Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lihavia häiritse

Vierailija
24.10.2014 |

itsejään ne läskit? Siis puhun nyt noin koosta 44-46 koosta ylöspäin.

Eikö heitä pelota se, mitä tekevät terveydelleen? Syfän parat ohuen ohuet sepelvaltimot tukkiintuvat rasvasta kokoajan. Sisäelinten ympärille kertyy rasvaa. Koko elimistö kärsii. Siltikö suklaalevy vie voiton kerta toisensa jälkeen? Pahimmalta näyttäö jos on ylipainoisia lapsia vielä, ja heille syötetään kaikkea rasvaista, suolaista ja sokerista. Eniten minua inhottaa se, etteivät he edes yritä tai halua muuttaa elämäntapojaan. Eri asia jos sairaus lihottanut, mutta se on aika pieni osa jolle sairaus on ylipainon tuonut ka heistö usein näkee että yrittävät asiaa korjata.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:59"]

Mä luulen, että kun lihavat väittävät etteivät läskit haittaa elämää millään tavalla, kyse on siitä etteivät he tiedä kuinka paljon helpompaa elämä on normaalipainoisena. T. Entinen läski, joka tietää eron eikä todellakaan puolustele entistä olomuotoaan

[/quote]

No tuota noin,..en ollut läski syntyessäni, en lapsena enkä vielä kolmekymppisenäkään. Joten tiedän kyllä. Ja se fakta vaan sattuu olemaan, että loppujen lopuksi elämä ei ollut kovinkaan erilaista koossa 36 kuin nyt koossa 44. Kun hitaasti lihoo, elimistö kummasti sopeutuu asiaan. Mulle ylipainoni ei ole mikään ongelma, mutta olen pahoillani niiden puolesta, joille ylipainoni on ongelma.

Vierailija
42/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 44-46 ja juuri lääkäri totesi ettei minulla ole mitään terveydellistä syytä laihduttaa. Ulkonäön takia voi pari kiloa pudottaa jos itse niin haluaa. Joten korjaapa ap vähän tuota läskin määritelmääsi. Minun painoindeksi on jotain 27 eli lievä ylipaino ei automaattisesti tuo terveyshaittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokoa 52 ja syön vain salaattia, hyviä rasvoja, protskupitoista ruokaa ja kohtuuannoksilla. Ja liikun joka päivä kaksi tuntia tosi rankkaa liikuntaa, toki lepopäivät huomioiden. Ikinä en myöskään puhu paskaa netissä.

Vierailija
44/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus sinulta 25. Minäkään en voi kuin ihmetellä, että mikä saa aikuisen ihmisen kirjoittamaan tänne noita "viisauksiaan". Miksi toisten ihmisten olemus häiritsee niin kovin. Ei minustakaan lihavuus mikään hyvä ilmiö ole. Mutta minulle riittää, että yritän itse huolehtia omasta ja lasteni hyvästä ruokavaliosta. Luuletko ap, että sun vuodatukset täällä on jotenkin tosi tärkeitä.

Vierailija
45/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:05"]

Mä luulen, että kun lihavat väittävät etteivät läskit haittaa elämää millään tavalla, kyse on siitä etteivät he tiedä kuinka paljon helpompaa elämä on normaalipainoisena. T. Entinen läski, joka tietää eron eikä todellakaan puolustele entistä olomuotoaan

[/quote]

No tuota noin,..en ollut läski syntyessäni, en lapsena enkä vielä kolmekymppisenäkään. Joten tiedän kyllä. Ja se fakta vaan sattuu olemaan, että loppujen lopuksi elämä ei ollut kovinkaan erilaista koossa 36 kuin nyt koossa 44. Kun hitaasti lihoo, elimistö kummasti sopeutuu asiaan. Mulle ylipainoni ei ole mikään ongelma, mutta olen pahoillani niiden puolesta, joille ylipainoni on ongelma.

[/quote]

No tuota...jos laihduttaisit normaaliksi, huomaisit eron.

Vierailija
46/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kokoa 44 käyttävä nainenhan onkin ihan hirvee läski. Itse 48 ja olen kyllä lihava. Huonokuntoinen sen sijaan en ole. Paremman näköinen olisin laihempana, mutta en onnellisempi. Niin että ei häiritse. Ainoo mikä häiritsee on nämä "hyi läski"-foobikot sekä tosielämässä että netissä. Mut sehän kertoo enemmän vain esim. ap:stä kuin meistä "läskeistä". 

Ketuttaako kun jotkut ei haluakaan olla laihoja? (koska jos tarpeeksi paljon haluaisi, niin varmaan sitä sitten laihduttaisi, vai?)

Vierailija
47/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laihdutus ohjelmissa, laihtuneet ex-lihavat purskahtavat aina itkuunkun näytetään ennen ja jälkeen kuvia? Ja kaikki kertovat leukaväpättäen, ettei tajunut edes olevansa noin lihava. Ilmeisesti se kehonkuva vääristyy, jokaiselle laihtuneelle ne läskit ovat olleet sitten kuitenkin kauhea painajainen ja kerrotaan miten itsetunto kohosi laihtumisen myötä ja pystyi ostamaan normikokoisia vaatteita, se hehkutus lista on ihan loputon. Ja aina tarina prikulleen on samanlainen, en jaksa lukea/katsoa noita laihdutsohjelmia. Niin rasittavia ovat.

Vierailija
48/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:59"]Mä luulen, että kun lihavat väittävät etteivät läskit haittaa elämää millään tavalla, kyse on siitä etteivät he tiedä kuinka paljon helpompaa elämä on normaalipainoisena. T. Entinen läski, joka tietää eron eikä todellakaan puolustele entistä olomuotoaan
[/quote]
jaa. Mun elämä on helpompaa nyt, lievästi ylipainoisena, kuin lievästi alipainoisena kolme vuotta sitten. Tosin mä lihosin kun lopetin huumeiden vetämisen.

Vierailija
49/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on aivokemiasta. Laihan ja läskin ero on kuin uskovaisen ja ateistin tai lapsettomat sinkun ja suurperheen äidin. Jos et ole kokenut äitiyttä tai uskoon tulemista tai läskiyttä, niin et voi ymmärtää.

Vierailija
50/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:16"]

No siis kokoa 44 käyttävä nainenhan onkin ihan hirvee läski. Itse 48 ja olen kyllä lihava. Huonokuntoinen sen sijaan en ole. Paremman näköinen olisin laihempana, mutta en onnellisempi. Niin että ei häiritse. Ainoo mikä häiritsee on nämä "hyi läski"-foobikot sekä tosielämässä että netissä. Mut sehän kertoo enemmän vain esim. ap:stä kuin meistä "läskeistä". 

Ketuttaako kun jotkut ei haluakaan olla laihoja? (koska jos tarpeeksi paljon haluaisi, niin varmaan sitä sitten laihduttaisi, vai?)

[/quote]

Jatkan tähän omaan kommenttiini vielä... että on se ihanaa kun on lauantai. Illalla tehdään jotain oikein hyvää ruokaa ja korkataan punkkupullo. Ehkä jälkkäriä, ja myöhemmin sitten luvassa eroottisluoneista toimintaa, mikäli yhtään miestäni tunnen. Kas kun mua ei oikeasti nämä läskit haittaa, niin pystyn heittäytymään sellaiseenkin nautintoon ihan täysillä. Ei tarvitse häpeillä :)

Vierailija
51/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, voin kertoa että häiritsee ja todella paljon. Inhoan itseäni, koko 48. Mutta perussairauden vuoksi joudun syömään isolla annoksella lääkettä joka hidastaa kaikkea elimistön toimintaa ja lisää ruokahalua. Ensimmäisen 6 vuoden aikana lääkityksen aloittamisesta tuli hiipien 24kg. Silloin sairastumisen ohella ei ollut henkisesti voimia kytätä syömisiä ja vahtia painoa. Nyt pariin viime vuoteen paino ei ole noussut, mutta Se vaatii ääretöntä kyttäämistä. Laihduttaa olen yrittänyt mutta tuo lääke tekee sen tuskallisen hitaaksi. Aina kyse ei ole ihan vaan valinnasta eikä siitä etteikö häiritsisi. Sairauteni vuoksi myös liikunta on hyvin rajoitettua. Arvaa vaan pelkäänkö tässä hitaasti hautaa kohti menoa. t.entinen hoikka sm-tason urheilija, jolla ei koskaan aiemmin ollut paino-ongelmia

Vierailija
52/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mua haittaa ihan hirveästi nää läskit. Olen 169 ja painan 98, käytän vaatekokoa 48-50. Hävettää ihan saa#*sti. Mitään en pysty tekemään ja pekkaniskan vinssin oon tilannut kotiin nostelemaan ja niinä harvoina kertoina kun pääsen ulos, niin invataksi odottaa. Mies lähti litomaan jo 85 kg:n kohdalla ja sen jälkeen koskaan ei  kukaan mies oo koskenut pitkällä tikullakaan mua, paitsi se lääkäriparka, joka joutui mittaamaan mun verenpaineen.

ja ihan ihmeissäni olen siitä, että en ymmärrä mistä nää kilot on tulleet. Juon vain vettä ja syön jääsalaattia ja perjantaisin lisäksi tomaatin. Lauantaina sitten juhla-ateriaan ruisleipä. Ja kuitenkin oon koulujakäynyt (peruskoulun 10 luokkaan asti), eikö missään ole kerrottu, miten tämän olisi voinut välttää tai miten tästä pääsisi eroon. Lääkärikin varoitteli jostain diabeteksestä ja verisuonitaudeista, mutta en oikein ymmärtänyt, kun IKINÄ aikaisemmin ole moisista kuullut.

Tätähän sää ap halusit? Oletko nyt tyytyväinen? 

Vierailija
53/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:34"]

Mä olen päässyt eroon jopa tupakasta, mutta sokeririippuvuus ei olekaan mikään helppo juttu. Harrastan päivittäin liikuntaa, syön kasvisruokaa monipuolisesti, juon paljon vettä.. ja syön herkkuja joka päivä. Siis oikeasti joka päivä. En osaa lopettaa, vaikka tiedän mitä haittaa siitä mulle on. Ja mulla vielä se huono puoli, että rakastan leipomista.

[/quote]

Voisko se kuitenkin olla niin, ettet halua lopettaa :) Jouituisithan tekemään muutoksia, esim. leipomisen lopettaminen. Onhan se kivaa ja rentouttavaa hommaa, mutta siitä joutuu luopumaan, jos haluaa irti sokerista.

Vierailija
54/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:37"]

Ei haittaa olla kokoa 44. Harrastan hikiliikuntaa 6xvko (1h kerralla) ja kuntotestin mukaan kroppani on 5 v. todellista ikääni nuorempi. Rasvaprosentti ei ihanole ihanteessa, mutta onneksi on myös lihasmassaa. Viskeraalinen rasva (sisäelinten ympärillä oleva rasva) on ihannearvon sisällä ja painoindeksi lievän lihavuuden puolella. Verenpaineet 115/80, kolesteroli hyvällä alueella ja erityisesti hyvää kolesterolia on paljon.

20 vuotiaana olin ihannepainon alarajalla ja vaatekoko 34-36. Kolesteroliarvot huonot ja verenpaineet 125-130/80-85. Söin valmisruokaa ja karkkia ja käytin alkoholia, lisäksi söin tosi pieniä annoksia ja tosi epäsäännöllisesti. Liikuntaa en harrastanut, kun pelkäsin että saan isot lihakset. Olin ns. laihaläski ja huonossa kunnossa. Iho kukki ja olo oli vetämätön.

Näiden ylimääräisten kilojen kanssa olen nyt paremmassa kunnossa ihan mutu-tuntumalla ja mitatuilla arvoilla, että voin ihan sydämeni pohjasta sanoa, että LÄSKIT EI HAITTAA. Tosin ei se haittaisi, vaikka niitä ei olisi, jos muuten jatkan samalla tavalla elämistä.

Ja kaksi lastani ovat pituus ja painokäyrillä mitattuina aina olleet normaalipainoisia ja sopusuhtaisia.

[/quote]

:D Voi luoja. Miten paljon sä oikein syöt? :D Vai oletko sä tätä koulukuntaa, joka on lihava koska ei syö?

[/quote]

Syön ihan simona :)

Aamupala: lautasellinen puuroa, raejuustoa ja mustikoita, kaksi näkkäriä tai ruisleipä kinkku tai kalkkunaleikkeellä

välipala: mustikka tai mansikka rahka (ei sokeria) tai omena

päivällinen: kanaa/kalkkunaa/vaaleaa kalaa/porsasta/naudanlihaa n.200g, saman verran parsaa, porkkanaa, kaalia, kukkakaalia tai bataattia, lisäksi pari ruokalusikallista keitettyä riisiä. Vihreää salaattia, jossa öljyäkastike n. 2 rkl tai pähkinöitä.

välipala: sama kuin aamulla

Päivällinen: lohta tai avokadoa 150 g ja muut lisukkeet kuten päivällisellä paitsi ei pähkinöitä tai kastiketta.

Iltapala: kaksi ruisleipää leikkeleellä tai tonnikalalla ja maustamatonta jugurttia 2 dl 

Viikolla jos on nälkä muuten (mitä ei kyllä usein ole) niin syön raakoja kasviksia lisäksi tai sokerittomia marjoja.

Viikonloppuna sitten normisapuskan lisäksi herkuttelen kahvipullalla ja viinillä tai karkeilla.

ja pituutta minulla 175cm ja tällä ruokamäärällä paino pysyttelee samoissa ja jaksan liikkua ja touhuta loistavasti

[/quote]

Mistä löydät sokerittomia marjoja?

Vierailija
55/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:05"]

[/quote]

[/quote]

No tuota...jos laihduttaisit normaaliksi, huomaisit eron.

[/quote]

Niin, voisinhan myös opiskella jonkun ihan toisen ammatin ja huomata, että jossain muussa työssä viihtyisin vieläkin paremmin kuin nykyisessäni. Tai voisin hankkia kolmannen lapsen, koska kolmen lapsen äitinä elämäni voisi olla paljon antoisampaa kuin kahden lapsen äitinä. Voisin ukonkin vaihtaa, koska vain vaihtamalla huomaisin, ettei tuo oma ukko nyt niin ihana olekaan tai ainakin, että vieläkin ihanampia miehiä on. Taaaaiiiii...jospa vaan olisin onnellinen tässä elämässäni ja tällaisena kuin olen.

Vierailija
56/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:47"]

Ei haittaa olla kokoa 44. Harrastan hikiliikuntaa 6xvko (1h kerralla) ja kuntotestin mukaan kroppani on 5 v. todellista ikääni nuorempi. Rasvaprosentti ei ihanole ihanteessa, mutta onneksi on myös lihasmassaa. Viskeraalinen rasva (sisäelinten ympärillä oleva rasva) on ihannearvon sisällä ja painoindeksi lievän lihavuuden puolella. Verenpaineet 115/80, kolesteroli hyvällä alueella ja erityisesti hyvää kolesterolia on paljon.

20 vuotiaana olin ihannepainon alarajalla ja vaatekoko 34-36. Kolesteroliarvot huonot ja verenpaineet 125-130/80-85. Söin valmisruokaa ja karkkia ja käytin alkoholia, lisäksi söin tosi pieniä annoksia ja tosi epäsäännöllisesti. Liikuntaa en harrastanut, kun pelkäsin että saan isot lihakset. Olin ns. laihaläski ja huonossa kunnossa. Iho kukki ja olo oli vetämätön.

Näiden ylimääräisten kilojen kanssa olen nyt paremmassa kunnossa ihan mutu-tuntumalla ja mitatuilla arvoilla, että voin ihan sydämeni pohjasta sanoa, että LÄSKIT EI HAITTAA. Tosin ei se haittaisi, vaikka niitä ei olisi, jos muuten jatkan samalla tavalla elämistä.

Ja kaksi lastani ovat pituus ja painokäyrillä mitattuina aina olleet normaalipainoisia ja sopusuhtaisia.

[/quote]

:D Voi luoja. Miten paljon sä oikein syöt? :D Vai oletko sä tätä koulukuntaa, joka on lihava koska ei syö?

[/quote]

Aamupala: lautasellinen puuroa, raejuustoa ja mustikoita, kaksi näkkäriä tai ruisleipä kinkku tai kalkkunaleikkeellä

päivällinen: kanaa/kalkkunaa/vaaleaa kalaa/porsasta/naudanlihaa n.200g, saman verran parsaa, porkkanaa, kaalia, kukkakaalia tai bataattia, lisäksi pari ruokalusikallista keitettyä riisiä. Vihreää salaattia, jossa öljyäkastike n. 2 rkl tai pähkinöitä.

Päivällinen: lohta tai avokadoa 150 g ja muut lisukkeet kuten päivällisellä paitsi ei pähkinöitä tai kastiketta.

Iltapala: kaksi ruisleipää leikkeleellä tai tonnikalalla ja maustamatonta jugurttia 2 dl 

Viikolla jos on nälkä muuten (mitä ei kyllä usein ole) niin syön raakoja kasviksia lisäksi tai sokerittomia marjoja.

Viikonloppuna sitten normisapuskan lisäksi herkuttelen kahvipullalla ja viinillä tai karkeilla.

ja pituutta minulla 175cm ja tällä ruokamäärällä paino pysyttelee samoissa ja jaksan liikkua ja touhuta loistavasti

[/quote]

[/quote]

Saivartelijalle tarkennus: ei lisättyä valkoista sokeria. Muille varmaan kävi selväksi, että toki marjoissa on niiden luonnollisesti sisältämä hiilihydraatti, ei SOKERI. Se taitaakin muuten olla syynä ylipainooni. Kiitos huomiosta, nyt voin sitten alkaa laihduttamaan, kun jätän päivittäisen n. 400g mustikkaa/viinimarjaa/mansikkaa pois ruokavaliosta. Iso kiitos tästä huomiosta

Vierailija
57/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:16"]

[/quote]

Oletko sä näitä lihavia, joiden mielestä normaalipainoinen = laiha? :D

Vierailija
58/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko ihan tosissasi :) Onko olemassa valmiiksi sokeroitujakin marjoja? Pakastemarjat (itse pakastetut ainakin) ovat sokerittomia, samoin tuoreena kaupasta ostetut. Mitka marjat ovat sokeroituja?

Vierailija
59/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:07"]

Kyllä mua mun läskit häiritsee, mutta kovin suurena terveysriskinä en niitä pidä. Tää siis siksi, että en ole kerryttänyt tai ylläpidä läskejäni epäterveellisellä ruoalla, vaan liian suurilla määrillä terveellistä kasvisruokaa. Ne terveysriskithän ei niinkään tule siitä itse ylipainosta, vaan siitä, mistä se ylipaino johtuu - useimmiten siis hyvinkin epäterveellisestä ruokavaliosta (ja liikunnan puutteesta), joka itseasiassa aiheuttaa samoja terveysongelmia ilman ylipainoakin.

Lisäksi mun läskit ei oo sisäelinten ympärillä omenavatsana, vaan vatsamakkaroina ja löllyvinä reisinä jne., millä on terveyden kannalta iso ero.

Laihduttelen kyllä, mutta ihan ulkonäkösyistä, en terveyden takia.

[/quote]

Eivätkö verisuonet siis rasvoitu, jos läski on hankittu terveysruualla? Luulisin myös, että jos on paljon rasvaa, osa siitä on myös sisäelimien ympärillä.

Vierailija
60/107 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ap että ylipainoinen ja normaalipainoinen ovat samojen riskien äärellä jos vetävät päivittäin roskaruokaa. Myös hoikille voi rasva varastoitua elinten ympärille. Mietipä sitä kun omassa erinomaisuudessasi mätät rasvaa naamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi