Mikä on sinun surkea tekosyysi olla käyttämättä kuukautiskuppia?
Kommentit (100)
Minipillereillä loppui kuukautiset. Olen erittäin tyytyväinen tähän.
Menopaussi. Kuukautiset loppui jo nyt. Ihanaa!! Vapauttavaa!!
(pitkäaikaisesta sairaudesta toipunut av-mamma)
N 53v.
-pieninkin koko niistä on aivan liian suuri
-ajan myötä kuppi venyttää paikkoja (tämän on muutama käyttäjä todennut)
-moni on saanut niistä tulehduksia ja iho-oireita
-kuppien keittely ei innosta
-hanattomissa vessakopeissa niiden hygieeninen käsittely on hankalaa (hankalia matkoilla)
-ovat turhan kalliita
-eivät sovi monille esim. rakenteellisista syistä
-siteet sen sijaan ovat taatusti hygieenisiä (kun vaihtaa usein), helpompia käsitellä ja riittävät niille, joilla on vähäinen vuoto. Miksi vaihtaisin epähygieenisempään, epäkäytännöllisempään ja kivuliaampaan suojaan? Ekologisuudesta kupit saavat kyllä plussaa.
En ole koskaan kokeillut, enkä taida kokeilla. Tamppoonitkin saava paikat ärtymään, en käytä niitäkään kuin aivan poikkeustapaukssa. Ihoni ei myöskään kestä usempia keinokuituja, ei varsinkaan kumia.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:55"]
Se on kaikin puolin paras kuukautissuoja.
[/quote]
Se tuntuu ikävältä. En pysty käyttämään. Ja ennenkuin joku tulee väittämään että kuppi ei tunnu, niin kyllä tuntuu minulla. Samoin tamponit tuntuvat vaikka työntäisi kuinka syvälle.
Käytän joskus. Yleensä kuitenkin rätti pöksyissä. Se on helpompi ja nopeampi.
Ei tule kuukautisia ollenkaan Zoelyjen takia. :)
En saa sitä sisääni. Sattuu vaikka viikkaan oikeaoppisesti ja kostutan liukastusgeelillä. Ehkä se sitten menee, kun esim. Synnytyksessä hieman löystyy paikat.
Cerazette lopetti menkat. Ehkä kerran vuodessa tulee pari tippaa.
Menkat on ehkä kaks kertaa vuodessa pillereiden takia ja niin niukat etten jaksaisi. Tuollainen kuukuppi varmaan häviäisi johonkin puolessa vuodessa.
Eipä ole kuukautisiakaan, kiitos e-pillereiden. En kyllä käyttäsi muutenkaan, yök.
Minä en voi edes käyttää tamponeita kun nekin ovat erittäin epämiellyttäviä huolimatta siitä miten syvälle niitä tungen ja minkä kokoinen tamponi on kyseessä. Ei vaan sovi minulle. Ajatus siitä että tunkisin sisälleni kuukupin tuntuu ihan kivuliaalta. Siteillä mennään. Hankkisin kestositeitä jos minulla olisi oma pyykkikone eikä asuntoni pyykkiratkaisu olisi toisen rapun pyykkitupa jonne pitää menä ulkokautta. Pyykinpesu on minulle aina sellainen isompi projekti, en pyöritä konetta parin päivän välein tms. Joten ihan perus alwaysin siteillä mennään, muuten olen sitten ympäristöystävällinen.
Typerä joka palstalla mainostaminen.
En tykkää tunkea sisälleni mitään tuollaista ja sen hygieenisenä pitäminen on hankalaa ja se ei edes ajatuksena tunnu luotettavalle ja varmalle. Ja kiva sitten jos se kerrankin sattuu falskaamaan niin kaikki veret valuu sitten pöksyihin
Kuukuppia käyttävät ovat vähän niin kuin sekopäisiä uskovia. Tuputetaan jokaikiselle vastaantulijalle, ei suostuta ymmärtämään etteivät kaikki halua ja koe sitä omakseen, ja sitten kun saa kielteisen vastauksen alkaa herjaaminen. 'Surkea tekosyysi'.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:42"]En saa sitä sisääni. Sattuu vaikka viikkaan oikeaoppisesti ja kostutan liukastusgeelillä. Ehkä se sitten menee, kun esim. Synnytyksessä hieman löystyy paikat.
[/quote]Niin minäkin ajattelin, kun palstalta "opin" että niin tietysti käy kaikille synnytyksessä. No ei käynyt ei, ei mahdu edelleen.
Ei ole kuukautisia. :)
Sorry että pilasin provosi.
Ehkäisykapseli --> ei kuukautisia. Eikun, kesällä oli yhdet, jotka kesti 3 päivää. Todella niukkaa vuotoa, joten siteitä käytin.
No muunmuassa se, että olen mies.