Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä näistä kaupungeista olisit tänään jos olisi pakko valita?

Vierailija
23.06.2026 |

Mikä? 

Mihin menisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups, Pallas ei siis tokikaan ole kaupunki vaan tunturi Muoniossa 😁

 

Ap

2/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori, koska en harrasta ulkomaanmatkoja 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Pori, koska en harrasta ulkomaanmatkoja 😃

Mut siellä ei ole  yhtään huvipuistoa? 

Toki tänään siellä saa hupia vaikkapa kuuntelemalla Sauli Niinistöä Suomiareenassa 😁

Vierailija
4/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi tai Pietari. Molemmat hienoja kaupunkeja ja ihmiset ystävällisiä, paljon kulttuuria ja taidetta

Vierailija
5/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi.

Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.

6/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Pori, koska en harrasta ulkomaanmatkoja 😃

Mut siellä ei ole  yhtään huvipuistoa? 

Toki tänään siellä saa hupia vaikkapa kuuntelemalla Sauli Niinistöä Suomiareenassa 😁

Siksi meenkin tänään Alahärmään 😁 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi.

Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.

No mene äläkä mieti, elämä kuluu nopeasti

Vierailija
8/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi.

Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.

+40 sisämaakaupungissa on sietämättömän kuuma, vaikka lämmöstä kovasti tykkäänkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintani on Pallas, vaikkei olekaan kaupunki. Tilaa hengittää, kaunis luonto ja lämpötila, jossa ei sula elävältä.

Vierailija
10/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi.

Aina halunnut kåydä siellä ja olen ollut mm Egyptissä kesällä ja siellä oli koko sen 2,5vkoa +32/+40. Ja viimevuoden lopulla Zanzibarissa oli yli +30 koko sen 3vkoa.

+40 sisämaakaupungissa on sietämättömän kuuma, vaikka lämmöstä kovasti tykkäänkin. 

Totta, että sijainti vaikuttaa, esim.tuolla Egyptissä oli aivan erilaista se kuumuus, koska kuiva aavikkoilma, se nimenomaan poltti ja paahtoi. Zanzibarilla virvoitti jatkuva merituuli, koska saari. Ja sitten taas esim.Thaimaassa ollut aina todella kosteaa +30 lämmön lisäksi ja siihen itselläni vaikeinta ollut tottua, en pidä täällä kotosuomessakaan yhdistelmästä kuumuus+kosteus, myös koleus+kosteus inhaa, menee luihin ja ytimiin.

Ja menisinkin, mutta pomoni suhtautuminen niin ikävä vapaita kohtaan, että lupaa matkustelulle ja ylipäätään lomialle ei anneta kuin kesäisin ja siinäkin aina omat haasteensa, kaikki muut ajankohdat tehty mahdottoman vaikeiksi ja vääntämisen kautta joten ei onnistu.

Vierailija
12/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki. 

Sehän on nykyään kuin pala Afrikkaa. Saastainen rikollispesä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki. 

Sehän on nykyään kuin pala Afrikkaa. Saastainen rikollispesä.

Riippuu missä liikut. Katsele vaikka youtube-lähetyksiä Pariisin keskusta-alueelta tai Seinen rannoilta. Niitä on todella paljon  Ei näy kyllä jälkeäkään mistään saastaisuudesta. Siistejä, tyylikkään näköisiä pariisilaisia (suomalaiset turistit erottaa) kävelevät rauhallisesti tai istuvat lukuisissa katukahviloissa/ravintoloissa elämästä nauttien. Minulla on runsaasti kokemusta.

Vierailija
14/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiset vaihtoehdot, kuka haluaisi olla missään lämpötilassa Pjongjangissa tai Pietarissa? Pariisi 40 astetta, no thanks, en välitä muutenkaan. Ehkä sitten Pallakselle patikoimaan. Poriin olis tietysti kaikista vaivattomin tästä ajella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi ehdottomasti. Lähtisin ulos aamulla aikaisin katsomaan heräävää kaupunkia ja istahtamaan johonkin katu kahvilaan aamukahville. Päivän kuumuudessa olisin sisällä tuuletin päällä tai jossain puistossa varjossa kirjaa lukien. Myöhemmin illalla taas kävelemään ja katselemaan kaupungin elämää. Juuri kaikkea tätä olen tehnyt Pariisin matkoillani. Rakastamani kaupunki. 

Oliko silloinkin 40 astetta hellettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä