kysymyksessä on mielensairaus. Jota lääkitään alkoholilla.
Alkoholisti on itse tietoisesti hankkinut itselleen milloin minkäkin tekosyyn varjolla sairautensa ja muita syytellen ja syyllistäen tilanteestaan manipuloi empatiaan, sympatiaan jne.
Alkoholistin ymmärtämiseen ja auttamiseen tulee asettaa terveet rajat ja tajuta milloin tulee luovuttaa ja jättää se oman onnensa nojaan ja vaikka juomaan itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni lapsi voi sairastua myös alkoholismiin, joten mikä on pointtisi?
Yritin kyllä tuntea sympatiaa ja tukea alkoholisoitunutta ystävääni, 29-vuotiasta miestä kohtaan. Hän pääsi Minnesota-hoitoon sen jälkeen kun oli sotkenut asiansa (joutunut tappeluihin, hukannut lompakkonsa ja unohtanut että hänellä oli lapsensa yksinhuoltajuus) ja yrittänyt itsemurhaa, koska MINÄ olin sairastunut parantumattomaan syöpään, mutta hoidossa hän addiktoitui nikotiinipusseihin ja kääntyi islaminuskoon.
Päästin irti.
Ei ole eikä ansaitse.