Nyt pitäisi tehdä tyttö!
kolmen pojan jälkeen vaaleanpunaista kiitos meidän huusholliin. miten onnistutaan, kaikki vinkin kehiin?
Kommentit (34)
Meillä ainakin on ihan tekemällä tehty tyttö ja pari tekemällä tehtyä poikaa. Tyttö, kuten täällä on neuvottukin, niin ennen ovista. Pojat oviksen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:06"]
Meillä ainakin on ihan tekemällä tehty tyttö ja pari tekemällä tehtyä poikaa. Tyttö, kuten täällä on neuvottukin, niin ennen ovista. Pojat oviksen aikaan.
[/quote]
Täsmälleen oviksen aikaan on liian myöhäistä. Siittiöiden pitää käydä läpi muodonmuutos jotta olisivat hedelmöityskykyisiä ja se vie noin vuorokauden, tällöin munasolu on yleensä jo tuhoutunut.
Vaikka yrittäis taktikoida tiettyä sukupuolta, niin onnistumiseen halutun lopputuloksen suhteen vaikuttaa moni asia
-kaikkien kehohan ei toimi kuten biologian oppikirjoissa (niinkuin joka-asiassa, kaikki ei ole keskivertoja)
-mies voi tuottaa enemmän toisen sukupuolen siittiöitä
-naisen ph-tasapainot tekee omat vaikutuksensa
-naisen ovulaatio vaihtelee
-joku tyttö-siittiö onkin nopeampi tai joku poika-siittiö onkin kestävempi jne...
Teoriassa juu, mutta ei välttämättä sit käytännössä.
Saahan sitä toivoa - miksi pitää aina alkaa haukkua niitä jotka toivoo jompaa kumpaa sukupuolta. Kaikki lapset ne kuitenkin rakkaita on!
Enitenhän se on kiinni miehestä ja missä suhteessa hänellä on X ja Y -kromosomillisia siittiöitä. Mun mies tekee pelkkiä poikia, kuten sen veljet, kuten isänsä ja isän veljet. Ihmeen kummajaisia, tyttöä ei ole miehen puoleen sukua tullut vähintään neljään sukupolveen!
26, itse taas uskon että isompi osa on naisella itsellään. Munasolu valkaa kenet päästää sisään.
Tai siis *ainoastaanhan* se on kiinni siitä siittiöstä, mutta siis siinähän saa yrittää tähtäillä ovulaatiopäiviin tai ennen ovulaatiota, jos sattuu olemaan tällaisen kummajaisen kanssa naimisissa. :) -Edellinen
ap kiittää vinkeitä. totta kai meille "kelpaa" kumpi tahansa ja voisi olla helpompikin kun olisivat kaikki samaa sukupuolta. mutta kuitenkin toivon tyttöä ja toivon myös tervettä lasta vaikka ihan varmasti rakastan ja huolehdin vaikka olisi mikä vamma tai sairaus.
taidan jättää tuon varman tyttölasten isä-kortin käyttämättä =)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:36"]
Enitenhän se on kiinni miehestä ja missä suhteessa hänellä on X ja Y -kromosomillisia siittiöitä. Mun mies tekee pelkkiä poikia, kuten sen veljet, kuten isänsä ja isän veljet. Ihmeen kummajaisia, tyttöä ei ole miehen puoleen sukua tullut vähintään neljään sukupolveen!
[/quote]
Äärimmäisen harvinaista että siittiöjakauma olisi muuta kuin n. 50/50. Toki tuon voisi tutkituttaa jos haluaa.
Nykyään kuitenkin teidetään että NAISEN elimistö päättää pitkälti syntyvän vauvan sukupuolesta. Kohtu pystyy valikoimaan sen minkälaiset alkiot saavat kiinnittyä ja jatkaa kehittymistään. Noin 50 % alkioista abortoituu varhaisvaiheessa (niin aikaisin ettei nainen yleensä edes tiennyt olleensa raskaana).
Esim. nälänhätäalueilla syntyy paljon enemmän tyttöjä ja on huomattu että alipainoinen elimistö suosii tyttösikiöitä poikien kustannuksella. Heikoissa olosuhteissa on kannattavampaa tuottaa tyttöjä kuin poikia jottei populaatio tuhoutuisi (evoluutio).
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:28"]
Öh, eihän sitä voi päättää että tuleeko tyttö vai poika?
[/quote]
Tottakai voi. Av-mamma osaa mitä tahansa!
[/quote]
Ei vaan mies. Tosirakastajat saavat tyttöjä ja panomiehet poikia :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:28"]
Öh, eihän sitä voi päättää että tuleeko tyttö vai poika?
[/quote]
Tottakai voi. Av-mamma osaa mitä tahansa!
[/quote]
Ei vaan mies. Tosirakastajat saavat tyttöjä ja panomiehet poikia :)
[/quote]
Tuota mä just tarkoitin. Kunnon av-mamma ottaa tosirakastajan, kun tyttöä haikailee.
http://www.medicalnewstoday.com/articles/105013.php
ilmeisesti äidin dieetillä hedelmöittymishetkellä todellakin on merkitystä. En tiennyt tätä. Mielenkiintoista!
Yksinkertaisin suhteellisen varma kotikonstii lienee se, että kartoitat tuttavapiiristä perheet joissa lapset ovat tyttöjä (mieluummin yli kolme) ja ei kun hommiin isukin kanssa tai käytät muumimukia.
Seuraava konsti on sitten käydä klinikalla.
Ollaan yritetty toista lasta jo pidemmän aikaa. Kelpaisi ihan kumpi tahansa!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:01"]
Meidän pojat on "tehty" seksistä ovulaatio-päivänä ja tyttö seksistä 3vrk ennen ovulaatiota.
Pojan tekevät siittiöt uivat nopeammin perille munasolulle, tytöt eivät samassa vauhdissa ehdi, mutta pojan tekevät siittiöt myös kuolevat reilussa vuorokaudessa. Tuolloin tarjolle jää enemmän tytön muodostavia hitaampia, mutta kestävempiä siittiöitä.
Jos tyttöä yrittäessä 3vrk ennen ovulaatiota, et raskaudu, niin sitten lähentäkää seksiä kohti ovulaatiota, esim. 2vrk. Riippuu siitä, kauanko miehesi siittiöt elää, niin ettei kaikki ole mennyttä. Mutta mitä lähemmäs ovulaatiota yhdyntä menee, niin pojan mahdollisuuskin kasvaa.
Jos ovulaatiotaan ei tunnista tai sen ajankohta vaihtelee, niin sillon tietoa ei voi hyödyntää vaan 50-50 arvalla mennään!
[/quote]
Nykytutkimus kumoaa tuon. Siittiöt voivat jäädä "horrostamaan" paikoilleen munanjohtimeen jopa useaksi päiväksi ja ovulaation myötä kemialliset "signaalit" herättää ne. Horrostajat voivat ollaa kumpaa sukupuolta vain.