Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lihavia häiritse

Vierailija
24.10.2014 |

itsejään ne läskit? Siis puhun nyt noin koosta 44-46 koosta ylöspäin.

Eikö heitä pelota se, mitä tekevät terveydelleen? Syfän parat ohuen ohuet sepelvaltimot tukkiintuvat rasvasta kokoajan. Sisäelinten ympärille kertyy rasvaa. Koko elimistö kärsii. Siltikö suklaalevy vie voiton kerta toisensa jälkeen? Pahimmalta näyttäö jos on ylipainoisia lapsia vielä, ja heille syötetään kaikkea rasvaista, suolaista ja sokerista. Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan. Eri asia jos sairaus lihottanut, mutta se on aika pieni osa jolle sairaus on ylipainon tuonut ka heistö usein näkee että yrittävät asiaa korjata.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua mun läskit häiritsee, mutta kovin suurena terveysriskinä en niitä pidä. Tää siis siksi, että en ole kerryttänyt tai ylläpidä läskejäni epäterveellisellä ruoalla, vaan liian suurilla määrillä terveellistä kasvisruokaa. Ne terveysriskithän ei niinkään tule siitä itse ylipainosta, vaan siitä, mistä se ylipaino johtuu - useimmiten siis hyvinkin epäterveellisestä ruokavaliosta (ja liikunnan puutteesta), joka itseasiassa aiheuttaa samoja terveysongelmia ilman ylipainoakin.

Lisäksi mun läskit ei oo sisäelinten ympärillä omenavatsana, vaan vatsamakkaroina ja löllyvinä reisinä jne., millä on terveyden kannalta iso ero.

Laihduttelen kyllä, mutta ihan ulkonäkösyistä, en terveyden takia.

Vierailija
2/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luuletko tosiaan, että on olemassa läskejä, siis oikeasti läskejä, joita ei ihan oikeasti yhtään häiritse läskit? Ainoa syy miksi ei häiritse on se että on niin pahoja muita ongelmia elämässä, että ei riitä energia siihen että vielä läskejä miettisi, jos on kuilun partaalla koko ajan, niin keskittyy vaan siihen kuiluun, ei siihen mitä syö.

Etkö ymmärrä, että se syy miksi se suklaalevy vie voiton, on addiktio? Kyllähän tupakan polttajatkin kessua vetevät posket lommolla parikymmentä kertaa vuorokaudessa vaikka hyvin tietävät että aiheuttavat itselleen hyvin suurella todennäköisyydellä keuhkosyövän, jonkun muun syövän tai keuhkoahtaumataudin? Puolet tupakoitsijoista saa jonkun keuhkotaudin jossain vaiheessa, ja kuolevat siihen kitumalla, silti sitä röökiä pitää vaan saada.

Lihava lihoo, tai ei saa laihdutettua sen takia että ruoka on heille henkinen lohtu, lääke johonkin pahaa oloon, ei tarvi katsoa kuin vaikka yksi kausi suurinta pudottajaa telkkarista niin saa nähdä, että jokaisella todella lihavalla on masennusta, ahdistusta ja jotain käsittelemätöntä menneisyydessä, joku henkinen painava taakka. Ihminen lääkitsee itseään aina jollain, toisilla se on alkoholi, toisilla kahvi, tupakka, irtoseksi, juoksu tai vaikka shoppailu. Minä syön suklaata sen takia että elämä on raskasta, ja suklaasta tulee hyvä mieli, palkitsen sillä itseni että taas on yhdestä päivästä selvinnyt suurinpiirtein kunnialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkään tuossa lihavuudessa ei haittaisi terveysriskit niin pätkän vertaa, koska onhan se totta, että elämä on tarkoitettu nautittavaksi. Ja itsekkin juon ja poltan. Se haittaisi, että liikkuvuus, aktiivisuus, yms. kärsisivät. Itse kun olen aina tottunut harrastamaan ja menemään, niin olisi kauheaa, jos ei pystyisi enää kunnolla toimimaan.

Vierailija
4/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:54"]Ei häiritse. Lapsia ei ole joten heidän ravitsemuksestaan ja tereydestään ei tarvi huolehtia. Ja itse elän mieluummin lyhyen ja nautinnollisen elämän kuin pidemmän ja kituuttavan. Joten ihan tietoinen valinta epäterveellinen syöminen ja juominen terveysriskeistä huolimatta. [/quote] Mutta sähän kidutat itseäsi läskeilläsi koko ajan. Koko lyhyen elämäsi ajan.

[/quote]

Miten niin kidutan? Minulla ei ole mitenkään huono olo, voin kaikin puolin hyvin. Voin lisäksi nauttia vapaasti hyvästä ruoasta ja juomasta, koska ei ole tavoitetta olla hoikka.

Vierailija
5/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eräänä päivänä heräsin, ja minulle oli tullut älyä. Tosin, en tiedä miten käyttää sitä. Mutta tarpeeksi tyhmänä en kelaile liikaaa. .

Vierailija
6/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minä takaan että olisin huomattavasti onnellisempi jos olisin vaikkapa vaatekokoa 44-46 ja itseeni tyytyväinen ja onnellinen, toisin kuin näin nipinnapin xxs vaatteita käyttävä syömishäiriöinen, joka ei edelleenkään ole tyytyväinen itseensä. Ai mistäkö tiedän? Koska olen ollut se elämäniloinen 44-kokoinen nainen, jota ei kilot vaivanneet ja kaikki oli hyvin. Sitten ajattelin lääkärin neuvosta tiputtaa muutaman kilon ja ylihän se meni myöhemmin.

Vierailija
7/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:07"]Kyllä mua mun läskit häiritsee, mutta kovin suurena terveysriskinä en niitä pidä. Tää siis siksi, että en ole kerryttänyt tai ylläpidä läskejäni epäterveellisellä ruoalla, vaan liian suurilla määrillä terveellistä kasvisruokaa. Ne terveysriskithän ei niinkään tule siitä itse ylipainosta, vaan siitä, mistä se ylipaino johtuu - useimmiten siis hyvinkin epäterveellisestä ruokavaliosta (ja liikunnan puutteesta), joka itseasiassa aiheuttaa samoja terveysongelmia ilman ylipainoakin.

Lisäksi mun läskit ei oo sisäelinten ympärillä omenavatsana, vaan vatsamakkaroina ja löllyvinä reisinä jne., millä on terveyden kannalta iso ero.

Laihduttelen kyllä, mutta ihan ulkonäkösyistä, en terveyden takia.
[/quote]

Ketä sinä yrität huijata? Et oikeasti ole lihonut kasvisruoalla, vaan ehkä kaiken maailman salaatinkastikkeilla yms. jotka vasta epäterveellisiä ovat! Samoin liika ylipaino ON jo itsessään terveyshaitta huolimatta siitä millä tavalla sen on saanut, vaikkakin tietyillä ruokavalioilla saavutetaan suuremmat terveyshaitat. Tuskinpa nivelet polvissasi ja muualla kehossa tietävät, oletko liikakilosi hankkinut hampurilaisilla vai porkkanoilla olettaen että paino on sama. Ei ole olemassa terveellistä tai edes neutraalia ylipainoa!

Vierailija
8/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:49"]

itsejään ne läskit? Siis puhun nyt noin koosta 44-46 koosta ylöspäin. Eikö heitä pelota se, mitä tekevät terveydelleen? Syfän parat ohuen ohuet sepelvaltimot tukkiintuvat rasvasta kokoajan. Sisäelinten ympärille kertyy rasvaa. Koko elimistö kärsii. Siltikö suklaalevy vie voiton kerta toisensa jälkeen? Pahimmalta näyttäö jos on ylipainoisia lapsia vielä, ja heille syötetään kaikkea rasvaista, suolaista ja sokerista. Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan. Eri asia jos sairaus lihottanut, mutta se on aika pieni osa jolle sairaus on ylipainon tuonut ka heistö usein näkee että yrittävät asiaa korjata.

[/quote]

Aloittajaa näyttää (taas) haittaavan jonkun muun läskisyys. Relax, ap!

Vierailija
9/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun vain omasta puolesta! Ei ole vaivannut, ei mua ole koskaan kannustettu elämään terveellisesti tai yms. liikunnallista. Ulkonäkö ei ole ollut koskaan tärkein juttu, terveyttähän ei ole tarvinnut edes ajatella. Että liian huoletonta elämää olen viettänyt. Kukaan läheisistä ei koskaan puuttunut lihomiseeni. Äiti siinä vaiheessa, kun olin jo laihduttanut sen 15 kiloa. Ootko koskaan ajatellut, että voisit pitää itsestäsi huolta. Kännissä soitti. Vittu, että ärsytti, ettei ollut huomannut mun laihtumistani!

Mä olen nyt 42v ja kyllä se kakkosdiabetes on kevyesti osa arkea, kuten verenpainetautikin. Sitten vielä oli tämä kilpirauhastouhu, niin painohan laski lääkityksen myötä ihan sen 40 kiloa!

Tuo kaikki on tapahtunut kolmen vuoden aikana. Pääasia, että mulla on upea diaeteshoitaja ANJA! Aplodit! Hän ei vaadi, ei syyllistä, mutta on arjessa mukana.

Vierailija
10/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:19"]

Ap, luuletko tosiaan, että on olemassa läskejä, siis oikeasti läskejä, joita ei ihan oikeasti yhtään häiritse läskit? Ainoa syy miksi ei häiritse on se että on niin pahoja muita ongelmia elämässä, että ei riitä energia siihen että vielä läskejä miettisi, jos on kuilun partaalla koko ajan, niin keskittyy vaan siihen kuiluun, ei siihen mitä syö.

Etkö ymmärrä, että se syy miksi se suklaalevy vie voiton, on addiktio? Kyllähän tupakan polttajatkin kessua vetevät posket lommolla parikymmentä kertaa vuorokaudessa vaikka hyvin tietävät että aiheuttavat itselleen hyvin suurella todennäköisyydellä keuhkosyövän, jonkun muun syövän tai keuhkoahtaumataudin? Puolet tupakoitsijoista saa jonkun keuhkotaudin jossain vaiheessa, ja kuolevat siihen kitumalla, silti sitä röökiä pitää vaan saada.

Lihava lihoo, tai ei saa laihdutettua sen takia että ruoka on heille henkinen lohtu, lääke johonkin pahaa oloon, ei tarvi katsoa kuin vaikka yksi kausi suurinta pudottajaa telkkarista niin saa nähdä, että jokaisella todella lihavalla on masennusta, ahdistusta ja jotain käsittelemätöntä menneisyydessä, joku henkinen painava taakka. Ihminen lääkitsee itseään aina jollain, toisilla se on alkoholi, toisilla kahvi, tupakka, irtoseksi, juoksu tai vaikka shoppailu. Minä syön suklaata sen takia että elämä on raskasta, ja suklaasta tulee hyvä mieli, palkitsen sillä itseni että taas on yhdestä päivästä selvinnyt suurinpiirtein kunnialla.

[/quote]

Ja höpö höpö. Ehkä joillekin on näin, mutta älä yleistä. 

Vierailija
11/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:07"]Kyllä mua mun läskit häiritsee, mutta kovin suurena terveysriskinä en niitä pidä. Tää siis siksi, että en ole kerryttänyt tai ylläpidä läskejäni epäterveellisellä ruoalla, vaan liian suurilla määrillä terveellistä kasvisruokaa. Ne terveysriskithän ei niinkään tule siitä itse ylipainosta, vaan siitä, mistä se ylipaino johtuu - useimmiten siis hyvinkin epäterveellisestä ruokavaliosta (ja liikunnan puutteesta), joka itseasiassa aiheuttaa samoja terveysongelmia ilman ylipainoakin. Lisäksi mun läskit ei oo sisäelinten ympärillä omenavatsana, vaan vatsamakkaroina ja löllyvinä reisinä jne., millä on terveyden kannalta iso ero. Laihduttelen kyllä, mutta ihan ulkonäkösyistä, en terveyden takia. [/quote] Ketä sinä yrität huijata? Et oikeasti ole lihonut kasvisruoalla, vaan ehkä kaiken maailman salaatinkastikkeilla yms. jotka vasta epäterveellisiä ovat! Samoin liika ylipaino ON jo itsessään terveyshaitta huolimatta siitä millä tavalla sen on saanut, vaikkakin tietyillä ruokavalioilla saavutetaan suuremmat terveyshaitat. Tuskinpa nivelet polvissasi ja muualla kehossa tietävät, oletko liikakilosi hankkinut hampurilaisilla vai porkkanoilla olettaen että paino on sama. Ei ole olemassa terveellistä tai edes neutraalia ylipainoa!

[/quote]

Useimmat salaatinkastikkeet varmaan lasketaan kasvisruoakavalioon kuuluviksi, koska niissä harvemmin on lihaa tai vastaavaa. Mä olen kasvissyöjä, niin tottakai mä olen lihonut kasvisruoalla. Enimmäkseen ihan vegaanisella sellaisella vielä. Ja kyllä, terveellisellä sellaisella. Mun ruoka koostuu kasviksista, pavuista, linsseistä, kikherneistä, pähkinöistä, siemenistä, hedelmistä, täysjyväviljoista ja öljyistä. Mä nyt vaan syön liikaa. En kyllä yritä huijata ketään, varsinkaan itseäni, jos totean, että ei tuolla ruokavaliolla hankittu ylipaino tukkeuta verisuonia ja aiheuta diabetestä jne. Ja se, miten se rasva on sinne kroppaan jakautunut on kanssa merkittävä juttu terveyden kannalta, koska vaarallisintahan on nimenomaan se sisäelinten ympärillä oleva rasva, joka näkyy keskivartalolihavuutena. Se reisissä löllyvä läski vaan ei ole samanlainen terveysriski.

Siinä olet oikeassa, että nivelet kärsii reippaammasta ylipainosta ihan siitä huolimatta, millaisilla elämäntavoilla se ylipaino on kertynyt. Mulla on varmaan jotain 15 kg ylipainoa, en usko että se on nivelille vielä kovin suuri rasite.

Mun mielestä sulla on aika epätieteellinen näkökanta tähän asiaan. Asiat ei oo aina niin yksinkertaisia ja simppeleitä, että vois laukoa, ettei ole olemassa terveellistä tai neutraalia ylipainoa. Tai voi sitä laukoa, mutta totta se ei silti ole.

Mä olen entinen anorektikko, joten mulle luultavasti olisi huomattavasti terveellisempää pysyä nykyisessä painossa kuin laihduttaa. Laihdutan silti, mutta kuten sanottua, ulkonäkösyistä ja samalla mahdollisesti terveyteni riskeeraten.

Vierailija
12/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ikä on..?

Vierailija
13/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:49"]Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan.

[/quote]

Turhaan sitten kyselet, jos olet näin asenteellinen. Toivottavasti sinua häiritsee loppuelämääsi tämä asia.

Vierailija
14/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa teini-ap keskustelemaan näistä asioista aikuisten kanssa vasta kun olet kasvanut mustavalkoisista laseistasi.

Vierailija
15/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä jaksa sympata läskejä, mutta naurattaa aina nää ihmiset jotka paasaa läskeille terveysvaaroista, ihan niin kuin sitä saarnaajaa oikeasti watun vertaa sen plösön terveys kiinnostaisi, ne vaan haluaa päästä pätemään ja piehtaroimaan siinä omassa erinomaisuudessaan.

Vierailija
16/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:07"]Kyllä mua mun läskit häiritsee, mutta kovin suurena terveysriskinä en niitä pidä. Tää siis siksi, että en ole kerryttänyt tai ylläpidä läskejäni epäterveellisellä ruoalla, vaan liian suurilla määrillä terveellistä kasvisruokaa. Ne terveysriskithän ei niinkään tule siitä itse ylipainosta, vaan siitä, mistä se ylipaino johtuu - useimmiten siis hyvinkin epäterveellisestä ruokavaliosta (ja liikunnan puutteesta), joka itseasiassa aiheuttaa samoja terveysongelmia ilman ylipainoakin. Lisäksi mun läskit ei oo sisäelinten ympärillä omenavatsana, vaan vatsamakkaroina ja löllyvinä reisinä jne., millä on terveyden kannalta iso ero. Laihduttelen kyllä, mutta ihan ulkonäkösyistä, en terveyden takia. [/quote] Ketä sinä yrität huijata? Et oikeasti ole lihonut kasvisruoalla, vaan ehkä kaiken maailman salaatinkastikkeilla yms. jotka vasta epäterveellisiä ovat! Samoin liika ylipaino ON jo itsessään terveyshaitta huolimatta siitä millä tavalla sen on saanut, vaikkakin tietyillä ruokavalioilla saavutetaan suuremmat terveyshaitat. Tuskinpa nivelet polvissasi ja muualla kehossa tietävät, oletko liikakilosi hankkinut hampurilaisilla vai porkkanoilla olettaen että paino on sama. Ei ole olemassa terveellistä tai edes neutraalia ylipainoa!

[/quote]

Useimmat salaatinkastikkeet varmaan lasketaan kasvisruoakavalioon kuuluviksi, koska niissä harvemmin on lihaa tai vastaavaa. Mä olen kasvissyöjä, niin tottakai mä olen lihonut kasvisruoalla. Enimmäkseen ihan vegaanisella sellaisella vielä. Ja kyllä, terveellisellä sellaisella. Mun ruoka koostuu kasviksista, pavuista, linsseistä, kikherneistä, pähkinöistä, siemenistä, hedelmistä, täysjyväviljoista ja öljyistä. Mä nyt vaan syön liikaa. En kyllä yritä huijata ketään, varsinkaan itseäni, jos totean, että ei tuolla ruokavaliolla hankittu ylipaino tukkeuta verisuonia ja aiheuta diabetestä jne. Ja se, miten se rasva on sinne kroppaan jakautunut on kanssa merkittävä juttu terveyden kannalta, koska vaarallisintahan on nimenomaan se sisäelinten ympärillä oleva rasva, joka näkyy keskivartalolihavuutena. Se reisissä löllyvä läski vaan ei ole samanlainen terveysriski.

Siinä olet oikeassa, että nivelet kärsii reippaammasta ylipainosta ihan siitä huolimatta, millaisilla elämäntavoilla se ylipaino on kertynyt. Mulla on varmaan jotain 15 kg ylipainoa, en usko että se on nivelille vielä kovin suuri rasite.

Mun mielestä sulla on aika epätieteellinen näkökanta tähän asiaan. Asiat ei oo aina niin yksinkertaisia ja simppeleitä, että vois laukoa, ettei ole olemassa terveellistä tai neutraalia ylipainoa. Tai voi sitä laukoa, mutta totta se ei silti ole.

Mä olen entinen anorektikko, joten mulle luultavasti olisi huomattavasti terveellisempää pysyä nykyisessä painossa kuin laihduttaa. Laihdutan silti, mutta kuten sanottua, ulkonäkösyistä ja samalla mahdollisesti terveyteni riskeeraten.

[/quote]

Näytin tämän kirjoituksesi miehelleni, joka on lääkäri ja naurusta ei meinannut tulla loppua. Kuulemma oikein tyyppiesimerkki itsepetoksesta tai melkoisesta tietämättömyydestä, pyysi että esität nämä "faktat" seuraavassa terveystarkastuksessa.

Vierailija
17/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei. Laihdutusohjelmiinkiin haetaan vain julkisuuden toivossa ja erilaisista laihdutusryhmistä maksetaan, kun halutaan vain uusia reseptejä herkuista. 

Vierailija
18/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö sinua ap, että sinulla vaikuttaisi olevan melko mustavalkoiset käsitykset asioista ja maailmasta?

Vierailija
19/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 06:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 03:34"]

[/quote]

[/quote]

Näytin tämän kirjoituksesi miehelleni, joka on lääkäri ja naurusta ei meinannut tulla loppua. Kuulemma oikein tyyppiesimerkki itsepetoksesta tai melkoisesta tietämättömyydestä, pyysi että esität nämä "faktat" seuraavassa terveystarkastuksessa.

[/quote]

Miehesi kuulostaa olevan melkoinen juntti ja suoraan sanoen p**ka lääkäri.

Ja ei, ei ole ylipainoa itselläni, mutta tuommoinen käytös on törkeää lääkäriltä!

Vierailija
20/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaankin outo, kun en kiinnitä huomiota ihmisten lihavuuteen tai ainakaan käytä aikaa heidän painonsa syitten pohtimiseen. Elän omaa elämääni, olen hoikka ja liikunnallinen, siltikin monella tavalla terveyskriisissä työstressien, lasten vakavien sairauksien ja omaisten kipuiluitten kanssa. Oletan olevani suuremmassa vaarassa saada verisuoniperäisiä sairauksia stressin takia kuin jonkun leppoisan ylipainoisen ihmisen niille altistuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan