Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lihavia häiritse

Vierailija
24.10.2014 |

itsejään ne läskit? Siis puhun nyt noin koosta 44-46 koosta ylöspäin.

Eikö heitä pelota se, mitä tekevät terveydelleen? Syfän parat ohuen ohuet sepelvaltimot tukkiintuvat rasvasta kokoajan. Sisäelinten ympärille kertyy rasvaa. Koko elimistö kärsii. Siltikö suklaalevy vie voiton kerta toisensa jälkeen? Pahimmalta näyttäö jos on ylipainoisia lapsia vielä, ja heille syötetään kaikkea rasvaista, suolaista ja sokerista. Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan. Eri asia jos sairaus lihottanut, mutta se on aika pieni osa jolle sairaus on ylipainon tuonut ka heistö usein näkee että yrittävät asiaa korjata.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:37"]

Ei haittaa olla kokoa 44. Harrastan hikiliikuntaa 6xvko (1h kerralla) ja kuntotestin mukaan kroppani on 5 v. todellista ikääni nuorempi. Rasvaprosentti ei ihanole ihanteessa, mutta onneksi on myös lihasmassaa. Viskeraalinen rasva (sisäelinten ympärillä oleva rasva) on ihannearvon sisällä ja painoindeksi lievän lihavuuden puolella. Verenpaineet 115/80, kolesteroli hyvällä alueella ja erityisesti hyvää kolesterolia on paljon.

20 vuotiaana olin ihannepainon alarajalla ja vaatekoko 34-36. Kolesteroliarvot huonot ja verenpaineet 125-130/80-85. Söin valmisruokaa ja karkkia ja käytin alkoholia, lisäksi söin tosi pieniä annoksia ja tosi epäsäännöllisesti. Liikuntaa en harrastanut, kun pelkäsin että saan isot lihakset. Olin ns. laihaläski ja huonossa kunnossa. Iho kukki ja olo oli vetämätön.

Näiden ylimääräisten kilojen kanssa olen nyt paremmassa kunnossa ihan mutu-tuntumalla ja mitatuilla arvoilla, että voin ihan sydämeni pohjasta sanoa, että LÄSKIT EI HAITTAA. Tosin ei se haittaisi, vaikka niitä ei olisi, jos muuten jatkan samalla tavalla elämistä.

Ja kaksi lastani ovat pituus ja painokäyrillä mitattuina aina olleet normaalipainoisia ja sopusuhtaisia.

[/quote]

:D Voi luoja. Miten paljon sä oikein syöt? :D Vai oletko sä tätä koulukuntaa, joka on lihava koska ei syö?

[/quote]

Syön ihan simona :)

Aamupala: lautasellinen puuroa, raejuustoa ja mustikoita, kaksi näkkäriä tai ruisleipä kinkku tai kalkkunaleikkeellä

välipala: mustikka tai mansikka rahka (ei sokeria) tai omena

päivällinen: kanaa/kalkkunaa/vaaleaa kalaa/porsasta/naudanlihaa n.200g, saman verran parsaa, porkkanaa, kaalia, kukkakaalia tai bataattia, lisäksi pari ruokalusikallista keitettyä riisiä. Vihreää salaattia, jossa öljyäkastike n. 2 rkl tai pähkinöitä.

välipala: sama kuin aamulla

Päivällinen: lohta tai avokadoa 150 g ja muut lisukkeet kuten päivällisellä paitsi ei pähkinöitä tai kastiketta.

Iltapala: kaksi ruisleipää leikkeleellä tai tonnikalalla ja maustamatonta jugurttia 2 dl 

Viikolla jos on nälkä muuten (mitä ei kyllä usein ole) niin syön raakoja kasviksia lisäksi tai sokerittomia marjoja.

Viikonloppuna sitten normisapuskan lisäksi herkuttelen kahvipullalla ja viinillä tai karkeilla.

ja pituutta minulla 175cm ja tällä ruokamäärällä paino pysyttelee samoissa ja jaksan liikkua ja touhuta loistavasti

[/quote]

Mistä löydät sokerittomia marjoja?

[/quote]

Saivartelijalle tarkennus: ei lisättyä valkoista sokeria. Muille varmaan kävi selväksi, että toki marjoissa on niiden luonnollisesti sisältämä hiilihydraatti, ei SOKERI. Se taitaakin muuten olla syynä ylipainooni. Kiitos huomiosta, nyt voin sitten alkaa laihduttamaan, kun jätän päivittäisen n. 400g mustikkaa/viinimarjaa/mansikkaa pois ruokavaliosta. Iso kiitos tästä huomiosta

[/quote]

Vain ylipainoisella voi tulla edes mieleen korostaa, ettei ole erikseen lisännyt johonkin sokeria.

Vierailija
62/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:36"]

Lihava ei ahmi vaan syö liian vähän, mistä johtuu säästöliekki ja lihominen. Laihoja ne on Hesessäkin ahmivat ahmijat, käykää vaikka katsomassa. Helppo olla laiha ja vittuilla.

[/quote]

Mä olen kyllä usein nähnyt laihoja ihmsiä pizzalla ja hampurilaisella. Kerran kirjoitin aloituksenkin tänne, että miten hoikat nuoret tytöt pystyy kaksistaan vetämään pizzat ja ja kokonaisen 1,5 litran sokerilimsapullon, muistaakseni sain aika paljon alapeukkuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:49"]

itsejään ne läskit? Siis puhun nyt noin koosta 44-46 koosta ylöspäin. Eikö heitä pelota se, mitä tekevät terveydelleen? Syfän parat ohuen ohuet sepelvaltimot tukkiintuvat rasvasta kokoajan. Sisäelinten ympärille kertyy rasvaa. Koko elimistö kärsii. Siltikö suklaalevy vie voiton kerta toisensa jälkeen? Pahimmalta näyttäö jos on ylipainoisia lapsia vielä, ja heille syötetään kaikkea rasvaista, suolaista ja sokerista. Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan. Eri asia jos sairaus lihottanut, mutta se on aika pieni osa jolle sairaus on ylipainon tuonut ka heistö usein näkee että yrittävät asiaa korjata.

[/quote]

Ei häiritse niin paljon,että saisi painoa pudotettua normaalilukemiin.

T:sadan kilon keijukainen

Vierailija
64/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 03:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:19"]

Ap, luuletko tosiaan, että on olemassa läskejä, siis oikeasti läskejä, joita ei ihan oikeasti yhtään häiritse läskit? Ainoa syy miksi ei häiritse on se että on niin pahoja muita ongelmia elämässä, että ei riitä energia siihen että vielä läskejä miettisi, jos on kuilun partaalla koko ajan, niin keskittyy vaan siihen kuiluun, ei siihen mitä syö.

Etkö ymmärrä, että se syy miksi se suklaalevy vie voiton, on addiktio? Kyllähän tupakan polttajatkin kessua vetevät posket lommolla parikymmentä kertaa vuorokaudessa vaikka hyvin tietävät että aiheuttavat itselleen hyvin suurella todennäköisyydellä keuhkosyövän, jonkun muun syövän tai keuhkoahtaumataudin? Puolet tupakoitsijoista saa jonkun keuhkotaudin jossain vaiheessa, ja kuolevat siihen kitumalla, silti sitä röökiä pitää vaan saada.

Lihava lihoo, tai ei saa laihdutettua sen takia että ruoka on heille henkinen lohtu, lääke johonkin pahaa oloon, ei tarvi katsoa kuin vaikka yksi kausi suurinta pudottajaa telkkarista niin saa nähdä, että jokaisella todella lihavalla on masennusta, ahdistusta ja jotain käsittelemätöntä menneisyydessä, joku henkinen painava taakka. Ihminen lääkitsee itseään aina jollain, toisilla se on alkoholi, toisilla kahvi, tupakka, irtoseksi, juoksu tai vaikka shoppailu. Minä syön suklaata sen takia että elämä on raskasta, ja suklaasta tulee hyvä mieli, palkitsen sillä itseni että taas on yhdestä päivästä selvinnyt suurinpiirtein kunnialla.

[/quote]

Ja höpö höpö. Ehkä joillekin on näin, mutta älä yleistä. 

[/quote]

Sinä meinaat että läskit on läskejä koska eivät tiedä olevansa läskejä, tai eivät tiedä terveysriskeistä? Tai että eivät tiedä mitä saa syödä ja mitä ei jotta ei olisi lihava?

Vierailija
65/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:53"]Häiritsee.

Luuletko, että kukaan vapaaehtoisesti hommaa itseään sen kokoiseksi? Olisiko sattunut tulemaan mieleen, että kyseessä on sairaus?
[/quote] Harvemmin kyseessä on sairaus. Kyllä suurin osa on niitä kun vedetään naamaan mäkkiä ja karkkia. Liikuntaa on kun perse nousee sohvalta ja kävelee jääkaapille.

Vierailija
66/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomien marjojen syöjälle: Saattaisit laihtuakin, jos vähentäisit marjojen syöntiä. Syöt niitä vähän turhan paljon. Sokeri lihottaa. Huomaa, että en kehottanut lopettaa kokonaan marjojen syöntiä.

Hedelmissä on paljon sokeria, enemmän kuin marjoissa.

Vierailija
67/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 46 ja BMI on alle 26. En pidä itseäni erityisen lihavana eikä tästä painosta ole koskaan ollut mulle haittaa. Myöskään lääkärini mielestä en ole huolestuttavan ylipainoinen. En tiedä miten suurta ylipainoa ap tarkoitti, mutta tuo vaatekoko ei viittaa mihinkään kovin massiiviseen lihavuuteen. Moni pidempi ihminen käyttää normaalipainoisena kokoa 44!

Vierailija
68/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:36"]

Lihava ei ahmi vaan syö liian vähän, mistä johtuu säästöliekki ja lihominen. Laihoja ne on Hesessäkin ahmivat ahmijat, käykää vaikka katsomassa. Helppo olla laiha ja vittuilla.

[/quote]

Mä olen kyllä usein nähnyt laihoja ihmsiä pizzalla ja hampurilaisella. Kerran kirjoitin aloituksenkin tänne, että miten hoikat nuoret tytöt pystyy kaksistaan vetämään pizzat ja ja kokonaisen 1,5 litran sokerilimsapullon, muistaakseni sain aika paljon alapeukkuja. 

[/quote]

Tuolla tavalla niistä hoikista nuorista tytöistä tuleekin lihavia keski-ikäisiä naisia.

Vierailija
69/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 44 ja bmi 26. TUTKIMUSTEN MUKAAN KAIKKEIN TERVEIMPIÄ JA PISIMPÄÄN ELÄVIÄ OVAT LIEVÄSTI YLIPAINOISET ELI BMI 25-27.

Vierailija
71/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:35"]

Olen kokoa 44 ja bmi 26. TUTKIMUSTEN MUKAAN KAIKKEIN TERVEIMPIÄ JA PISIMPÄÄN ELÄVIÄ OVAT LIEVÄSTI YLIPAINOISET ELI BMI 25-27.

[/quote]

Laitatko linkkiä tutkimukseen?

Vierailija
72/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:18"]

Eikö lihavaa haittaa, kun maha on iso ja vaikeuttaa kumartumista? Juostessa läskit hyllyy. Hypätessä polvet on kovilla. Vai ettekö te liiku yhtään? Normaalipainoisena olisi paljon helpompaa. Eikö siinä ole jo syy tavoitella muutosta?

[/quote]

En voi edes kuvitella että juoksisin, ei mulla ole mihinkään koskaan niin kova kiire. Enkä myöskään hypi, en tiedä muitakaan aikuisia jotka hyppisivät. Lapset juoksee ja hyppii kun leikkivät, ei mun tarvi. 

Läskimaha kyllä haittaa puutarhahommia jonkin verran.

Miksi kuvittelet että läskit eivät tavoittele muutosta? Suurin osa läskeistä laihduttaa koko ajan, luuletko että jokainen läski vaan lihoo lisää koko ajan? Puolet suomalaisista on ylipainoisia, mutta heistä vain 7% on sairaaloisen lihavia. Ei pieni ylipaino vaikuta elämään millään lailla.

Vierailija
73/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, silmä käteen. Yläpuolella on.

Vierailija
74/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:53"]

Häiritsee.

Luuletko, että kukaan vapaaehtoisesti hommaa itseään sen kokoiseksi? Olisiko sattunut tulemaan mieleen, että kyseessä on sairaus?

[/quote]

vapaaehtoisestihan se juuri menee. 

vai oletko nähnyt jotain pakkosyöttöä muiden toimesta? 

[/quote]

Masentuneet on vaan laiskoja luusereita. Myös tupakoitsijat polttavat täysin vapaaehtoisesti ja haluavat itselleen keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin, se on niin kiva kitua kuoliaaksi. Alkoholistit väittää olevansa sairaita, eipä niidenkään kurkkuun kukaan väkisin viinaa kaada.

Vierailija
75/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:59"]

Mä luulen, että kun lihavat väittävät etteivät läskit haittaa elämää millään tavalla, kyse on siitä etteivät he tiedä kuinka paljon helpompaa elämä on normaalipainoisena. T. Entinen läski, joka tietää eron eikä todellakaan puolustele entistä olomuotoaan

[/quote]

No tuota noin,..en ollut läski syntyessäni, en lapsena enkä vielä kolmekymppisenäkään. Joten tiedän kyllä. Ja se fakta vaan sattuu olemaan, että loppujen lopuksi elämä ei ollut kovinkaan erilaista koossa 36 kuin nyt koossa 44. Kun hitaasti lihoo, elimistö kummasti sopeutuu asiaan. Mulle ylipainoni ei ole mikään ongelma, mutta olen pahoillani niiden puolesta, joille ylipainoni on ongelma.

[/quote]

46 asti on normaalit vaatekoot, siitä ylöspäin on vasta läski kun joutuu hakemaan vaatteensa "isojen tyttöjen" osastolta.

Vierailija
76/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:43"]

81, silmä käteen. Yläpuolella on.

[/quote]

Se on lehtiartikkeli

Vierailija
77/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 25 ja käytän vaatekokoa 44. Ap nyt vaikuttaa muutenkin niin vajakilta, että ymmärrys tuskin riittää edes siihen, että ihmiset ovat eri pituisia ja samanpainoisillakin on erilaisia ruumiinrakenteita.

Vierailija
78/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mulla BMI 29 ja koko 44-46. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
79/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen keskustelunaihe. ei niinkään ärsytä lihavat, vaan ne, jotka valittaa, että pitäISI laihduttaa. Siinä on tasan kolme vaihtoehtoo: no laihduta, hyväksy itsesi tai ole vain hiljaa. Ja tää ei mikään pelkkä lihavien juttu, vaan myös ne "mul on täs vyötäröl tällast...". Ja toinen mikä ärsyttää, ettei lääkärit oikeasti panosta monesti niiden lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoidossa terveellisten elämäntapojen ohjeistamiseen, vaan enemmänkin lääkkeillä hoidetaan seurauksia. ja enkä lähtis yleistää myöskään, et tällasia ne lääkärit on...

Vierailija
80/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laihtua pitäisi niin, että mitään muutoksia ei tarvitsisi tehdä. 

Tyyliin: Mun täytyisi laihtua, mutta en voi luopua siitä ja siitä tai tähän ja tähän olen tottunut ikäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän