Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pitänyt tehdä kunnon siivous jo kaksi viikkoa mutten vaan saa aikaiseksi tehdä yhtään mitään

Vierailija
23.06.2026 |

Ja muutaman päivän päästä tulee vieraita ja täällä on karsea kaaos. Pitäisi vielä saada pihakin siistittyä. Miks mä olen tällainen vetkuttelija. En vaan pääse sohvalta ylös. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennusta vai aloitekyvyttömyyttä

Voisiko olla ihan hyvä, että vieraat näkisivät totuuden jaksamisesta

Vierailija
2/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

masennusta vai aloitekyvyttömyyttä

Voisiko olla ihan hyvä, että vieraat näkisivät totuuden jaksamisesta

En koe olevani masentunut. Kai olen vaan laiska. Tuollaiset tylsät hommat ei huvita ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännät sen sohvan ympäri, sitten on pakko alkaa tehdä jotain.

Vierailija
4/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti koko siivousta. Siivoa yksi asia, vaikka vessa. Unohda piha. Laita musa soimaan ja fiilistele. Tee pienin mahdollinen määrä, älä edes yritä mitään täydellistä siivoa. Siitä se lähtee.

Vierailija
5/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mieti koko siivousta. Siivoa yksi asia, vaikka vessa. Unohda piha. Laita musa soimaan ja fiilistele. Tee pienin mahdollinen määrä, älä edes yritä mitään täydellistä siivoa. Siitä se lähtee.

Kyllä sille pihalle on jotain tehtävä, itseä jo hävettää sen tila. Kun edes saisi viime syksystä asti lojuneet rojut kerättyä pois. 

Vierailija
6/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vieraat on yövieraita, ovat pari päivää joten on siivottava vierashuone, vessat, kylppäri jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ajassa homma olisi jo tehty. Meillekin tulee vieraita, kaikki tuli kuntoon 2 päivässä, sekä piha että koko asunto.

Vierailija
8/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvailua vähemmäksi, itselläni on ohjeena että joka päivä vähintään yksi hyödyllinen teko taloudessa tai mökillä. Esim ikkunan pesu, nurmikon leikkuu, varaston siivous jne toki enemmänkin saa tehdä mutta vähintään yksi velvoitetyö / päivä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii tehdä niin, että siivoat vasta sitten kun vieraat ovat lähteneet pois.

Vierailija
10/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, mitä saat 15 minuutissa tehdyksi. Vaikeinta on usein toimeenryhtyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ajassa homma olisi jo tehty. Meillekin tulee vieraita, kaikki tuli kuntoon 2 päivässä, sekä piha että koko asunto.

No kyllähän tuon tiedän, että olisi tehty moneen kertaan tässä kahdessa vviikosssa. Mutta kun en vaan saa hommaa alulle.

Vierailija
12/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvailua vähemmäksi, itselläni on ohjeena että joka päivä vähintään yksi hyödyllinen teko taloudessa tai mökillä. Esim ikkunan pesu, nurmikon leikkuu, varaston siivous jne toki enemmänkin saa tehdä mutta vähintään yksi velvoitetyö / päivä 

No mulla on noi kotityöt sellaisia että siirrän ja siirrä niiden tekoa. Tänäkin aamuna oli paljon kivempi lähteä treenaamaan imuriin tarttumisen sijasta. Tulin lenkiltä, söin ja nyt makoilen tässä kuistin sohvalla. Joka sekin on paljon mukavampaa kuin imurointi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä siivouksesta kiva hetki. Pari siideriä ja lempimusiikki soimaan!

Vierailija
14/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti tuo. Itsellä synnynnäinen selkävika ja pelkkä imurointi on tuskaa. Kerran sain (henkisesti) sen verran aikaiseksi. et nyt lähtee. Imuri tai sen letku takertui jotenkin siivouskomeroon ja samalla vihlaisi selästä, ihan kuin olisi puukolla isketty. Suutuin ja paiskasin sen takaisin. Parin päivän päästä kokeilin uudestaan, keittiön ja eteisen sain imuroitua, mutta sitten selkä alkoi taas oireilemaan. Enpä kilahtanut, päätin, et nostan imurin olkkariin ja jatkan myöhemmin. Ja tuo, kaikki selvinpäin. Se "huuveri" oli kyllä aika pitkään olkkarissa, korkki aukesi, niin jäi.

Joskus (aiemmin, entisessä yksiössä) olin nostamassa imuria taas komerosta, putki kaatui ja iski suoraan .... keteksille. JA NYT KYLLÄ! .... Huohottelin sitten loppupäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti tuo. Itsellä synnynnäinen selkävika ja pelkkä imurointi on tuskaa. Kerran sain (henkisesti) sen verran aikaiseksi. et nyt lähtee. Imuri tai sen letku takertui jotenkin siivouskomeroon ja samalla vihlaisi selästä, ihan kuin olisi puukolla isketty. Suutuin ja paiskasin sen takaisin. Parin päivän päästä kokeilin uudestaan, keittiön ja eteisen sain imuroitua, mutta sitten selkä alkoi taas oireilemaan. Enpä kilahtanut, päätin, et nostan imurin olkkariin ja jatkan myöhemmin. Ja tuo, kaikki selvinpäin. Se "huuveri" oli kyllä aika pitkään olkkarissa, korkki aukesi, niin jäi.

Joskus (aiemmin, entisessä yksiössä) olin nostamassa imuria taas komerosta, putki kaatui ja iski suoraan .... keteksille. JA NYT KYLLÄ! .... Huohottelin sitten loppupäivän.

No tässä ei nyt edes selkävian piikkiin voi laittaa mitään

Vierailija
16/16 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin, kun oli patteriremontti niin huonekalut siirretty metri pattereista, sain kuitenkin ikkunat paremmin pestyä, sitten tyssäsi siivous ja on niin kuumakin joten teen joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan