IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita
"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.
Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.
– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä."
Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa.
IS
Kommentit (58)
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Rydman on pelkkä populisti. Oikein ottaa päähän tämä pikkumies. Näillä hänen tempuillaan Suomi ei nouse mutta kivahan se on nostaa äärioikeiston tunnetilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä
Et ymmärtänyt lukemaasi?
Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.
Et ole todellakaan ainut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä
Et ymmärtänyt lukemaasi?
En usko propagandaa, jota sinä teollitehtailija suollat
Vierailija kirjoitti:
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.
Kokoomus ja SDP on sama puolue. Siinä syy
Vierailija kirjoitti:
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.
Pääasia, että rahaa riittää eliitin harrastuksiin ja muihin virkistysmenoihin.
Perskokkareet haluavat sairaille, vanhuksille, työttömille ja vähemmistöille kuulan kalloon.
Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.
No on niillä pää täynnä kusta jo ilman valtaakin.
Orpoa vaan vituttaa ko kansa tykkää Rydmanista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Rydman on pelkkä populisti. Oikein ottaa päähän tämä pikkumies. Näillä hänen tempuillaan Suomi ei nouse mutta kivahan se on nostaa äärioikeiston tunnetilaa.
Vaalitemppu.
Vierailija kirjoitti:
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Orpo vaan näytti pikkumiehelle, että äläs nyt poitsu viitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.
Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚
Kymmenen kk menee nopeasti. Itse äänestän taktisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Orpo vaan näytti pikkumiehelle, että äläs nyt poitsu viitti.
Pikkumiehellä nyt jäätävä peppukipu kun ”isot pojat kiusaa”. Seuraavaksi pikkumies pelaa uhriutumiskortin.
Vierailija kirjoitti:
Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään?
Kaikilta muilta, mutta ei Kok ja RKP järjestösuojatyöpaikkalaiselta.
Köyhä saa mennä. Kok ja RKP:n kultapossukerholainen saa jatkaa entiseen malliin eloa veronmaksajan piikkiin.
Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä