kattoin just disneyn tarzan elokuvan. siis sen piirretyn.
Huomasin et se pahis hirttäyty vahingos. En mä sitä vaan oo aiemmin tajunnu :D
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:51"]
Kaikkien Tarzan-leffojen katsojien kannattaisi ehdottomasti myös lukea kirjojen alkuperäisversiot. Kävisi selväksi, mitä filmiteollisuus on tarinalle tehnyt. Alkuperäiset ovat muuten sellaisia, että saattaisivat jäädä vuonna 2014 julkaisematta rasistisen sisällön takia. Kirjailijan asenne mustiin, arabeihin ja osin myös venäläisiin oli aika rankka.
[/quote]
Luin pienenä jonkun Tarzan kirjan,tarina oli aika sama kuin Disney-leffassa.Rasistisia asenteita en muista,mutta kummastutti ja huvitti kun apinoiden kasvattama Tarazan oppi omin päin lukemaan ja kirjoittamaan,ajamaan parran,käyttämään vaatteita yms. Sitten joku tyyppi opetti sen vielä puhumaan ranskaa.Aikamoinen käsitys kirjailijalla ihmisen synnynäisestä älykkyydestä,tosielämän villilapsethan käyttäytyvät kuin eläimet.(Siis mitä olen psykologian tunneilla lukenut oikeasti susien tai muiden kanssa kasvaneista orpolapsista.)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:43"]
Huomasin et se pahis hirttäyty vahingos. En mä sitä vaan oo aiemmin tajunnu :D
[/quote]
Se oli just hyvä loppu,kun se pahis yllyttää Tarzania tappamaan hänet"Ole mies!" ja Tarzan siihen että "En mies niin kuin sinä!" ja sit pahis tappaa vahingossa itse itsensä.Eli hyvä voitti pahan,ilman että Tarzanista oltaisiin tehty murhaaja :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:43"]
Huomasin et se pahis hirttäyty vahingos. En mä sitä vaan oo aiemmin tajunnu :D
[/quote]
Se oli just hyvä loppu,kun se pahis yllyttää Tarzania tappamaan hänet"Ole mies!" ja Tarzan siihen että "En mies niin kuin sinä!" ja sit pahis tappaa vahingossa itse itsensä.Eli hyvä voitti pahan,ilman että Tarzanista oltaisiin tehty murhaaja :)
[/quote]
Pienenä katoin sen viimeks ja sillon se vaan hävis mun mielestä :D nyt tosiaa vasta ymmärsin et se hirttäyty
Kaikkien Tarzan-leffojen katsojien kannattaisi ehdottomasti myös lukea kirjojen alkuperäisversiot. Kävisi selväksi, mitä filmiteollisuus on tarinalle tehnyt. Alkuperäiset ovat muuten sellaisia, että saattaisivat jäädä vuonna 2014 julkaisematta rasistisen sisällön takia. Kirjailijan asenne mustiin, arabeihin ja osin myös venäläisiin oli aika rankka.