Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?

Vierailija
23.06.2026 |

Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo. 

 

Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi. 

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisen median ansiosta asiat tulevat maailmanlaajuisesti esille. Ainahan homoja on hakattu ihan vain sen vuoksi että ovat homoja, mutta nyt sen tietävät heti kaikki jos jossain Jyväskylässä jotakuta lyödään.

Vierailija
2/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele pätkääkään että olisivat. Täällä Kuwait Cityssä ei tarvitse onneksi huolehtia siitä, että lapsia korruptoitaisi koulussa lgbt-propagandalla, mutta esim. Suomen tilanteesta en ole varma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla myös miehet saavat käyttää kynsilakkaa ja meikkiä. En voi sille mitään mutta vaikka kuinka taottaisiin päähän että se on normaalia niin kyllä itsellä herää ajatus että onko tuolla kaikki ihan hyvin. Eräässä ravintolassa Espoossa oli mies-tarjoilija, jolla erittäin vahvat meikit meikkivoiteineen päivineen, lakatut kynnet ja erittäin ylimielinen käytös. Jos hänen käytöksestään olisi valittanut, niin varmaan olisi väitetty homofobiaksi.

Vierailija
4/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aakkosväen woketus on menossa pois muodista.

Vierailija
5/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle. Ei sekään itsessään haittaa, vaan ärsyttää jatkuvana tuputuksena. Suomessa on ihan oikeita ongelmia, eikä sateenkaariväen oikeuksien puute ole yksi niistä.

Vierailija
6/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostaa pätkääkään onko joku homo vai ei. Se ei ole minulle sen enempää vihan kuin juhlankaan aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Vierailija
8/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle. Ei sekään itsessään haittaa, vaan ärsyttää jatkuvana tuputuksena. Suomessa on ihan oikeita ongelmia, eikä sateenkaariväen oikeuksien puute ole yksi niistä.

Etenkään kun heiltä ei puutu mitään oikeuksia. Miehen oikeus mennä munasilleen naisten puolelle ei todellakaan ole mikään ihmisoikeus. Eikä sukupuolen itsemäärittely ole mikään ihmisoikeus vaan valhe, joka on lailla turvattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle."

 

Kaltaisesi ihmiset olivat niitä joille pari vuosikymmentä sitten homot olivat liikaa. Nyt niihin on totuttu ja hyväksytty ja löydetty uusi kohde joka nyt on "liikaa". Niin se maailma kehittyy.

Vierailija
10/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. Vaaditaan jokaista tahoa tämän pienen vähemmistön juhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tää järjestöä johtava porukka on sekoilullaan päässyt siihen tilanteeseen, että kritiikkiä tulee niin omilta kuin ulkopuolisilta, ja nyt sitten täysin odotetusti juostaan sen gender-porukan selän taakse piiloon kritiikkiä.

Ihan samaa nää siis tekee kuin kaikki vasemmistolaiset nykyään, kritiikkiä väistellään joko leimaamalla se naisvihaksi, piiloudutaan jonkun ryhmän seläntää väittäen että oikeasti kritisoidaan sitä ryhmää, tai sitten leimataan vaan kritisoija persuksi ja nasseksi. Jokaisella noista on sama tarkoitus, eli antaa ymmärtää ettei kritiikistä tarvitse välittää. 

Vierailija
12/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Vähemmistön esilläolo luokkaa 100-kertaisesti kokoonsa nähden tosiaan tuottaa kovenevia asenteita vähemmistöä kohtaan. Todella yllättävää. Kuka olisi tämän voinut etukäteen arvata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Kuka on sanonut ettei saisi näkyä ja kuulua? Eivät normaalit homot toitota omaa olemassaoloaan sen näkyvämmin kuin heterotkaan. Miksi transsukupuolistenkaan pitäisi näkyä ja kuulua sen räikeämmin?

Vierailija
14/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle."

 

Kaltaisesi ihmiset olivat niitä joille pari vuosikymmentä sitten homot olivat liikaa. Nyt niihin on totuttu ja hyväksytty ja löydetty uusi kohde joka nyt on "liikaa". Niin se maailma kehittyy.

Nykyine trans-liike ei ole transiutta, eli kehodysforiaa. Nyky-transius on sitä että itse valitaan sukupuoli. Se on liikaa, sillä se on valetta. Hormoniblokkerit lapsille ovat myös liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etenkään kun heiltä ei puutu mitään oikeuksia. "

 

Niin koska ne samat oikeudet on taisteltu kovasta ja äänekkäästä vastustuksesta huolimatta. Ei niitä oikeuksia ole kukaan konservatiivipoliitikko tullut tarjottimella antamaan vaan päinvastoin joka käänteessä vastustanut. Ja sinnikkäimmät kyllä ottaisivat niitä oikeuksia pois jos vain mahdollista.

On siis aika tekopyhää sanoa että mistään ei tarvitse enää pitää meteliä kun "onhan teillä jo kaikki oikeudet". No niin on mutta kiitos siitä ei todellakaan kuulu teille. Se sama asenne joka niitä oikeuksia aikanaan vastusti elää edelleen hyvin ja paksusti.

Vierailija
16/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. Vaaditaan jokaista tahoa tämän pienen vähemmistön juhlaan.

Saahan sitä marssia, tuputukseksi ja ongelmaksi tuo muuttuu siinä kohtaa kun ollaan (typerän median avulla) canceloimassa tahoja jotka ei tuohon osallistu.

Lisäksi noiden marsseilta canceloidaan uskomaton määrä porukkaa ja ryhmiä siihen nähden miten erityissuvaitsevaisina nuo koittaa itseään mainostaa. 

Vierailija
17/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyine trans-liike ei ole transiutta, eli kehodysforiaa. Nyky-transius on sitä että itse valitaan sukupuoli. Se on liikaa, sillä se on valetta. Hormoniblokkerit lapsille ovat myös liikaa."

 

Aina on löytynyt ne "hyvät syyt" vastustaa myös homoutta, homojen avioliitto-oikeutta, adoptio-oikeutta ja milloin mitäkin. Suurin osa niistä syistä on vain uhkakuvien maalailuja jotka eivät ole toteutuneet ollenkaan niin kuin aikanaan peloteltiin.

Vierailija
18/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Kyllä sinäkin alkaisit vihaamaan aatetta, oli se mikä tahansa, jos sille annettaisiin kuukausi, kaikki paikat maalattaisiin agendan väreillä, joka ikinen mainos vaihtuu agendan väreihin, sinulle sanotaan että olet foobikko, jos et jaksa alituista tuputtamista ja sinulle kerrotaan joka välissä että tarvitset luennointia aiheesta koska sinä vain pelkäät ja sen takia et halua että pikkulapsille aletaan syöttämään lääkkeitä jotka vaikuttavat heidän loppuelämänsä. Ei auta vaikka tämä mikä tahansa asia on sinulle tuttu jo vuosikymmenien takaa, olet käynyt eri maiden marsseilla jo 90- luvulla, silti sinut leimataan foobikoksi jos et laita pihallesi lippua. Ja toivota miehiä naisten vessoihin. 

Vierailija
19/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etenkään kun heiltä ei puutu mitään oikeuksia. "

 

Niin koska ne samat oikeudet on taisteltu kovasta ja äänekkäästä vastustuksesta huolimatta. Ei niitä oikeuksia ole kukaan konservatiivipoliitikko tullut tarjottimella antamaan vaan päinvastoin joka käänteessä vastustanut. Ja sinnikkäimmät kyllä ottaisivat niitä oikeuksia pois jos vain mahdollista.

On siis aika tekopyhää sanoa että mistään ei tarvitse enää pitää meteliä kun "onhan teillä jo kaikki oikeudet". No niin on mutta kiitos siitä ei todellakaan kuulu teille. Se sama asenne joka niitä oikeuksia aikanaan vastusti elää edelleen hyvin ja paksusti.

Heidän ei ole tarvinnut taistella mitään muuta kuin oikeus avioliittoon. Ja se ettei homoutta enää luokitella sairaudeksi. Siinä kaikki. 

Vierailija
20/140 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle."

 

Kaltaisesi ihmiset olivat niitä joille pari vuosikymmentä sitten homot olivat liikaa. Nyt niihin on totuttu ja hyväksytty ja löydetty uusi kohde joka nyt on "liikaa". Niin se maailma kehittyy.

Lapseni puoliso on trans ja ystäväni on polyamorinen. Ihmisinä heissä ei ole mitään vikaa. Vika on siinä, että asiaa toitotetaan joka tuutista. Koeta ymmärtää, että on eri asia inhota Priden toimintaa kuin seksuaalivähemmistöjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi