Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua huolestuttaa kun nykyään ollaan niin sektiomyönteisiä

Vierailija
07.10.2014 |

Tuossa toisessakin ketjussa moni äiti oli sitä mieltä että ehdottomasti sektio ennemmin kuin alatiesynnytys ja joku jopa sanoi että on lapselle edullisempi tapa syntyä sektiolla kuin alateitse, mikä on aivan pökerryttävää tietämättömyyttä väittää edes tuollaista. Hoitohenkilökunta nojaa nimenomaan näihin tutkimustuloksiin ja alateitse syntyneet lapset sopeutuvat paljon paremmin ympäröivään maailmaan kuin sektiolapset, joiden sopeutumattomuus saattaa näkyä jopa kätkytkuolemana. 

Olisitte varovaisia suositellessanne sektioita vain siksi että oli niin kivan helppoa ja kivutonta.

Äiti*4, sektioitu*3, ammattilainen

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 06:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:17"]

Te jotka väitätte ettei tunto kärsinyt yhtään synnytyksessö, oliko teillä tuntoa alunperinkään paljoa ja nautitteko ennen synnytystöö yhdynnästä? Itsellä se tilanne, että tunnen miehen peniksen kauttaaltaan todella hyvin pimpin sisällä ja osuessaan oikeisiin kohtiin, tuntuu yhdyntä aivan taivaalliselta. Jos tämä muuttuisi yhdynnässä, olisi se traagista. Naisilla on erilaiset alapäät, joillakin ei ole samalla tavalla tuntoa kuin toisilla tai he eivät nauti yhdynnästä samalla lailla kuin toiset joten yhdynnän aiheuttamat muutokset eivät tunnu niin radikaaleilta.

[/quote] En nauttinut ennen, mutta jälkeen kyllä.

[/quote]

Jep, eli tämä todistaa teoriani. Itse nautin niin paljon yhdynnästä ettei se voisi enää nautinnollisempaa olla. Siksi en synnytö alateitse, koska pillu voi mennä vain huonompaan suuntaan.

Vierailija
2/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:20"]

Kun yksi ikäisenä sukulainen tunnusti humalassa, että hänen kolme pelkosektiota ovat itse asiassa vain siksi tehtyjä ettei pimppi leviäisi, niin minulta meni maku koko juttuun. Tämä nainen on valehdellut ja esittänyt KAIKILLE terveydenhuollon ammattilaisille että pelkää niin maan hirveästi. Ja sitten oikea syy onkin vain seksielämä. 

Jumalauta. Toivon, että useampi mukavuudenhaluinen nainen sitten vain kiltisti adoptio tai synnyttää sen lapsensa kuten kuuluu, eikä tuhlaa yhteiskunnan varoja oman itsekkyydensä takia. 

[/quote]

Miten niin "vain seksielämä" ? Jos oma seksielämäni kärsisi niin mieheni ja minun jokapäiväinen yhteinen harrastus tuhoituisi. Seksi on yksi elämäni tärkeimmistä asioista ja se myös luo parisuhteeseen yhteenkuuluvuutta. Etkö sinä nauti seksistä vai miksi sanot "vain seksielämä"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on tätä päivää ja kaikille synnyttäjille mahdollista ettekä te sektiovastaiset sille mitään mahda. Jokainen sektioon menevä tietää riskit, ne kerrotaan kaikille kaunistelematta ja vähättelemättä. Pelkosektioon menevälle annetaan mahdollisuus muuttaa mielensä ja synnyttää alakautta ja uskokaa tai älkää, sinne sektioon ei kukaan mene huvikseen, siitä kyllä pidetään huoli. Tässä maassa ei myöskään tehdä ainuttakaan perusteetonta sektiota vaan jokaiselle on lääketieteellinen syy.

Vierailija
4/137 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kyllä ihan saakelin sama, onko ilmapiiri sektiolle sinänsä myönteinen vai kielteinen, koska Suomessa sen saaminen on joka tapauksessa kiven alla ja erittäin harvoin mikään mielipidekysymys. Ja kyllä, minulle on tehty hätäsektio lääketieteellisin perustein.

Vierailija
5/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:20"]

Minusta tämä sektioiden yleistyminen kertoo enemmän synnytyskulttuurista. Synnytysosastoja lakkautetaan, henkilökuntaa on liian vähän, on kiire, sairaalaan asti ei välttämättä ehdi, puudutuksia ei ehdi saamaan, halutaan ennemin pelata varman päälle. Ajatkin on muuttuneet. Tietoa synnytystavoista on enemmän saatavilla ja naiset haluavat kivuttomampaa ja helpompaa synnytystapaa. Tottakai tämä kätilöitä huolestuttaa koska yhden ammattikunnan työt vähenee sitä mukaa kun sektiot yleistyy. Toki se työllistää enemmän leikkaussalihenkilökuntaa.

[/quote]

Kätilöt työskentelevät samoin myös sektioissa kuten alatiesynnytyksissä. Ei tämä leipää sentään vie. Sektio työllistää monta ihmistä enemmän, ainakin kaksi lääkäriä ja kaksi hoitajaa.

Ap

[/quote]

Normisynnytyksessäkin on 2 lääkäriä ja 2 hoitajaa vai miten kätilö sen epiduraalin itsekseen laittaa?

[/quote]

No, en tietenkään tiedä missä sinä olet synnyttänyt mutta jos synnytyksesi ajan sinun hoitoosi osallistui 2 lääkäriä ja 2 hoitajaa, saatat olla joku kuninkaallinenkin ehkä? ;)

Sektiossa tämä on automaatio, ei voi jättää hoitajia kesken leikkausta hoitamaan hetkeksikään. Väitätkö että alatiesynnytyksessä pidät myös jatkuvasti varattuna sinua varten 2 hoitajaa ja 2 lääkäriä? Tuollainen ei ole todellakaan yleinen järjestely.

[/quote]

Suunniteltu sektio kestää kymmenen minuuttia. Alatiesynnytys kestää mitä? 5-24 tuntia? Kumpikohan sitoo enemmän henkilökuntaa?

Vierailija
6/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:27"]

Ai niin, taisinkin unohtaa, mitä enemmän kärsii lapsensa synnytyksessä, sitä parempi äiti on! Niinhän se meni

[/quote] Kumman kärsimys on suotavampaa? Äidin vai lapsen?

[/quote]

Kummankaan ei tarvi kärsiä. Ulkoistetaan ne kärsimykset vaikka sulle, jos sun mielestä jonkun on kärsittävä. Mee hakkaamaan vaikka vasaralla varpaitas.

[/quote] Ei yllätä että sulta meni pointti ohi.

Vierailija
7/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kuoli ihan normaalissa alatiesynnytyksessä. Jos hän olisi saanut sektion, olisi minullakin ollut äiti. Mutta ei, 70-luvun lopussa sektiota ei saanut kuin siinä vaiheessa, kun verenvuoto oli yltynyt massiiviseksi ja minut revittiin ulos viimeisiä hengenvetojaan vetävästä äidistä. Sektiota oli pyydetty, rukoiltu ja anottu, ei vaan saatu. Minä ja 3 vanhempaa sisarusta ei merkitty mitään, kunhan kätilö sai päättää. Kuka laittaa hintalapun meidän surulle?

Vierailija
8/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:28"]

Sektioarpeen voi sit ottaa tuollasen tatuoinnin :D http://d12xzpun4kqsb2.cloudfront.net/gen/constrain/500/500/80/2012/08/02/21/c7/rp/pobcff2680zeho.jpg?imageId=24010215 Oikeasti joskus ne arvet on aika törkeän näkösiä. Tuo ei ole LÄHESKÄÄN edes pahimmasta päästä. Kuka tuollaisen haluaa ellei ole PAKKO?

[/quote]

Suunnitellussa sektiossa tulee tosi pieni arpi bikinirajan alapuolelle. Hätäsektiossa ne pahat jäljet tehdään.
[/quote]

Kyllä mä tiedän. Mulle on tehty suunniteltu sektio kerran (toksemian takia)ja kaksi normaalia alatie synnytystä sen jälkeen. Viilto on siisti ja nätti, mutta tiedän että kaikilla näin ei ole! Googleta vaikka huviksesi kuvia. Aika järkyttäviä löytyy! Oma kokemus kertoo sen että normaali alatiesynnytys on paaaaljon helpompi. En ymmärrä miksi joku tieten tahtoen haluaa sektion ellei ole pakkotilanne.

Vierailija
9/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:28"]

Sektioarpeen voi sit ottaa tuollasen tatuoinnin :D http://d12xzpun4kqsb2.cloudfront.net/gen/constrain/500/500/80/2012/08/02/21/c7/rp/pobcff2680zeho.jpg?imageId=24010215 Oikeasti joskus ne arvet on aika törkeän näkösiä. Tuo ei ole LÄHESKÄÄN edes pahimmasta päästä. Kuka tuollaisen haluaa ellei ole PAKKO?

[/quote]

Aika hieno! :)

Vierailija
10/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, taisinkin unohtaa, mitä enemmän kärsii lapsensa synnytyksessä, sitä parempi äiti on! Niinhän se meni

[/quote]

Miten lapsi sektiossa muka kärsisi? Ei mitenkään. Rankemmpaa se alakautta syntyminen on. Ei naisen fysiikkakaan kestä oikeastaan lasten synnyttämistä, miksi muuten vauvojen päiden luut ovat irtonaisia, että ne pääsisivät joustamaan syntyessä +kaikki repeämät? Kyllä se sektio on tulevaisuuden synnytystapa, ei muillakaan eläinlajeilla ole samanlaista tuskaa synnyttäminen.

Vierailija
11/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:28"] Sektioarpeen voi sit ottaa tuollasen tatuoinnin :D http://d12xzpun4kqsb2.cloudfront.net/gen/constrain/500/500/80/2012/08/02/21/c7/rp/pobcff2680zeho.jpg?imageId=24010215 Oikeasti joskus ne arvet on aika törkeän näkösiä. Tuo ei ole LÄHESKÄÄN edes pahimmasta päästä. Kuka tuollaisen haluaa ellei ole PAKKO? [/quote] Suunnitellussa sektiossa tulee tosi pieni arpi bikinirajan alapuolelle. Hätäsektiossa ne pahat jäljet tehdään. [/quote] Kyllä mä tiedän. Mulle on tehty suunniteltu sektio kerran (toksemian takia)ja kaksi normaalia alatie synnytystä sen jälkeen. Viilto on siisti ja nätti, mutta tiedän että kaikilla näin ei ole! Googleta vaikka huviksesi kuvia. Aika järkyttäviä löytyy! Oma kokemus kertoo sen että normaali alatiesynnytys on paaaaljon helpompi. En ymmärrä miksi joku tieten tahtoen haluaa sektion ellei ole pakkotilanne.

[/quote]

Suurin osa pelkosektiota haluavista on uudelleensynnyttäjiä. Mä luulen että niiden synnytykset on olleet jollain tavalla erilaisia kuin sun, jos ne on päätyneet haluamaan sektiota sen jälkeen. Se että sinä et sitä ymmärrä on kyllä sun oma häpeäs.

Vierailija
12/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:28"]

[/quote]

Suunnitellussa sektiossa tulee tosi pieni arpi bikinirajan alapuolelle. Hätäsektiossa ne pahat jäljet tehdään.
[/quote]

Kyllä mä tiedän. Mulle on tehty suunniteltu sektio kerran (toksemian takia)ja kaksi normaalia alatie synnytystä sen jälkeen. Viilto on siisti ja nätti, mutta tiedän että kaikilla näin ei ole! Googleta vaikka huviksesi kuvia. Aika järkyttäviä löytyy! Oma kokemus kertoo sen että normaali alatiesynnytys on paaaaljon helpompi. En ymmärrä miksi joku tieten tahtoen haluaa sektion ellei ole pakkotilanne.
[/quote]

Jos kaikille se alatiesynnytys olisi paaaaaaljon helpompi, niin tuskinpa pelkosektioille olisi aihetta.

Vierailija
13/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:37"]

[/quote]

Miten lapsi sektiossa muka kärsisi? Ei mitenkään. Rankemmpaa se alakautta syntyminen on. Ei naisen fysiikkakaan kestä oikeastaan lasten synnyttämistä, miksi muuten vauvojen päiden luut ovat irtonaisia, että ne pääsisivät joustamaan syntyessä +kaikki repeämät? Kyllä se sektio on tulevaisuuden synnytystapa, ei muillakaan eläinlajeilla ole samanlaista tuskaa synnyttäminen.

[/quote] Niin, miten? Otapa siitä selvää niin loppuu sektion puolustelusi.

Vierailija
14/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:20"]

Minusta tämä sektioiden yleistyminen kertoo enemmän synnytyskulttuurista. Synnytysosastoja lakkautetaan, henkilökuntaa on liian vähän, on kiire, sairaalaan asti ei välttämättä ehdi, puudutuksia ei ehdi saamaan, halutaan ennemin pelata varman päälle. Ajatkin on muuttuneet. Tietoa synnytystavoista on enemmän saatavilla ja naiset haluavat kivuttomampaa ja helpompaa synnytystapaa. Tottakai tämä kätilöitä huolestuttaa koska yhden ammattikunnan työt vähenee sitä mukaa kun sektiot yleistyy. Toki se työllistää enemmän leikkaussalihenkilökuntaa.

[/quote]

Kätilöt työskentelevät samoin myös sektioissa kuten alatiesynnytyksissä. Ei tämä leipää sentään vie. Sektio työllistää monta ihmistä enemmän, ainakin kaksi lääkäriä ja kaksi hoitajaa.

Ap

[/quote]

Normisynnytyksessäkin on 2 lääkäriä ja 2 hoitajaa vai miten kätilö sen epiduraalin itsekseen laittaa?

[/quote]

No, en tietenkään tiedä missä sinä olet synnyttänyt mutta jos synnytyksesi ajan sinun hoitoosi osallistui 2 lääkäriä ja 2 hoitajaa, saatat olla joku kuninkaallinenkin ehkä? ;)

Sektiossa tämä on automaatio, ei voi jättää hoitajia kesken leikkausta hoitamaan hetkeksikään. Väitätkö että alatiesynnytyksessä pidät myös jatkuvasti varattuna sinua varten 2 hoitajaa ja 2 lääkäriä? Tuollainen ei ole todellakaan yleinen järjestely.

[/quote]

Suunniteltu sektio kestää kymmenen minuuttia. Alatiesynnytys kestää mitä? 5-24 tuntia? Kumpikohan sitoo enemmän henkilökuntaa?

[/quote]

Suunniteltu sektio EI kestä 10min. Edes hätäsektio ei kestä noin lyhyen aikaa, ellei sinulle synnytyksen kesto alusta lapsen syntymään. Sektiossa kesto on myös äidille tehtävät toimenpiteet kun lapsi on syntynyt, esim. virtsarakkoon on tullut viilto, se korjataan (ehkä yleisin leikkauskomplikaatio?), edellisen sektion kiinnikkeitä leikataan, ommellaan yms. Jos tunti nyt näin alkuunsa riittäisi aktiiviseen sektionhoitoon.

Vierailija
15/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on yksi ja sama miten kukin synnyttää. Mutta nuo sektiota hehkuttavat ketjut ja toisaalta taas oletus siitä, että kaikki naiset haluaisivat sektion päästäkseen alatiesynnytyksestä eli ketjujen mukaan "teurastuksesta", ärsyttää suuresti. Itse toivon, etten joutuisi sektioon ikinä. Yhden olen alakautta synnyttänyt helposti ja kivuttomasti. Oli hieno kokemus eikä jäänyt mitään traumoja ja alapääkin säilyi ennallaan.

Omasta kaveripiiristä löytyy vain yksi, joka on sektion halunnut ja hänellä siihen erittäin hyvä syy olikin. Eli veikkaan, että täällä vaan pari innokasta vauhkoaa joka ketjussa alatiesynnytystä vastaan.

Vierailija
16/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:28"] Sektioarpeen voi sit ottaa tuollasen tatuoinnin :D http://d12xzpun4kqsb2.cloudfront.net/gen/constrain/500/500/80/2012/08/02/21/c7/rp/pobcff2680zeho.jpg?imageId=24010215 Oikeasti joskus ne arvet on aika törkeän näkösiä. Tuo ei ole LÄHESKÄÄN edes pahimmasta päästä. Kuka tuollaisen haluaa ellei ole PAKKO? [/quote] Suunnitellussa sektiossa tulee tosi pieni arpi bikinirajan alapuolelle. Hätäsektiossa ne pahat jäljet tehdään. [/quote] Kyllä mä tiedän. Mulle on tehty suunniteltu sektio kerran (toksemian takia)ja kaksi normaalia alatie synnytystä sen jälkeen. Viilto on siisti ja nätti, mutta tiedän että kaikilla näin ei ole! Googleta vaikka huviksesi kuvia. Aika järkyttäviä löytyy! Oma kokemus kertoo sen että normaali alatiesynnytys on paaaaljon helpompi. En ymmärrä miksi joku tieten tahtoen haluaa sektion ellei ole pakkotilanne.

[/quote]

Suurin osa pelkosektiota haluavista on uudelleensynnyttäjiä. Mä luulen että niiden synnytykset on olleet jollain tavalla erilaisia kuin sun, jos ne on päätyneet haluamaan sektiota sen jälkeen. Se että sinä et sitä ymmärrä on kyllä sun oma häpeäs.
[/quote]

Niin ehkä he kuvittelevat että sektio on jotenkin helpompi. Ei se ole. Mullakin on yksi vaikeampi synnytys takana ja sen vuoksi kävin pelkopolilla juttelemassa. Sektio ei silti ollut edes vaihtoehto. Se on vähän semmonen juttu että pelot kannattaa kohdata eikä juosta karkuun.

Vierailija
17/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote] Niin, miten? Otapa siitä selvää niin loppuu sektion puolustelusi.

[/quote]

En löytänyt muuta, kuin mammapalstojen keskusteluja :) Onneksi itse tajuan olla myös sen verran itsekäs, että en laita typerissä asioissa lastani kaiken edelle. Kyllä se vauvallekin on mukavempaa, kun vanhemmat voivat harrastaa seksiä ja olla tyytyväisiä. Seksittömyys aiheuttaa vanhemmissa stressiä, pahimmissa tapauksissa jopa vanhempien eron. Ja vauvathan pystyvät aistimaan vanhempien stressin, stressaantuvat sitten itsekin. Ja jos hinnasta puhutaan, niin kaiken maailman korjailut alapäässä, jos ongelmia tulee, tulevat saman hintaiseksi, kuin sektio. Ei aina se luonnollisin tapa ole paras.

Vierailija
18/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Niin ehkä he kuvittelevat että sektio on jotenkin helpompi. Ei se ole. Mullakin on yksi vaikeampi synnytys takana ja sen vuoksi kävin pelkopolilla juttelemassa. Sektio ei silti ollut edes vaihtoehto. Se on vähän semmonen juttu että pelot kannattaa kohdata eikä juosta karkuun.
[/quote]

Sinulla ei selkeästi ollut ylitsepääsemätön pelko synnytystä kohtaan. Silloin ei vain todeta itselle "nyt kohtaan pelkoni enkä juokse karkuun!"

Vierailija
19/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 2 oikein hyvin mennyttä sektiota ja kaikki meni hyvin, kipuja ei ollut nimeksikään ja tätä kyllä kummastelun itsekin.. hyvät kipulääkkeet kai. en ikinä voisi synnyttää alakautta, se ei ole ollut edes vaihtoehto koskaan, muttei minua haittaa jos joku synnyttää ja on tyytyväinen taas siihen synnytystapaan. ei voisi vähempää kiinnostaa muiden synnytykset.

Vierailija
20/137 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:52"]

Pelkäävät että toosa venyy ja mies jättää sen takia. Itsekkyyttä siis. Sektiossahan on suurempi todennäköisyys kuolla kuin alatiesynnytyksessä. Eri asia jos sektio on ihan pakko, jos perätila tms. 

[/quote]

Itse en pelkää sitä että mies jättää. Luuletko että pillu on vain miehen miellyttämistä varten? itse haluan pitää sen ehjänä ihan oman nautintoni vuoksi. Oletko koskaan tavannut naista joka nauttii seksistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi