Eikö lihavia häiritse
itsejään ne läskit? Siis puhun nyt noin koosta 44-46 koosta ylöspäin.
Eikö heitä pelota se, mitä tekevät terveydelleen? Syfän parat ohuen ohuet sepelvaltimot tukkiintuvat rasvasta kokoajan. Sisäelinten ympärille kertyy rasvaa. Koko elimistö kärsii. Siltikö suklaalevy vie voiton kerta toisensa jälkeen? Pahimmalta näyttäö jos on ylipainoisia lapsia vielä, ja heille syötetään kaikkea rasvaista, suolaista ja sokerista. Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan. Eri asia jos sairaus lihottanut, mutta se on aika pieni osa jolle sairaus on ylipainon tuonut ka heistö usein näkee että yrittävät asiaa korjata.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:54"]
Ei häiritse. Lapsia ei ole joten heidän ravitsemuksestaan ja tereydestään ei tarvi huolehtia. Ja itse elän mieluummin lyhyen ja nautinnollisen elämän kuin pidemmän ja kituuttavan. Joten ihan tietoinen valinta epäterveellinen syöminen ja juominen terveysriskeistä huolimatta.
[/quote]Mutta elämä ei välttämatta ole nautinollista kun ylipaino tuo kaikenlaisia saurauksia. Nornaalipaioisenakin voi elää nautittavaa elämää, ja jaksaa liikkua helpommin jne. Ei ylipaino takaa"nautinnollista" elämää.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:37"]
Ei haittaa olla kokoa 44. Harrastan hikiliikuntaa 6xvko (1h kerralla) ja kuntotestin mukaan kroppani on 5 v. todellista ikääni nuorempi. Rasvaprosentti ei ihanole ihanteessa, mutta onneksi on myös lihasmassaa. Viskeraalinen rasva (sisäelinten ympärillä oleva rasva) on ihannearvon sisällä ja painoindeksi lievän lihavuuden puolella. Verenpaineet 115/80, kolesteroli hyvällä alueella ja erityisesti hyvää kolesterolia on paljon.
20 vuotiaana olin ihannepainon alarajalla ja vaatekoko 34-36. Kolesteroliarvot huonot ja verenpaineet 125-130/80-85. Söin valmisruokaa ja karkkia ja käytin alkoholia, lisäksi söin tosi pieniä annoksia ja tosi epäsäännöllisesti. Liikuntaa en harrastanut, kun pelkäsin että saan isot lihakset. Olin ns. laihaläski ja huonossa kunnossa. Iho kukki ja olo oli vetämätön.
Näiden ylimääräisten kilojen kanssa olen nyt paremmassa kunnossa ihan mutu-tuntumalla ja mitatuilla arvoilla, että voin ihan sydämeni pohjasta sanoa, että LÄSKIT EI HAITTAA. Tosin ei se haittaisi, vaikka niitä ei olisi, jos muuten jatkan samalla tavalla elämistä.
Ja kaksi lastani ovat pituus ja painokäyrillä mitattuina aina olleet normaalipainoisia ja sopusuhtaisia.
[/quote]
:D Voi luoja. Miten paljon sä oikein syöt? :D Vai oletko sä tätä koulukuntaa, joka on lihava koska ei syö?
[/quote]Syöt kyllä aika paljon. Eläisin tuolla varmaan viikon.
Syön ihan simona :)
Aamupala: lautasellinen puuroa, raejuustoa ja mustikoita, kaksi näkkäriä tai ruisleipä kinkku tai kalkkunaleikkeellä
välipala: mustikka tai mansikka rahka (ei sokeria) tai omena
päivällinen: kanaa/kalkkunaa/vaaleaa kalaa/porsasta/naudanlihaa n.200g, saman verran parsaa, porkkanaa, kaalia, kukkakaalia tai bataattia, lisäksi pari ruokalusikallista keitettyä riisiä. Vihreää salaattia, jossa öljyäkastike n. 2 rkl tai pähkinöitä.
välipala: sama kuin aamulla
Päivällinen: lohta tai avokadoa 150 g ja muut lisukkeet kuten päivällisellä paitsi ei pähkinöitä tai kastiketta.
Iltapala: kaksi ruisleipää leikkeleellä tai tonnikalalla ja maustamatonta jugurttia 2 dl
Viikolla jos on nälkä muuten (mitä ei kyllä usein ole) niin syön raakoja kasviksia lisäksi tai sokerittomia marjoja.
Viikonloppuna sitten normisapuskan lisäksi herkuttelen kahvipullalla ja viinillä tai karkeilla.
ja pituutta minulla 175cm ja tällä ruokamäärällä paino pysyttelee samoissa ja jaksan liikkua ja touhuta loistavasti
[/quote]
Eipä järjellä ole juurikaan tekemistä tämän ahmimisen ym. kanssa. Ja Suomessa on äärimmäisen vaikea saada hoitoa tähän, varsinkin jos on joku muu diagnoosi jo olemassa; "se nyt vaan kuuluu siihen" on yleisin vastaus, kun purkaa pahaa mieltään syömisongelmista.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:44"]Itse olen normaalipainoinen (BMI keskivaiheilla), mutta jouduin syömään noin 3 kk kortisonia. Ja voi sitä painon nousua (muista sivuvaikutuksista puhumattakaan, mutta niistä ei tässä). Tuona aikana paino nousi melkein 10 kg ja voin sanoa, että läskit todellakin häiritsivät! Olen päärynämallinen, mutta nyt rasva kertyi ylävartaloon ja vatsaan. Siis voi yäk!8855 [/quote] Mitäs rupesit possuilemaan. Sairaus on hyvä tekosyy antaa elintapojen ja rutiinien repsahtaa. Ei sairaus eikä lääkkeet lihota, ainoastaan suusta sisään mätetyt kalorit. Ihan kuin nyt et sitä tietäisi. Ja ennen kuin revit hiukset päästäsi kommenttini vuoksi, kerron, että se oli läskinatsi-imitaatio.
[/quote]
No mutta kyllä kortisoni laittaa myös tosiaan syömään (olen siis tuo kortisonilla lihonut kirjoittaja), mutta että se sekoittaa myös sokeriaineenvaihdunnan, jonka vuoksi läski kertyy ihme paikkoihin. Voitteko kuvitella "hevosen nälän", jota ei voi millään jättiextrasupersuurellakaan ruoka-annoksella tyydyttäää! Sekin tuli kokeiltua, mutta muutoin söin normaaliannoksia. Ja nälkä oli.
[/quote]
Luitko tuon tunnustuksen, jossa heti myönsin tekstini provoksi. Itse olen sairastanut kaksikin eri sairautta, jotka ovat lihottaneet/laihduttaneet ja kortisoniakin olen perheen syöpäpotilaan nähnyt syövän
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:19"]
Miksi laihdutus ohjelmissa, laihtuneet ex-lihavat purskahtavat aina itkuunkun näytetään ennen ja jälkeen kuvia? Ja kaikki kertovat leukaväpättäen, ettei tajunut edes olevansa noin lihava. Ilmeisesti se kehonkuva vääristyy, jokaiselle laihtuneelle ne läskit ovat olleet sitten kuitenkin kauhea painajainen ja kerrotaan miten itsetunto kohosi laihtumisen myötä ja pystyi ostamaan normikokoisia vaatteita, se hehkutus lista on ihan loputon. Ja aina tarina prikulleen on samanlainen, en jaksa lukea/katsoa noita laihdutsohjelmia. Niin rasittavia ovat.
[/quote]
Sama käsikirjoittaja?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:19"]
Miksi laihdutus ohjelmissa, laihtuneet ex-lihavat purskahtavat aina itkuunkun näytetään ennen ja jälkeen kuvia? Ja kaikki kertovat leukaväpättäen, ettei tajunut edes olevansa noin lihava. Ilmeisesti se kehonkuva vääristyy, jokaiselle laihtuneelle ne läskit ovat olleet sitten kuitenkin kauhea painajainen ja kerrotaan miten itsetunto kohosi laihtumisen myötä ja pystyi ostamaan normikokoisia vaatteita, se hehkutus lista on ihan loputon. Ja aina tarina prikulleen on samanlainen, en jaksa lukea/katsoa noita laihdutsohjelmia. Niin rasittavia ovat.
[/quote]
Sama käsikirjoittaja?
[/quote]
Niissä yleensä painoa on tiputettu a. Vähintään parikymmentä kiloa, usein enemmänkin b. Tehty se tiputus rankkana projektina ja kuvat tiskiin siinä maaliviivalla, jolloin tunteet on muutenkin pinnassa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:01"]
Läskit on yksinkertaisia ja rumia piste.
[/quote] Heh, onneksi sä olet viisas ja kaunis.