Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua huolestuttaa kun nykyään ollaan niin sektiomyönteisiä

Vierailija
07.10.2014 |

Tuossa toisessakin ketjussa moni äiti oli sitä mieltä että ehdottomasti sektio ennemmin kuin alatiesynnytys ja joku jopa sanoi että on lapselle edullisempi tapa syntyä sektiolla kuin alateitse, mikä on aivan pökerryttävää tietämättömyyttä väittää edes tuollaista. Hoitohenkilökunta nojaa nimenomaan näihin tutkimustuloksiin ja alateitse syntyneet lapset sopeutuvat paljon paremmin ympäröivään maailmaan kuin sektiolapset, joiden sopeutumattomuus saattaa näkyä jopa kätkytkuolemana. 

Olisitte varovaisia suositellessanne sektioita vain siksi että oli niin kivan helppoa ja kivutonta.

Äiti*4, sektioitu*3, ammattilainen

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytykseni oli aivan järkyttävä kokomus. Kesti useita vuorokausia, puudutteet eivät tehonneet, pahoja repeämiä, todella runsasta verenvuotoa, istukka repesi pahasti ja korjaavia jälkileikkauksia 3kpl... Kipuja ja painetta edelleen alavatsassa. Synnytyksestä noin vuosi.

Jälkeenpäin lääkärit sanoivat, että olisi pitänyt tehdä sektio. Miksi sitä ei sitten tehty? Syinä ehkä virhearvio, se että Suomessa sektioita ei kovin helpolla tehdä, sekä se että oli sunnuntai-ilta ja viikonloppuresursseilla mentiin sairaalassa... 

Mietin tokaa lasta ja oikeasti se synnyttäminen pelottaa ihan järjettömästi. Ekan synnytyksen jälkeen mietin, että toka ehdottomasti sektiolla. Nyt en enää ole varma. Sitähän sanotaan, että toka alatiesynnytys olisi helpompi. Alateitse haluisin yrittää mutta jotenkin haluisin myös sen varmuuden, että sektio sitten tehtäisiin jos tarvetta...

Vierailija
42/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutokset yhteiskunnassa herättävät aina vastarintaa ja huolta. Tämä sektiomyönteisyys ei ole kyllä keneltäkään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:42"]

Mulla todennäköisesti sektio ainut vaihtoehto, äidiltä (synnyttäny kolme lasta leikkauksella) oon periny superkapean lantion. Hänelle normaalia synnytystä ei voinut edes harkita, joten saa nähdä mitä mulle sanotaan kun pamahdan paksuksi :D

[/quote]

Lanteiden tilavuutta ei pysty näkemään päältä päin. Kapean näköinen voi olla aivan passeli synnyttämiseen.

Vierailija
44/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa miten ihmiset tykkää puhua pahasti.

Odottaessani esikoista valmistauduin alatiesynnytykseen. Lääkärit ja arviot vauvasta sellaiset, että hyvin menee ja päivää odotellessa..Sattui onnettomuus jonka seurauksena tarkistamaan onko vauvalla kaikki ok. Oli järkytys kun lääkäri vakavana kätilön kanssa, että nyt on semmoinen juttu kun alatiesynnytys ei ole mahdollinen lainkaan ja varataan heti aika suunniteltuun sektioon. Vauva perätilassa, pää kylkikaaren alla. Kääntäminen ei mahdollista. Istukka keskellä vatsaa. Ilman onnettomuutta olisin luottanut virhearviointeihin joiden takia olisi joko minä ja vauva kuolleet. Kotiutettiin ja oli kurja olla. Äitini oli sitä mieltä ettei "keisarinleikkaus" ole synnytys ja sektioidut naiset edes oikeita äitejä. Aika kamalaa settiä.

Sektio oli raju kokemus jota ennen koin normaalit supistelutuskat ilman kivunlievitystä koska synnytys lähti käynnistymään kotona lapsivesien menolla. Kaikki meni kuitenkin hyvin vaikka kipeä olin ja vauvakin lämpökaapissa. Toipuminen vei oman aikansa. Nyt en voisi kuvitellakaan enää alakautta synnyttäväni mikä ajatuksenakin järkyttää. Minun epäilyjä ei otettu todesta raskausaikana siitä, onko vauva oikeassa tarjonnassa ja varsinaista synnytystapa-arviota ei koskaan edes tehty. Kohtalotar päätti puuttua peliin ennenkuin huonosti kävi..

Te sektiovastaiset olette elämästä vieraantuneita ja kielenkäyttönne täysin ala-arvoista. Nostatatte vain enemmän vastustajia itseänne kohtaan kun olette niin suvaitsemattomia. Vihamielisyytenne antaa vahvat viitteet sille, että kokemuksenne ei ole puhtaasti ollut hyvä vaan itseasiassa toivotte niitä samoja huonoja kokemuksia ja vaurioita tuleville äiteille. Synnytyshän kirjataan aina onnistuneeksi alateitse, vaikka äiti repeytyisi hyvin pahasti ja jäisi korjaamattomia vaurioita. Tuokin vaatisi päivityksen nykyaikaan. Synnytys pitäisi arvioida myös äidin näkökulma huomioiden ja jos vaikka pidätyskyky menee ja arpeutuu pahasti niin eihän se ole mikään onnistunut synnytys silloin!

Mitä elämän kunnioittamista se on, että toivotte pahaa sektioäideille? Karmeita ihmisiä täällä. Mikä ajaa tuollaiseen vihaan ja katkeruuteen, elämme nykypäivää eikä 60-lukua. Lääketiede on osa elämää ja sairaala-arkea. Sektioäidit ihan tavallisia äitejä. Ette te näe päällepäin kenellä vatsa aukaistu mutta alatiesynnytyksessä vaikka vaurioitunut lantio näkyy liikkeessä ja toimintakyvyssä

Vierailija
45/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:27"]

Ai niin, taisinkin unohtaa, mitä enemmän kärsii lapsensa synnytyksessä, sitä parempi äiti on! Niinhän se meni

[/quote] Kumman kärsimys on suotavampaa? Äidin vai lapsen?

[/quote]

Miten lapsi sektiossa muka kärsisi? Ei mitenkään. Rankemmpaa se alakautta syntyminen on. Ei naisen fysiikkakaan kestä oikeastaan lasten synnyttämistä, miksi muuten vauvojen päiden luut ovat irtonaisia, että ne pääsisivät joustamaan syntyessä +kaikki repeämät? Kyllä se sektio on tulevaisuuden synnytystapa, ei muillakaan eläinlajeilla ole samanlaista tuskaa synnyttäminen.

[/quote]

Jos ihmisten olisi tarkoitettu syntyvän sektioilla, niin kyllähän mahassa sitten olisi siihen tarkoitettu aukko. Nyt kuvittelet, että ihan luonnollinen asia korvattaisiin tekaistulla. No mitä sitä sitten suun kautta syömäänkään, ei muuta kun leikattu reikä ruokatorveen ja tiputetaan siitä ruoka alas. Säästyy kummasti aikaa.
[/quote]
Kirjoitinkin jo aikaisemmin siitä kuinka vastasyntyneiden pään ympärykset alkavat olla jo liian suuria siihen, että alakautta synnyttäminen olisi nykynaiselle turvallista. (Asiasta voi lukea enemmän vaikka googlettamalla) voi olla, että ajansaatossa naisille kehittyy tällainen synnytysaukko vaikka sitten siihen vatsaan. Ken tietää. On ollut luonnollista synnyttää aikojen saatossa lapset alakautta, mutta paljon pienempiä lapsia kuin nykyään tuppaavat olemaan. Ei kestä naisella fysiikka enää.

Vierailija
46/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se miten ihmiset synnyttävät :)
Minäkin olen valinnut aina mieluiten alatien. Kerran jouduin sektioon ja siihen helvettiin en enää toiste ryhdy.
Toisella ihmisellä on taas päinvastaiset kokemukset. Ei kirveelläkään enää alatietä vaan mieluummin sektio. Silloin se on paras vaihtoehto hänelle :)

Miinusta vain siinä että tosiaan niitä sairaaloita lakkautetaan. Kiire, se kuuluisa kiire. Kaikki synnyttäjät menevät kuin liukuhihnalla. Lapsi nopeasti ulos, mieluiten avun kanssa. Maha kiireesti auki ja humps. Tai tippaa vain menemään vauhtia antamaan jne.
Siinä ne komplikaatiot tulevat. Kiire sen aiheuttaa osassa tapauksista.

Vierailija
47/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:42"]

Mulla todennäköisesti sektio ainut vaihtoehto, äidiltä (synnyttäny kolme lasta leikkauksella) oon periny superkapean lantion. Hänelle normaalia synnytystä ei voinut edes harkita, joten saa nähdä mitä mulle sanotaan kun pamahdan paksuksi :D

[/quote]

Lanteiden tilavuutta ei pysty näkemään päältä päin. Kapean näköinen voi olla aivan passeli synnyttämiseen.

[/quote]

Paitsi, että palstamammat on aina kokoa XS ja pilluunkaan ei mene kahta sormea millään. Silti miehellä pitäisi olla mulkku kuin hevosella. Synnytys ei onnistu koska pikku-pimppi menee pilalle. :)

Vierailija
48/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama keskustelu on täällä varmaan kerran kuussa. Vaihtakaa aihetta jo!!! Jokainen päättäköön itselleen sopivimman synnytystavan, toki lääkärin kanssa keskutellen. Nämä huolestuneet kätilöt ja muut superäidit marttyyrikruunuineen voisivat keskittyä töihinsä ja lopettaa tämän ihmettelyn. Jos ei äly riitä ymmärtämään toisten valintoja olisi hyvä olla ihan hiljaa. Niin suomalaista, kaikkien pitää mennä samalla tavalla.

Vierailija
49/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:53"]

Mitä sillä on sulle väliä?

[/quote]

Aivan, minkä takia ap:tä huolestuttaa millä tavalla joku saa lapsensa?

[/quote]

Kukaan ei saisi tässä maailmassa olla huolissaan muista? Kyllä minua ainakin huolestuttaa myös esimerkiksi se, että kylän pojat ajelee järkyttävää ylinopeutta pikkuteillä vaikka en heitä tunnekaan eikä minulla ole omia lapsia jotka voisivat jäädä alle. Sitä kutsutaan välittämiseksi.

Vierailija
50/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:57"]Itse valitsen sektion sillä en halua repiä omaa kehoani ja pilata alapäätäni. te jotka haluatte alateitse synnyttää, niin se on ok, mutta älkää saarnatko muille. [/quote] Just tollaset uunot ärsyttääkin jotka kuvittelevat että se alapää menee pilalle synnytyksessä. Mitä helvettiä? Ei se siinä pilalle mene, paranee vaan! Synnytyksen jälkeen tuntoaistit vaan parantuneet ja saan niin mojovia orkkuja ettei tosikaan. [/quote]   älä trollaa :) [/quote] No en, se on iha oma kokemus.

[/quote]

Tää on kuulemma totta! Ainakin itselläni löytyy pari kaveria, joiden mielestä seksi synnytyksen jälkeen tuntuu paljon paremmalta. Löytyy jostain toki niitäkin, joilla tavara on revähtänyt pahastikin, mutta suurin osa naisista selviää ilman vammoja synnytyksestä. Se on maailman luonnollisin asia ja se toosa nyt vaan on tehty siihen tehtävään ja useimmiten venyy tarvittavan määrän ja palautuu sitten ennalleen.

Mutta tätä oli pakko kommentoida, kun trolliksi väitettiin ja itse olen saman kuullut ihan luotettavista lähteistä :)

Vierailija
51/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:03"]

Ei kai kukaan halua sektiota siksi, ettei pimppi veny?! Itse ainakin halusin aika paljon painavammista syistä. Leikkauspöydälle kärrättäessä kysyttiin viimeisen kerran, enkö sittenkin koittaisi alatiesynnytystä.

[/quote]

No ihan salettiin haluaa, osa ei myöskään imetä, koska tissit. Tästä oli just esimerkki siinä toisenlaiset äidit tms. ohjelmassa, akka joka ilmoitti neuvolassa, että lapsi syntyy sitten sektiolla ja hän ei imetä. Näin myös kävi.

Vierailija
52/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:57"]

Itse valitsen sektion sillä en halua repiä omaa kehoani ja pilata alapäätäni. te jotka haluatte alateitse synnyttää, niin se on ok, mutta älkää saarnatko muille.

[/quote]

Jaa. Minun ja monen muun kokemus on, että alatiesynnytyksen jälkeen seksi on parempaa. En tiedä, mistä johtuu mutta niin se on.

Vierailija
53/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi ikäisenä sukulainen tunnusti humalassa, että hänen kolme pelkosektiota ovat itse asiassa vain siksi tehtyjä ettei pimppi leviäisi, niin minulta meni maku koko juttuun. Tämä nainen on valehdellut ja esittänyt KAIKILLE terveydenhuollon ammattilaisille että pelkää niin maan hirveästi. Ja sitten oikea syy onkin vain seksielämä. 

Jumalauta. Toivon, että useampi mukavuudenhaluinen nainen sitten vain kiltisti adoptio tai synnyttää sen lapsensa kuten kuuluu, eikä tuhlaa yhteiskunnan varoja oman itsekkyydensä takia. 

Vierailija
54/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:54"]

Miksi te stressaatte muiden synnytyksiä

[/quote]

No en nyt suoranaisesti stressaa...mutta jotenkin kauhistuttaa, kun nettikirjoittelun perusteella saattaa tulla ihan vääränlaisia mielikuvia.

Sektiossa on paljon monenlaisia ja todella vakavia riskejä ja ihan tavallisestikin menneestä sektiosta on toipumisaika pidempi kuin alatiesynnytyksestä ja siinä voi tulla kaikenlaista vaivaa eteen. Ehkä  ne riskit (kuten verenvuodot, laskimoveritulppa, keuhkoveritulppa) on niin isoja, ettei niiden merkitystä oikein ymmärretä. Ja kun ei monenkaan tuttavapiiriin näitä tapauksia tule, niin näyttäytyy vaan helpolta tavalta synnyttää.

[/quote]

Toipumiset on ihan yksilöllisiä.

[/quote]

tottakai, mutta alatietä 6-kertaiselle kuolemanriskille ei esimerkiksi voi suoraan itse vaikutttaa. Tai sille, tuleeko yllättäviä verenvuotoja tms.

[/quote]

Mikä tuo riski on käytännössä? Vauvan vai äidin kuolema? Se että se on kuusinkertainen ei kerro oikein mitään. Paljonko niitä ihmisiä nyt sitten kuolee suunniteltuun sektioon? Ja sellaiseen suunniteltuun sektioon, jossa äidin terveydentila on sellainen että olisi alatiesynnytyksestä kuitenkin selvinnyt? Sektio kun saatetaan tehdä äidin heikon terveyden takia myös. Ja onko tilastosta eroteltu hätä-, kiireelliset ja suunniteltuun sektioon kuolleet?
[/quote]

Ei ole eroteltu. Näitä tilastojahan nimenomaan vääristää se, että niissä on samassa nipussa nuo kaikki mainitsemasi, vaikka suunnitellun sektion riskit ovat hyvin pienet verrattuna hätäsektioon.

Miksi muuten pidätte pelkosektiota itsekkäänä Minäminäminä -ratkaisuna? Itseäni ainakin synnyttämisessä pelotti nimenomaan vauvani (ei alapääni) kohtalo.

Vierailija
55/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka väitätte ettei tunto kärsinyt yhtään synnytyksessö, oliko teillä tuntoa alunperinkään paljoa ja nautitteko ennen synnytystöö yhdynnästä? Itsellä se tilanne, että tunnen miehen peniksen kauttaaltaan todella hyvin pimpin sisällä ja osuessaan oikeisiin kohtiin, tuntuu yhdyntä aivan taivaalliselta. Jos tämä muuttuisi yhdynnässä, olisi se traagista. Naisilla on erilaiset alapäät, joillakin ei ole samalla tavalla tuntoa kuin toisilla tai he eivät nauti yhdynnästä samalla lailla kuin toiset joten yhdynnän aiheuttamat muutokset eivät tunnu niin radikaaleilta.

Vierailija
56/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:57"]Itse valitsen sektion sillä en halua repiä omaa kehoani ja pilata alapäätäni. te jotka haluatte alateitse synnyttää, niin se on ok, mutta älkää saarnatko muille. [/quote] Just tollaset uunot ärsyttääkin jotka kuvittelevat että se alapää menee pilalle synnytyksessä. Mitä helvettiä? Ei se siinä pilalle mene, paranee vaan! Synnytyksen jälkeen tuntoaistit vaan parantuneet ja saan niin mojovia orkkuja ettei tosikaan. [/quote]   älä trollaa :) [/quote] No en, se on iha oma kokemus.

[/quote]

Tää on kuulemma totta! Ainakin itselläni löytyy pari kaveria, joiden mielestä seksi synnytyksen jälkeen tuntuu paljon paremmalta. Löytyy jostain toki niitäkin, joilla tavara on revähtänyt pahastikin, mutta suurin osa naisista selviää ilman vammoja synnytyksestä. Se on maailman luonnollisin asia ja se toosa nyt vaan on tehty siihen tehtävään ja useimmiten venyy tarvittavan määrän ja palautuu sitten ennalleen.

Mutta tätä oli pakko kommentoida, kun trolliksi väitettiin ja itse olen saman kuullut ihan luotettavista lähteistä :)

[/quote]

Mulla on jo valmiiksi niin hyvä tunto, ettei se voi mennä kuin huonompaan suuntaan.

Vierailija
57/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:53"]

Mitä sillä on sulle väliä?

[/quote]

No ihan ammattini puolesta stressaan tulevaisuuden trendejä "hoidattaa itsensä väärin" jos niin voi sanoa. Kustannukset nousee ja sitä myötä kun sektiot lisääntyy, lisääntyy myös komplikaatiot ja ne on vaativia tilanteita sekä perheelle että hoitohenkilökunnalle. Ilmeisesti vaan tämä pitää käydä läpi että sektion alkavat vähetä, kuten niin monen muunkin uuden trendin myötä on käynyt. Ups, ei se ollutkaan niin hyvä ja turvallinen juttu kuin aluksi näytti, ja pieni joukko ihmisiä yritti siitä kuitenkin huutaa suurelle kansalle että älkää.

Ap

[/quote]

Mainitsit sitten kustannusten nousemisen ekana. Uskon, että SE on se syy sektiovastaisuuteen, ei mikään muu. Toisena on yleinen suhtautuminen synnytyskipuun. Synnytyksenhän kuuluu sattua, joten ei ole mitään väliä naisten kärsimyksillä.

[/quote]

Olet aivan hakoteillä jos kuvittelet että sektio on se kivuttomampi tapa. Se todennäköisemmin aiheuttaa pitkälläkin tähtäimellä kipuja monessa eri paikassa ja tässäpä vielä yllätys mistä ei usein kuule puhuttavan: sektiossakin, siis kesken leikkauksen VOI SATTUA.

Puudutteet pettävät aivan kuten alatiesynnytyksessä, ne on samoja puuduteaineita. 
[/quote]
Jos puudute pettää kesken leikkauksen, sillon leikattava nukutetaan. Sitä varten siellä leikkaussalissa on anestesialääkäri - ja hoitaja paikalla koko ajan. KETÄÄN ei leikata ilman puudutetta. Alatiesynnytyksessä jos puudute pettää niin sillon vaan levitellään käsiä.

Vierailija
58/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:20"]

Kun yksi ikäisenä sukulainen tunnusti humalassa, että hänen kolme pelkosektiota ovat itse asiassa vain siksi tehtyjä ettei pimppi leviäisi, niin minulta meni maku koko juttuun. Tämä nainen on valehdellut ja esittänyt KAIKILLE terveydenhuollon ammattilaisille että pelkää niin maan hirveästi. Ja sitten oikea syy onkin vain seksielämä. 

Jumalauta. Toivon, että useampi mukavuudenhaluinen nainen sitten vain kiltisti adoptio tai synnyttää sen lapsensa kuten kuuluu, eikä tuhlaa yhteiskunnan varoja oman itsekkyydensä takia. 

[/quote]

Itse asiassa pimpin leviämistä pelkäävä pelkää itsensä vaurioitumista mikä on aika yleinen pelko ja voi olla ihan lääketieteellinen syy sektiolle. Mikä kukaan muu on määrittelemään miten kova pelko toisella on ja synnytyspelon syyt voivat olla todella moninaiset. En usko että kovinkaan moni turhamaisuuttaan menee sektioon, kyllä siellä on taustalla ihan pätevä syy jos on jaksanut pelkopolillakin asiaa itkeä. Ei sitä sektiota niin helpolla saa. Alatiesynnytys on yleensä se paras vaihtoehto mutta poikkeuksia on. En ymmärrä miksi pitää niin hanakasti kommentoida ja arvostella toisten valintoja tietämättä oikeasti asian taustoja. Ei tällanen keskustelu ole enää 2010-lukua, että kaikkien pitää kärsiä mahdollisimman paljon tässä maailmassa. 

Vierailija
59/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te sektiovastaiset olette elämästä vieraantuneita ja kielenkäyttönne täysin ala-arvoista. Nostatatte vain enemmän vastustajia itseänne kohtaan kun olette niin suvaitsemattomia.

Vihamielisyytenne antaa vahvat viitteet sille, että kokemuksenne ei ole puhtaasti ollut hyvä vaan itseasiassa toivotte niitä samoja huonoja kokemuksia ja vaurioita tuleville äiteille. Synnytyshän kirjataan aina onnistuneeksi alateitse, vaikka äiti repeytyisi hyvin pahasti ja jäisi korjaamattomia vaurioita. "

Tämähän se on oikeasti se todellinen syy noille sekopää sektiovastaisille, kaikkien pitää revetä, naisten pitää kärsiä, lasten pitää vammautua. Ihan järkyttäviä sikaihmisiä, eivätkä edes ymmärrä sitä.

Kuvottavaa.

Vierailija
60/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:20"]

[/quote]

Vain seksielämä? Seksuaalisuus on yksi ihmisen perustarpeista. Nykyään kun parisuhteita ei enää pitele koossa henkiinjäämistaistelu ja yksin jääneen selviytymisvaikeudet, ihmiset oikeasti ottavat toisistaan eroja seksin sujumattomuuden vuoksi. Meidän naistenko tulee ehdoin tahdoin ottaa se riski, että seksielämämme tuhoutuu koko loppuelämäksemme synnytyksessä ja sen jälkeen mies pettää, jättää tai molempia? Entä oma seksuaalinen nautintomme, siitäkö tulee niinikään luopua hetkeäkään harkitsematta?

Kammottavia sadisteja täällä kirjoittelemassa. Toivottavasti ette palstoilla suureen ääneen kauhistele sitä, kuinka afrikkalaisheimoissa tyttöjen ympärileikkausperinne siirtyy eteenpäin ensisijaisesti juuri heimon vanhempien naisten ajamana - teette itse nimittäin aivan samaa. Haluatte (alitajuisesti), että jälkeenne tulevat naiset kokevat yhtä huonon kohtalon kuin tekin, ja joutuvat ottamaan sen riskin, että vammautuvat loppuelämäkseen.

Minä en moiseen tule suostumaan, vaan käyn tutkituttamassa itseni vaikka ulkomailla. Ilmeisesti mm. Romaniassa osataan tutkia synnytyskanavan koko ja arvioida alatiesynnytyksen onnistumista nykyaikaisemmin ja luotettavammin kuin meillä Suomessa! Jos asiantunteva lääkäri epäilee, että kohdallani alatiesynnytys voi olla ongelmallinen, valitsen sektion. En pelkää tai vastusta alatietä sinänsä, vaan sitä ettei siihen liittyviä riskejä selvitetä asiallisesti etukäteen. Suomessahan on käytäntö, että alatien onnistuminen "selvitetään" laittamalla jokainen nainen ensin synnyttämään alakautta ja lähtemällä sektioon vasta siinä vaiheessa, kun riskit ovat jo moninkertaiset suunniteltuun sektioon nähden. Törkeää naisten alistamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi