Mun on pitänyt tehdä kunnon siivous jo kaksi viikkoa mutten vaan saa aikaiseksi tehdä yhtään mitään
Ja muutaman päivän päästä tulee vieraita ja täällä on karsea kaaos. Pitäisi vielä saada pihakin siistittyä. Miks mä olen tällainen vetkuttelija. En vaan pääse sohvalta ylös.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
masennusta vai aloitekyvyttömyyttä
Voisiko olla ihan hyvä, että vieraat näkisivät totuuden jaksamisesta
En koe olevani masentunut. Kai olen vaan laiska. Tuollaiset tylsät hommat ei huvita ollenkaan.
Käännät sen sohvan ympäri, sitten on pakko alkaa tehdä jotain.
Älä mieti koko siivousta. Siivoa yksi asia, vaikka vessa. Unohda piha. Laita musa soimaan ja fiilistele. Tee pienin mahdollinen määrä, älä edes yritä mitään täydellistä siivoa. Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Älä mieti koko siivousta. Siivoa yksi asia, vaikka vessa. Unohda piha. Laita musa soimaan ja fiilistele. Tee pienin mahdollinen määrä, älä edes yritä mitään täydellistä siivoa. Siitä se lähtee.
Kyllä sille pihalle on jotain tehtävä, itseä jo hävettää sen tila. Kun edes saisi viime syksystä asti lojuneet rojut kerättyä pois.
Niin ja vieraat on yövieraita, ovat pari päivää joten on siivottava vierashuone, vessat, kylppäri jne
Tuossa ajassa homma olisi jo tehty. Meillekin tulee vieraita, kaikki tuli kuntoon 2 päivässä, sekä piha että koko asunto.
Vauvailua vähemmäksi, itselläni on ohjeena että joka päivä vähintään yksi hyödyllinen teko taloudessa tai mökillä. Esim ikkunan pesu, nurmikon leikkuu, varaston siivous jne toki enemmänkin saa tehdä mutta vähintään yksi velvoitetyö / päivä
Kantsii tehdä niin, että siivoat vasta sitten kun vieraat ovat lähteneet pois.
Kokeile, mitä saat 15 minuutissa tehdyksi. Vaikeinta on usein toimeenryhtyminen.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ajassa homma olisi jo tehty. Meillekin tulee vieraita, kaikki tuli kuntoon 2 päivässä, sekä piha että koko asunto.
No kyllähän tuon tiedän, että olisi tehty moneen kertaan tässä kahdessa vviikosssa. Mutta kun en vaan saa hommaa alulle.
Vierailija kirjoitti:
Vauvailua vähemmäksi, itselläni on ohjeena että joka päivä vähintään yksi hyödyllinen teko taloudessa tai mökillä. Esim ikkunan pesu, nurmikon leikkuu, varaston siivous jne toki enemmänkin saa tehdä mutta vähintään yksi velvoitetyö / päivä
No mulla on noi kotityöt sellaisia että siirrän ja siirrä niiden tekoa. Tänäkin aamuna oli paljon kivempi lähteä treenaamaan imuriin tarttumisen sijasta. Tulin lenkiltä, söin ja nyt makoilen tässä kuistin sohvalla. Joka sekin on paljon mukavampaa kuin imurointi.
Tee siitä siivouksesta kiva hetki. Pari siideriä ja lempimusiikki soimaan!
Hyvä pointti tuo. Itsellä synnynnäinen selkävika ja pelkkä imurointi on tuskaa. Kerran sain (henkisesti) sen verran aikaiseksi. et nyt lähtee. Imuri tai sen letku takertui jotenkin siivouskomeroon ja samalla vihlaisi selästä, ihan kuin olisi puukolla isketty. Suutuin ja paiskasin sen takaisin. Parin päivän päästä kokeilin uudestaan, keittiön ja eteisen sain imuroitua, mutta sitten selkä alkoi taas oireilemaan. Enpä kilahtanut, päätin, et nostan imurin olkkariin ja jatkan myöhemmin. Ja tuo, kaikki selvinpäin. Se "huuveri" oli kyllä aika pitkään olkkarissa, korkki aukesi, niin jäi.
Joskus (aiemmin, entisessä yksiössä) olin nostamassa imuria taas komerosta, putki kaatui ja iski suoraan .... keteksille. JA NYT KYLLÄ! .... Huohottelin sitten loppupäivän.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti tuo. Itsellä synnynnäinen selkävika ja pelkkä imurointi on tuskaa. Kerran sain (henkisesti) sen verran aikaiseksi. et nyt lähtee. Imuri tai sen letku takertui jotenkin siivouskomeroon ja samalla vihlaisi selästä, ihan kuin olisi puukolla isketty. Suutuin ja paiskasin sen takaisin. Parin päivän päästä kokeilin uudestaan, keittiön ja eteisen sain imuroitua, mutta sitten selkä alkoi taas oireilemaan. Enpä kilahtanut, päätin, et nostan imurin olkkariin ja jatkan myöhemmin. Ja tuo, kaikki selvinpäin. Se "huuveri" oli kyllä aika pitkään olkkarissa, korkki aukesi, niin jäi.
Joskus (aiemmin, entisessä yksiössä) olin nostamassa imuria taas komerosta, putki kaatui ja iski suoraan .... keteksille. JA NYT KYLLÄ! .... Huohottelin sitten loppupäivän.
No tässä ei nyt edes selkävian piikkiin voi laittaa mitään
Niin munkin, kun oli patteriremontti niin huonekalut siirretty metri pattereista, sain kuitenkin ikkunat paremmin pestyä, sitten tyssäsi siivous ja on niin kuumakin joten teen joskus.
masennusta vai aloitekyvyttömyyttä
Voisiko olla ihan hyvä, että vieraat näkisivät totuuden jaksamisesta